Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 14 מרץ,03 11:11
בדיוק.
או רציפות שלמה.
יש להבדיל בין מגע לחיבור.
במקרה של, נאמר מיקרופון, אנחנו רוצים "לחבר" אותו למיקסר, ולא שהוא "יגע" ברכיבי המיקסר.
מה שעושים כל המחברים מהסוג הנ"ל הוא קרב מגע, והוא עתיר פרזות ומחדלים.
טכנולוגיית המיתוג התקין גורסת נעיצת חומר בחומר כפי שהסברתי. יש יצרנים שעושים זאת, ותמורת זהובים תוכל להיפטר מהקרץ לתמיד (פעם החלפתי מכלול פאץ' שלם באולפן רדיו, רק מהסיבה הזו)
לך תשנה סדרי עולם כשרוב הציוד כולל חיבוריות מושרשת. זה לוקח זמן. אולי הזמן שבו כבר לא נצטרך מחברים יותר.
ליצרנים אין ברירה, כמו שאתה לא יכול סתם לייצר נגן דיסקים לפורמט שאינו CD-DA, אלא אם אתה לא רוצה למכור אותו.
אז חיבור יהיה מעבר רציף.
ומגע.. נו טוף...
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 14 מרץ,03 11:24
PL ו-TRS זה אותו הדבר, רק שPL התייחס בזמנו לסדרה של מחברים בגדלים ותצורות שונות (המספר הבדיל ביניהם, והנ"ל הוא 55).
המחבר היחידי שאולי היה קרוב לרציני מבחינת טכנולוגית (באולפן), היה Tuchell (אמפנול), והיה קיים בראשית תקופת הרדיו והאולפנים. אני לא יודע כמה זכו כאן לראות אותו.
יצא לי עוד לעבוד איתו, ומדובר במחבר עם להבים ארוכים, החותכים במחבר הנקבה, מה גם מתהדקים במהלך הנעיצה.
מחבר קרוב נוסף הוא ה-EDAC, המכיל להבי שתי וערב, ומצוי בציוד ובאולפנים מרובי ערוצים וגם בציוד הגברה עתיר מולטים.
הסיבה היחידה שלא נמצא מחברים כאלה בתפזורת, היא המחיר ולעתים הגודל הפיזי.
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
פורסם: שישי 14 מרץ,03 12:41
לפי דעתי, המחבר העתידני יהיה חייב להיות נוזלי.
לא יודע איך....לא יודע מתי...אבל בטוח שזה יקרה מתישהוא...
הטכנולוגייה מתפתחת למרות שמרבית האנשים רק מורידים את האיכות (ע"ע MP3).
אין כמו לשמוע מוזיקה בSACD של אחותי, על הJAN MARIE (רמקולים) עם מגבר מנורות.
ואחותי לא מוזיקאית...סתם חובבת מוזיקה שיש לה כסף וטעם...
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
פורסם: שישי 14 מרץ,03 12:48
רגע רגע רגע...
פתאום אני שוכח סוג של כבל ששכחנו ממנו.
כבל אופטי.
היחיד שלא מסתמך כיום על חיכוך.
אבל זה במישור הדיגיטלי...כך שזה לא ממש לענייננו....
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: שבת 15 מרץ,03 00:32
ראובן,
נשאלת השאלה האם זה באמת קריטי?
זאת אומרת שהאם לקחת את Pl הגיטרה ולהלחימו ליציאה או לכניסת המגבר אכן יעשו זאת?
האם ההבדל כל כך גדול?
למה שלא תמציא מחבר?אחד טוב באמת?משהו טוב! אני בכל מקרה יהיה קליאנט.
הבנתי את השליליות שבמחברים וכבלים אבל מה האלטרנטיבה?
לא שמעתי פה אלטרנטיבה רצינית.
ומה עם שינוע וניידות של ציוד?
מה ההשלכות של הלחמה או ערוב חומר בחומר?
מה עם סדקים?מה שלא יכול לקרות בחיבור של זכר נקבה.
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 15 מרץ,03 11:36
אני בסך הכל מנסה למנוע מ-דור שלם להעביר טעות הלאה, ואתם הופכים את זה לנחש צפע.
אולי עדיף שכך, כדי שהעיניים יפתחו ושלא נשמע יותר על כבל RCA איכותי...
זה מה יש מכורח כל הסיבות שהוזכרו מעלי, וסטנדרטים לפעמים נוצרים מתאוצה ולא מעצירה ומחשבה מקדימה. יש לזה נציגים בכל תחומי החיים.
ידוע שקרינת רדיו מייננת,אז מה? כמה מכם יסגרו את הסלולר?
לגבי שיטות התמסורת האחרות, הן קיימות, עם תכונות ומגרעות משלהן, אך לא על זה דובר כאן. לגבי אותו אולפן רדיו, דרכו העבירו קונצרטים בשידור חי, החלפתי את הפאץ' לסוג יקר מאוד, בו מגעי החיבור הקבוע (Normally connected למי שמכיר) הם מהסוג הננעץ חומר-בחומר.
זו לא מחאה כמו פקיחת עיניים. זהו.
בפעם הבאה כשיקרה אחד מהדברים הבאים באות האודיו, האשימו את הרווח:
- קרחץ בתנועה של רכיב שליטה
- רכיב מת עד שמכניסים לו ווליום חזק והוא נפרץ
- סאונד נטול בס פתאומית
- סאונד נטול גבוהים פתאומית
- קליטת רדיו
- רחש גבוה מהרגיל
- כניסת ערוץ מתה עד שנפרצת בווליום
- שליחה לאפקטים חורקת
?- פיצוצים ברמקולים
- טוויטרים נשרפים מהר
- תנועה של מחבר יוצרת קרחץ
- נזק למכשיר בעקבות הדלקתו בלבד
- מתח נמוך מספק הכוח
... להמשיך?
קצת מודעוּת. זה הכל
פעם בכמה זמן, תלוי באופי הציוד ואיכות הסביבה, יש:
- לפרק את כל המחברים (להציא תקע משקע) כמה פעמים, ולהחזיר
- לשאוב אבק מרכיבי שליטה פתוחים ולהניע לכיוונים נגדיים (סליידר, פוטנציומטר)
- לחזק לפיתה של מגעי שקעים בהם נעוץ תקע זמן ממושך (הקפיציות שלהם נחלשת)
- לנקות כתמי פטריה (שחור/אפור אך גם לבן), התחמצנות (טכניקולור, אך בעיקר תכול/ירוק) על מגעים שונים. לפעמים מספיק שפשפוף עם מטלית
- לצפות בחומר משפר מגע (רצוי כזה שגם מגן מפני חימצון) לפני החזרה למצב עבודה.
ולסיום: להימנע מתרסיסים וחומרים מזיקים, אלא שעושים את ההיפך ממה שרשום עליהם
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: שבת 15 מרץ,03 11:56
מה דעתך על הservisol האדום שהוא גם שמנוני לעומת הכחול.
האם הוא חומר ראוי?
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 15 מרץ,03 14:43
סרוויסול זו דוגמא לחומר שמזיק יותר מאשר מועיל.
המלצנו כאן על Contact 60 לניקוי וטיפול שוטף (ניתן להשאיר על המגעים).
כמו כן Contact WL לשטיפת הניקוי הנ"ל ומניעה אם יש צורך, וציפוי המגעים (רק לא מומלץ להתיז בזמן שמכשיר דולק).
חומרי שימון מפרקים או אלה לשחרור ברגים - יזיקו, מה גם שחלקם מתקיפים פלסטיק, המצוי בחלק מהמחברים, מה שיביא לקצר בין הקטבים, ואז לא מבינים למה אחרי יום תחזוקה האולפן מת...
סדר:
- שאיבת אבק וכל חלקיק גדול (מזון, נוצות, גרגרים גדולים, ג'יפה...) בעזרת מברשת ושואב אבק צמוד אליה (לוודא שהכפתורים יציבים במקומם).
- ניקוי לכלוך דביק באמצעות מטלית לחה או יבשה, תלוי בג'יפה (סוג של ג'יפ)
- איתור נקודות תורפה - לפני - התזת חומר. זה טוב לעתיד (סימני פטריה, שחיקה וטינופת מרובה)
- התזת חומר ניקוי וניגוב המחבר הזכרי לאחר כמה דקות.
- התזה חוזרת והשחלת הזכרי לשקע כמה פעמים (מלווה בסיבוב אם ניתן באותו סוג)
- ניקוי הפלג הזכרי שוב
- התזת חומר מניעה
- השחלה למקום תוך הרעדה וסיבוב.
... אני מצטער אם אני נשמע מיני מדי, לא אני בחרתי את המחברים