תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 06:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  Ov  
הצטרף: 27 מרץ 22
הודעות: 17
כבל pl מאוזן לקלידים
הודעה פורסם: ראשון 10 ספט',23 15:46   
שלום לכולם, מחפש מידע והבנה
נהוג להשתמש היום בארועים גדולים, בDI לקלידים, כדי לסנן רעשים וגם כדי לקבל אותם בגיין חזק יותר במיקסר
השאלה שלי , הרי היציאות ימין ושמאל בקלידים מודרניים הם מאוזנות, ולמרות זאת משתמשים בכבלים לא מאוזנים ואז יש צורך להוסיף את הdi
למה פשוט לא להשתמש בכבל pl מאוזן בימין ושמאל, וכך לקבל סאונד נקי
שאלה נוספת אם באמת כך נכון להשתמש בצורה שציינתי, האם יהיה מומלץ לשים מחבר xlr או pl מאוזן בכניסה למיקסר
תודה מראש
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 10 ספט',23 17:11   
אכן מומלץ להשתמש בכבל דו-גידי וסיכוך ואז הקו יהיה מאוזן, סוג המחבר אינו קריטי כל עוד המגעים שלו איכותיים ובמצב טוב.
שני המחברים שהזכרת אינם אידיאליים כלל, היסטורית אנחנו תקועים איתם, אך זה מה שמקובל.
נכון שמבחינת מחבר לקו מאוזן יש השקעה יצרנית איכותית יותר ב-XLR.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  Ov  
הצטרף: 27 מרץ 22
הודעות: 17
הודעה פורסם: ראשון 10 ספט',23 17:25   
תודה על המענה
אז אני מבין מדבריך שאכן אין צורך סתם להשתמש ב di , ויהיה עדיף להשתמש בכבל מאוזן (כמובן בתנאי ש2 הצדדים תומכים בכניסה ויציאה מאוזנת)

לגבי האם להשמש בtrs או xlr בכניסה למיקסר, לא הבנתי מה יותר נכון
ברור שxlr הוא חיבור מועדף ועמיד יותר
אבל אחרי הכל xlr הוא בכניסת מיק ואוטומטית יהיה בגיין כניסה גבוה יותר
מה נכון ורצוי לעשות?
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 11 ספט',23 10:43   
הזכרת בעצמך משפט מפתח: "כמובן בתנאי ש2 הצדדים תומכים בכניסה ויציאה מאוזנת"
כאשר באמת שני הצדדים תומכים אז מה הבעיה מחברים במה שהם תומכים.
(אני אגב דיי מטיל ספק בכך שבאורגנים כלשהן היציאות אכן מאוזנות, אבל אם אתה אומר..)

שנית, אותו הדבר בקשר לכניסה במיקסר, כניסת ליין ברוב המיקסרים (אלא עם צויין אחרת)
תומכת גם בקו מאוזן וגם בלא מאוזן באופן אוטומטי, פשוט חבר שם את מה ששני הצדדים תומכים בו.

שלישית, כניסת XLR פעמים רבות מיועדת אך ורק למיקרופון ומובילה לפראמפ יעודי עבורו במיקסר
אם זה המקרה ודאי שאין עניין לחבר שם קו ליין, ולהעדיף כניסת ליין רישמית.
סוג המחבר PL או XLR זה לא הדבר הקריטי מה שחשוב זה שהמעגל האלקטרוני מתאים
יש גם רווח צדדי, במיקסרים בהם מתח פאנטום 48V רץ גלובלית על המחברים של כניסות המיקרופון
לא נרצה לחבר שם ליין/אורגן וכדומה נכון?

רביעית ולסיום, יתכן אולי שהשימוש ב DI בהגברות נובע מאורך הכבלים והחשש מאיבוד עוצמה
אולם בהקלטות שימוש בכניסות DI (כלים/גיטרה) לחיבור קלידים, הינו בראש ובראשונה טעם אישי
כי הסאונד המתקבל לא ממש דומה לזה המתקבל בכניסת ליין (מאוזנת או לא).
(כניסת DI היא בעכבה גבוהה ולכן לרוב בשימוש בכניסת DI נקבל יותר העינות בתדרים גבוהים).

מקווה שעזרתי

MiXtRiM
  Ov  
הצטרף: 27 מרץ 22
הודעות: 17
הודעה פורסם: שני 11 ספט',23 13:50   
שוב תודה על המענה
האם יש דרך לדעת או לבדוק האם השקעי יציאה במקלדת הם מאוזנים או לא?
כלומר ts או trs
תודה
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: שני 11 ספט',23 15:11   
סביר שזה יהיה רשום במניואל, מה הדגם?
  Ov  
הצטרף: 27 מרץ 22
הודעות: 17
הודעה פורסם: שני 11 ספט',23 18:06   
yamaha tyros5
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: שלישי 12 ספט',23 13:41   
היציאות הן ts, לא מאוזנות
  Ov  
הצטרף: 27 מרץ 22
הודעות: 17
הודעה פורסם: שלישי 12 ספט',23 17:42   
אוקיי תודה, כי בדקתי למשל בקלידים של קורג, רשום שהיציאות הם כן מאוזנות

האם יש איזה דרך פשוטה לבדוק לבד האם היציאה מאוזנת?
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: רביעי 13 ספט',23 07:47   
לרוב זה במניואל. במקרה הזה רשום TS (רק האוזניות הן TRS)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון