תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 08:07
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
"מיומנו של עובד במה"- שרשרת בהמשכים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (300) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 27 דצמ',11 19:42   
עדכונים?
את המולטי "נחושת" החלפנו (חלקנו) בכבל רשת cat5/6 משוריין, העלמנו מהעין של המפיק ומהגב של העובדים את הראקים של האפקטים והגרפים - המערכות נעשות עקב כך שקטות יותר, פחות זמזומים, פחות השראות. בידוד חשמלי על הקישור בין הבמה והעמדה אומר שהרבה פעמים אפשר לוותר על משיכה הזנת חשמל בצמוד למולטי, וניתן להשתמש בנק' חשמל מקומית (באולמות)

מצד שני, "הרווחנו" לפחות ארגז נוסף אחד שמשכן את ה"מוח" של המיקסר וסטייג' בוקס (אצל חלק מהיצרנים והדגמים אלה 2 ארגזים נפרדים)

מוניטורים מודרניים נעשו קלים וקטנים יותר (במעט) ונשמעים הרבה יותר טוב ישירות מהפרוססור ( כי האיקיו נעשה כבר שם בהוראת היצרן), אבל המילה האחרונה היא IEM, ויישנה דחיפה (במדיה לפחות, לא יודע כמה מזה קורה במציאות, מדובר במוצר לשוק ההפקות הקטנות, אירועים וכו') למעבר למיקסרים אישיים למוניטורים.

מגברים נעשו קלים ב50% לפחות, ההספקים עלו וצריכת החשמל ירדה. הגיעו גם מגברים רב ערוציים.


תכנון ממוחשב?
לא כל מה שאנחנו קוראים במודעות ובמגזינים על טורים גדולים (או קטנים) קורה גם בשטח אצל המגביר הממוצע (ובטח שלא בארץ).
תכנון ממוחשב הכרחי למערכות ליין-אראיי שבהן יש כמות גדולה של ארגזים ומספר רב של חיבורים וזוויות. נקודת התורפה היא דווקא האולמות שקשה למדוד אותם...


ובנימה אישית על מה שהולך בארץ - היה בום גדול מאוד של התרחבויות ורכישות בארץ בשנים האחרונות. כל חברת הגברה קטנה שניה מפעילה מיקסר דיגיטלי, וכל חברה שלישית מפעילה ליין אראיי כלשהו. בפועל בשטח, יש לטעמי חוסר התאמה בין הציוד, רמת המופע וההקפדה על ההפקה, וחלק מהצוות המפעיל.
יותר מדי סאונדמנים "מפעילים" שחושבים שהם מבינים יותר טוב מהחברה שעיצבה את הרמקול, ובעזרת קולם הענוג ו58 חבוט מסרסים מערכות, הפקות מוגזמות שדורשות 10 קווי מחשב, 10 מיקרופונים, מערכת תופים מלאה++ ו10 שליחות מוניטורים, בלי להתחשב בזמני הקמה וכיוון (מה הבעיה, תיכנסו ב4, באלאנס ב6) עלויות (מצטער, אין לי להביא לך עוד בקליינר) ושאר פרמטרים טכנייים (10 מוניטורים? 3 מופעים מתחלפים? שעתיים באלאנס? אין בעיה, תעשה הכל מהFOH, לא צריך מיקסר מוניטורים)

יותר מדי חברות הגברה שחושבות שציוד יפתור את הבעיות שלהן ויעלה אותן ליגה. אבל גם ליין אראיי ומיקסר דיגיטלי יכולים להשמע חרא.

בהמשך - יום טיפוסי בהגברת מופע "היי-טק" #wink
ilan50
הצטרף: 21 אוג' 05
הודעות: 148
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: שלישי 27 דצמ',11 20:37   
שחר אני כבר לא יכול לחכות...בתור עובד בחברת הגברה בינונית (אם נלך לפי הראש שלך אז יש מקיסר דיגיטלי וליין אראי ) ונהנה לקרוא את ההודעות.

אולי תספר לנו באיזה חברה אתה עובד?
תמונות יהיו מגניבות.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 27 דצמ',11 20:41   
הארוע מתחיל בעצם יומיים קודם, בשיחה עם הסאונדמן של הלהקה.
יש קובץ מוכן למיקסר שלנו, והוא בדרך במייל.
מעלים את הקובץ ועושים התאמה לפאץ' יציאות וכניסות שלנו. אצלנו בחברה נהוג מאסטרים בכרטיס הראשון (כולל שליחות מטריקס לסנטר פיל), שליחות מוניטור בכרטיס שני, וIEM בסטריאו בכרטיס שלישי.

בארוע הזה נתלה ליין אראי, 9 חתיכות לצד (פחות בשביל עוצמה, יותר לאחידות פיזור). למזלנו, מדובר בשטח פתוח ואין חישובים של זווית האולם. מרחק עמדת ההגברה הוא 30 מטר בערך וסה"כ המרחק לכיסוי הוא כ50 מ'.
הזנה זריזה של הנתונים למערכת והופ, יש חישוב זוויות. כמה תיקונים קטנים מהנסיון שלנו, בדיקת הכיסוי בכל תחומי התדרים ויאללה לשטח.

הבמה היא בערך 8*5 מ', עם תליה בגובה 8מ' מהרצפה. למזלנו, חברת הבמות כבר תלתה את מנוע התליה (הגיע הזמן שהבוס שלנו ילמד לנהל משא ומתן עם ההפקה!), ונשאר רק לחכות לגנרטור. פעם, היינו יכולים להרכיב במה שלמה ושהגנרטור יגיע רק לשלב הבדיקות. בגלל התליה אנחנו צריכים אותו כמה שיותר מוקדם. הבמה עמוסה בציוד ואי אפשר לעבוד עד שהמערכת לא תעלה לאוויר.

שתי השיטות הנפוצות לתלייה, הינן הרכבת "רכבת" רמקולים ומשיכתה כלפי מעלה, והשניה היא "מעלית" שבה כל פעם מעלים קבוצת רמקולים, ומכניסים מתחתיה את הקבוצה הבאה.
השיטה הראשונה נפוצה במערכות גדולות וכאשר יש שטח עבודה, והשניה טובה מאוד למערכות קטנות וקלות ובשטח מצומצם.
למרות שיש חברות שטועונות שגם 2 אנשים יכולים לתלות את המערכת שלהם, בהיבט הבטיחותי, כדאי שיהיו לפחות 3 - מפעיל מנוע, ועובד בכל צד של התליה.
עובד אחד בלבד קובע את הזוויות של הרמקול, ומורה למפעיל מנוע להרים או להוריד. המפעיל מכריז כשהוא מעלה ומוריד (כמו צוג תאורה).

אם פעם כל הרמקולים היו מקבלים אינפורמציה זהה בהזנות, בתליית ליין-אראי נהוג לתת לארגזים שונים אינפורמציה שונה, בד"כ הדגשות גבוהים והיי מיד לרמקולים שמכוונים רחוק. נהוגים גם רמקולים בעלי זווית רחבה יותר בחלק התחתון. בהתאם לסוג התלייה והמערכת, נוסיף גם רמקולים נוספים:
הdown-fill יהיה רמקול שנתלה מתחת למערכת גבוהה, כדי לספק כיסוי לאיזור הקרוב יותר לבמה.
הcenter fill או הfront fill יהיו רמקולים שנציב בקדמת הבמה או בצידיה מתחת לתליה כדי לספק כיסויי לאיזור הקרוב למרכז הבמה
כן, יש גם side-fill ו-drum fill אבל הם שייכים לעולם המוניטורים. עזוב אותך מזה ולך תביא את הגלגלת רשת.

זוכרים את הכבל מולטי? 50 מטר+ של נחושת וסבל הפכו לכבל רשת שלא רק שמסוגל לשאת יותר קווים, צריך רק בנאדם אחד בשביל לתפעל אותו. פעם היינו צריכים לשלוח את הילד שיגרור את הכבל עד לפרונט ולעבוד איתו כדי שהכבל ישתחרר חלק מהגלגלת/ארגז. היום אפשר להדליק סיגריה ולסמס לחברה. הסיכויים הם שהוא יחזור עוד לפני שעישנתם חצי.

