תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 07:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סטאנדרט במסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (185) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
סטאנדרט במסטרינג
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',01 21:30   
מאחר וכל שיר הוא די שונה בגוונים שלו,
אני מוצא את זה די קשה לדעת מתי להפסיק לשפר את השיר.

כלומר להגיע למצב שהוא סטנדרד ולא מלוטש כמו שאני הייתי שומע אותו עם האקולייזר בסטראו שלי.

יש לי אפקטים שמשפרים ומשפרים אבל בסופו של דבר השיר יוצא מאד חד שנגיעה קטנה בTREBLE הורסת אותו ישר.

אני יודע שאני יכול לבחון את הSPECTRUM של שיר דומה, אבל זה לא תמיד יוצא לי טוב "להעתיק" את אותו הSPECTRUM.

למישהו יש רעיון?

כמו כן, אני לא יודע איך מגלים את העוצמה של השיר, כי שמתי לב כבר שה AVERAGE RMS לא ממש קובע. יש לי 2 שירים עם אותו AVERAGE RMS ואחד הרבה יותר חזק מהשני.(הPEAK על 0db בשניהם).

אני משער שיש דרך לגלות את העוצמה חוץ מלסמוך על האוזן.
msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 25 יונ',01 16:21   
אמנות המיקס היא דבר מסובך מאד.
מומלץ לקנות ספרים/לקרוא כמה שיותר מאמרים בנושא.
כאשר אתה עובד על המיקס רצוי לשמוע מדי פעם דיסק מסחרי אהוב עליך במיוחד (במוניטורים שעליהם אתה עובד) כדי לקבל מושג לאן אתה שואף.
הרעיון הוא ליצור הפרדה בספקטרום כך שהערוצים לא יכסו אחד על השני.
מומלץ לשלוח את המיקס למסטרינג מקצועי (גם אם יש לך את הציוד הדרוש, זוג אזניים חדשות תמיד עוזר לענין)

בהצלחה
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',01 03:46   
Geez, I guess nothing can beat that last response…
I’m no mastering engineer though I’ve mastered quite a few, and some of my mixes were cut 2 cd w/ no mastering at all…
Painfully I admit, most of the SERIOUS mastering I’ve heard was performed beyond the GREAT WATER, where PALE FACES live…
TAKE THIS ADVICE WITH CARE! (That means – use ur ears…)
Enemies: subsonics, sibilance, peaks / average ratio, super highs.
Avoid near field monitoring. Give the low end a good 1.5 – 2.0 meters to develop.
Try & get the spectrum sloping GENTLY from low end to high end.
Reduce everything below 40 Hz.
Reduce above 17 Khz.
Cut down sibilance, and sudden peaks way above average level.
Avoid less than 6dB peak/ average ratio. Program might distort on consumer D/As, and sound shit on the radio. U’ll need VU AND PPMs working simultaneously of course. Some dedicated meters do just that, on the same scale.
Avoid more than 14 dB peak/ average ratio. CD will not compete with other CDs for level.
Multiband compression will grant U more control w/o squashing the signal.
Do not compare ur work to over squashed CDs.
Louder does not mean better. (Check out POPOLITICA 4 ex.)
EARS r more accurate than meters. Check ur work on various systems and listening environments. Take ur work to stereo shops, and check it out on every speaker/ amp combination. (Dirty little trick, I’d say…)
Keep saves of various stages of ur progress, go back if it sounds worse.
Keep peak level a bit under 0 dBFS. Compare -.5 dBFS to –1.0 dBFS etc.
As I said: I’m no mastering guru. Take tips with care, use ur ears and seek advice from ppl whose work U appreciate.
If it REALLY bugs U, go to PALE FACE tipi, hire a pro, w/ the understanding he’ll explain his decisions to U. Might b the best investment of U’ve ever made.

Peace,
Zooot
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',01 08:27   
אז רציתי להודות לכם על העצות,
אני חושב שמסטרינג זה באמת אחד התחומים שמאד קשה ללמוד לבד ואו עם כתבות.

אני בהחלט שוקל לעשות קורס בנושא, דבר שיכול רק להועיל לי.
אמנם נגינה בגיטרה למדתי לבד אבל זה כבר מאד קשה ללמוד לבד, צריך דוגמאות חיות בשביל להבין את הדקויות שבסופו של דבר יוצרות את המיקס המושלם.

זה ממש מצחיק/עצוב איך אנשים שומעים ברדיו שירים ומקבלים את זה כמובן מאליו, ולא קולטים כמה עבודה הושקעה בשביל להגיע למצב הזה...
pildus
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 26 יונ',01 22:25   
איך עושים הפרדה בספקטרום באופן כללי ? ומה זה נותן ? האם ע"י שימוש באיקולייזר ?
מצאתי פלאגין שנקרא Mastering EQ ... האם זה מה שצריך ?
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שלישי 05 פבר',02 00:06   
טוב, בזמן האחרון התחלתי להתעניין במסטרינג. אני לא מתכוון להיות טכנאי מסטרינג, פשוט אני רוצה לדעת איך למסטר באופן כללי וגם למסטר את העבודות הביתיות שלי.
אני חייב לציין שקראתי את כל השרשראות באתר לגבי מסטרינג ועדיין יש לי שתי שאלות קטנות.

אני יודע שבמסטרינג משתמשים באנלייזר שמנתח את התדרים בשיר, אם יש תדר שלא נראה לנו אנחנו מטפלים בו עם הEQ. עד כאן אני מקווה שהבנתי נכון.
עכשיו עלתה לי שאלה לראש, למה לא לטפל לפני המיקס בכל ערוץ וככה לא יהיו כל מיני תדרים לא רצויים?

השאלה השניה. את המיקס עושים כשמרוצים מהשיר. אז למה למסטר אותו אם אני מרוצה ממנו איך שהוא?

תודה מראש.
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שלישי 05 פבר',02 00:22   
על פניו כל השאלות שלך כבר נענו פה בפורום.

מסטרינג לא חיב אנליזר!
במסטרינג אתה לא חיב או תמיד צריך לגעת באיקיו.
כל הפעולות שהזכרת באמת צריכות לעשות מראש ואם אפשר, אז אולי המסטרינג מיותר.
אז גם: לא כל מסטרינג היה נחוץ.

מסטרינג זה לא רק איקיו.

מי שלא יודע מה זה מסטרינג עדיף שלא יעשה אותו, ואולי השיר שלו ינצל.

מסטרינג זה לא מילת קסם או פטנט שמסוגל להפוך כל חרא לזהב טהור. אם פעולת המסטרינג מתערבת יותר מדי בחומר, אז או שהחומר רע או שההקלטות/מיקס/נגנים וכו לא היו רציניים.

מסטרינג לא נמדד בקילובייט...

מי שחושב שבתמונה הזותי זה אווירה של מסטרינג, שיחשוב פעמיים.
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 05 פבר',02 06:41   
לשאלתך, פאנקימן:
החשיבה שקשורה במסטרינג לא רואה שיר בודד אלא מיכלול.
ולכן, ראשית, באמת את הדברים שהזכרת עושים לפני המסטרינג ושנית, EQ הוא רק אלמנט אחד שנבחן בתהליך. כמוהו יש תהליכים רבים.
בכלל הגישה של צריך או משתמשים ב... היא לא נכונה.
משתמשים במה שצריך ואין משנה סדורה.

בנוגע למי שצחק/בכה מכמות ההשקעה שמושקעת בשירים ששומעים ברדיו.
אני לא יודע איזה רדיו אתה שומע.. אני מכל מקום, בחמישה שירים שחוזרים על עצמם לא שומע השקעה רבה מדי. אבל....
אני לא בוכה
אני גיבור
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 06:45   
מאסטרינג! אכן אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של זמננו! יש לי הרבה מה להגיד בנושא אך רק כתוספת למה שכבר נכתב, כלומר בהסתמך על מה שכבר נכתב. אני אשתדל לחדד ולהוסיף מידע אישי. ובכן מאסטרינג זה לא רק אי.קיו! ולשאלה שנשאלה על הפלאג-אין של המאסטרינג אי קיו - זה חרטה! מאסטרינג זה לא מנה חמה שמוסיפים לו מים ויש לך מרק תוך 90 שניות. אני מצאתי שWavelab של סטיינברג היא התוכנה הכי נוחה (לי) למאסטרינג. מאחר ויש לה Mastering Section (ראה תמונה)

שהוא ללא שספק ממשק נוח מאחר והוא נותן לך את האופציה לעבוד עם מספר גורמים בו זמנית ובסופו של דבר לקבל את כל השינויים לקובץ אחד (דהיינו המאסטר). השלב הראשון אצלי הוא לרוב המאקסימייזר (Waves UltraMaximizer+) שהוא מאקסימייזר מעולה. אז אני קובע את רמת המקסימייז - פה יש להזהר. מצד אחד להגיע ללוולים יפים ומצד שני לוולים שלא יהיו גבוהים מדי אחרת אתה עלול לשמוע דיסטורשנים ואו לאבד את הדינמיקה של השיר. (אשמח להרחיב במידה ותהיה בקשה)הערה: השאר את הלוול הכללי, הסופי ב0.3- דציבל. השלב השני הוא פתיחת חלון הFrequency Analysis שהוא תצוגה תלת מימדית של התדרים per שניות (או ms תלוי בהגדרות). בשלב זה רצוי להשוות שירים מסחריים ולראות מהו סקופ "טוב" (הלוואי והיה כזה דבר באמת) כדי להבין טוב יותר את עניין הסקופ הספציפי הזה (לא! לא! לא! לא לקחת אמפי3!! לא! לא! לא!) עכשיו, אחרי שראינו איזה תדרים חסרים לנו עלינו להוסיף אותם בהתאמה לשיר. מה הכוונה? אם השיר הוא פסנתר ושירה לדוגמה אל תצפו לקבל הרבה סאב-באסים.:smile: הלאה, עכשיו מתחילה שרשרת האי קיום. כאן כבר קשה יותר להסביר ופה תצטרכו להתנסות בעצמכם - הערה: אל תפציצו בדציבלים של תדרים זה סתם יסבך אתכם, נסו לתקן אך במידה.אני משתמש באי.קיו של Wavelab וגם בסדרת הQ של Waves. ברוב הפרוייקטים שלי אני גם נוהג להוסיף (ושוב - במידה!) את ה-Maxxbass של Waves כדי לקבל את הסאב באסים האלו שאני כל כך אוהב.
אם עכשיו המאסטרניג עדיין לא טוב זה יכול להיות אחת משתי בעיות:
1. המאסטרינג לא טוב - נסה שנית והוסף פחות ממה שהוספת
2. המיקס לא טוב - ערוץ אחד חזק מדי או שהאי קיו שלו לא טוב, או שהקומפרסור ששמתם על השירה לא טוב וכו' וכו'.

כעת להתייחס לשאלה הנשאלת: אם אני מרוצה מהמיקס, למה אני צריך מאסטרינג?
1. ובכן, ישנם דברים שאי אפשר להשיג עם מיקס, דברים שרוצים להוסיף באופן כללי לכל השיר. להוסיף סאב באסים להכל או לפתוח את הכל קצת. אולי במיקס אתה אוהב את הסאונד של כל ערוץ וערוץ אבל בסך הכל הכללי ביחד הם לא נשמעים טוב.
2. קיבלת ליד קובץ בעל שני ערוצים (סטריאו) שהקלטת בהופעה שלך, וזה נשמע טוב אבל זה קצת אטום ולכן אתה רוצה לפתוח את זה כדי שישמע טוב, ולהרים לוולים כדי שיהיה בלוולים של דיסק.

הערה אחרונה: דיסקים של ג'ז, מוסיקה אתנית, מחזות זמר וכו' ממוסטרים לרוב ללולים יחסית נמוכים לדיסקים של רוק, אלקטרוני וכו', והם לא נופלים באיכות
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 09:19   
ישבתי במשך 45 דקות וכתבתי ההסבר על מה שה-L1 עושה ובטעות לחצתי Esc וכל ההודעה נמחקה! :grrr:

חבל, דווקא הסבר ממצא..

טוב.

ההודעה ש Insomniac כתב לא נכונה בבסיסה.

1> אל תתקבעו על דברים.
2> לתוכנה אין ערך במאסטרינג, אל תפלו לשמות. הערך הוא של הפלאגאינים או ציוד חיצוני.

3> בסתירה לסעיף 1, יש כמה כללים:

ה-L1 תפקידו בכוח אך ורק בסוף מיקס.

למה? כי הוא משתמש בפונקציית Diethering שכוללת Noise Sbaper שלאחריה -אין- להמשיך לבצע הוספותשינויים וכו', אחרת תאבד את כל איכות הקטע.
למה? את ההסבר המופרט למה זה Diether ו-Noise Shpaer כתבתי בהודעה שנמחקה לי.

בנוסף ה-L1 הוא גם Limiter כלומר - קומפרסור (זה Btw, מקסימייזר - אל תפלו לשמות כבר אמרתי?).

בקיצור - אם משתמשים ב-L1, צריך להשתמש בו בזהירות, ובטח לא על איזה פריסט קבוע (משהו עם 0.3 היה כתוב בהודעה הקודמת),
ותמיד , אבל תמיד בסוף מיקס.

כל הMaxxBass והאלה, זה בסך הכל עוד EQ פלאגאין.
עדיף רצוי וחובה להשתמש עם כמה שפחות פלאגאינים
למה? אחרת מאבדים מידע (כלומר לאבד תמונת סטיראו,דינמיות וכו')
איך? למחשב כוח חישוב מוגבל והוא "זונח" מספרים מעבר ליכולת החישוב שלו, או של הפלאגאין - וזה דרך אגב מה שהDiethering בL1 "מנסה לתקן" אח"כ.


נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון