תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיהו הפרה-אמפ הכי טוב?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
בזמנו כשקניתי את הציוד שלי הייתי בערך עם אותה גישה
הודעה פורסם: שלישי 03 יונ',03 08:21   
מה שהיה חשוב לי היה כל הרכיבים כמובן, אבל בעיקר מקרופון (בחרתי ברוד אן טי 2) מוניטורים (דיינאודיו בי מ שיי 6 או משהו כזה) וכמובן פרה אמפ. בשלב של הפראמפ החלטתי להתפשר כי נגמר לי התקציב. הלכתי על פראמפ של מיינדפרינט. סה"כ אני דיי מרוצה. יש לי עדיין בעייה של בידוד לא מושלם שאני מניח שימנע ממני בכל מקרה להגיע לסאונד מושלם, אבל יש לי סאונד איכותי.
חבר שלי קנה את המנלי (כל 1 ואיפה שהוא שם את הכסף) ביחד עם דגם יותר יקר של רוד וגם הוא מאוד מרוצה.
בזמנו כששאלתי גם את השאלות בסגנון מה הכי טוב, שם שעלה ועורר יראת כבוד אצל המוכרים השונים כשהזכרתי אותו היה טיוב טק.

בקיצור, אני מספר את הסיפור האישי. אולי זו זווית מעניינת בשבילך. ביחוד אם יהיו לך הרבה כאלה
_________________
האתר המרהיב והמלהיב שלי: http://www.virtualadi.com
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 03 יונ',03 09:59   
W/o going in2 2 many details-

It's difficult 2 give U any advice cuz U assume that phrases U overheard from friends and salesmen r true, w/o investigating any further.

Well, they're not.


כחלק מהשאיפה לשלמות בהקלטת שירה ובכלל תמיד תהיתי מדוע הסאונד שירה של מייקל ז'קסון, מריה קרי, ג'ורג' מייקל ואחרים כ"כ צלול.שקוף ואיכותי ותקנו אותי אם אני טועה שהסיבה לכך היא פרה אמפ איכותי (מעבר להקלטה האנלוגית).

No. The mic pre is only 1 component in a chain. Arrangement, performance, mic and mic technique precede it, and r more crucial IMO.
Sound of pb is another crucial factor. If a particular vocal track would b added 2 a different mix it would sound different.


והכי חשוב בעיני היא דחיסה לא הרסנית שלא תשפיע על צבע הסאונד

A mic amp does not compress (only the bad 1s, or when overdriven).


שלא תשפיע על צבע הסאונד. ושהתוצאה הסופית, תהיה סאונד עשיר, צלול עגול ושמן

Contradiction- no coloration means transparency - NOT rich fat and round. These ARE colorations.


ואם יש מפלצות אחרות שעושות עבודה טובה יותר

Yes there r, they may fit the song or not. What does "better" mean anyway? Most popular vocal pres DO color the sound.


ברצוני לתקן את עצמי, ולהדגיש כי מדובר במולטי פרוססור שכולל את כל הפרמטרים:preamp,eq,comp,deaser,וכו'

Most quality mic pres do not include these components, these r left 4 the engineer 2 choose. EQ is a common addition but that's about it.


כמו שלנוימן אין מתחרים בסקצית המיקרופונים

Wrong.


למרות שאני לא מבין מה רע בחברה כמו AKG

The company itself is not "bad". Some AKG mics r good, some s.u.c.k.


הייתי רוצה לדעת איזה ערוץ איכותי נמצא בשימוש ברוב ההפקות הגדולות בארץ ובעולם שעבר את הקונצנזיוס של רוב מהנדסי הקול

No such animal.


בהנחה שיש לך אישור/אשראי מחב' ההפקה לבחור את הציוד להפקה באיזה ערוץ איכותי היית בוחר?

List artist, arrangement, style, mics, recording medium, mixing desk and other recording / mixing gear available 4 that production please.


חשבתי דווקא על הדגם Focouserite ISA 430 (מאחר ואת סדרת Green כבר לא מייצרים).

I'd rather piss glass than record through a green Focusrite. If U're in2 focusrite sound get the 110 or similar - @ least U'll b getting the Rupert NEVE design.

As 4 the artists U've mentioned, most of the gear used varies with the recording engineer, most gear is modified anyway.

4 example:

Humberto Gattica who recorded Michael Jackson, Celine Dion and Whitney Houston among others used a Telefunken 251E modified with a 0.9 micron diaphragm by Stephen Paul Audio .

The pre was custom built for him by by someone at Lighthouse studio.

Does this solve ur problem?

Not 2 leave U without an answer, if I were 2 buy only 2 mid-priced pres 4 a project studio I would get a Neve (1073, 1081 etc. or a good clone clone) and API 312.

But then again, I have more than just vocals in mind.

Peace,

Zooot

dune1
הצטרף: 29 אוג' 01
הודעות: 530
הודעה פורסם: שלישי 03 יונ',03 12:58   
אגב מישהו מכיר או עובד עם הדגמים של Tl audio
pa-1 preamp
ivory 2 5051
אשמח לקבל חוות דעת איך הם בהשוואה לדגמים האחרים שהוזכרו כאן.
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
לאחרונה השגתי כזה
הודעה פורסם: שלישי 03 יונ',03 15:52   
TL AUDIO IVORY 5001

מהסדרה הראשונה. אבל אני לא אצפה שלבדו הוא יוציא סאונד ממש טוב למיקס, אני די מהר אשתף את הקומפרסור התואם שלו 5021 בשרשרת. לא יצא לי אף פעם לעבוד עם פרה אמפ אחר חוץ מאלה שבנויים לתוך מיקסרים ולפני השלב הזה יצא לי לעבוד אף עם אלה שבנויים לתוך כרטיסי קול דוגמת הSB LIVE, אז אין לי ממש מה לתת לך השוואה. #smile בכל מקרה אני משום מה מוצא את עצמי מעלה את הGAIN גבוה ממה שהייתי מצפה אז זה לא בדיוק הPRE AMP הכי נקי מרעש שיכול להיות ועד עכשיו היה לי SM58 לבדוק אותו בלבד. היום סוף סוף אני אשיג RODE NT1 ואספר לך בהמשך מה דעתי עליו...

בועז
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שלישי 03 יונ',03 20:43   
האם הפרהאמפ שיש ב-5001 הוא אותו דבר כמו שיש באחיו הגדול ה-5051?
בשל בעיות תקציב קשות ודחיית המשכורת אני שוקל ללכת דווקא על פרהאמפ זול יחסית.
#ugh
לפחות לבינתיים.

מישהו מוכר 5051 יד שנייה?
#smile
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
אמור להיות די דומה
הודעה פורסם: רביעי 04 יונ',03 08:15   
אבל אני כמובן לא יכול להעיד על זה כי בחיים לא שמעתי אותו. בתאוריה אני לא רואה סיבה מיוחדת שזה ישמע אחרת כי זה מאותה סדרה. אני לא זוכר אם ב5051 יש את כל האופציות קומפרסיה שיש ב5021, אבל לא נראה לי שבפרה-אמפ אמורים להיות הבדלים מרחיקי לכת מה5001... על כל פנים יש הבדל משמעותי בין מכשירים מהסדרה הישנה לסדרת IVORY 2 החדשה. יש שם כל מיני FEATURES נוספים שימושיים וחלק מהם כנראה גם משפיעים על הסאונד. בקומפרסור למשל נראה לי שהם התקינו כמה דברים שגורמים לעשות שינוי ערכים בזמן אמת אוטומטי של קומפרסיה שנקבעים ע"י בורר מצבים בהתאם לקלט שנכנס. אם זה טוב או לא טוב קשה לדעת בלי לשמוע.

בכל מקרה, אני מקווה שבקרוב אני אצבור מספיק נסיון כדי לתת דעה לגבי המכשירים האלה...

בועז
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
תודה מיוחדת
הודעה פורסם: רביעי 04 יונ',03 09:41   
תודה מיוחדת מקרב לב ל- ZOOT על ההתיחסות והפירוט הנרחב #thumbsup
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 04 יונ',03 12:59   
Adiel Levi :
כמו שלנוימן אין מתחרים בסקצית המיקרופונים וכולם זועקים ומשוועים להשיגו

פריט מידע קטן ולא כל כך חשוב, אבל מעניין:

שמעתי שאת כל californication הקליטו הרד הוט צ'ילי פפרז על SM58 (ומחירו בערך... 300 ש"ח? משהו כזה?)

לא נראה לי שאפשר להגיד שהשירה שם נשמעת לא טוב...

Zoot :
Sound of pb is another crucial factor. If a particular vocal track would b added 2 a different mix it would sound different.


צודק 100%!
הקלטתי פעם איזה משהו על אחד מהפלייבקים שבאים יחד עם גירסאות הסינגל של דברים מחו"ל. משהו שעבר מיקס בחו"ל ומאסטרינג בהתאם, והשירה פשוט ישבה שם פרפקט. כמעט בלי טיפולים, בלי אי קיו. וזה נשמע פיצוץ. כשמשאירים מקום כמו שצריך במיקס לשירה, היא פשוט תשמע פי 1000 יותר טוב, גם כשעובדים עם ציוד בינוני (מיקרופון ופרה של ברינגר - שהם, דרך אגב, אלופים בחיקויים של דגמים גדולים מהם בהרבה..)!
_________________
קריינות
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: רביעי 04 יונ',03 13:36   
SM58 ב300 ש"ח? תגיד לי איפה ואני רץ לקנות שלושה... אני מצטער לבשר לך שבמחיר מבצע אתה יכול להשיג את זה אולי במקרה הטוב ב850 ש"ח.

זה באמת נחמד לדעת שבCALIFORNICATION השירה נשמעת טוב על SM58 עם הזמר הספציפי הלהקה הספציפית והשירים הספציפיים האלה בצורה המסויימת שבה הם ניגנו ושרו באותה תקופה (שלא לדבר על השילוב שלהם עם הטכנאי ושאר הציוד) אבל רצוי להדגיש ולומר בפרוש לכל מי שקורא את הת'רד הזה ועלול להבין דברים לא נכון שכל מה שזה אומר בשורה התחתונה - זה שלכל מצב יתאים מקרופון אחר בלי קשר למחיר שלו, השם של החברה שמייצרת אותו או שלל סיבות נוספות שינמקו בנסיון למכור את אותו מוצר ולנצל את תמימותו של החובבן.

אני כמובן לא מחדש כלום בנושא, אבל לא מזיק לחזור על הנקודה הזו...

בועז
dune1
הצטרף: 29 אוג' 01
הודעות: 530
הודעה פורסם: רביעי 04 יונ',03 19:36   
Zooot :

[Most quality mic pres do not include these components, these r left 4 the engineer 2 choose. EQ is a common addition but that's about it.



[/english]

ReuvenM :
Millennia STT-1
Avalon VT-737
Focouserite ISA428
Focouserite ISA 430
API 7600
Manley Langevin Dual Vocal
Focousrite Platinum VoiceMaster
JoeMeek VC1QCS

בסדר הזה, פלוס מינוס.
עכשיו, האם אני יכול לבחור גם זמרת, אולפן ומוניטור? #smile

חלק מהמכשירים האלה הם פרוססורים הכוללים את כל הפונקציות במכשיר אחד
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
עמוד 2 מתוך 8

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון