תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 17:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת קונטרה בס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (130) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הקלטת קונטרה בס
הודעה פורסם: שישי 10 אוק',03 18:09   
שלום כולם!
אני בקרוב מאוד מקליט את אחד מהרכבי הג'אז הטובים בארץ באולפן הביתי של הקלידן (רוני צור לצורך העניין...)
אנחנו (כמובן) מקליטים את החומר לייב ואני מעט מוגבל מבחינה ציודית...
יש ברשותי:
SM58 X4
414ULS
AT 835
D112
וDI ככל העולה על הרצון...

מקליטים:
פסנתר עומד
מתופף (שגם שר קול ראשון)
קונטרה בס
סקסופון/קלרינט.
מבחינת ערוצים בקונסולה - אין מחסור, וגם קומפרסורים יש...
תנו לי עיצות איך לעשות את זה...מה לייעד למה.
תופים מניסיון עם אותו הרכב - שני SM אובר הדים, SM/D112 לבס....

תודה לכם
מאור #thumbsup
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שישי 10 אוק',03 20:57   
אחח קונטרבאס, איזה כיף #smile
באיזה סשן שהייתי נוכח בו, מיקמנו D112 בתוך אחד בהחורים שבגוף אלה שבצורת F.
תפסנו את המיק עם חתיכת בד או ספוג ויצא אחלה סאונד.
נראה לי שגם יהיה נחמד למקם מיקרופון מתחת לגריף באיזור החיבור של הצוואר לגוף כדי לקבל סאונד יותר פאנצ'י. (אולי אפילו איזה קונדנסר)
יש גם קונטרבאסים שמרכיבים עליהם פיקאפים מסוג פיאצו באיזור הגשר (ככה נקרא החלק הזה בקונטרה באס?) אם זה המצב, אז בכלל אתה מסודר. יש לך שניים או שלושה ערוצים לבחור או למקסס בינהם.
כמובן כדאי שתתייעץ עם הבסיסט המיועד לגבי הקלטות קודמות. אולי יש לו העדפות מסויימות.
נראה לי שבקימפרוס תחסוך כמה שיותר כדי לא לדפוק את הסאונד היחודי והדינמיקה הטבעית של הכלי,תלוי כמובן גם בנגן ובסוג המוזיקה.
כמו כן, חיפשתי בגוגל לפי recording upright ומצאתי את זה למשל.
אני בטוח שהקונטרבסיסט בחבורה יוכל לתרום עוד הרבה מנסיונו.
אליך יורםאילן! #thumbsup
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 11 אוק',03 10:25   
ראשית, היתי שמח לדעת איזה הרכב מגדיר את עצמו כ"אחד ההרכבים הטובים בישראל".
נכון לכרגע, פשוט אין שום דבר שעונה להגדרה הזו - לצערי... (למרות שהכל יחסי)

בעניין ההקלטה:
הסאונד הטוב ביותר שיצא עד היום מהבס שלי הוקלט באולפני אשל (שיש להם חלל הקלטה נדיר לדעתי, וכרגיל, כאקוסטיקאי, דעתי היא ששום מקרופון של 10,000$ לא יעשה את העבודה שחלל אקוסטי נכון ומאוזן יעשה לצליל).
טכנאי ההקלטה היה יורם לב, שיש לו כל מיני שריטות אבל הוא תמיד עונה לטלפונים ועונה בשמחה לשאלות. ייתרונו הגדול, לגבי ההפקה ההיא, שכמוני, הוא מאמין בפשטות!!!
הסט היה פשוט וכלל פיק-אפ סטראופוני של underwood, ונויימן מול הגשר.
מצד שני, לא צריך להיסחף, מדובר ב-די אובווייס. (obvious). זה לא שלא הקלטנו את הבס בהזדמנויות אחרות עם תוצאות מצוינות וכרגיל, הסוד הוא בחלל, באוזנים שהקשיבו לתוצאה ובעיבוד שנתן לבס את המקום שלו מבחינת בוץ התדרים שבו הוא שוחה. (לנגן, לטאצ' לאצבוע, לניקיון - שזה הכי חשוב, אני ברשותכם לא אתן ציונים)

