תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 20:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האם יש סוגי אוזניות שפוגעות פחות באוזן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (10) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  kobi_sc  
אורח
הודעה פורסם: רביעי 19 דצמ',01 22:22   
שמעתי וגם ראיתי בפורום הזה כי האוזניות פוגעות האוזניים אז רציתי לדעת אם יש כאלו שפוגעות יותר מהאחרות ואלו הם?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19252
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 19 דצמ',01 23:33   
הגדרת "מה מזיק פחות" די קשה, כיוון שיש מחיר לכל תכונה.
המצב כלל לא טבעי; האוזן עטופה בצורה שלא מאפשרת ללחצי קול להתפשט, אלא לכיוון תעלת האוזן. זה נראה לא בריא, ואפילו נשמע מסוכן.
הרעיון הוא לדעת לכמת, ולהיזהר מהרגלים. אני מכיר מישהו שהתחרש כתוצאה מהאזנה בלבדית באמצעות אוזניות. נכון שהוא הגזים, אבל הוא הצביע על הכיוון.
כמות זהירה של לחצי קול תפחית מהנזק או תרחיק את תאריך היעד בו עור התוף יאבד רגישות (במקרה הקל!).
מכאן מובן שסוג האפרכסת הפתוחה עדיף, שכן יש ללחצי הקול דרך היחלצות אלטרנטיבית מאשר הקרומית שבקצה המסדרון.
קיים עוד סוג, בו האפרכסת מרוחקת מהאוזניים, מעין רמקולים זעירים במצב "אידיאלי"; לא נוגעים, לא אוטמים ומצויים ממש ממול. גם לסוג זה יש תכונה של "מזיק פחות".
המחיר שמשלמים על סוגים אלה הוא כמובן אטימות פחותה שלא עושה טוב להקלטות, היכן שהמיקרופון קולט את הדליפה מהאוזנית; חדירה של רעשי הסביבה לאפרכסת, והבדלים בתחום היענות התדרים - אך זה נתון שיש לבדוק אותו ספציפית בכל אוזניה, שכן יש גירסאות כילאיים (סגור/פתוח) המנסות לשלב את הטוב שבשני העולמות והלעניק פיצוי או תחום תדרים מתוקן.
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 04:24   
ראובן
האם יש מצב שאם אני אאזין למוסיקה שאני אוהב בווליום גבוה לעומת אותו הווליום אבל של רעש או מוסיקה שאינה נעימה לי
הפגיעה בשמיעה תהיה זהה?או שבאפשרות א יהיה פחות לעומת אפשרות ב?או שינהם ביחד..בקיצר זה מטריד אותי הרבה זמן..תעזור לי.

נ.ב שתית כבר את האבסינט?

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2938
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 05:45   
שכחתם כניראה כולכם מה גורם נזק לאוזניים, להזכירכם
רבותי: הנזק לאוזנים ניגרם על ידי דבר אחד בלבד והוא
לחץ הקול כלומר דציבלים, ככל שיש לחץ קול (כמות דציבלים) רב יותר כך נגרום לעצמנו נזק, וזה לא משנה אם האוזניות פתוחות או סגורות שכן אני מדבר על לחץ הקול שמגיע לעור התוף באוזן, ולא סביב לה או מחוץ למחילות האוזן. זה לא משנה אם אנחנו נאזין לרמקולים
רגילים, רמקולים על הכתף אוזניות פתוחות או סגורות,
רגילות או אלקטרוסטטיות,בתוך האוזן או בחוץ, הדבר הקובע אם נגרום נזק לאוזנינו הוא רק כמות הדציבלים
שתגיע לתוף, לכן יש רק פתרון אחד : להוריד ווליום,
ואים חלש לכם, זה סימן שכבר גרמתם לעצמכם נזק,
שימרו על אוזניכם שלא תאבדו את מטה לחמכם ומקור פרנסתכם, כי שום הסבר לא יחזיר את שמיעתכם, כי כשכבר נגרם נזק הוא בלתי הפיך
:shame:
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2938
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 05:52   
דבר חשוב נוסף, לתקליטנים אני ממליץ על אוזניות אטומות מהסיבה שלאוזניות אטומות חודר פחות לחץ קול
ממה שקורה בחוץ ולכן צריך פחות דציבלים ווליום נמוך יותר כדי להתגבר על רעש מערכת ההגברה החיצונית, ולכן בעקיפין אוזניות אטומות עדיפות :shame:
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 05:57   
לכל אלו שמופיעים בהופעות רועשות והרעש דופק להם אתה האוזן, ישנם אטמי אוזניים שרק מפחיתים את הרעש ולא חותכים את הגבוהים. אפשר לעשות אותם בהזמנה, אני לא יודע איפה, אבל שווה לבדוק.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19252
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 07:03   
וודו
שכחתי להודות לך על האבסינט, אבל כפי שאתה רואה אני עדיין כאן, אז כנראה לא שתיתי אותו.
לאחר בירור במקורות, מדובר בגרסה אופנתית של מי-פה, אז החלטתי שעדיף להמשיך לתרום לפורום ולא להיות מחובר לזונדה.. #biggrin
לגבי שאלתך, יש בה מן ההגיון, שאני לא בטוח שאתה מודע לו. נחלק את זה לשניים: מקור צליל חזק שאינך אוהב, ומקור צליל חזק שמפתיע אותך (מגיע פתאום).
לגבי הראשון, אז זה לא משנה אם אתה אוהב את המוסיקה או לא, בכל הקשור לנזק בשמיעה. נזק נפשי יכול גם יכול להגיע..
לחצי קול בהפתעה אכן עלולים להזיק יותר, וזאת תופעה טיפוסית בכל חלקי גופינו, כמו מאמץ יתר פתאומי שמכווץ שריר, עצם שיוצאת ממקומה עקב נפילה, או כל מצוקה פתאומית אליה מגיע הגוף, ולחצי קול חזקים מידיים (העוצמה מגיע לשיא בצורה חדה), אך גם מצוקה נפשית!
הגוף יודע להתגונן אך במידה, ואפילו מייצר חומרים כימיים לתגבור, חיסון והתגוננות, כולל האצה של תהליכים (לב, מוח), שלעתים עוזרים בשיכוך המצוקה.
אבל כמו שאנו מכירים את שאיפתו של האדם להגיע לקצוות, תכונות התגוננות אלה מנוצלות גם למטרות אחרות; רכבת הרים, קפיצת באנג'י, תשאול נחקרים ומופעי רוק, בין השאר, אשר בהכוונה נכונה יכולים לעורר את אמצעי המיגון של הגוף, ולעתים מעניקים הרגשה של סיחרור, שיכרון או כאבי תופת, תלוי בנתיב הנחשק.
נשק קטלני ידוע הוא מכה מהירה בכפות ידיים שטוחות על שתי האוזניים של האויב. שלא נדע.
הדף מפיצוץ, או כל לחץ קול גבוה וחזק, עשוי לגרום לקריסת קולטני החישה העדינים. אלה נראים כמו פלומת שיער. דמיינו אותם כמו שדה חיטה, ואת הרעש כרוח הנוחתת עליו. משב רך יגרום להטיה קלה וחזרה למצב קודם, סערה תכופף את החיטה באופן מוחלט ללא יכולת חזרה..
מי שהופיע על במה בווליום כסח, וודאי יודע שהקהל, המצוי באקסטזה מעצם עוצמת הקול (ראה מעלה), פגיע יותר מהנגנים בכל הקשור לשמיעה. הנה עוד הבדל בהשפעה ובכמעט אותה עוצמה.

טי-קול הזכיר את הערך המוסף של איטום האוזניים. אכן, ביישומי במה מקצועיים, האומנים שעתיד שמיעתם חשוב להם, לא מוותרים כיום על מוניטור תוך-אוזני (In-Ear Monitor) שזה תצורה של אוזנית התחובה בתוך תעלת האוזן ואטומה עם חומר גמיש ומותאם לאוזן האמן.
במקרה שכזה אין רמקולי בקרה על הבמה, אין מאבק עוצמות בין המבצעים וכל אמן יכול לקבל רמה שונה ומיקס נפרד ישירות לתוך האוזן שלו. ומכיוון שהרחש הסביבתי מופחת וגם מקור הצליל התקרב מאוד לאיברי השמיעה, ניתן לעבוד בעוצמות פחותות בהרבה, לשמוע נקי ואפילו לשלוט עצמית על הווליום.
בפעם הבאה שתראו הופעה, שימו לב לאוזניים האטומות של האומנים, ולחוט דק שמשתלשל מהראש אל הגב והמותניים. זה כבר מאוד קשה להבחנה.
מערכת שכזו חייבת במנגנוני הגנה מפני עוצמות יתר ופידבקים! וזה מדובר - להופעות.
מסקנות:
1. לחצי קול גבוהים מזיקים באשר הם
2. לחצי קול בהפתעה מזיקים יותר
3. נזקי שמיעה מצטברים הם, ולא תמיד מורגשים מידית
4. לחצי קול מורגשים ונקלטים בגוף לא רק באמצעות האוזן
5. קיסמי אוזניים רגילים מזיקים יותר מאשר הם מועילים*.
6. אם נחשפת לעוצמות חזקות, תן לאוזניים מנוחה. תן לאברי החישה השבריריים זמן התאוששות ושיקום. אם איבדת גבוהים בצורה פתאומית בעקבות אירוע, נסה לאטום את האוזניים בצמר גפן ליום-יומיים.
7. כל האמור כאן מתבסס על ניסיון אישי ואינו שולל התייעצות מקצועית עם מי שמוגדרים רופאי אף-אוזן-וגרון.
8. לחצים נפשיים משפיעים לרעה על השמיעה.
9. תזונה ותורשה משפיעים על השמיעה, כאשר מדובר בהסתיידות וחסימות כלי דם באברי ועצבי השמיעה.
10. בדיקות שמיעה ניתן ומומלץ לעשות לפחות פעם בשנה (למי שבמקצוע). אלה כוללות הבחנה בצלילים ובעוצמות, ובמקרים מסוימים גם הולכה עצבית מהאוזן אל המוח (בדיקה שמתישה וגורמת לעתים לעילפון).

*קסמי תינוקות עדיפים (מעין קונוסים), שכן הם אינן פולשים יתר על המידה לתעלת האוזן. כגודל האצבע שלך, כך רוחבו של העצם המותר בהחדרה.
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 20:05   
ראובן תודה!
עזרת לי הרבה ופרת לי כמה דברים שלא הייתי מודע אליהם!

נ.ב לגבי המנוחה לאוזן אם אתה אומר שהנזק באוזן הוא בלתי הפיך..הכיצד מנוחה יכולה לשפרלתקן את הנזק שנגרם בוא נגיד לאחר ערב של כסח באוזן?

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2938
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 22:46   
וודו, ראובן נתן דוגמה מצויינת של שדה שיבולים. במשב רוח חזק, השיבולים מתכופפות וכשהרוח נחלשת הם
מתאוששות וחוזרות לזקיפותן.
מנגד משב רוח חזק מאד למשך זמן רב, לא רק מכופף את השיבולים אלא שובר להם את הגבעול. אותו דבר עם החישנים העדינים שבאוזן. ולכן אין סתירה בין האמירות #read
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 23:45   
ו...התוספת שתופסת:
נבדיל בין כמה סוגי נזקים ובין כמה אברונים שונים באוזן:
1. נזקים פתולוגיים מכאנים: נזקים הנגרמים מחשיפה טראומטית לרעש. (מדובר בסף עוצמה רגיע וחזק מאוד אך למען הסר ספק, עוצמה ממושכת איננה בריאה יותר).
בתוך האוזן התיכונה, מצוייות 3 עצמות המחוברות בניהם כמעין Z שוכב, הקרויות "עצם הארכובה". תפקידן זהה לתפקיד הקומפרסור (ה-לימיטר ליתר דיוק), בשעה שהן מונעות מעבר לחץ מעבר למותר וסופגות את האנרגייה העודפת. כמו כל אזור בגופנו, גם האזור הזה מנטר את עצמו באמצעות עצבים וקולטני כאב. מעבר לרמת קיפול מסויימת נחוש כאב חד באוזן בחלקה הקרוב לרקה. (עצם הארכובה מגיעה עד הממברנה ממש וחשופה לפגיעה פיזית. זהו הכאב והסכנה אותן הזכיר ראובן מקודם בהתייחסו לאסטטיקה של אוזן הגבר).
הנזק אשר נגרם לעצם הארכובה הוא הפיך למחצה (הכל בתחום הטעם הטוב כמובן). עצמות הארכובה מחוברות באמצעות סחוסים גמישים אשר מחזירים את העצמות למקומן אלא שמי שמתאמץ מאוד, יגרום לשחיקתם המהירה ובמצב זה יביא עצמו למה שקרוי "אוזן מיים" - רמת שמיעה המזכירה קימפרוס מאקסימאלי.
כדי להיות חד משמעי, אוסיף כי מבחינת האוזן, מסיבה ממוצעת בה מופקים ארועי בס כל X MS, הם ארוע מתמשך מהסוג שצויין להלן, וכל מכה כזו מייצרת נזק עצום.
הסיבה שבגללה הכאב אינו נורא נובעת בחלקה מדברים שהם בתחום הקרימינולוגייה וכן מסיבות הקשורות בתדר שאותן אפרט בהמשך.
2. נזקים פתולוגיים מתמשכים: לאלה שייכים כל הנזקים הבלתי הפיכים, החל מהזדקנות האוזן וכלה בנזק מתמשך הנובע מחשיפה (מתמשכת) על האוזן. הנזקים הללו תוקפים כל אחד מחלקי האוזן (מלבד האפרכסת).
יש עשרות נזקים הנובעים בעיקר מהזדקנות האוזן, והם מתרכזים בסיב השמע, במגבלות נוירולוגיות (אזור השמע במוח ואמיספרה ימין) ו(מה שרלוונטי לנו במיוחד) הממברנה (מה שקרוי עור התוף).
גם עור התוף סובל מבלאי מואץ ובהיותו איבר מכאני אשר עובד שעות נוספות, הוא מאבד מהאלסטיות שלו ומכאן, ביכולתו להעביר את לחץ הקול.
עור התוף מוגן בסביבה השומרת על יחסי טמפרטורה, לחות ולחץ אוויר אופטימאלים, אלא שהאדם הלבן עושה כל מאמץ ע"מ להפר את האיזון שהושג במאמץ אבולוציוני של שנים. צלילה בים סוף, יותר משהיא מזיקה לאלמוגים, היא מעמיסה על עור התוף לחצים סבירים עבור תותחן אבל מיותרים לחלוטין למוסיקאי. גם טיול בהרי נפאל המושלגים הוא חוויה שובת עין אבל מסכנת את האוזן (גם לחץ האויר השלילי הפעם ראה להלן) וכיוצא בזה.
כל אלה, אינם קשורים לווליום אלא לאורך חיים.
מאחר ובאורח חייו של המוסיקאי קשורים גם התמודדות עם רעשים שונים (יפים יותר ופחות) יש לשים לב לכמה דברים:
א) ישנה דיאגרמה הנקראת דיאגרמת פון המבטאת את היחס בין התדר לעוצמה בסביבה אופטימאלית ו"עיקרון מרכוס" אשר מכיל את משתנה הגיל שלו יש השפעה עצומה על סף הרגישות. לדוגמא, בתי הצעירה, שהיא בת שבוע בדיוק, רגישה לעוצמות פי (שימו לב) 400!!! ממני. אבי, המתקרב לגיל ההסתיידות השיכלית רגיש גם הוא יותר ממני (בערך פי 10) משום שעצמות הארכובה שלו רפויות.
ב) תדרים גבוהים, מגרים את סף הכאב יותר!!! מאשר תדרים נמוכים ומכאן שהם מסוכנים פחות. אנו יודעים להיזהר מהם משום שהם מעוררים כאב ולכן באופן אינסטינקטיבי, נתרחק מהם. - הלאה הטראנסים ב-150 DB.
ג) הזכרתי את המונח דציבל: נבהיר, עפ"י תקני משרד הבטיחות והגהות, סף הנזק הפתולוגי (זה שהפיך וזה שלא) הוא 75 DB. ועכשיו לנתונים: מכסה מנוע פתוח של מכונית-90-100 DB, שורה ראשונה באולם קונצרטים בו מנגנת תזמורת-לפחות 120 DB, אולם יצור של מפעל ללא שמירה על תקנים-לפחות 100 DB, ולנתון המפתח לכל הקלאברים שמציפים את הפורום. מערכת קול של דיסקוטק יכולה להגיע בשקט ל-200 DB (ואף להתגאות בכך) אחרי!!! ספיגה אקוסטית ש גופות הרוקדים המיוזעים.
3. הסוג האחרון, קשור מנזקים פתולוגים הנגרמים ממקור פיזי, ואין להם קשר ישיר למוסיקה. פשוט להזהר ממקלות אוזניים.

טוב, יש עוד מה להגיד אבל אני צריך להניק
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון