תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: חמישי 05 יונ',03 21:02
אני מודע לכך שיש השפעה של כבלי חשמל תאורה על כבלים שמעבירים תדרי אודיו,
האם גם כבל dmx פוגם באיכות הסאונד או שמכיוון שאיננו מעביר חשמל הוא איננו פוגע??
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: חמישי 05 יונ',03 22:23
שכבלי "חשמל" עוברים ליד הכבלים שמעבירים את סיגנל האודיו מהמיקרופונים וכו... (שזה גם חשמל למעשה), הם עלולים לגרום להשראות בקו, מה שיתבטא ברעשים.
לכן אין להעביר כבלי חשמל בצמוד לכבלי האודיו.
אם אין ברירה ועל הקווים לחצות אלה את אלה , יש לעשות זאת בזווית של 90 מעלות (יעיל בקו מאוזן), מה שלפחות יגרום לרעש שווה ב 2 החוטים, ויתבטל בכניסה למגבר.
גם כבל DMX מעביר חשמל , אבל במתח וזרם נמוך, ולכן הוא פחות בעייתי, כשלעצמו יש להתיחחס אליו ככבל מיקרופון, ולהשתדל לא להעביר אותו בצמוד לכבלי חשמל, מה שעלול לפגום בתקשורת הדיגיטלית.
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: שבת 10 ינו',04 03:06
תאורנים שמעברים לך ת DMX ב צמת מולטי כי יש קווים פנויים או ליד הצמות שחוזרות מהבמה,הם יכולים לגרום להשראות שיתבטאו בזצזומים למינהם....
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 10 ינו',04 09:34
יש השראות מסוגים שונים.
יש כבלים רגישים יותר או פחות, ויש כבלים שבקצה שלהם יש הגברה גבוהה, כך שהרגישות הזו מתעצמת (מיקרופונים).
כפי שנאמר מעלי, כל כבל שאינו אופטי מעביר זרם חשמלי, ובתדר נמוך (50 הרץ) השראה כזו דורשת קרינה חזקה יותר, ובתדרים גבוהים, (כמו בכבלי תקשורת, מידי, DMX וכדומה) יכולה להספיק קרינה נמוכה יותר כדי לחדור לכבל סמוך, ביחוד אם הם רצים במקביל אחד לשני (חפיפה לאורך ממושך יותר), הכבל אינו תקין במאה אחוז, או ארוך מאוד (מה שמשמש אנטנה מצוינת לקליטת אותם תדרי תקשורת גבוהים).
בנוסף, כבלי תקשורת (מסוגים שונים) לעתים נושאים רעשים פרזיטיים על הסיכוך שלהם, או על גידים אחרים, וזאת כיוון שלא תוכננו לאודיו או לסביבה רגישה. דוגמא לכך הם כבלי מחשב רבים, אשר אמנם מבצעים את העבודה במקרה שלהם, אך עשויים להקרין תדרי רדיו לציוד אודיו המצוי בקירבתם.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 10 ינו',04 23:02
כעיקרון תקשורת dmx צריכה כבלים מיוחדים לתקשורת דיגיטלית, ולא אמורה לעבור דרך כבלי מיקרופון (למרות חיבור ה xlr ).
S.Supporter
הצטרף: 30 אפר' 03
הודעות: 950
מיקום: בדימוס
פורסם: שישי 30 יול',04 09:41
גם כבלי DMX משפעים על הסאונד. בעיקר כאשר משתמשים בעוצמות לא מלאות בתאורה. כלומר פיידר לא במינימום או מקסימום.
הרחקת כבל הפיקוד DMX מצמת המולטי אפילו רק כ-10 ס"מ פתרה את הבעיה בפעם האחרונה.
האם זה אופיני או שיש לי בעיה בציוד?
_________________
DON'T PANIC
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 30 יול',04 10:18
אתה מדבר על מצב בו גל הסינוס לגופי התאורה כמעט חצוי, ומכאן יוצר הפרעה רצינית ברשת החשמל או בקרינה סביבתית (מצב עמעום אמצע). מוקד הקרינה לא אמור להיות על קו התקשורת, שכן הוא לא מכיל מתח גבוה, אך אם הרחקת הכבל עזרה, אפשר שעל כבל התקשורת DMX כבר נספגה קרינת ההפרעה מהמקור (כנראה בלוח הפיקוד או הקירבה לדימרים או הזנה מהחשמל), ומשם דלף לאודיו.
S.Supporter
הצטרף: 30 אפר' 03
הודעות: 950
מיקום: בדימוס
פורסם: ראשון 01 אוג',04 07:50
תודה ראובן.
אבל מה עושים עם זה עכשיו?
האם עצם הניתוק וקיפול הציוד פותרים את הבעיה הזאת?
האם יש צורך בטיפול מיוחד כדי שהבעיה לא תחזור?
(אני מודה מראש שאני לא מבין מספיק בחשמל ובפיזיקה של כל העיניין).
דרך אגב. לוח הפיקוד מחובר למערכת החשמל של הסאונד (בלי הארקה).
הדימרים מחוברים למעגל נפרד.
_________________
DON'T PANIC
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 01 אוג',04 08:14
נסה לחבר את לוח הפיקוד לאותו מעגל של התאורה ולא לזה של הסאונד.|
בכל הקשור לתאורה, לא הייתי מציע לך לעבוד ללא הארקה.
תאורה ואודיו מומלץ שיהיו מופרדים חשמלית, אם תנאי המקום מאפשרים. הרחקה של כבלי פיקוד וחשמל מכבלי אודיו תמיד עדיפה.