S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שישי 04 יול',03 00:32
אני נתקל בבעיה בהצבת מיקרופונים ל over heads , מצד אחד חלק מ הסאונד הכולל נקלט דרך ה OH , ומצד שני ה OH הם המיקרופונים היחידים שקולטים את המצילות בצורה טובה, וכאשר ניגשים לטפל ב סאונד של המצילות קורת התופעה הבאה, או שמפסידים חלק מהסאונד הכללי (למשל כתוצאה ממחיתוך תדרים נמוכים), או שצלילים של רכיבים אחרים במערכת מפריעים (למשל HH)
טכניקות ורעיונות לפתרון הבעיה יתקבלו בברכה.
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שישי 04 יול',03 02:46
דגש על מוזיקת רוק. אני יזרוק כמה דברים שאני פוגש בהם בזמן עבודה על אובר?הדס (לא בקביעות, אחרי הכל באמת שצורות העבודה רבות ומגוונות) בתקווה וזה יתרום . אם לא לך אז למישהו אחר.
אני חושב שהבעיה שאתה מתאר (שאני מניח שכל מי שהקליט תופים בחייו פגש בה) היא תוצאה של מייקינג.אני נוהג לקחת בחשבון גם את הסט בזמן ההקלטה, ולשמוע כל ערוץ ביחס לאובר הדס, ככה אין לי הפתעות. אני נוהג להסתכל על האובר הדס כערוצים שמאגדים את התופים, עוזרים לתמונה הסטראופונית ונותנים בהירות לכל המערכת שגם משפיעה ישירות על הדינמיקה ולא כמקרופונים למצילות, זה עוזר לי לפעול נכון ולהציב את המקרופונים בצורה נבונה.
-כשהאובר הדס גורמים לההי-הט להשמע לא מפוקס אני מנסה לשחק עם הגובה (במידה וזה לא הורס את שאר הסט) גבוה יותר-פחות מפוקס, פחות חזק , נמוך- יותר מפוקס יותר חזק..
צריך למצוא את הפשרה.
שימוש במקרפונים פחות ,ברייטים, בד"כ נותנים לי תוצאה יותר טובה והיחס שלהם בין המצילות לשאר הסט נשמע יותר טוב.
מיקומים יצירתיים כמו האובר הדס עם הפנים לטמטמים יכולים לפעמים להפתיע. ולתת יחס
סט-מצילות טוב.
במיקס בד"כ אני משתמש בהיי פאס יחסית גס עד שאני מגיע למצב בו ערוץ הבייס דראם חוזר להיות ממוקד ומהצד השני ? הסנייר מקבל בהירות..
וספאנקי.. זה בדיוק העניין.. במידי לעולם לא יהיה דבר כזה אובר-הדס
_________________
Sartre knows it
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 04 יול',03 09:32
המתופף הוא אקס טריטוריה. אני זוכר את המשפט הזה נאמר בחזרת תיזמורת כשניגנו יצירות של לאלו שיפרין לסרטים.
אני אשתמש במשפט הזה כפארפראזה.
1. המתופף אחראי לסאונד שלו, לחיתוך שלו, לדיוק שלו ובמיוחד לבאלאנס בין 5-15 מרכיבי אות שונים הרבה יותר ממך או מכל טכנאי שיגביר אותו.
אין שום דרך להשתלט על מתופף שלא יודע לשלוט בעצמו בבאלאנס של הסט.
אני מדגיש את זה כי רק שלשום, אחרי שתי הצבות שונות, יצאתי לאכול והשארתי את המתופף פשוט להתארגן על עצמו ולעבוד לבד.
הזמן שייקח לו לחזור על התפקיד שלו עם תשומת לב לבאלאנס יהיה קצר ב-לפחות חצי מהזמן שיקח לי לנסות באמצעים אלקטרוניים ואקוסטיים לאזן אותו.
כמובן שמדובר במתופף מיומן (מהמובילים והמנוסים בארץ) שפשוט היה צריך להתרגל לחדר ואלי.
אין שום סיכוי להסביר את הדברים האלה לילד שבקושי שומר על הקצב, אבל גם ב-מאקרו אין שום סיכוי להוציא ממתופף לא מוכשר שום תוצאה וזה קרב אבוד.
2. אמרנו כבר, הטעות היא במינוח. OH = מעל הראש אבל הכוונה היא - אמביאנס או חדר או "כללי.
מיד נדבר על הצבות אבל באופן עקרוני, אלה מיקרופונים שתפקידם לקחת מצילות כמו את כל שאר ההתרחשות שמסביב ואין שום סיבה לחסום את ההתרחשות שמסביב משום שהיא מתרחשת ומתרחשת לטובה.
3. החשיבה מאחורי התופים צריכה להיות חשיבה אנסמבלית. כמו שמוצרט ידע מתי הוא רוצה תיזמורת סימפונית ומתי הוא רוצה אנסמבל קאמרי, כך, להבדיל 1K הבדלות, המתופף.
מתופפים אוהבים לסחוב ולפעמים ללא צורך. יותר מדי מתופפים שעבדו/הקליטו/ניגנו/ג'ימג'מו אתי או הונחו ע"י בנו הררי תילים של קומפוננטים מבלי בכלל להשתמש בהם.
ה-FLOOR הוא נקודת תורפה. לפעמים אין בו צורך ואז הוא צריך לעוף החוצה מהחדר גם אם זה אומר שבמקום יכניסו שולחן. (בכל זאת צריך להניח את המאפרה על משהו, ויש גם מתופפים שקוראים תווים. נדיר אבל יש).
4. איפה עוד אפשר קצת לפרגן למתופף ולסייע לו:
- החדר עושה את כל ההבדל בין מלחמת גייטים לאיזון וסדר. יש כמה אזורי פורענות שכדאי לחתוך גם ב-פלייס מייק וגם ב-OH והם שונים מחדר לחדר וסט לסט.
- כיוון מדוייק של הסט ועבודה על העור. אני לא אכנס לפרטים כי זה עבודה של המתופף ולא שלך אבל עור חדש שורק, צריך למתוח אותו ע"י זה שמכוונים גס ואז, לאחר שחולצים נעלים, עומדים על העור לכמה רגעים ומכוונים שוב.
עור בלוי או סדוק מוציא סיגנל לא אחיד.
חישוק עקום ישגע אותך עם אובר-טונים לא צפויים. אובר-טונים בכלל כדאי להנחית פיזית עם סרט דביק.
- מקלות חדשים דנדשים. מתופפים זה עם קצת מוזר ולא פעם אתה נתקל במתופף שקשור לזוג מקלות בעבי של סנאדה כי לפני 18 שנה הוא הצליח לתפוס אותם כש-PETER CRISS (המתופף של KISS) זרק אותם אחרי השיר השני.
אין דבר כזה. מקל חדש הוא מקל נשלט, עם ראש שנותן פאנץ' אחיד.
כמובן שיש עוד הרבה טיפים שקשורים להנחתת גורמי הפרעה. (ותעיפו כבר את השמיכות מהבייס דראם).
5. הצבות: אחרי שהבנת את המסר הכללי שעולה בכל התשובות שקיבלת אתה יכול לפנות לשתי טקטיקות מקבילות:
- ללכת אפילו יותר רחוק עם העניין של אמביאנס מייק.
- לחפש פיצוי למצילות בדמות מקרופונים יעודיים.
במקרה של האפשרות הראשונה קבל את הנתון הבא: מאחורי כל פלייס מיק עומד אמביאנס מייק. זה עניין של טעם, תקציב, זמן והתפרעות.
כיוון זמן ועוצמת שחרור גייטים יכולה להעניק סאונד מהמם ומפלצתי.
לדוגמא, AKG D112 בתוך הבייס דראם וממש מאחוריו או מעליו, בערך 15 ס"מ מהעור האחורי סנהייזר MD421.
דוגמא נוספת היא להציב 2 קונדנסרים בשורה במרחק משתנה ומבוקר מהמערכת.
אבל כל הדוגמאות הללו (ואין לזה סוף) רק מחזקות את העניין של מיקרופונים שקולטים את כל ההתרחשות.
במקרה השני, שאתה מרגיש באמת שאין לך מספיק מצילות (שזה מצב די נדיר אצל מתופפים צעירים שמכים על המצילה ופותרים בכך את כל התסביכים של תקופת הילדות) אתה יכול להוסיף מיקרופונים על כל מצילה, בדיוק באותו הגיון של HH. זה לא מחליף OH.
חשוב רק לשים לב לכמה דברים:
הסאונד שמתקבל במצילה משתנה לפי מיקום המכה.
למצילה יש ציר תזוזה די רחב.
אם החלטת להגביר את ה-RIDE לדוגמא, תהיה חייב להקציב לה שני מיקרופונים, אחד ל-BELL ואחד מהצד לקבלת ההתפשטות.
זה עניין של עם אבל כדאי לדעתי לעבוד עם מיקרופונים דינמיים בעלי דיאפרגמה רחבה וקרדיואידית.
שלוש הערות אחרונות.
א) כיוון המערכת חייב להיות במונו. רק אח"כ אתה מתחיל לבדוק מה קורה עם הפאזות. ואם מדברים על פאזות, פאזות הפוכות זה לא מילה גסה. זה יכול להעניק סאונד נהדר לסיגנאלים צרים כמו סנר או HH. שוב, בתנאי שאתה שולט.
ב) בכל מקרה שמדובר בOH ואמביאנסים למינהם, כדאי למדוד ולהשוות את המרחק בינהן ממרכז המערכת.
ג) כל מה שנכתב לעייל קשור בשאלה שלך שהתייחסה לריבוי מיקרופונים. מעל כל אלה מרחפת אצלי תמיד מטרת העל והיא להגביר את כל המערכת עם מינימום מיקרופונים (2-3 כשמדובר בבמה ובאולפן זה קצת אחרת אבל עדיין מטרת העל בעינה עומדת)