תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 03:41
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיהו הפרה-אמפ הכי טוב?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
מיהו הפרה-אמפ הכי טוב?
הודעה פורסם: שישי 14 מרץ,03 02:50   
ברצוני לציין את התפעלותי מהאתר הנפלא הזה, את הערכתי לפורום ובעיקר לראובן
מנשרוף על התמיכה המקצועית והמהירה בכל שאלה, יישר כוח!
כחלק מהשאיפה לשלמות בהקלטת שירה ובכלל תמיד תהיתי מדוע הסאונד שירה של מייקל ז'קסון, מריה קרי, ג'ורג' מייקל ואחרים כ"כ צלול.שקוף ואיכותי ותקנו אותי אם אני טועה שהסיבה לכך היא פרה אמפ איכותי (מעבר להקלטה האנלוגית).
אני מחפש קדם מגבר איכותי עם יציאה דיגיטלית שיעקוף את הממרים של ה- LAYLA24
והכי חשוב בעיני היא דחיסה לא הרסנית שלא תשפיע על צבע הסאונד. ושהתוצאה הסופית, תהיה סאונד עשיר, צלול עגול ושמן.
הנני מתלבט בין ISA-220 של FOCUSRITE, ו AVALON. אינני זוכר את הדגם המדויק
בהנחה שהכסף לא משחק תפקיד הייתי רוצה באמת לדעת מה כדאי לרכוש ואם יש מפלצות אחרות שעושות עבודה טובה יותר, אשמח אם תוכלו לפרט לגבי הדגמים הנוספים כולל יתרונות וחסרונות.
אנא עזרו לי, אינני רוצה לבזבז את כספי לחינם.
בתודה מראש לכל המשיבים
עדיאל לוי.
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
פרה-אמפ הכי טוב בעולם
הודעה פורסם: שישי 14 מרץ,03 03:28   
ברצוני לתקן את עצמי, ולהדגיש כי מדובר במולטי פרוססור שכולל את כל הפרמטרים:preamp,eq,comp,deaser,וכו'
ברצוני לדעת באותה הזדמנות על ההבדלים המהותיים בין קומפרסור בטכנולוגיה OPTO/ELECTRO
ובהבדלים בין פרוססורים מבוססי טרנזיסטור דוגמת FOCUSRITE
ומנורות דוגמת AVALON, MANLEY ועוד.

אודה להתיחסותכם המקצועית ואל תאמרו לי שזה עניין של טעם .אני מודע לכך שבשרשרת הסואנד קיימים עוד מרכיבים רבים שקובעים את האיכות אבל בואו נדבר על המרכיב החשוב אחרי המיקרופון כלומר הקדם מגבר. אני מצפה לתשובה עניינית
ואם תוכלו לאמר לי באיזה מכשירים מקליטים הגדולים דוגמת: מייקל גקסון, מריה קרי טינה טרנר ועוד רבים וטובים.
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: שישי 14 מרץ,03 07:17   
אני חושב שיש לך חלל בסיסי בידע.

איכות שרשרת הסאונד נקבעת לפי החוליה החלשה ביותר באותה שרשרת.

אם אתה רוצה באמת סאונד ללא פשרות זה בעצם אומר:

מיקרופון ללא פשרות (תכין בערך 20,000ש"ח אם לא אפילו יותר...)
החלום שלי: http://neumann.com/infopool/mics/produkte.php?ProdID=m149tube

ערוץ ללא פשרות (אם הייתי זוכה בלוטו: http://www.sweetwater.com/store/detail/PurePathCIB/)

כרטיס וממשק ללא פשרות (אני הייתי הולך על כרטיס של RME, וממירים של APOGEE)
החלום: ROSETTA AD - במחיר יפה מאוד של 7000ש"ח...

הקלטה למחשב?
אני חושב שבמחירים האלו לא עובדים עם מחשב כמכשיר הקלטה...יותר בשביל עריכה...תכין עוד כמה מאות אלפי דולרים בשביל טייפ הקלטה רב ערוצי....

עכשיו, אחרי כל זה....אלא אם כן השיר שלך מורכב רק מערוצי שירה...סבבה.
אם אתה רוצה להקליט גם כלים אחרים...אותו תקציב על מיקרופונים לתופים...מגברי בס...מגברי גיטרות...תשלום לנגנים ברמה כל כך גבוהה....ועוד כל כך הרבה.....

אם אתה באמת רוצה להשקיע בסאונד שירה שלך: וכסף הוא לא בעיה...לך לZAZA, לך לDB, או לך להמון...שלושה מהאולפנים הגדולים בארץ עם הציוד הטוב ביותר שקיים.
תשכיר טכנאי מיומן ברמות (יש כמה כאלה בפורום...) והנה - סאונד חו"ל!

בהצלחה!

מאור #thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 14 מרץ,03 10:45   
ציטוט:
כחלק מהשאיפה לשלמות בהקלטת שירה ובכלל תמיד תהיתי מדוע הסאונד שירה של מייקל ז'קסון, מריה קרי, ג'ורג' מייקל ואחרים כ"כ צלול.שקוף ואיכותי ותקנו אותי אם אני טועה שהסיבה לכך היא פרה אמפ איכותי (מעבר להקלטה האנלוגית).

במשפט הזה הצבעת על תכונה חשובה אצלך, והיא ההבחנה באיכויות סאונד האלו שהזכרת.
לצערי לא כולם מבחינים במה המדובר, או עוד קצת פחות - אמנם מרגישים שיש הבדל ולא מבינים מהו כאשר הם באים לבצע את התהליכים בעצמם (הקלטות שירה, עיבוד צליל, מיקס.. לדוגמא) ראה "למה בארץ לא יוצאת שירה כמו בחו"ל...".

לאחר הרשימה המאוד נכונה של מאור מעלי, אוסיף כמה דברים:
- שים את הטכנאי/מעבד בראש רשימת המצרכים לסאונד איכותי, או סאונד אליו אתה שואף להגיע. אם לא יודעים לנתח סאונד ו/או להפיק אחד כזה, שום ציוד לא יעשה פלאים. הוכחות לכך וודאי שמעת גם מאולפנים מכובדים.
- בהנחה ששאר רכיבי שרשרת הסאונד שלך קבילים למטרה שהצבת, פרה-אמפ טוב יהיה זה שיעביר את המיקרופון בצורה המלאה ביותר, ורצוי שמתח ההפעלה שלו (הפנימי) לא יהיה מתחת לפלוס-מינוס 18 וולט.
ו"מלאה" זה דבר ששומעים מיד.
- אתה חייב לשמוע את הפרה המיועד במתחם שלך ועם הציוד שלך! זה מאוד שונה.
- ההבדל בין צימוד אופטי לאלקטרוני במעגל שליטת העוצמה בקומפרסור נעוץ ברמות העיוות השונות. בכל שיטה יש עיוות נילווה מכורח הפעולה (VCA), איזו תאהב יותר תלוי באופי ההקלטה וטעם אישי. כל השאר מסחריוּת נטו. כן.
- מצטער, אבל יש הרבה בול-שיט בכל הקשור למנורות, טרנזיסטורים וכלאיים, וזאת עקב בלבול אצל המשתמשים, הקשקשנים והיצרנים כאחד. לכל טכנולוגיה יש צד שני למשוואת הרכיבים, והוא הסאונד, גם בשילוב של מרכיבים לפני ואחרי, אך עדיין התוצאה האמנותית של הסאונד. אמנותית. איכות זו תכונה מסובכת כשמדברים אומנות.
אז מי שלא רוצה להסתבך עם מתחילן ששואל שאלה כזו, מפנה אותו לסעיף "טעם", לאמור "קצת נסיון לא היה מזיק לך לפני שאתה זורק אגורה", ואילו מתחילנים או אינטרסנטים-מסחרית יפנו אותו עיוורת לתכונות ברומו של הבלתי נמדד.
במשך הזמן למדים להכיר בסאונד, במרכיביו ובמתכון שבו רצוי ללוש את אותם מרכיבים כדי להגיע לתוצאה כזו או אחרת.
אם המתכון היה קבוע, זה היה נשמע די משעמם.
ה"סאונד" הצלול הזה שאתה שומע בשירה מחו"ל (ואפשר להגיע אליו), נובע גם מחינוך לשילוב שבין עיבוד, תזמור, כשרון, ציוד. אי אפשר להפריד ביניהם אם רוצים להגיע לתוצאת שירה שאתה מדבר עליה, ואני הייתי מוסיף, ישראלית לוחצת, שגם מידה של אומץ לב היתה עוזרת להרבה טכנאים ישראלים כדי להגיע לזה. אבל זה לא רק הפרה-אמפ, שאולי מהווה 15 אחוז מהסאונד הזה (אמנם קובעים), אלא עוד מרכיבים, חלקם בסוף השרשרת.
אם שמת לב שיש הבדל בסאונד שירה, זו כבר תכונה חשובה שתעזור לך יותר מכל שפופרת! שמור על התכונה הזו, תחזק אותה על בסיס יומי (תחזוקה תיהיה חידוד ההאבחנה), וכשתגיע לתכלס, השווה את התהליכים שיוצאים לך תחת היד עם אותו חומר אליו אתה שואף להגיע מבחינת סאונד - על אותה מערכת ממש.
ואם על אותה מערכת אתה שומע את המיוחל כפי שאתה רוצה שתהיה התוצאה שלך (אותם רכיבים: פרה, כבלים, מיקסר, ממירים, מחשב, ממירים, מיקסר, מוניטור... ולא ישירות מהדיסק בלבד), אז מרכיביה יאפשרו לך להגיע לאותה תוצאה.
רק אל תשכח את הסעיף הראשון.

ועוד לענינך:
אותו מכשיר שאתה מדבר עליו, הוא למעשה "ערוץ" איכותי.
כיוון שמדובר בנקודה מאוד רגישה בשרשרת הסאונד, בה גורלו של אות חלשלוש מהמיקרופון נחרץ לכאן או לשם, ועדיין אין לו מספיק 'בשר' כדי לסבול מקיצוצים מבלי שזה יגרום לו נזק, אכן מומלץ להתמקד ברכיב זה, בהנחה שהכלים הראשוניים לפניו (חיווט, מיקרופון, עימוד, כשרון), לא יבזזו את עלותו.
כיוון שבנקודה רגישה זו כל חיווט או מחבר רק יתרמו לירידה באיכות, הרצון לכלול את כל המעבדים הראשונים בחבילה אחת, במקום מכשירים נפרדים, אכן הגיוני.
פרה אמפ כאלה, לעניות דעתי והתקנותי האחרונות, נעים בסדר גודל של 2500 עד 8000 דולר, ואין תמיד נציג מסודר לאותן חברות בארץ, וזה אולי מובן למה.
אם אתה רוצה לחוש בהבדל, ואם הוא קיים מבחינתך, הייתי מציע לך בתור התחלה להשכיר רכיב כזה עבור הקלטות השירה/כלים, להתנסות ולהחליט.
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 15:05   
ראשית תודה למאור על ההתיחסות ולך ראובן על הפירוט והענות הבזק, אתם גדולים!
כמו שלנוימן אין מתחרים בסקצית המיקרופונים וכולם זועקים ומשוועים להשיגו,(למרות שאני לא מבין מה רע בחברה כמו AKG), הייתי רוצה לדעת איזה ערוץ איכותי נמצא בשימוש ברוב ההפקות הגדולות בארץ ובעולם שעבר את הקונצנזיוס של רוב מהנדסי הקול, והייתי מאוד מבקש אם תוכלו לפרט יותר אודות הדגמים ולהתייחס גם לדגמים שמניתי בתחילת דבריי.
ואם אני לא מספיק ברור אז אשאל בצורה ישירה:
ראובן היקר! בהנחה שיש לך אישור/אשראי מחב' ההפקה לבחור את הציוד להפקה באיזה ערוץ איכותי היית בוחר? וכדי שלא נעשה השוואה שאינה במקומה נבהיר סוף סוף אם ישנה חשיבות בהתאמתו של הערוץ לזמר למשל (ידוע שבמיקרופונים לא תמיד הנוימן יחמיא לקולו של פלוני)
אנא עיזרו לי להחליט כי כמו שכבר ציינת ראובן, לא רק שאין נציגים של החברות הכלים היקרים הללו בארץ.מכשירים אלה אינם זמינים לכל דורש.
אני מתנצל מראש אם השאלה מעיקה, שכן היא דורשת נקיטת עמדה מצדך, אך בכל זאת
צריך לכתוב את האמת.

בתודה והערכה
עדיאל לוי
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 15:23   
Millennia STT-1
Avalon VT-737
Focouserite ISA428
Focouserite ISA 430
API 7600
Manley Langevin Dual Vocal
Focousrite Platinum VoiceMaster
JoeMeek VC1QCS

בסדר הזה, פלוס מינוס.
עכשיו, האם אני יכול לבחור גם זמרת, אולפן ומוניטור? #smile
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 15:49   
לגבי שאלתך על המיקרופון...

אם אתה באמת רוצה לעשות קניה נכונה, לך לחנויות וליבואנים, תשאיר ערבון וקח מיקרופונים לבדיקה...זה אפשרי ומתבצע כמעט כל יום...

מכשירים זה עניין אחר...אני לא בטוח שנותנים סתם כך.
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 15 מרץ,03 16:10   
ראובן ומאור תודה רבה מקרב לב!
נשתמע, עדיאל לוי
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שלישי 18 מרץ,03 03:34   
שלום עדיאל
יש לי הצעה בשבילך.
אם הכסף הוא לא הבעיה אז ההיתי משקיע קודם במשהו קטן (זול יותר אבל עדין טוב)ולומד לעבוד איתו (יעני להוציא את המקסימום ממנו) אחר כך להחליט אם זה מספק אותך. אם לא אז תעבור למשהו יותר טוב.
בתכלס הכי חשוב זה שהעיבודים יהיו טובים (לא יחנקו תפקידים מסוימים) שהמבצעים יהיו טובים (זמר לא חייב להיות וירטואוז--הוא פשוט צריך להשמע אמין כלפי המוסיקה) ובתקוה גם נסיון שצוברים---וזה פונקציה של זמן.
דרך אגב יש בארץ גם אלבומים עם הקלטות מהממות.
ו לגבי השירה באלבומים הישראלים ----אנחנו ישראלים -אנחנו אוהבים ששומעים אותנו
(זה ההסבר הפסיכולוגי שלי) אני מישתמש ב PRE של DRAWMER 1960 (מנורות)
וב PRE של FOCUSRITE GREEN EQ2(טרנסיסטורים)
ואני מאוד מרוצה מהם כל אחד מתאים לגוון אחר .
יש לי עוד PRE מאוד זול שהקלטתי איתו 2 אלבומים ועוד המון חומר
והוא של ART ושמו TUBE MP
זה הדגם הראשון מאז הוציאו עוד שנים אך אנני יודע איך הם נשמעים.

בקיצור בהצלחה
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 19 מרץ,03 11:12   
היי מאור מה שלומך?
קודם תודה על ההתיחסות.
אתה מכיר אותי עוד מהלימודים אצל יואב גרא ואתה יודע שאני משוגע, אני לא אקנה משהו בינוני
אני הולך על הכי טוב ואין אצלי פשרות!
חשבתי דווקא על הדגם Focouserite ISA 430 (מאחר ואת סדרת Green כבר לא מייצרים).
בלי שום קשר תהיה בקשר...057-280476
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
עמוד 1 מתוך 8

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון