תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 09:53
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  yoramilan  
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
ספר תאוריה "יסודות בהרמוניה של הג'אז והמוסיקה הקלה"
הודעה פורסם: ראשון 14 ספט',03 11:02   
נתבקשתי בפרטי לספק כמה פרטים אז הרי הם: FAQ:
במה עוסק הספר?
מבלי להיכנס יותר מדי לתוכן העניינים של הספר, הספר מלמד את תמצית הטכניקה של החשיבה ההרמונית כפי שהתקבעה בג'אז.
זה אומר, שמטופלים שם נושאים כגון:
- טכניקות להבנת הסולם ובניית הסולם (באוריינטציה המתאימה) כולל מודוסים
- בניה הרמונית וסימול אקורדים
- פונקציונאליות בהיבט הקומפוזיטורי והאנליטי
- צלילי מתח, מנע (AVOIDED) דומיננטיים
- אקורדים תחליפיים, מוספים, פוליקורד וכ"ו
- כל העייסק הנ"ל בחשיבה בלוזית
- כל העייסק הנ"ל עם הסוגיות המיוחדות למינור
- עוד כמה נקודות מבט וידע חשובות כמו low inerval limit , הירמון במצבי אקורד שונים, קווי בס וכ"ו.

האם הספר טוב?
זה שאלה בעייתית ואולי צריך לשאול, למי הספר טוב ולמה הוא טוב.
אז נקודת הפתיחה שלך היא נתון עקרוני ביכולת להתמודד עם הספר הזה. בא לי להגיד שמי שלא התמודד בחייו עם הרמוניה קלאסית בהיבט אנליטי ייתקשה להתמודד עם הספר הזה אבל זה לא נכון. אולי, עיקר הבעיה שלי עם הספר, הוא שהוא קופץ בין נושאים, וכאילו מדלג על כל ההבנה התיאורתית של הרמוניה בסגנון באך.
הספר כנראה מיועד (מבחינת המחברים) לתלמידים ששולטים בחומר הזה ואז נשאלת השאלה, מדוע הוא עוסק במרווחים שאין מי שלמד הרמוניה באך בלי ללמוד מרווחים.
בכל מקרה, הוא ללא ספק מתאים למוסיקאי ששואל את עצמו שאלות הקשורות להרמוניה מודרנית (גם ג'אז) ומעוניין לקבל עליהן תשובות בעברית.
קצת אינטואיצייה ויכולת הקשר רחב לא יזיקו.
העדר התכונות האלה מקשה על הבנה מוסיקלית מכל סוג איך שלא יהיה.

אני לא קורא תווים, זה מפריע?
כן. בהחלט

אז למה אתה מוכר?
לא עניינך... סתם
פשוט, קניתי עותקים מהספר הזה לתלמידי תיכון במגמת מוסיקה כי חשבתי שנלמד מהספר.
מה שגיליתי הוא שאין באמצע.
או שאתה מלמד הכל, או שאתה מלמד רק תחום מסויים.
מאחר ואני חושב שאין הבנה הרמונית בלי להבין את הפריודה ההרמונית הקלאסית (ע"ע באך, מוצרט, היידן) ובלי לשלוט בטכניקה של הולכת קולות, אני מקדיש את חומר הלימוד בכיוון הזה.
מאחר ובכיתה יב' מסתיימים הלימודים, מספיקים מה שמספיקים, וחומר הלימוד של הספר הזה הוא קצת מעבר.
חוץ מזה, שיטת הלימוד בספר, כמו הטרמינולוגיה המתורגמת שלו הם לפי חומר הלימודים של ברקלי קולג' אוף מיוזיק, שלדעתי יש איתה בעיה ובכל מקרה, מעבר מהשיטה שאני מלמד בה לשיטה הזו מחייב די הרבה זמן של שינוי חשיבה ומתן מונחי יסוד.
נוח לי בהחלט להיצמד לשיטה שלי. אני בהחלט חושב שמוסיקאי שזמנו בידו (מה שאי אפשר לומר על תלמיד בתיכון שמוגבל לכך וכך שעות בביה"ס) רצוי שישתלם בכמה דיסציפלינות, גם אם הן סותרות או לא בהכרך משלימות אחת את השניה

זה גם התשובה ל-מה מכיל הספר. - בהחלט דברים שהם מעבר לבסיס.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון