תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 14:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת תופים, וג'אז.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2967
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 09:37   
ביום ראשון אני הולך להקליט טריו ג'אז.
הנסיון העיקרי שלי בהקלטות הוא ב-רוק.

הצליל הרצוי...
בעוד בROCK (מצטער זה לא נראה טוב בעברית
:smile: ) בג'אז וספציפית לא פיוז'ן אני נהנה מסאונד רך אפוף רוורב/חלל שנותן להם טעם מתקתק של חלק ממשהו אבל בתוך אווירה.
אם משהו מכיר את הINTRODUCING BREAD MEHLDAU, הטריו הוא אותם כלים והכיוון תופים לפחות הוא בדיוק הסאונד שאני שואף (לא מצפה, שואף)

העובדות:
- זה אולפן שלא הייתי בו וזה קצת מדכדך להסתגל בקצת זמן למוניטורים וחלל חדש... אך לזה ישנם כמה "טריקים" שאני מקווה שיעזרו.

הבקשות:
הייתי מאוד שמח עם במהלך השישבת תוכלו להמליץ לי על מיקום מיקרופונים וסוגים (גם באופן כללי וגם דגמים שאני אנסה להגיע לקרוב ביותר).
כל עצה במיקום, מיקרופון ואפילו אקולייזינג (עד כמה שיקלע למקום) יעזרו לי.
דבר אחד (ותקנו אותי אם אני טועה) אני אשמור מרחק קצת עם המיקרופונים להשיג פחות לכלוך ויותר ניקיון נעים בסאונד (דגש על מצילות, וכובעים-גבוהים).

תודה לכם ושבת שלום.
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 15:02   
קח איתך כמובן כמה דיסקים לשמיעה במוניטורים. אני מקווה שבאולפן יש מספיק חלל, אבל זה לא נורא אם לא, כי אתה יכול להשתמש בבאפרים אם יש שם, ולא בשביל הפרדה! אלא בשביל שהכלים האקוסטיים לא יהדהדו באינטראקציה שלהם עם חלל קטן או בעייתי.
אם ה-Reference שתקבל מהדיסקים נשמע סביר, אז כל הסיכויים שתצא מהאולפן בשלום.

_________________
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 15:26   
אל תחשוש מאולפן שאתה לא מכיר, צפה רק לטוב שמצוי בחדשנות. הרפתקאות בסאונד זה הדבר הכי מענין שיכול לקרות לטכנאי.
את חוסר הביטחון באולפן תוכל להחליף בחיוך ברגע שהטריו יישב בנוחות ויתחיל לנגן בצורה רצופה ותרגיש שאתה מפריע בכל פעם שתדבר אליהם (ג'אז).
אם הנגנים יפסיקו לעתים קרובות כשהם מתאמנים, אפשר שהם חשים באי נוחות, הצע להם להחליף מיקום אולי. הם צריכים להרגיש בסביבת אולפן בסדר כדי שהסאונד שלך ייצא טוב, שזה בערך עומד על ביצוע טוב.
לגבי הבאפרים: יש להשתמש בהם רק במקרה חירום, וגם אז רק בסוג הנמוך, שכן הנגנים ירגישו טוב יותר אם יראו וישמעו אחד את השני כמו בהופעה. הם גם מייבשים את הסאונד מדי.
מאותה סיבה, אם אפשר בלי אוזניות, או שימוש בסוג הפתוח שיאפשר להם לשמוע 'דליפה'.

עימוד:
עמוד ליד וחשוב שאתה מיקרופון. שנה מיקום ועצום עיניים. האם זה נשמע כמו Mehldau Brad? חפש את המיקום הטוב ביותר שיתאים לסעיף הבא.