כמה הערות:
- אתה מכיר את דעתי שאין נוסחה ולפיכך, אין סט אפ נכון.
- גם אין מייקינג נכון. (יש מייקינג לא נכון)
- האזור שמקרין הכי הרבה אנרגיה הוא האזור שמול ה-sound pin - שזה קצת מעל הגשר בד"כ מצד ימין., אבל לא מול ה-F hole, משום ששם האנרגיה יוצאת באופן קצת ממורכז מדי ואתה מקבל הרבה אוויר ומעט עץ באופן יחסי.
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
- אבל, כאמור, זה עליך להחליט.
- להתייעץ עם הבאסיסט זה נכון מאד.
- הצבות נוספות כדאי לנסות אלכסוני, ואם זה מתאפשר מבחינת הקונטרבסיסט אז הגב מוציא סאונד מעניין ועמוק. (לא הייתי נסחף עם זה יותר מדי).
- מקרופון שמיועד ל-BASS DRUM לדעתי, לא מתאים לבס.
הבעיה שלך עם הבאס היא לא לקלוט את התדרים הנמוכים אלא דווקא את הגבוהים שלדעתי אחראים על הגוון יותר מכל דבר אחר.
הקונדנסר (קרדיואיד) עם דיאפרגמה רחבה הכי טוב שאתה יכול להשיג במסגרת התקציב שלך, זה הקונדנסר שבו תשתמש.
- אם הבסיסט אוהב סאונד של אצבעות - מדובר בג'אז, (אני אוהב), אז תקרב את המיקרופון לגשר, אם לא אז תרחיק.
- אני ממחייבי השימוש בפיק-אפ. - כמובן, בקומבינצייה עם קונדנסר. חומר הגלם שהסיגנל שלו יתן לך הוא חומר גלם חשוב במיקס. זוויות מופע הן דבר קריטי כאן (אם כי ניתן לתיקון במיקס).

בהצלחה
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2971
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 11 אוק',03 12:13   
זה באמת מאוד תלוי בצבע שאתה מחפש ויצא לי להקליט קונטרה באס בדרכים שונות ולמטרות שונות כאשר נניח בTRIO הרבה יותר חיפשתי לתת לו מקום ואילו כאשר מדובר בהרכב עם שירה רציתי רק שהוא יהיה שם.
מומלץ לשמוע רפרנסים או לבקש לפחות מהנגנים דוגמאות מוזיקליות.

בזמנו דרך אחת שאהבתי הייתה לשים מיקרופון עם דיפראגמה יחסית גדולה באיזור התחתון (כמו שיורם אמר) ומיקרופון דקיק וגבוה כדוגמאת C1000 באיזור הגשר כאשר משחק ביניהם מאזן את הנמוכים והאנרגיה המדהימה של הכלי הזה אל מול הפגיעה של האצבעות בגריף.

יצא לי גם פעם להקליט מכורח הנסיבות רק עם פיקאפ וגם פיקאפ (הסוג הלא אלקטרומגנטי) מאפשר להוציא תוצאה חביבה (יש לזכור שוב איזה מקום מקבל הקונטרה באס בהרכב ואיזה מנעד הוא יכול לקחת בהתחשב בכמות הכלים והטווח שלהם).

תזכור גם שמקליטים לייב זוכים להרבה דליפות אם לא שמים באפרים וזה יכול להיות דבר מאוד מסוכן אבל גם מאוד חיובי לכל הכלים ואם הם נשמעים טוב ביחד רוב הסיכויים שעבודתך במיקס תהיה מינימלית.
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 12 אוק',03 00:58   
Not 2 many details, so I'll assume:

The room sounds ok, and is big enough.
Recording LIVE i.e. all instruments play 2gether, no earphones.
Short gobo (screen) available.

Ur mic selection is quite limited, so U'll have 2 assign the mics by brightness.

Placement is crucial. The players need 2 b close 2gether, the way they usually perform.
Another reason is the leakage. Placed 2 far apart and trying 2 fight the bleed COMPLETELY will result in longer delays and un-pleasant colored leakage.

Instead, use the leakage as the session's reverb.

The more problematic r the pno and sax, so they'll b further away from the drums. The sax should face the rhythm section, and the drums, bass and pno should b placed side by side along a line, facing the sax.

This way U use the bass as a screen between the pno and drums, and the drums faced @ 90 degrees from the pno and bass don't send the kick blasting in2 the mics.

So, along 1 wall: drums, bass and then pno, facing the the opposite wall (not 1 another). The sax is opposite them, facing the RS wall.

Place a screen between the drums and the bass - this will kill some of the immediate leakage.

Mics:

Brightest: the condensers - the 414 and the 835.

The 835 is stereo, so it's a natural choice 4 the overheads. It has variable modes of stereo so U can play around with it 2 find what sounds best. Stereo wide would b a good place 2 start, M-S 2 follow.

The drummer sings also, so it's a part of the kit... balance the mic 4 a good vocal sound as well. U may have 2 use a wind screen due the mic's character.

Use the 414 4 the sax, mic @ between the upper rim of the bell and the keys, @ ~45 degrees down.
This mic's back side is facing the RS, and in cardioid or hyper should isolate the RS a bit and a darker bleed will serve as reverb.
BUT: do experiment with omni mode, if a brighter bleed and less isolation serves the gig better. Mind U though, the sax will get less controllable in the bleed.

The 112 will serve the bass, munted on a short stand near the bridge - experiment.
U mentioned DIs, so I assume the bass has a pickup, blend it with the mic.
2 trix: wrap the mic with foam, and place it UNDER the bridge, as a pickup.
An alternative: use rubber bands 2 hold the mic under the bridge, much like a condenser "spider" shock mount.
wrapping in foam and placing in the f-hole may serve U sometimes, combined with the p/u.

IMPORTANT: Not amplified, the bass will lack volume in the room, and the player will play hard and un-even.
Place an amp BEHIND the bass player and he will soften the playing, evening the notes and producing more bass in all.
If no amp is available, use a speaker with a send from the console / cans amp.

So, now it's just 57s.

Upright PNO: 2 options: player perspective: mic coincident or spaced pair from the player's side. Try removing the cover 4 a brighter sound.
Dark, woody pno (that's the right sound IMHO) mic the sound board from the back with a spaced pair - listen where the lows and highs sound best on the board.

1 57 4 the drummer's vocal - if needed or as safety- as close as possible 2 the 835 or extremely close 2 the drummer's mouth, check phase while moving the mic's angle- it will phase with the OH mic.

U may use the last 57 for ambience, or 4 the kick. But in most cases the OH mic, if placed right is cool on its own.

Have fun, and keep a cool and relaxed atmosphere,

Peace,

Zooot.

P.S - Very true about Yoram Lev. Although I can't get over the no-beard era. He always reminded me of cheech and chong... YUCHZAR HAZAKAN !!!
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: ראשון 12 אוק',03 08:20   
תודה רבה לכולכם על העיצות.

אומנם אני קצת מפחד מהציפיה והפחד ש"משהו לא יעבוד כראוי..."
אבל, עכשיו יש לי את האפשרות לשבת ולכתוב לי תוכנית להקלטות ולעשות את הכל מסודר.

למתעניינים:
ההרכב נקרא: "רביעיית הוגו" או "הוגו סווינגס".
רביעיית נגנים (לפעמים גם חמישיה אם מצרפים להופעה ספציפית גיטריסט שהוא בד"כ מאיר בן מיכאל) מדהימים שמנגנים קלאסיקות ג'אז והרבה סטנדרטים.

מומלץ ומדהים כשאתם שומעים במקרה על הופעה שלהם...(הם יופיעו בפסטיבל הסרטים בחיפה השבוע)
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 12 אוק',03 11:17   
1. ומי האנשים המרכיבים את "רביעית הוגו"?
2.
Zooot :

P.S - Very true about Yoram Lev. Although I can't get over the no-beard era. He always reminded me of cheech and chong... YUCHZAR HAZAKAN !!!


יורם לב ללא זקן זה כמו משא ללא מתן - סלוגן להפצה
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: ראשון 12 אוק',03 12:06   
הנגנים:
הוגו לנוור - תופים/שירה
דרור בר ישראל - סקסופון/קלרינט
תום פלג - קונטרה בסיסט
רוני צור - קלידים

שוב תודה לכולם,
מאור
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: שבת 08 נוב',03 23:19   
עבר קצת יותר מחודש מאז שפירסמתי את ההודעה...והיום זה קרה - היום ערכנו את יום ההקלטות הגדול.

אתמול כבר נפגשנו בשביל תכנון מוקדם, מייקינג מוקדם וחיווטים + בדיקות סאונד לקראת היום הגדול...
היום נפגשנו כולם, עשינו סאונד יחידני ובאלאנס כולל והתחלנו להקליט.

אני חייב לומר שאם ZOOOT לא היה נותן את הפירוט שהוא נתן לי - אני לא יודע מה הייתי עושה...
אבל הוא נתן, וכמובן שעזרתם של כולם תרמה להקלטה.

אתם מוזמנים לשמוע מיקס חלטוריסטי שעשיתי ב5 דקות רק בשביל שתוכלו לשמוע.
אני בטוח שיש מקום לשיפורים, תמיד יהיה...אבל בתור הקלטת ג'אז ראשונה (לא כולל הקלטות של הופעות...) - אישית אני מתגאה בעצמי.

http://www.maorsa.com/BlackBird.mp3
תהנו!

מאור #thumbsup
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 09 נוב',03 01:18   
Very nice.

I heard it only on my laptop's spks but it sounded nice and creamy.

A bit heavy on the drums in the balance from the ride part onward, a bit bass/pno shy.

but overall - nice and fuzzy.

Cool lead vocal.
Nice playing.


OK - details pls!

U got ur tips - now share ur knowledge with ur m8s pls.

Beside, U can indeed take pride in ur 1st jazz sesh.

Not 2 many of those sessions around.

And in the words of St. Frank:

"...Jazz is not dead... It just smells funny."

Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון