תפריט
שלום אורח ::: Sat, 22 Feb 2020, 22:49
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

COMP-54 - קומפרסור וינטאג' מ-Golden Age Project

Thursday, 16-02-12, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה
לאחר שקדם המגבר הנפלא של החברה זכה להיענות גדולה בארץ, מגיע כעת קומפרסור הוינטאג' המשובח COMP-54, המציג יחידת דחיסה העשוייה על טהרת הרכיבים הנפרדים, ועם שנאי אודיו בכניסות/יציאות המאוזנות וגם שנאי נוסף בדרגת הביניים.

בניה מרכיבים נפרדים היא הדרך שבה יוצרו מכשיר הוינטאג' למיניהם, טרום עידן המעגלים המשולבים (IC's) אשר אמנם תפסו פחות מקום במכשירים והוזילו עלויות, אך בהתאם גם הציגו פשרה באיכות ובביצועים. בהבדל בין שיטות היצור נוכחו רבים, ויש כאלה שאינם יכולים לוותר ומעדיפים את הסאונד המלא והחם המוצע ע"י מכשירי הוינטאג' או אלה העשויים מרכיבים נפרדים, וזו הסיבה מדוע יש עליה בכמות מכשירי האודיו המציעים שכפול הולם למוצרי העבר ומדוע מחיריהם של מוצרי וינטאג' נוסקים מעלה בשוק היד שניה.

ה-COMP-54 מציג מעגל בתצורת class-A בדומה לזה הקיים בקומפרסור הקלאסי 2254 אשר תוכנן עוד ב-1969. מהר מאוד הוא הפך לאגדה הודות לסאונד הייחודי מאוד, החם, חלק והמלטף ומאוד מוסיקלי. אפשר היה להבחין באיפיונים אלה באינספור הקלטות לאורך השנים, ומדובר בסאונד מגוון שעובד נפלא על מקורות צליל רבים וברוב הסגנונות. כעת הסאונד הזה אפשרי ובהישג יד, כך שכולם יכולים ליהנות ממנו.
הקומפרסור עושה שימוש בגשר דיודות בדרגת השליטה על הדחיסה, שיטה נערצת בזכות הפעולה החלקה שלה, וקומפרסורים נחשקים ביותר כמו  2254, 2264, 33609, Siemens ו- EMI עשו שימוש באותה הדרך ליצר שליטת דחיסה. גם תפעול הדחיסה בידי המשתמש הינו גמיש למדי, והוא מכסה תחום רחב של נקודת הסף ותזמון ההתקף והשחרור, ובנוסף קיימים שני מצבים אוטומטיים. כל השלטים, להוציא פיצוי העוצמה הסופית, הינם מדורגים לצעדים נוחים לקביעה, אחזור והתאמת סטריאו.

ה-COMP-54 מציע שלשה תדרי מסנן לשליטה צידית (sidechain) לטיפול במצבים הדורשים דחיסה תחומית, ומתג המעקף הינו אמיתי, היכן שממסר ממתג את המערכת ומחבר ישירות בין הכניסה הפיזית ליציאת המכשיר. בנוסף, מתג ה-IN/OUT מאפשר עקיפה של יחידת הקומפרסיה ועדיין שימוש בצבע המיווחד שמעניקים השנאים והנתיב האלקטרוני, ובכך זוכים לעיבוד מחמם כבונוס.

החיווי הגדול והברור, גם הוא בסטייל תואם, יכל להציג לבחירה את עוצמת היציאה או רמת ההנחתה של הקומפרסור בכל רגע, וניתן לגשר בין שתי יחידות להפעלה סטריאופונית מדוייקת שלא תגרום לשינוי בתמונת הסטריאו.
מבחינת חיבוריות קיימים מחברי XLR ו-TRS מאוזנים, מתג נעילת עומס 600 אוהם, וספק הכוח הינו חיצוני למניעת הפרעות למעגלי האודיו במכשיר.
המכשיר זכה למדליית בחירת העורכים של professional Audio הגרמני. סקירה מהמגזין הנודע SOS  ||  חוברת הפעלה
  • דגימות ולופים - Samples & Loops
    לופר Boss RC30
    noamle: * אני לא בטוח אם אני בתת פורום הנכון, אשמח אם תפנו אותי במידה וטעיתי. אז קניתי לופר של בוס דגם RC30 (פדאל, שני ערוצים) והופתעת לשרשור המלא אחרון
  • קידום עצמי
    אחת ההפקות האחרונות שלי
    subzero: לחן (בשיתוף עם הזמרת), עיבוד והפקה מוזיקלית, בס, גיטרות, קלידים, תיכנותים, הקלטה, מיקס ומאסטרינג... מקווה שתהנו ... לשרשור המלא אחרון
  • מחשבים - מפרטי מחשב
    RE: מחשב להפקה ומיקס
    acidhead: ומה אתה רואה ב Activity Monitor? מדובר ב Dual/Triple/Quad Channel ובמק החדש יש שתי זוגות של 6 ערוצים. תאורטית זה מכפיל ואפ לשרשור המלא אחרון
  • קידום עצמי
    RE: עוזב עולם - דברא
    C172: זה בדיוק הקסם בעיני :) לשרשור המלא אחרון