למקסימום חומר תעמד ליד כל כלי את המיקרופונים שלו, שזה אומר בערך שניים ליד הקונטרבס והפסנתר ולתופים אולי עוד. אני יודע, זה ממש לא לענין להקליט ככה טריו ג'אז, אבל זה רק לגיבוי, ולערוצים נפרדים, אם יש.
קונדנסרים יעזרו בתליה מלמעלה, בנקודה שתישמע לך הכי קרובה לדיסק-דוגמא שהבאת. לגביהם ראה בהמשך.

גם, שני מיקרופונים לפחות בחזית, לקליטה כוללת, במיקום שנשמע כמו בדיסק (עיניים עצומות..). בעימוד סטריאופוני קלאסי (מרוחקים ו/או בהצלבה).

כעת יש לך מספיק חומר גלם לצאת בשלום.
כלומר:
1. סקירת השטח לבעיות אקוסטיות, נוחיות ובקרה.
2. מיקום הנגנים והפעלתם בסביבה "טבעית" שלהם.
3. מיצוי המיקרופונים באולפן. מיקרופון מנורות יתרום הרבה לאופי הנדרש. סוגים?
Neumann 87- כמעט לכל ולתליה
AKG C460b - לפסנתר
ElectroVoice ושאר דינמיים

סאונד:
בטח שמת לב שבהקלטות מעין אלה שולט הסאונד העמום יותר, ומכאן שיש לטפל בחדות של הקונדנסרים. ה-mid שולט, הבס מפמפם והפסנתר אסור שידפוק לך בראש. מילת המפתח בסאונד שכזה היא קטילת attack היכן שצריך. בדוגמא שלך הבס והתופים משחקים ברקע של הפסנתר.
כאשר הדיסק של Mehldau בנגן ומחובר לשמיעה מיידית, מתג במהירות בינו לבין הבאלאנס שמולך, השווה עוצמת שמיעה אם צריך, סגור לרגע ערוצי מיקרופונים גיבויים או קונדנסרים. עד שתרגיש בבית. החוכמה היא לעבוד במצב "מיקס" במקרה של ג'אז, ככה לא תהינה לך הפתעות.

4. עכשיו תן להם לנגן להקלטה, והשתדל להימנע מהפסקות שרק יוציאו להם את האוויר, הביטחון והסאונד (כן).

5. הקלט כל הזמן, אפילו אם יש הפסקות וגם בזמן חזרות, הקלט, הקלט כמה שיותר ואל תמחק. שמור הכל למיקס. נגנים מסוג זה צריך כל פיסת צליל מהם. לך תדע מה יהיה..

6. מה שנשאר במיקס זה לסדר ולבחור מתוך חומר הגלם, ולהגיע קרוב שאפשר ל-Mehldau. בעזרת הערוצים האישיים של כל כלי, תוכל לשחק בגוון הצליל, עוצמה ואווירה באמצעי האולפן המשוכללים (אולי קומפרסיה על הבס, איקיו תומך לסאונד שהוזכר....), בצורה קלה יותר מאשר על ערוצי התליה או הסטריאו. המשחק של אלה עם ערוצי הסטריאו צריך להעניק לך את החופש להגיע לכל סאונד שרק תרצה.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 18:14   
4 Jazz I’d use a coincident stereo pair 4 overheads. I got good results using 414’s KM-84 and KM-184.
Distance won’t “clean” ur sound, it’s up to the drummer 2 keep good balance & performance.
Move the kit around, looking 4 best sound- most critical in small rooms, crucial in others.