עד שהבקליינרים יעשו קווים על הבמה, נלך ונפעיל את המיקסר, עדיין, זה מחשב וצריך לתת לו זמן לעלות...
זכרונות על מיקסר 42 ערוצים, 2 עגלות איקיו, ספק וארון אפקטים שתמיד חסר לו עוד גייט עוברים לך בראש כשאתה מטייל בקלילות עם המיקסר בעגלה עד לפרונט. אחת שתיים והוא כבר מונף על זוג ארגזי מוניטורים, ובשלוש מחברים את האל פסק והרשת. מרוב היי-טק, אולי נקבל גם אוטו ליסינג. #think

מילה על בעלי תפקידים - גם כל ההייטק הזה לא שינה את תפקיד הבקליינרים יותר מדי. טכנאי המערכת אולי נחשפו לטכנולוגיות חדשות שמוציאות את אלמנט הניחוש מהחיים שלהם ועוזרות להם לתת תוצאות טובות שחוזרות על עצמן בכל אולם וארוע.
מי שהחיים שלהם השתנו מקצה לקצה אלו הם מגישי המערכת.
אם פעם היה להם מיקסר ענק לשנע, שכל חיבור של כבל היה מאלץ אותם לקחת כובע ומיימיה כדי להגיע לצד השני, וכמובן פנס כדי לרדת אל בור הנחשים המוכר בשם "ארגז אפקטים" כדי להחזיר למקום כבל קומקום סורר, היום הם יכולים לסיים את העבודה כבר בבית על המחשב, להגיע בחליפה (לא באמת) ועם דיסק און קי להעלות את כל החיווטים והניתובים, ולהתחיל עם ה"איי אחת" שעה קודם, וכמובן לעקוץ את אנשי הבמה ב"למה עוד אין לי PA " קטן וממזרי.
אפילו המסקינגטייפ נעלם מהתיק, ונשאר עוד אקסטרה זמן ללטף את הרוורב השלישי.
ספליטים? הצחתקם אותו. פעם לשכוח ספליט היה אומר להתקשר לסאונדמן ולשאול אם הוא מעדיף ספליט על השירה השניה או על האקוסטית. להופעה של היום נפצל גם את הסנר, הקיק והכלי הזה שאף אחד לא זוכר איך קוראים לו ונכנס רק לשיר אחד. למה? אולי מסיבות אומנותיות, אולי סתם כי אפשר...

ובכלל, לפני כמה שנים קינאנו באנשי האולפן. "אם רק היה לי עוד קומפרסור ואי קיו בשביל הדראם-גרופ" חשבתי לעצמי, "הייתי משיג סאונד כמו באלבום".
ובאמת, עם מגוון אפשרויות כמעט בלתי מוגבל, אפשר לשמוע היום מופעים מדהימים, סאונד תופים של אלבום, ושירות ברורות מתמיד! אקוסטיות מדהימות שלא הולכות לאיבוד ואפקטים שונים בכל שיר.
3 אלגוריתמים שונים לקומפרסורים, פלאגאינים, 8 אפקטים וגייט לכל ערוץ.

אבל כמו כל דבר, קל מאוד להגזים וללכת לאיבוד. קל מאוד להתמקד בסאונד שירה ולבצע שינויים מזעריים באטאק, בזמן שהחשמלית מכסה את כל הבמה וקולות הרקע חזקים ב3 דיבי ממה שהם אמורים להיות... כשיש 5 ריוורבים, קל מאוד לשכוח שיש רק חצי שעה לבאלאנס ועדיין לא כיוונו מוניטורים.
אביעדדרעי1
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
הודעה פורסם: שלישי 27 דצמ',11 21:06   
כל מילה אמת......שחר

מעבר עולם הבמה מאנלוג לדיגיטל קיבל תנופה רצינית בשנים האחרונות וכל חברה מאמצת לה מיקסר דיגיטלי כזה או אחר.

כחלק מעבודתי אני מעביר הרצאה בדיוק בנושא הזה "יתרונות הדיגיטל בעולם הבמה"
לכל בתי הספר לסאונד בארץ ולחברות הגברה.
{מי שמעוניין בכיף.....ללא תשלום}

המיקסר הדיגיטלי נותן תפנית רצינית בכל הנוגע לחשיבת הטכנאי/בעל חברת הגברה,
עלות אל מול תועלת....אם בעבר מולטי כבל 48 כניסות ו 16 חזרות היה תופס רבע משאית ו2 אנשים כדי לפתוח אותו ולפרוס אותו מה היום שכבל הדיגיטלי cat5 נראה ומרגיש ממש כלום משהו שיכול לשבת איתך על הקטנוע ולוקח בדיוק דקה אחת על השעון.

הבעייה מתחילה כאשר הטכנאי אינו ממוקד על הסאונד כאשר פרוסים בפניו כמעט אין ספור אפשרויות,אם זה 8 מכשירי אפקטים וקומפרסור גייט על כל ערוץ ו EQ בלי סוף אפשר בקלות לאבד את הראש ופשוט להעמיס {בעל הבית השתגע}.

המקום שאנו רוצים להיות בו הוא סאונד נקי וצלול ע"פ מה שאנו שומעים ולא ע"י הוספה של מכשירים שבעולם האנלוגי היינו חולמים עליהם.

הבעיה הגדולה של מיקסר דיגיטלי הוא ההרגל ולהכיר את המיקסר הספציפי שעליו אנו עומדים לעבוד,
במיקסר אנלוגי אני מניח {מנסיון אישי} שיקח לך משהו כמו דקה עד שתי דקות להבין מה קורה מי נגד מי ויאללה בלאנס.
במיקסר דיגיטלי הדבר שונה ועלינו להיכנס אילו קצת יותר לאט מה שגם אנו נצטרך את האיש הטכני שמכיר את המיקסר ויוכל לעזור לנו לגשת לדברים בצורה מהירה וקלה מבלי שנצטרך לשבור את הראש.

החלום שלי הוא שכל עולם המיקסרים הדיגיטלים ידעו "לדבר" אחד עם השני כלומר מיקס שהכנתי על מיקסר אחד יוכל לעלות על מיקסר אחר.

הנוחות לעבוד על מיקסר דיגיטלי תלוייה בפשטות התכנון שלו ע"י היצרן ובהיכרות של הטכנאי עם אותו מכשיר...

בקיצור--- אין מה לעשות אנחנו שם ושווה לנסות ולתרגל על כל מיקסר דיגיטלי
כנראה שבאחד הימים {סביר להניח בלילות} נאלץ לשבת לפניו.......
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 27 דצמ',11 21:23   
בסופו של דבר רוב המיקסרים הדיגיטליים עובדים תחת מתכונת מאוד דומה. בחירת ערוץ ובחירת פונקציה.
בשנה האחרונה, יצא לי להגיש אין סוף פעמים מערכות דיגיטליות, ומעולם לא הייתה בעיה. גם סאונדמנים ותיקים וגם חדשים מבינים מהר מאוד את העניין.
יצא לי להכיר 3 מיקסרים דיגיטליים חדשים השנה, 2 מהם ביום המופע. עבר חלק לחלוטין. שוב, בעיקר בגלל השיטה.

ברמת המגיש - אין ברירה אלא להכיר את המכשירים לעומק, בהתאם לחברה שבה אתה עובד. ברמת מפעיל, גם על הפרו6 הרגשתי בבית (לא הפעלתי מופע, אבל ב20 דקות הפסקה כשהבמה שקטה והאולם ריק עברתי עליה, והכל היה במקום שאתה מצפה לו).

ברמת העקרון, מה שאתה מתאר יחסית פשוט לתכנות - קובץ XML מבוסס טקסט שמכיל את כל ההגדרות. יש היום דיבורים על מערכת פתוחה להתאמת גיין בפיצול דיגיטלי, אבל לדעתי עוד רחוק היום.
הפתרון הוא להחזיק קובץ מופע/סצנה של מערכות נפוצות. זה לא מסובך וגם חינמי. שלא לדבר על לקחת גיבוי של המיקסר בסוף היום.

אבל זה דיבורי משאית.. אנחנו מזהמים את השרשור ההיסטורי הזה #biggrin
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון