תפריט
שלום אורח ::: Fri, 01 Jul 2022, 07:02
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

Avocet II - בקרת אולפן אולטימטיבית מ-Crane Song

Friday, 20-02-15, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה

שלט עוצמה סטריאופוני עם כניסות אנלוגיות ודיגיטליות, תקשורת אמן והתאמות עוצמה מקצועיות.

Avocet II הינו שלט רב ביצועים המגיע מאחת היצרניות הנחשקות ביותר בתחום אולפני הקלטה. הוא קובע סטנדרט חדש בכל הקשור לפרקטיות וגמישות משולבים באיכות קצה בלתי מתפשרת, כיאה ליצרן אודיו מהמובילים בעולם.

הסיפור של Crane Song מתחיל ב-1995, כאשר דייב היל, גורו אודיו ואלקטרוניקה, מחליט למנף את המומחיות שלו למוצרי אודיו ברמה הגבוהה האפשרית.

אחד המוצרים הראשונים היה הקומפרסור STC-8 המפורסם, הפופולרי באולפנים עד היום, בזכות אמולצית וינטאג' שאין שני לה ויכולות עיצוב סאונד נעימות לאוזן.

מכאן המשיכה החברה ביצור מעבדי אודיו רב ערוציים, קדם מגברי מיקרופון, פלגינים, שלטי עוצמה וממירי קצה עליון, וניתן כיום למצוא לפחות מוצר אחד שלה בכל אולפן מקצועי בעולם.

ה-Avocet תוכנן להעניק כמה פתרונות בנושאי מוניטור אולפני ועוצמת שמיעה, וזאת בהתאמה לשימוש שנעשה כיום בתחנות אודיו ממוחשבות, אולפני הקלטה ומסטרינג.

ההתקן מהווה שלט סטריאופוני בעל 3 כניסות דיגיטליות, 3 כניסות אנלוגיות ומערכת אוזניות. בצורה זו כל החיבוריות הנדרשת לבקרת צליל זמינה, ובאיכות מוקפדת בצורה מחמירה, וזאת כדי לשמור על אות המקור ללא שינוי וטהור מהכניסה ועד למוניטור. שכך, כל האותות הדיגיטליים נדגמים מעלה ומופחתי ריצוד כדי להבטיח דיוק רב בהמרה. לרשות הטכנאי אופציות לשינוי מצבי ההמרה, למרות שברירת המחדל היא המדויקת ביותר.

Avocet II מציג כעת את ה-Remote II, גרסה משופרת של השלט המקורי, כמו גם כניסה אופטית חדשה. מעגל ההמרה D/A עוצב למינימום ריצוד (jitter), וזה מושג באמצעות מעגל מיוחד סביב ה-SRC ורכיבי ההמרה. מקור השעון לדוגמה, מגיע מטכנולוגיות מיקרוגל וחלל, היכן שאמינות ויציבות חיוניים מאוד.

התכונות החיוניות ביותר בשלט עוצמה אולפני קיימות כאן כסטנדרט, ביניהם הנחתת עוצמה שקולה מיידית (Dim), השתקה, פאזות, מצב מונו מדויק ואפשרות שליחת האות לאחד משלושת יציאות מוניטור נבחרות בצורה מאוזנת.


6 הכניסות של השלט מציעות כיול להתאמת עוצמה, והיציאות מכילות הגברת קו וחציצה.
אלה כוללות סטריאו, יציאת מונו, יציאת מיקרופון תקשורת, ונתיב מיקס האוזניות.

בנוסף קיימות פונקציות חיוניות כמו בחירת כניסה, השתקה, שמיעה מקדמת, סולו ותקשורת, כל אלה מופיעים בנוסף על מחבר מיוחד לאפשרות שרשור למערכת סראונד.

מגבר האוזניות המובנה ניתן להזנה ממקורות האודיו שנבחרו או כניסה חיצונית אחרת, כמו כניסת AUX, או כניסה נבחרת ראשית (זו שנבחרה לבקרה ראשית) ולכל מקורות האוזניות קיים כיול עוצמה משלהם. מיקרופון ה-talkback המתחבר לכניסה משלו, מתמזג לתוך מגבר האוזניות עם מקור הצליל הנבחר להשמעה בהן.

השימושיות במנגנון האוזניות מגיעה לידי ביטוי בהקלטות והכפלות ערוצים, היכן שניתן לשלוח לאוזניות מיקס שונה מההזנה של המוניטור.

המערכת יכולה לתפקד בסביבת סראונד  7.1, וזאת עם מספר תואם של קופסאות אודיו במערכת. בשימוש עם 3 קופסאות דו ערוציות ניתן להפעיל מערכת 5.1, ואילו 4 קופסאות חיבור תאפשרנה 7.1

השלט מאפשר חיבור ישיר ממערכת הקלטה ממוחשבת עם יציאות דיגיטליות על מחברי AES/EBU ו- S/PDIF או אנלוגיות על מחברי XLR, כאשר ניתן לחבר עד 3 זוגות של מוניטורים לבחירה.

שלט מוניטור הינו אלמנט חיוני היושב על נתיב אות קריטי במתחם האולפני. שכך, הוא חייב להיות שקוף ולהעביר אות טהור לגמרי לרמקולים, ובו זמנית להעניק יכולות בקרה חשובות כמו האזנת מונו, הנחתה, ניתוב אוזניות ותקשורת אמן. כל אלה מוצעים ב-Avocet II, באיכות בעלת מוניטין עולמי.

  • כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards
    RE: היתיעצות לקניית כרטיס קול
    acidhead: אחלה כרטיס, אם הוא עובד טוב ואין לך צורך במשהו עם יותר כניסות ויציאות לקנות משהו אחר לא יהיה שדרוג, זה נשמע מיותר ואולי רק י לשרשור המלא אחרון
  • אקוסטיקה, סביבת עבודה
    RE: הערכת עלות בידוד אקוסטי לחדר
    tomerak1: קוראים לזה חוק הקריוקי את צריכה להתקשר למשטרה בדרך כלל אם לא מכירים את החוק אבל יש חוק כזה ואם אתה לא מאים על המשטרה שיב לשרשור המלא אחרון
  • תיאוריה
    RE: סיבליוס - איך כותבים פליפ נוט קטן לפני התו הראשי?
    אייל10: קישור לשרשור המלא אחרון
  • SoundBoard - סאונד מקצועי
    RE: עכבה של כבל לעומת משדר אלחוטי
    Ov: אז זהו תסתכל שוב על המוצר ותבין שזה לא כמו המשדר מקלט הישנים המסורבלים שגם צריך חיבור חשמל זה 2 יחידות קטנות שנטענות עם סוללת לשרשור המלא אחרון