Peace,
Zooot
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2967
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 18:53   
תודה על ההצעות הרבות.
אני רק מפחד שיותר מדי מקרופונים והרכב חי (ואני לא מעוניין בבאפרים וגם אני יודע טוב שההרכב לא ירצה) יכולים לפגוע לפעמים. (כמות גדולה מדי של מיקרופונים וכולם פתוחים במיקס עלולה לגרום לבעיות).
נראה לי שאני אלך על מיקרופונים לתופים באופן קלאסי (2 OVERHEADS עליונים לתת את ההרגשה של החי הלא אגרסיבי, TOMS עם דינמיים, SNARE עם המיקרופון הכי סמפטי שאני אצליח למצוא שם, ובאס דראם לטעמי לפחות זה יותר משחק נכון של EQ להגיע לכיוון בפחות מיקרופון).
לגבי פסנתרים אני מגיע מהתחום הזה כך שאני יודע איזה צליל אני מחפש ואני מכיר טוב את הצליל של הפסנתרן ומה הוא מחפש כך ששוב 2 קונדנסרים על כנף (סטריאו) יתנו מרחב וצליל פתוח ולא טראבלי מדי (דוגמא שלילית: YAMAHA כנף שלרוב נשמעים חדים ויבשים).
קונטרה חשבתי לעשות ניסוי וגם לחבר בDI אולי וגם מיקרופון (ותקנו אותי אם אני טועה: קונדנסר או דינמי, צ'לו נניח מההקלטות של (וגם הופעות חיות) השתמשתי בקונדנסר אז נראה לי שגם פה למרות הבדלי התדרים קונדנסר טוב ישמע טוב ואולי עם הDI אני אוכל לחדד SUB או גוונים אחרים.

זה איך שאני רואה את זה.
בנוסף ציינו לי שהאולפן חביב אבל מצב המיקרופונים שם לא מדהים... (זה בא מסקסופוניסט) אז אני אביא על כל מקרה את הקונדנסר האהוב שלי.

עוד דבר שאמר לי שפסנתרן (שלקח אותי) שהוא מעוניין בכמה שפחות זמן התארגנות. זה מגבלה כמובן אבל אני חושב שזה נכון משום ש"בצד שלהם" הם צריכים להתחיל לנגן מהר ואני יכול לעשות "השלמות" להתארגנות מבחינתי אחרי שהם מתחילים...
אז מבחינת מיקום כמה שפחות משחקים יעזור...
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 21:33   
טכנאי ההקלטה הטוב ביותר הוא זה שלא ידעת שהיה שם.

תתרחק עם המיקרופונים מהכלים ותן לאויר לעשות את שלו. האויר הוא הפילטר המאזן הטוב ביותר שקיים וכלי נגינה נשמעים שונים לחלוטין ממטר אחד או מעשרה סנטימטרים.

חשוב לוודא שכלי הנגינה נשמעים נכון בחדר ההקלטה. "סאונד נכון" אומר שהסאונד המופק מכלי הנגינה ומהנגינה עצמה הוא סאונד שמזכיר בכיוונו את התוצאה הסופית שאליה אתה חותר. במיקרים רבים המפתח להצלחה נמצא בידי הנגנים עצמם ולכן אם יש לך חזון סאונד כלשהו שתף אותם בחזונך.

תשתמש במינימום מיקרופונים על תופים וזכור שתוף רגל הוא תפקיד משני בג'אז - אל תעבוד שעתיים על BD סאונד - למצילות ולסנר תפקיד הרבה יותר חשוב כי שם נמצא הקצב, וכך גם לא תייאש את הנגנים שבוודאי כבר התוודאו לעובדה הזו.

הבס הוא החיבור האמיתי בין הרמוניה לקצב. פעמים רבות בג'אז הבס הוא לב העניין וקובע "מצב הרוח", תן לנגן הזה את המקסימום. אסור גם לשכוח כי לקונטרבס אין נמוכים אמיתיים אלא אמצע נמוך אז אל תחפש אותם שם למטה. בס חשמלי הוא סיפור אחר.

סאונד הפסנתר גם הוא מתפתח במלואו רק במרחק מה מן הכלי. נסה להציב מיקרופונים מחוץ לפסנתר ולפחות כמה עשרות סנטימטרים מעל גובה המיתרים. חובה לוודא יחס מופע חיובי (פזה) בין כל המיקרופונים המוצבים על הפסנתר והזזה של מספר סנטימטרים לכאן או לשם מגיעה רחוק כשבאים להקליט כלי זה.

בהקלטת מספר כלים ביחד בחלל אחד יש לצפות לחדירות בין המיקרופונים השונים. זה לא בהכרח דבר רע - נסה לגרום לחדירות האלו להיות חיוביות זו לזו ודאג שכל מיקרופון שאתה פותח מוסיף לאנרגיה הכללית ולא גורע ממנה. ביטולי אנרגיה הנגרמים מפזות אקוסטיות הפוכות (הפרשי מרחק) הם אויב מספר אחת של טכנאי ההקלטה.

עבוד במונו ופתח מיקרופון אחד בכל פעם - אם מיקרופון שפתחת גורם לנפילת עוצמה במקום תוספת, בכל הספקטרום או בתחום תדרים מסויים, אתה בצרות. צא לחדר ההקלטה ושנה זוית, הזז מיקרופון, הזז את הנגן למקום אחר אבל בכל מיקרה אל תוותר. על וויתור בשלב ההקלטה תשלם ביוקר בשלב המיקס.

בחירת מיקרופונים היא לחלוטין עניין של טעם, וסאונד הוא עניין של טכניקה. המיקרופונים שעובדים בשבילי לא בהכרח יעבדו בשבילך. הדרך הטובה ביותר להקליט פרוייקט חדש בסגנון שבו אין לך נסיון ממשי היא לסמוך על עצמך, לגייס את כל מה שלמדת עד כה ולהשתמש בזה ליצירת דבר חדש. אפילו אם תעשה טעויות בדרך לפחות תדע שאלו היו הטעויות שלך ולא שלנו...

_________________
JS
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2967
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 27 אוג',01 23:10   
בעזרת השם סיימתי להקליט ורציתי להודות לכל מי שתמך בי בפורום...
התוצאה נשמעת מעולה (לטעמי :smile: ) בשביל חומר גלם.
רציתי לציין את הטיפ של JS לגבי בחירת מיקרופונים ומיקומם. זה טעם וזה מה שיגרום לאנשים לקחת אותי לפרוייקט X ואיש אחר לפרוייקט Y.
בקיצור:
1. להקשיב :smile:, לאיך הדברים נשמעים ובעיקר לאיך הנגן רוצה להישמע. האוזן של הנגן שונה משלך.
2. לנסות כמה שפחות להטריח נגנים בבאלנס בסיסי. יותר מדי עבודה איתם לפני ההקלטה תשבור אותם ותגביל אותך.
3. חפש עם האוזן את המיקום של מיקרופון (דמיין שאתה מיקרופון) ולאחר מכן דמיין באוזן שלך איך המיקרופון ישמע את הדברים (כל מיקרופון וה"אוזן" שלו).
4. כמו שצויין כאן (עוד טיפ חשוב) אם ההרכב אומר לך שהם נשמעים מנותקים (כל כלי נפרד) דאג לחזק את הדליפות של כל כלי למיקרופון של האחר (עד גבול הטעם הטוב).

בסופו של דבר אני מרוצה וגם הנגנים בסה"כ מרוצים ועדיין לפני העריכה.
בזכות ציוד טוב, נגנים טובים ומיקום נכון לא עשיתי עדיין שום EQ והחומר נשמע בסדר. תמיד פה ושם EQ יכול לעזור אבל החומר עצמו בלי שום נגיעה נשמע נחמד.

עוד טיפ לקונטרה-בס.
2 קונדנסרים עליון ותחתון.
אחד יתן צליל עמום עם קצת SUBים והעליון יתן את החום ואת ה"לכלוך" בנגינה שעושה את הכלי הזה למדהים עד כמה שהוא.
בזמן המיקס רצוי להוריד ב4DB (כמובן שכל אחד וטעמו) בתדרים של 90-100הרץ (את הערוץ התחתון) התדרים האלו מאוד דומננטיים ורצוי להחלישם.

תודה על העצות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון