הצטרף: 15 דצמ' 02
הודעות: 36
מיקום: מרכז
פורסם: ראשון 01 יונ',03 11:21
אתם מדברים על זה כלכך הרבה בפורום אבל לצערי לא נותנים טיפים למתחילים
מצאתי הרבה אתרים שמסברים איך לבצע מאסטרינג בצורה נכונה אבל כולם באנגלית :?:
אני מאוד אשמח אם אתם תוכלו לשפוך את הידע שלכם בנושא ואני יודע שיש לכם הרבה
אז בבקשה מי יהיה הראשון להתחיל?
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: ראשון 01 יונ',03 23:08
אין סודות ואין שטחים אפורים.
מאסטרינג הוא תהליך שמשולבים בו שלושה גורמים המשלבים טכנולוגיה, ניסיון והבנת השוק והכי חשוב - טעם אישי (של הטכנאי וצוות ההפקה כולו).
או במילים אחרות: העברת קטע מוסיקאלי גימור ככל שזה נוגע לטרמינולוגיה המוסיקאלית.
זהו - באמת שאין פה סודות.
זה בדיוק כמו ללמוד בהתכתבות עיצוב פנים (אבל בדיוק - לא בצחוק).
אי אפשר ללמד כללים במאסטרינג משום שאין (יש לטכנאים הרגלים שהם יתאבדו לפני שהם ישנו משהו מהם אבל אילו לא כללים ולא חוקים אלא הרגלים).
אין שרשרת סאונד מוסכמת, עוד לא קם האדם בעולם שקבע איך צריך להשמע "סאונד טוב", אין תהליך אחיד, בניגוד למיקסינג, אין גם שרשרת פעילות נוחה יותר או פחות...
וביחוד, לב ליבו של התהליך מבוסס על האוזן והאופן שבו אני מנתח ומגיב למה שאני שומע ואת זה, עם כל הרצון הטוב, אני לא יודע איך מנסחים במילים (ולו ידעתי, היתי מוציא פטנט גם על הניסוח וגם על השיטה).
מי שעבר או העביר בחייו תהליך של מאסטרינג יוכל להעיד: יושבים אנשים, ומקשיבים, ומקשיבים, ומקשיבים כשנקודת המוצא היא שהעסק תמיד יכול להשמע טוב יותר, והאתגר הוא לשים את היד (או האוזן) על עוד בעיה ולנסות באמצעים הטכנולוגיים והכישרון, למצוא גם פיתרון.
אין רשימת ציוד לטכנאי המתחיל אבל ברור שמדובר בציוד שמתחיל ממערכת שמע ביתית ועד ציוד קצה עליון, וכמו כן בכמה אופציות של חללי רפרנס.
מאחר ולא מדובר בעבודה על ערוץ בודד, או כלי נגינה בודד, אלא על סך כל הסיגנל, מדובר גם בציוד שמותאם לעבודה בגל קול מאד מורכב.
אז: לא, EQ בקושי משחק פה תפקיד, והתפקיד הוא שונה מאד. לא צבע אלא לאכה. (גראפי בכלל לא ופרמטרי בקושי). ועיקר העבודה בו קשורה להשוואת גוון של מספר קטעים.
שוב, לא צבע. מדובר בגוון.
וגם מעבדי צליל ואפקטים "נורמאלים" שמיועדים לטיפול בתחום תדרים ומעטפת צליל יחסית פשוטה, לא מתאימים בד"כ לעבודה הזו והם בד"כ ייצרו שינויים גסים ונוקשים מדי בלי יכולת לשלוט על הנקודה המדוייקת שדורשת טיפול.
או, המצב ההפוך, שבו הטיפול הוא שמיכה לגוף כולו והמכשירים האלה מיועדים לתת סוג אחד של תשובה שמתאים לנקודה מסוימת ולא יתאים להמשך או לקטע כולו. (במיוחד שייש התייחסות משוונית למספר קטעים או תקליט שלם)
יש מספר תוכנות אשר יותר משהן מתיימרות לספק כלי עבודה ממשיים למאסטרינג, הן נותנות מעין BLOCK FRAME WORK לסדר פעולת למיסטור.
זה רע ואנטי אומנותי אבל זה קיים ויש טכנאים שנעזרים בזה.
לגבי הפלאגינים שמסופקים בחבילות האלה, ענין של טעם, נוחות, הרגלים וריח.
ו-WAVELAB או סאונד פורג' הן לא תוכנת מאסטרינג. ממש לא.
אפשר להעזר בהן במאסטרינג ע"י זה שכמה פעולות עריכה בסיסיות (וגם הרבה יותר מזה) הן בהחלט יודעות לעשות, והן יודעות להפעיל חבילות של פלאגינים מקובלים בתעשיה.
התהליך כולל מספר המרות ומספר תהליכים על הגל עצמו, תהליכי גימור שונים ברמת השיר כולו ואם זה תקליט שלם אז גם כל מיני תהליכי מאקרו (אני קורא להם שליכט) ושעות (שרק מגבלת התקציב והידיעה שיש נקודה שממנה כל המוסיף גורע = OVERDOING) גורם לאנשים ללכת מתישהו הביתה.
בסדר?
יש תשובה בפורום?
יש מזור למחפשים?
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
פורסם: שני 02 יונ',03 14:29
T-Racks24 זו תוכנת מסטרינג טובה למדי אם אתה מחפש
עוד אני אוסיף שמסטרינג מד"כ עדיף שיעשה ע"י מישהו אובייקטיבי
מישהו שלא היה חלק בתהליך ההקלטה אם אפשר
בהצלחה
הצטרף: 06 ספט' 02
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
פורסם: שבת 05 יול',03 20:44
תוכנות העריכה כמו soundforge או wavelab וכו' מציעות אמנם כלים פשוטים לעריכה וגם קצת פלאג אינס שיכולים קצת לקרב את התוצאה למשהו מוגמר, אבל אם אתה מדבר על מאסטרינג אמיתי תצטרך כלים קצת יותר רציניים מ L1 או כל שאר הירקות האלה, כמו קומפרסורים ואי קיויים המיועדים למאסטרינג שכמובן מפאת מקום ותקציב תצטרך לפתוח אולפן מאסטרינג..
אבל אם תדאג כמובן תדאג למקסס כמו שצריך,ואם באמת מדובר בפרוייקטים פשוטים ולא בהכרך מסחריים,תוכל להגיע לתוצאות סבירות בעזרת קצת לימיטינג כמו L1,L2 .רק תיזהר לא לרצוח איתם כדי "להשיג עוד ווליום" כי כמובן ההבדל בין פלאג אינס לציוד אמיתי בתחום הזה הוא יום ולילה ובסוף תקבל מעין עיסה לא ברורה (אבל עם הרבה ווליום) של מה שהיה המיקס שלך וכמובן
ל ה ק ש י ב !!
אם לא תקשיב לא יעזור גם הציוד הרציני ביותר שיכול להיות...