תפריט
שלום אורח ::: Fri, 25 Sep 2020, 01:03
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

COMP-54 - קומפרסור וינטאג' מ-Golden Age Project

Thursday, 16-02-12, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה
לאחר שקדם המגבר הנפלא של החברה זכה להיענות גדולה בארץ, מגיע כעת קומפרסור הוינטאג' המשובח COMP-54, המציג יחידת דחיסה העשוייה על טהרת הרכיבים הנפרדים, ועם שנאי אודיו בכניסות/יציאות המאוזנות וגם שנאי נוסף בדרגת הביניים.

בניה מרכיבים נפרדים היא הדרך שבה יוצרו מכשיר הוינטאג' למיניהם, טרום עידן המעגלים המשולבים (IC's) אשר אמנם תפסו פחות מקום במכשירים והוזילו עלויות, אך בהתאם גם הציגו פשרה באיכות ובביצועים. בהבדל בין שיטות היצור נוכחו רבים, ויש כאלה שאינם יכולים לוותר ומעדיפים את הסאונד המלא והחם המוצע ע"י מכשירי הוינטאג' או אלה העשויים מרכיבים נפרדים, וזו הסיבה מדוע יש עליה בכמות מכשירי האודיו המציעים שכפול הולם למוצרי העבר ומדוע מחיריהם של מוצרי וינטאג' נוסקים מעלה בשוק היד שניה.

ה-COMP-54 מציג מעגל בתצורת class-A בדומה לזה הקיים בקומפרסור הקלאסי 2254 אשר תוכנן עוד ב-1969. מהר מאוד הוא הפך לאגדה הודות לסאונד הייחודי מאוד, החם, חלק והמלטף ומאוד מוסיקלי. אפשר היה להבחין באיפיונים אלה באינספור הקלטות לאורך השנים, ומדובר בסאונד מגוון שעובד נפלא על מקורות צליל רבים וברוב הסגנונות. כעת הסאונד הזה אפשרי ובהישג יד, כך שכולם יכולים ליהנות ממנו.
הקומפרסור עושה שימוש בגשר דיודות בדרגת השליטה על הדחיסה, שיטה נערצת בזכות הפעולה החלקה שלה, וקומפרסורים נחשקים ביותר כמו  2254, 2264, 33609, Siemens ו- EMI עשו שימוש באותה הדרך ליצר שליטת דחיסה. גם תפעול הדחיסה בידי המשתמש הינו גמיש למדי, והוא מכסה תחום רחב של נקודת הסף ותזמון ההתקף והשחרור, ובנוסף קיימים שני מצבים אוטומטיים. כל השלטים, להוציא פיצוי העוצמה הסופית, הינם מדורגים לצעדים נוחים לקביעה, אחזור והתאמת סטריאו.

ה-COMP-54 מציע שלשה תדרי מסנן לשליטה צידית (sidechain) לטיפול במצבים הדורשים דחיסה תחומית, ומתג המעקף הינו אמיתי, היכן שממסר ממתג את המערכת ומחבר ישירות בין הכניסה הפיזית ליציאת המכשיר. בנוסף, מתג ה-IN/OUT מאפשר עקיפה של יחידת הקומפרסיה ועדיין שימוש בצבע המיווחד שמעניקים השנאים והנתיב האלקטרוני, ובכך זוכים לעיבוד מחמם כבונוס.

החיווי הגדול והברור, גם הוא בסטייל תואם, יכל להציג לבחירה את עוצמת היציאה או רמת ההנחתה של הקומפרסור בכל רגע, וניתן לגשר בין שתי יחידות להפעלה סטריאופונית מדוייקת שלא תגרום לשינוי בתמונת הסטריאו.
מבחינת חיבוריות קיימים מחברי XLR ו-TRS מאוזנים, מתג נעילת עומס 600 אוהם, וספק הכוח הינו חיצוני למניעת הפרעות למעגלי האודיו במכשיר.
המכשיר זכה למדליית בחירת העורכים של professional Audio הגרמני. סקירה מהמגזין הנודע SOS  ||  חוברת הפעלה
  • כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards
    RE: המלצה לכרטיס קול עבור Macbook Pro + Logic Pro X
    acidhead: הייתרון ב Mac שהדרייברים של הכרטיסים יציבים ופשוטים יותר(פחות בעיות נפוצות). אולי בגלל ש Apple עשו את רוב העבודה עם ה Cor לשרשור המלא אחרון
  • פלגינים חינמיים מומלצים
    Fuse Audio RS-W2395C - איך נשמע איקיו באקסנדול בדרייב-אין ?
    DrDataMiner: קישור ראיימוּנד דראטוואה הוא מפתח שקיבל מעין מעמד של "תכנת-על" בעולם הוירטואל דהיום. הוא עסק בעברו בכל מיני צורות של כתיבת קוד לשרשור המלא אחרון
  • 24 שעות- אוף טופיק
    פלאגינס א-לה-קורונה : חלק 2
    mixtrim: קיבוץ שני של פרי-ווארס בימים טרופים אלו.. להנאתכם! וכמו תמיד התכולה תעבור מכאן (אחרי זמן קצוב) לשרשור הוותיק הזה - 1 לשרשור המלא אחרון
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    ? Gain Over - כלי פשוט להשוואת הגבר לפני ואחרי עיבוד
    DrDataMiner: קישור מי לא מכיר את הבעיה הידועה : אנחנו מטקווקים את הכלים שלנו עד-לא-ידע. קומפרסורים, איקיואים, פרה-אמפ'ים, כל מעבד שרק נוגע בהגבר... ועפים על התוצאה בשירי לשרשור המלא אחרון