תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 16:40
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מאסטרינג
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
מאסטרינג
הודעה פורסם: שלישי 11 מרץ,03 03:55   
לאחר שקראתי את מרבית החומר שנכתב בפורום על מאסטרינג, אנני מבין מדוע עושים מטכנאי המאסטרינג אלילים ואפילו מישהו מהתומכים נתן השוואה שאינה במקומה כאשר השווה את טכנאי המיקס שטיפל בכ"כ הרבה ערוצים באפקטים בתדרים בדינמיקה בעוצמות בצידוד וכיו"ב
והשווה אותו לצבעי של תמרורים ולעומת זאת את טכנאי המסטר השווה לפיקאסו זאת שערוריה שאין כדוגמתה.
טכנאי המסטר נאלץ להתמודד עם כ-3 מטלות:
1. LEVEL
2.EQ
3. COMPRESOR

אינני מבין על מה המהומה מי קבע שלטכנאי המיקס המוכשר שטיפל בעשרות ערוצים אין את הכישורים והיכולת להתמודד עם שני הערוצים הסופיים?
אני חושב שבעידן שבו התקיים המעבר מאנלוג לדיגיטל הווה אומר לCD, היה מקום לחדרי עריכה סופית, נכון להיום אין אולפן שמכבד את עצמו שלא מתקדם עם הטכנולוגיה ומשתמש במחשב, מה גם שהיום יותר מתמיד התוכנות לעריכה סופית נגישות יותר לכולם, מה שלא מצדיק את השימוש בטכנאים מהסוג הזה.
לעניות דעתי כל טכנאי קול חייב לדעת לטפל ביצירה המוסיקלית עד לגימור הסופי שנקרא MASTER כי זה לא בשמים.מי שלא יודע למסטר אז הוא ככל הנראה לא במקצוע הנכון.
בשבילי לצורך ההקצנה זה להקצות עוד מהנדס קול על כל ערוץ בקונסולה לא בזבוז?

אשמח לתגובות מאירות עיניים מהחברים... :

עדיאל לוי
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 11 מרץ,03 08:57   
הנה, גם אתה הגעת למסקנה חפוזה.
אולי בכל זאת לא קראת הכל?
אף אחד לא אמר ולא קבע. מי שצריך - שייקח, מי שלא - אשריהו.
מעולם לא היו חוקים, ומקצועות חדשים תמיד נוצרים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
הודעה פורסם: שלישי 11 מרץ,03 10:31   
אני התרשמתי שמדובר בעיקר בציוד שעולה מלא כסף. משהו בסגנון: אם אתה רוצה סאונד של מליון דולר אז תקנה ציוד למאסטרינג בשווי כזה, ותן לטכנאי מעולה ומיומן ובעל התמחות לעשות את העבודה. אולי כדאי באמת שגם מי שעושה את המיקס יהיה בשווי דומה , (על ציודו) וכך גם לגבי ההקלטה
_________________
האתר המרהיב והמלהיב שלי: http://www.virtualadi.com
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
Re: מאסטרינג
הודעה פורסם: רביעי 12 מרץ,03 15:32   
Adiel Levi :
לאחר שקראתי את מרבית החומר שנכתב בפורום על מאסטרינג, אנני מבין מדוע עושים מטכנאי המאסטרינג אלילים

עדיאל לוי


לגבי אלילים ועכו"ם אחרים, אינני סמכות.
בנוגע לחשיבות של עבודת ה-מאסטרינג, דווקא כן.
משום שהנושא נסקר פה (באופן חלקי ביותר) כבר, אני לא אחזור על כל ההסבר. אני מציע בכל מקרה, קצת צניעות

Adiel Levi :
טכנאי המסטר נאלץ להתמודד עם כ-3 מטלות:
1. LEVEL
2.EQ
3. COMPRESOR
עדיאל לוי


שטות גמורה.
אינני יודע מאיפה הבאת את זה

Adiel Levi :
מישהו מהתומכים נתן השוואה שאינה במקומה כאשר השווה את טכנאי המיקס שטיפל בכ"כ הרבה ערוצים באפקטים בתדרים בדינמיקה בעוצמות בצידוד וכיו"ב
והשווה אותו לצבעי של תמרורים ולעומת זאת את טכנאי המסטר השווה לפיקאסו זאת שערוריה שאין כדוגמתה.

אינני מבין על מה המהומה מי קבע שלטכנאי המיקס המוכשר שטיפל בעשרות ערוצים אין את הכישורים והיכולת להתמודד עם שני הערוצים הסופיים?

עדיאל לוי


הכמות כאן לא קובעת.
הבסיסט גם ניגן פחות צלילים מהקלידן ועדיין לא היית מוותר על שירותיו, על השכלתו, על נסיונו, ועל הגישה היחודית שלו.

Adiel Levi :
אני חושב שבעידן שבו התקיים המעבר מאנלוג לדיגיטל הווה אומר לCD, היה מקום לחדרי עריכה סופית, נכון להיום אין אולפן שמכבד את עצמו שלא מתקדם עם הטכנולוגיה ומשתמש במחשב, מה גם שהיום יותר מתמיד התוכנות לעריכה סופית נגישות יותר לכולם, מה שלא מצדיק את השימוש בטכנאים מהסוג הזה.

עדיאל לוי


עוד נתון לא נכון.
המחשבה כאילו הפער המפריד בין איש מקצוע לבין "כל אדם" היא מאד מאד לא מדוייקת. (בנימוס ועדינות אני אומר את זה).
זה לא התוכנות, לא המחשב וגם לא החומרה.

אבל גם את כל זה כבר כתבתי בעבר אז נרד מזה.
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 17:32   
יורם שלום, תרשה לי להגיב.
אני יודע מהיכרותי עם בעלי אולפנים בינהם אבי יפה אם שמעת?
שניתן להגיע למסטרינג באותו האולפן ולאו דוקא ע"י טכנאי מסטרינג.
אני סבור שטכנאי מיקס טוב לא ישאיר הרבה עבודה למסטר, ואני חושב שטכנאי המסטר נאלץ להתמודד עם טעיות שנעשו בהקלטה/במיקס.
על כל פנים אם המקצוע הזה קיים ונראה שיש הפרדה כמעט מוחלטת בין התחומים,
שאלתי היא, איפה ניתן ללמוד רק את תחום העריכה הסופית בצורה המקצועית ביותר ואם יש טכנאי בכיר שיוכל ללמד אותי את המקצוע (בתשלום כמובן), עד השלב שבו אוכל להצהיר שאני יודע את העבודה.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 19:19   
אף אחד לא מזלזל בטכנאי שעושה מיקס ובזה שעושה מאסטרינג.
הרמיזה למקצוענות נובעת מהרעיון שברוב המקרים מאסטרינג יבוצע באולפן אחר עם טכנאי מאסטרינג (בדוק כל דיסק ברמה עולמית באוסף התקליטורים שלך).
נראה לי שכדאי לך למצוא קרדיולוג וללמוד ממנו ואז להיות רופא שיודע לטפל ולנתח הכל...
העולם גדול, ומאוד קשה לעשות הכל ומושלם. זה לא שלא ניתן להגיע כלל לרמה X באולפן אבל עיקר המקצוענות באולפני מאסטרינג נובע מציוד מתקדם ומכויל היטב וכמובן, אנשי סאונד בעלי נסיון וידע עצום.

לא מצאתי אזכור לכך שטכנאי מאסטרינג אלילים וטכנאי מיקס הם סתם אנשים חסרי ערך, עזור לי למצוא בפורום.

לגבי לימודים של הנושא, הדרך היחידה שאני מאמין שאפשר ללמוד את המקצוע הזה היא פשוט להתלמד במספר המצומצם של אולפני מאסטרינג שיש בישראל. אלו אני מניח יסכימו לקבל אדם להתלמדות בהתחייבות לעבודה לפחות כמה שנים.

לגבי העשייה קרא בפורום...
גם חפש מאסטרינג ביתי להבין ההבדל המהותי.

הפרשנות שלי למאסטרינג היא "הילד עוזב את הבית" - פשוט להכין את שיר או דיסק לחיים. לטפל בו כדי שיצליח בכל אשר ילך...
_________________
PCPower APCi7-920 @ 10.13
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 19:56   
אינני מבין מדוע הנושא הזה כל כך עמום ולא ברור, מס' האולפנים בארץ שבהם חדרי עריכה סופיים אכן מצומצם ואני סבור שהעיסוק בתחום הזה לוטה בערפל ואולי מתוך אינטרס של העוסקים בו,שכן מדובר בידע יקר שאף אחד לא מעוניין לשתף משיקולים כלכליים.
אני רוצה לדעת לעשות את התהליך הזה ולא להיות משועבד לאף אולפן!!!
לצערי גם בבתי ספר לסאונד בארץ הלימוד הוא שטחי ולא מעמיק, והלימודים האמיתיים מתחילים מחוץ לביה"ס עם ההתנסות המעשית.
יש דרך אחרת ללמוד את הדבר הזה?
יש לציין שיש לי שמיעה אבסולוטית ומעל הכל רצון טוב #smile
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 20:06   
אני בטוח שכל אולפן מאסטרינג בארץ לא יתנגד שתכנס לחדר ותסתכל על טכנאי מאסטרינג מבצע עבודתו נאמנה.

שום סוד - ציוד ונסיון.

הכל זה ציוד ונסיון... אפשר להגיע לתוצאות טובות עם ציוד בינוני ומקצוענות אבל ציוד מעולה תמיד יוציא תוצאה יותר טובה. לא סתם דיסקים בחו"ל נשמעים טוב זה תקציב - מקצוענות ועדכניות.
לא סתם הדיסק של סאבלימינל עבר מאסטרינג ונשמע ככה. תקשיב להוצאה האחרונה שלהם לרדיו שיצאה ותקשיב לחומרים מהדיסק האחרון שלהם תשמע את הפער של המאסטרינג.

הרבה ציוד ונסיון. ככל שתדע יותר ככה תבין שתוכל לעשות "מאסטרינג" בבית... השאלה עד כמה הדבר הזה יתקרב לתוצאה של אולפן וטכנאי בעל עשרות שעות עבודה.
_________________
PCPower APCi7-920 @ 10.13
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
MrEpicTrance
Act Compatible
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 471
מיקום: Somewhere over the rainbow
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 20:49   
תסתכל על הנושא כמו על תחום הרפואה, מילת המפתח כאן היא "התמקצעות".

כמו שיש לך רופאים המתמחים בתחומים שונים (נוירולוגיה, קרדיולוגיה, אורטופדיה), ואתה לא מצפה מכולם להיות מומחים בכל תחומי הרפואה, אתה פונה לכל רופא כשאתה מתאים את הבעיות שלך להתמקצעות של הרופא. (נכון שלא היית הולך לאוטופד בשביל ניתוח מוח ? #smile ).

אותו דבר בעניינו - דביר להניח שכל טכנאי סאונד ממצוע יודע את העקרונות של תהליך המאסטרינג, אבל רק מי שהתמחה בתחום זה, צבר נסיון, ויש לו את הציוד היעודי המתאים יגיע לתוצאות הרבה יותר טובות.

נקודה נוספת שבגללה נוהגים לקחת אדם נוסף לעבודת המאסטרינג היא על מנת לקבל נקודת מבט אחרת על הסאונד.
אם תתן לאותו אדם גם להקליט גם למקסס וגם לעשות מאסטרינג יכול להיות שיש פגמים בסאונד שהוא לא הבחין בהם עקב המעורבות שלו בתהליך. הקבלה לזה אפשר לראות בעולם הקולנוע - ככמעט ולא תמצא סרט שבו הצלם גם מביים, גם עורך וגם מפיק.

יום טוב. :razz:
_________________
"תחנה של הצבא מעלימה שירים
מעלה זמרים מוחקת אחרים
תעשיית שיבוטים ממחזרת את עצמה..."

- ווגאס, RBS
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: רביעי 19 מרץ,03 11:41   
זאת היתמחות
יש אנשים שיודעים לעשות גם את זה וגם מיקסים ויש אנשים שיודעים לעשות את זה יותר טוב
חוץ מזה שבמאסטרינג יש יותר מ LEVEL
EQ
COMPRESSION
וגם הם לא דבר קל לעשייה
דרך אגב יש עוד דברים רבים כמו לדעת להפעיל שיקול דעת עם בכלל לקמפרס או אםבכלל לתת LEVEL חזק
לא תמיד LEVEL חזק מוסיף
המון פעמים הוא הורג את הטווח הדינמי
יש עוד המון דברים כגון הנחתת רעשים
אפקטים
התאמת פורמטים
הכנותשל גיסאות שונות עבור מדיומים שונים ועוד
בקיצור סיפור ארוך יותר ממה שנראה לעין בהבזק קצר של קריאה
התחום הזה גדל מאוד בשנים האחרונות
וישנם היום אנשים שמתמחים רק ב MASTERING
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון