תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 14:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Isralien  
הצטרף: 10 יול' 01
הודעות: 88
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 20:50   
אין לי כרגע נסיון בהקלטות אלקטרוניות
וכבר הרבה זמן אני מתחבט בשאלה הזאת,
לאיזו מטרה הקונסולה (שרואים הרבה באולפנים אלקטרונים) משמשת?

האם משתמשים בה גם בהקלטות כונן למחשב וגם בהקלטות למכשיר חיצוני? (ADAT לדוגמא)

ואם מקליטים לתוך המחשב ומשתמשים בכרטיס אודיו מרובה כניסות אז למה בעצם צריך את המיקסר, ומה המקום של המיקסר הוירטואלי במקרה כזה?

רוב הבילבול שלי נוגע לעניינים של "מה קודם למה", לדוגמא הסינתיסייזרים מתחברים קודם לכרטיס קול, או קודם לקונסולה ואז לכרטיס קול...
כל שיטות העבודה שקיימות יצרו בלאגן די גדול לאדם פשוט כמוני :smile:
ולמרות חיפושים לא מצאתי הסבר מפורט לכיצד אולפן אלקטרוני יצוגי אמור להיראות על כל חיבוריו.
(מצאתי רק הסברים לחיבורי המידי אך לא לחיבורי האודיו)

תודה מראש! :wink:
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2967
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 21:27   
ברוב האלקטרוני אם יש מיקסר השלב של המיקס נעשה בעזרתו...
אם עובדים 100% עם DAW (מערכת מחשב) אין כמעט שימוש למיקסר בשלב המיקס ואם יש אז זה בתור כלי לאוטומציה.
בעזרת מיקסר דיגיטלי לדוגמא ניתן לשלח את הפקודות ולרשום אותם על המחשב בעוד המיקסר הוא רק מכשיר שליטה (דוגמאת PROCONTROL של DIGIDESIGN). בדרך זו המערכת מתפקדת כמו מערכת אוטומציה ישנה וטובה (או כל מיקסר, לא חייבים אוטומציה).
נסה להוריד 2 פיידרים עם עכבר אחד ולהגיע לדיוק הידני... או להיפך נסה ל"צייר" אוטומציה שתהיה אנושית ומעוגלת כמו אותה אוטומציה על הפיידר.

ניתן גם למקסס ממערכת דיגיטלית על מיקסר.
בעזרת סינכרון ע"פ זמן (SMPTE/MTC או כל דרך) ניתן להוציא מהכרטיס ע"י יציאות נפרדות את כל הערוצים לקונסולה, לרשום אוטומציות בקונסולה שמסונכרנת בTIMECODE עם ה"טייפ" / מחשב / ADAT או כל דבר ולהוריד את המיקס הסופי לDAT/CD או לטייפ החם והישן שלך...

כל הדרכים מובילות למאסטר.

ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 22:53   
בתחילת העידן לא היו מיקסרים, או מערבלי צליל. היו מקליטים ישירות מהמיקרופון למכשיר הקלטה או תקליט או שעווה.
יש לזה חסרונות כמובן, שנפתרו עם שיכלולי הטכנולוגיה. לא בהכרח אומנותית - אבל נוספו אפשרויות עבור המבצע, הטכנאי והמפיק.
כיוון שהכל הכל עובר בסופו של דבר לשני ערוצים - שמאל וימין, דהיינו סטריאו, ברוב המקרים, אז כשמקליטים או מחברים או רוצים למזג כמה כלי נגינה ו/או זמרים ו/או כל מקור צליל אחר שזה גם אפקטים - את כולם לתוך זוג ערוצי שמאל ימין, אנו זקוקים לאמצעי שיאפשר מיזוג שלהם, מיזוג בכמויות נשלטות בידי היוצר או הטכנאי.
המיקסר מאפשר זאת, ולשם כך הוא מחולק לערוצים, שבכל אחד מתחבר מקור צליל עצמאי אחר, ובכל רצועת ערוץ שכזו יש אפשרויות עיבוד ושינוע של הצליל עד הגעתו בעוצמה זו או אחרת לצד שמאל ו/או ימין.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
כשעברו לעבודה מלאה במחשב ונוצרו המיקסרים הוירטואלים על המסך, חלק מהפונקציות שמילא המיקסר המסורתי נמצאו, לא תמיד ולא לכולם, מיותרות או לא נדרשות יותר, שכן על המסך חיברת ממילא כלים וירטואליים, כלי מידי, דגימות ומקורות צליל שהוקלטו למחשב, ושם אף ניתן למזג ביניהם - עדיין במיתחם הדיגיטלי של המחשב וללא צורך בהתערבות חיצונית (לצורך המחשה).
אך גם האמצעים להקלטה על מחשב לא תמיד מכילים פונקציות שלמיקסר יש, עדיין. לדוגמא, כניסות הקדם מגבר שמרימות את אות המיקרופון לרמה הנדרשת לעיבוד צליל. רוב כרטיסי האודיו עדיין לוקים בכניסות שכאלה. בכרטיסי קול רגילים אין כניסות מיקרופון מקצועיות או שיש רק כניסת סטריאו וזהו.
היום אתה מוצא, בשלב הביניים בו הטכנולוגיה נמצאת, שנעשה שימוש במיקסר מסורתי ובמיקסר וירטואלי (במחשב) בצורה מקבילה.
עדיין - כדי לחבר כמה מקורות צליל שלא מצויים במחשב, ולהעביר אותם להקלטה או לסטריאו, או בהופעה - למגברים, אתה זקוק למיקסר. כאן הטכנאי משקיע את יכולתו האמנותית בלצייר תמונה אחת מושלמת.
ציטוט:

"רוב הבילבול שלי נוגע לעניינים של "מה קודם למה", לדוגמא הסינתיסייזרים מתחברים קודם לכרטיס קול, או קודם לקונסולה ואז לכרטיס קול...

חשוב כך, ואז הכל ייראה פשוט, אני מקווה:
מקורות צליל > הקלטת צליל > השמעת צליל
שים לב שברגע ש"השמעת צליל" הופך ל"מקור צליל" (הלא כי כך הוא), אז הגלגל מתחיל להסתובב..
הסבר:
מקור צליל יכול להיות אקוסטי (זמר, מפוחית, ויולה), או אלקטרוני (סינטי, מודול צליל), או מבוסס תוכנה (סינטי וירטואלי במחשב, צלילים של משחק מחשב, דגימות ומידי המנוגנים במחשב).
הקלטת צליל מאחסנת אותו על מדיה מסוימת (טייפ, דיסק, כונן מחשב).
השמעת צליל הינה הפקה של מקור צליל קיים או שיחזור מה שהוקלט מקודם.

באמצעות כרטיס הקול מופקים צלילים שמקורם במחשב.
באמצעות כרטיס הקול או ממשק אודיו מקליטים מקורות צליל חיצוניים לשם איחסון במחשב (ומכאן כבר "מקורם" יהיה במחשב).
באמצעות המיקסר ממזגים כמה מקורות צליל, לדוגמא, לסטריאו, עבור דיסק או שמיעה בשני רמקולים.
מיקסר בתוכנה יכול למזג מקורות פנימיים במחשב.
מיקסר חיצוני יכול למזג מקורות צליל חיצוניים
שים לב שאפילו אם מיקסר בתוכנה שולט על אודיו כביכול מבחוץ, צליל מבחוץ נדגם או מומר, מראש או בזמן אמת, לתוך המחשב, כדי שהפעולה הזו תצא לפועל.
מיקסר חיצוני יכול לקבל אליו את יציאות הצליל של המחשב (מכרטיס הקול) בתור מקור צלילי חיצוני לכל דבר.
מאחד מהמיקסרים צריך להיות חיבור למגבר ולרמקולים.
בחיצוני יש יציאת מוניטור לשם כך (או אוזניות)
ובמבוסס התוכנה היציאה היא דרך כרטיס הקול (יציאת הרמקול או line).
אם נחזור לדוגמא/שאלה שלך:
הסינטים שמחוץ למחשב מחוברים אליו דרך מיקסר - אם צריך למזג בין כמה מקורות צליל לכניסה אחת או שתיים בכרטיס הקול.
הסינטים שמחוץ למחשב מחוברים אליו ישירות דרך כניסות line שבכרטיס הקול, אם אין לך משהו אחר לחבר בו זמנית או מדי פעם.

דרך המיקסר ניתן להתערב אומנותית וטכנית בדרך בה ממוזגים הכלים השונים או עיבוד גוון הצליל והאפקטים שלהם, כדי ליצור מירקם צלילי מורכב לפי הטעם או הדרישה.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 01:12   
מומחה אלקטרוניקה אני לא - לא במוזיקה ולא במיקצוע. ההגדרה שלי היא "מסתדר", כלומר מבין מספיק גם מכאן וגם מכאן כדי להתנהל בביטחה.

מוזיקה אלקטרונית לא תמיד נוצרת בתוך המחשב דווקא, למרות שנוצר רושם שכזה. תמונת המצב הנכונה היא שמספר גדול מאד של יוצרים עובדים עם כלי נגינה, מודולים, סינטיסיזרים, מכונות תופים, וסמפלרים חיצוניים - לא וירטואליים -שלהם מספר יציאות. ומן הצד השני חלק גדול מהאודיו מוקלט למחשב ומושמע ממנו. סביר להניח שהסיקוונסר שעליו נבנות יצירות האומנות האלקטרונית יהיה תוכנה המצויה במחשב.

כעת יש לנו מספר מקורות סאונד, חלקם מופקים מכלים חיצוניים וחלקם מן המחשב. בין לבין צריך שתהיה מערכת כלשהי שתקלוט את כל ערוצי האודיו ותאפשר האזנה וטיפול בו זמניים בכולם. נכנס לתמונה המיקסר - מערכת שליטה ובקרה שמאפשרת כניסת מספר גדול (או קטן - הכל תלוי) של ערוצי אודיו שבהם אפשר כעת לטפל על פי הצורך בעזרת כלים הנמצאים על גבי המיקסר או חיצוניים לו.
עד כמה שידוע לי הסיבה העיקרית לכך שגם במוזיקה אלקטרונית נעשה שימוש במיקסר היא הצורך בעיבוד שלא ניתן לעשותו במחשב מסיבות שונות. במצבים רבים טיפול בעזרים אנלוגיים למהדרין טוב לאין שיעור מכל חלופה דיגיטלית או שאין בכלל חלופה כזו בנמצא. לדוגמה אי.קיו. או קומפרסור מנורות. בנוסף לכל אלו, נוחות העבודה בפיידרים במיקסר "הרגיל" גבוהה ואינטואיטיבית מעבודת עכבר, ואם יש ביניו כאלו שנולדו עם העכבר ביד ואין להם כל ציוד חיצוני שלא יקפצו.

אם תראו את המיקסר כמרכז עצבים שאליו וממנו מובילות כל פעולות האולפן תבינו את משמעותו.

_________________
JS
  Isralien  
הצטרף: 10 יול' 01
הודעות: 88
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 03:41   
תודה רבה אנשים!
מה הייתי עושה בילעדכם?!

כנראה שלא חיפשת משהו מספיק עד שלא שאלת כאן! :smile:


אז, אם אתה משתמש בכרטיס אודיו עם מספיק יציאות וכניסות לצרכים שלך ועובד רק עם מכשירים אלקטרוניים
(סינתים, מודלים, סמפלרים, תוכנות וכו')
יהיה ניתן לעבוד בלי מיקסר חיצוני?

האם חוץ מנוחות בשליטה (שאת זה ניתן להשיג בעזרת קונטרולר חיצוני) יש עוד יתרונות שהמיקסר החיצוני יוכל לספק?
(עבור מה משמשות יציאות הAUX המדוברות בתהליך היצירה?)
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 04:11   
ציטוט:

בתאריך 2001-08-25 21:41, Isralien כתב:

אז, אם אתה משתמש בכרטיס אודיו עם מספיק יציאות וכניסות לצרכים שלך ועובד רק עם מכשירים אלקטרוניים
(סינתים, מודלים, סמפלרים, תוכנות וכו')
יהיה ניתן לעבוד בלי מיקסר חיצוני?

אמנם כן.
ציטוט:

האם חוץ מנוחות בשליטה (שאת זה ניתן להשיג בעזרת קונטרולר חיצוני) יש עוד יתרונות שהמיקסר החיצוני יוכל לספק?
(עבור מה משמשות יציאות הAUX המדוברות בתהליך היצירה?)

אם קראת מה כתבו ידידי לגבי אופן הפעולה שלו, כולל ענין כניסות המיקרופון, אז האמת אין, ואולי בקרוב יהיו לו אפילו חסרונות.
כל מה שקשור לעיבודי הסאונד ניתן לעשות במיקסר שבתוכנת המחשב. זה כולל את יציאות הauxilary שנתת דוגמא, שאיתה שולחים מקור צליל לאפקטים שונים.

_________________
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 05:33   
אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבו האנשים היקרים לפני , אני יוצר מוסיקה אלקטרונית (ורק אלקטרונית) ואני משתמש במיקסר וירטואלי (פולסר 2) , כמובן שאם היית שואל אותי ביום שהתחלתי לבנות את האולפן מה אני מעדיף , וירטואלי או אמיתי הייתי עונה לך, אמיתי.

מטעמים פיננסיים מובהקים הלכתי על אולפן שלם בכרטיס אחד , היום , אחרי כמות קטעים נכבדה ומספר שעות לא מבוטל , אני לא מצטער ולו לרגע אחד על כך.

עם הזמן הוספתי גם מכשירים חיצוניים כשהחסרון היחיד בכך הוא הצורך בממירים (אלא אם כן אתה עובר דרך עוד מיקסר חיצוני , או שיש לך הרבה כניסות אנלוגיות) , ברגע שיש לך ממירים העבודה הופכת לקלה ונעימה.

זה ממש לא סוף העולם לעבוד על מיסר וירטואלי , אני אישית לא נתקלתי במשהו שמיקסר אמיתי עושה ווירטואלי לא.
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 06:51   
אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבו האנשים היקרים לפני , אני יוצר מוסיקה אלקטרונית (ורק אלקטרונית) ואני משתמש במיקסר וירטואלי (פולסר 2) , כמובן שאם היית שואל אותי ביום שהתחלתי לבנות את האולפן מה אני מעדיף , וירטואלי או אמיתי הייתי עונה לך, אמיתי.

מטעמים פיננסיים מובהקים הלכתי על אולפן שלם בכרטיס אחד , היום , אחרי כמות קטעים נכבדה ומספר שעות לא מבוטל , אני לא מצטער ולו לרגע אחד על כך.

עם הזמן הוספתי גם מכשירים חיצוניים כשהחסרון היחיד בכך הוא הצורך בממירים (אלא אם כן אתה עובר דרך עוד מיקסר חיצוני , או שיש לך הרבה כניסות אנלוגיות) , ברגע שיש לך ממירים העבודה הופכת לקלה ונעימה.

זה ממש לא סוף העולם לעבוד על מיסר וירטואלי , אני אישית לא נתקלתי במשהו שמיקסר אמיתי עושה ווירטואלי לא.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2967
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 26 אוג',01 18:58   
אפשר גם בלי מיקסר חיצוני אבל מיקסר חיצוני תמיד יכול לעזור..
אם לא במיקס אז בדברים אחרים.
אבל אין מה להפסיד עם מתחילים בלי...
תמיד אפשר ללכת לחנות השכונתית ולבקש 4ק"ג מיקסר.
  Isralien  
הצטרף: 10 יול' 01
הודעות: 88
הודעה פורסם: שני 27 אוג',01 18:42   
האם בשביל להשתמש בכרטיס קול מרובה כי בתור מיקסר הכרטיס חייב לספק אפשרות כזאת?
לדוגמא, לבוא עם תוכנת מיקסר ו ROUTING בדרייבר?

או שבכל מקרה אפשר לעשות את זה דרך תוכנות כמו Cubase או Logic, ואם כן אז מה ההבדל בין המיקסר הווירטואלי שבא עם הכרטיס לבין התוכנות האלה?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון