תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 10:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בועז פלג - יומן סקירת מוניטורים (do the Monitor!)
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
בועז פלג - יומן סקירת מוניטורים (do the Monitor!)
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 08:33   
טוב התחלתי במסע סקירת המוניטורים שלי באופן אינטנסיבי. סופשבוע הזה לקחתי את הBX5 של M-AUDIO לטיסת מבחן ואני חייב להעיד שהסאונד היה מצוין מכל הבחינות (כמעט) ושהצלחתי לשמוע הפרדה מעולה של התפקידים שבחיים לא יצא לי לשמוע עד עכשיו (שזה לא בהכרח חוכמה ביחס לכך שזה המוניטורים היחידים שיצא לי לשמוע ליותר משעה). פתאום כל כך הרבה דברים שהיו נסתרים לי לפני כן היו גלויים עם הרמקולים האלה... הם נשמעו הרבה פחות טוב בחנות מאשר בבית (סביבה שקטה יותר וחדר קטן יותר).

מבחינת עוצמה גם היה להם הרבה מעבר ממה שיכולתי לאחל. אני מחבר אותם לMX2004A BEHRINGER שלי כשהם על חצי עוצמה, פיידרים על 0DB, והCONTROL ROOM VOLUME על בערך 10 אחוז וזה כבר די והותר מבחינתי. רק דבר אחד שנראה לי מוזר זה שהרבה שירים שבהם הייתי בטוח יש כמויות של בסים המוניטורים הראו לי שיש ממש קצת ובשירים אחרים שבהם הייתי בטוח שאין כמעט בסים המוניטורים השמיעו לי כמויות... זה ממש מוזר... הייתי חושב שהיו מראים על מגמה כללית של עודף בסים במה שאני שמעתי עד עכשיו או חוסר בסים אבל לא הפוך לשני הכיוונים... אני תוהה אם המוניטורים האלה באמת מכויילים כך שהם פחות מבליטים באסים (אם אני עושה מיקס ומגביר גיטרה בס אין להם שום בעיה להוציא אותם אם הם "רוצים") או שאולי פשוט הם מכויילים נכון ומשקפים את הסאונד באופן "נכון" יחסית...

בקיצור אני תוהה אם אולי אני צריך בכל זאת משהו יותר גדול דוגמת הBX8 מבחינת שיקול הסאונד בלבד (אני לא סבור שיש לי בעיית עוצמה)... בהמשך אני אבדוק גם מוניטורים אחרים מחברות אחרות שבטווח מחירים שלי (4000 ש"ח) אבל הגעתי למסקנה שאם לא יתנו לי לבדוק אותם בבית איפה שאני אעבוד איתם אז כל בדיקה בחנות תהיה חסרת משמעות, ורק רמקולים שיתנו לי לקחת הבייתה לבדיקה יכנסו אצלי לרשימת המוניטורים שאני שוקל לקנות.

עוד דברים טובים שהיו איתם:
* כשיצאתי מהחדר והם המשיכו לעבוד וסגרתי את הדלת, כמעט לא שמעו אותם! אף פעם לא קרה לי עם רמקולים אחרים... ואנשים אחרים בבית לא העירו לי על הווליום למרות שאני שמעתי בעוצמה מכובדת.
* כן אני יודע שהרמקולים האלה לא מיועדים לכך וזה לא המטרה שבשבילה אני מחפש מוניטורים, אבל הייתי חייב לנסות: חיבור של גיטרה בס, פסנתר חשמלי וגיטרה אקוסטית במצב שניגנו יחד, דהיינו תרחיש חזרה עבד מצוין. סאונד נקי ומפורט היה פשוט תענוג! ואם אני עובד בעוצמה כזו נמוכה ממה שהרמקולים מסוגלים אני משער שגם אין מצב שאני אגרום להם נזק...

רק בעיה אחת טכנית משמעותית הייתה עם הזוג הזה מתצוגה שהם הביאו לי... חשד שהיה לי בחנות התממש וגיליתי שרמקול אחד חלש מהשני. עשיתי בדיקות מקיפות לאשר את נכונות ההשערה. טוף נו... אם אני אחליט לקנות את אלה אני אקבל חדש ולא תהיה לי הבעיה הזו...

בועז
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2968
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 08:54   
אנחנו עכשיו בדיוק באותו שלב...
לפני שאתה רוכש מוניטורים תבדוק 3 דברים באמת חשובים:
- כמה הם באמת מתאימים לצרכים שלך? (סגנונית, תדרים, התנהגות).
- תדע איפה הם מרמים ואם זה קריטי עבורך. הBX5 וגם אחיהם הגדולים הם קצת "שקרנים" באיזור הנמוכים לטעמי יותר מדי. גם ההפרדה בהם לא נשמעת כלכך מוצלחת.
- תבדוק את ההתנהגות שלהם בכמה עוצמות (חזק, חלש, בינוני) במקומות שונים בחדר. (את זה אני מבין שבדקת) האידיאל הוא שלא יהיה שינוי ממשי ואתה עדיין תוכל לשמוע את אותם תדרים גם בעוצמות נמוכות ו...גבוהות.

תעשה "TEST" בחנות, תקשיב לכל המוניטורים בשיר אחד. תעשה SWITCH באמצע השיר ותראה את ההבדלים. נכון החנות לא ייצוגית אבל הבדלים גסים בין מוניטורים אפשר למצוא...
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 09:01   
יש הבדל מאוד משמעותי בסאונד מבחינת הבאסים בהתאם לשני גורמי עוצמה:
* שעוצמת האות העובר לפני הנמכה של CONTROL ROOM תהיה גבוהה מספיק כדי להגיע למקסימום 0DB באופן רגיל יחסית ובקטעים חזקים במיוחד להגיע ל3DB אחרת יש פחות באסים (וגם פחות טרבל גבוה במיוחד כזה של מצילות אני חושב)
* אם אני שם את הווליום של המוניטור בעוצמות נמוכות במיוחד של 15-20 אחוז ומגביר את הCONTROL ROOM יש מעט באסים. כשאני מגביר את הווליום על המוניטור לחצי ומוריד את הCONTROL ROOM חזרה ל10 אחוז יש באסים הרבה יותר יצוגיים ומעבר לחצי עוצמה על הפוטנציומטרים של הרמקולים אין הבדל משמעותי.

אין לי שמץ אם זה התנהגות נורמלית... הסגנון מוזיקה שלי מושפע בעיקר מרוק שנות שבעים ושנות תשעים. אם לקחת שתי דוגמאות של אמנים מהתקופות שאני אוהב במיוחד - פינק פלויד וטורי איימוס...

בועז
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2968
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 09:08   
אין כזה דבר התנהגות נורמלית מנסיוני #smile - כמו שכדור הארץ לא שטוח ככה גם מוניטורים.
כל מקרה לגופו עם אידיאל לייצוג שוויוני אבל גם דמוקרטיה היא לא אבסולוטית...

במידה וזה הזוג הראשון שלך כדאי לך לשמוע עוד כמה זוגות... אולי ללכת גם לאולפנים שיש בהם חדרים מכויילים ולשמוע עוד זוגות... ובקיצור לשמוע ולשמוע.

יצא לי כבר לשמוע מספר מוניטורים שמצליחים לשמור יחסית על יחס הגון גם בנמוכים... עד היום לא ראיתי עקומה ישרה ותמיד נעלם משהו אבל עדיין יש כמה שנעלם בהם הרבה פחות.

ודבר אחרון ששכחתי שהכי חשוב לבדוק, עייפות! תעבוד איתם, האם אחרי כמה שעות אתה מפסיק באמת להיות מפוקס בעבודה? (הREVEAL לדוגמא מחרפנים אותי מהר מאוד, הNS10M תמיד נשמעים לי רע ואני מהמעריצים שלהם מה לעשות...).
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 09:24   
האמת אני שמעתי אותם מ11 בבוקר עד 11 בלילה והרגשתי עייפות רק בסביבות 8 בערב אז נראה לי שזה די נחמד... הייתי מפסיק ב8 אלא שחברים שלי הגיעו והם גם התלהבו לשמוע אותם... #smile

הNS10M בטח לא אופציה בשבילי כי כבר לא מייצרים אותם. את הTANNOY REVEAL באמת התכוונתי לבדוק אחרי הM-AUDIO... לא בטוח אם כדאי לי לבדוק אותם לפני הBX8 או אחרי... מקווה שמרום יתנו לי לקחת אותם הבייתה.

בועז
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 09:24   
חבל שלא עוקבים אחר הוראות כיול המוניטורים כפי שהוסברו כאן לא אחת.
כל המשחקים מיותרים מראש ויש להבין שיש לעבוד נכון בכיול עוצמה ורגישות כניסה.
רמקול מוגבר לא שונה, ויש להתייחס אליו כמגבר לכל דבר, שאליו מחובר רמקול.
עבודה ברגישויות לא נכונות היא חובבנית ומסוכן מאוד להסיק מסקנות בהתאם לכך, שלא לדבר על עבודה במצב כזה.

על כל אלה יש למקם אותם נכון (זה שהיו פעם רמקולים אחרים זה לא אומר שהם הרפרנס הנכון, פשוט מתרגלים אליהם).
על כל זאת יש לשבת נכון ולהאזין לדברים אובייקטיביים, ובצורה אובייקטיבית, אז לא מגיעים לכל מיני "מוזרויות" שכאלה. סביר להניח שמי שתכנן איזשהו מוניטור מחברה ידועה, לא כייל אותו בחדר של השכנה.
בדיקת השמיעה האובייקטיבית, לצערי, הינה תכונה מאוד נדירה, אבל גם השוואתית, כפי שנרשם מעלה, אפשר להתרשם בכל תחום תדרים בפני עצמו, וההחלטה "היכן זה נכון יותר" צריכה להגיע בהשוואת צדדים ומיקומים, אקוסטיקה ודיסקים שמופקים נכון, אך גם דיסקים לבדיקת מוניטור אם בנמצא.
כמו כן יש להבין שנמוכים הם העיוות הכי כואב באולפנים אישיים קטנים, לאחריהם באים הקריסטלים של הגבוהים, כאשר יש "עודף אקוסטיקה" או חמשת-אלפים החזרים ליד האוזניים.
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 09:32   
אבל ראובן, אני כן התייחסתי לכיול נכון... אני רק ציינתי שני גורמי עוצמה שמשנים את הסאונד והראשון קשור לכיול נכון של עוצמת רגישות. לקחתי את זה בתור הנקודת התחלה שלי ורציתי גם לשמוע את ההשפעה של זה במו אוזניי...

תיקון:
טוב נראה לי שהבנתי את הפואנטה שלך, ראובן. התכוונת לכך שאני שמעתי כמויות הפוכות של בסים ממה שאני ציפיתי. כעת כשאני חושב על זה, אולי זה באמת בגלל המיקום של הרמקולים שאחד קרוב לפינה של שתי קירות והשני נמצא עם חלון מאחוריו באמצע הקיר. אני זוכר שאלבום מסוים שציפיתי לשמוע בו הרבה בסים שהמיקס שם את הבס בצד אחד ובצד השני לא שם אותו אז אולי יש מצב שהצד שבו היה את הבסים עבר ברמקול שבאמצע החדר... אבל אוף אין מצב שאני אצליח לשים את שניהם במרכז ושאני אוכל גם לשבת שם ושהמחשב ישב שם... :sad:

בועז
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 13:42   
טוב אני בבעיה עם החדר שלי... הייתי רוצה להעביר את השולחן שלי עם המחשב והרמקולים למרכז של אחד הקירות הרחבים (כפי שהוצע במודעה אחרת שבה מישהו הביא שרטוט של החדר שלו עם בעיה דומה לשלי), אבל יש לי בעיה בגלל המיטה והמדפים. לינק למסמך עם תמונה של החדר שלי:

http://members.lycos.co.uk/theflymes/Text/My%20Room.doc

אין למישהו במקרה רעיון? #ugh

בועז

נ.ב.
אין לי מיזוג בחדר והוא נעשה מאוד חם אז רוב הזמן אני חייב לפתוח את החלון בקיץ מה שיגרום לתגובת בס של הרמקול השמאלי להיות עוד יותר שונה מתגובת בס של הרמקול הימני שקרוב לפינה של שתי קירות...
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 14:09   
תעביר את השולחן למרכז הקיר הצר, שזה הדבר הכי מומלץ לעשות
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 06 יול',03 14:15   
קודם כל תודה...

שתי בעיות עם זה:
* מה לגבי החזרים מהחלון? שוב יהיה מצב שבו כל רמקול יהיה במצב שונה יחסית לחלון... האם בכל זאת עדיף אם כן להימנע מהחזרים לא שווים מהקיר?
* המיטה עלולה (סביר) להיות יותר מדי קרובה לארון כדי שיהיה אפשר לפתוח אותו (נראה לי שציירתי את המיטה קצת קצרה מדי) כי גם ככה בקושי הוא נפתח עכשיו

בועז
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
עמוד 1 מתוך 7

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון