תפריט
שלום אורח ::: Wed, 08 Apr 2020, 15:24
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הטסטר
  POD HD500  
  מדמה מגברים ומולטי אפקט  
מאת: ArielY הוגש ב: 30/12/10 נערך:31/12/10 
צפו: 17697 :: סקירות נוספות מ-ArielY
דירוג לדיווח: 5, מ-3 קוראים :::
דרג את הדיווח
נסיון עם פריט זה: "ממש עכשיו קיבלתי אותו"
נסיון עם מוצר דומה: "נסיון רב"
ניקוד:
9
דירוגים נוספים:
איכות צליל
ציון
שימוש/הפעלה
ציון 7
אמינות
ציון 10 - מעולה
איך התמיכה?
ציון
בעד
■ סאונד טוב

■ דגימת מגברים מצוינת

■ אפקטים מצוינים והרבה

■ כל חיבור אפשרי

■ כרטיס קול סבבה

■ גמישות מקסימלית.

■ לא גדול או כבד מדי

■ מחיר טוב (בחו"ל)

■ כל מה שגיטריסט נייד צריך.

נגד
■ אין כפתור הדלקה וכיבוי.

■ אין ספר הוראות הפעלה מלא

■ אין ידיות הרמה נורמליות

■ לפעמים יש תחושה שהססטיין קצר מדי

■ ה gig bag של ה X3L לא מתאים.

פרטי רכישה נציגים בארץ: חלילית
  
חבר חדש במשפחת ה POD של חברת Line6, שהתפרסמה בעיקר בזכות המוצרים האלה.
L6 נקטו הפעם בגישה שונה של פלטפורמה בסיסית זהה לכל 3 הדגמים במקום הצורה השונה שהייתה נהוגה עד כה של מכשיר קטן נייד להנחה על השולחן, מכשיר גדול משולב לוח שליטה לרצפה ומכשיר מבוסס מארז Rack 19 כמו שהיה בדור הקודם (X3).
הפעם, כל שלושת הדגמים 300, 400, 500 חולקים צורת מארז דומה בתצורת לוח שליטה ריצפתי, מה שנקרא all in one והמכשיר הזה באמת עונה על התיאור.
ההבדלים בין 3 הדגמים מתבטאים בגודל פיזי, כמות אפקטים שונה, פחות לחצני שליטה, לופר באורך שונה וכמו כן פחות חיבורים כאשר ה 500 מייצג את ספינת הדגל של הסדרה הזו (HD).
מבחינת דימויים מגברים + בוקסות, כל ה3 חולקים את אותו הבסיס וזו לדעתי התכונה החשובה ביותר.
הדגם שרכשתי הינו ה500, הייתה לכך סיבה אחת ויחידה והיא שהוא היחידי שמגיע עם החיבור הדיגיטלי (שמאפשר המון דברים חשובים) לוריאקס שברשותי ומבחינתי זה must, יחד (וריאקס + HD500) הופכים להיות מכונה אולטימטיבית לכל מצב בין אם זה לנגינה בשביל הכיף, הקלטות הופעות חזרות וכו. אם לא הייתה לי וריאקס, הייתי בטוח הולך על דגם ה 300 וזה בגלל שהוא הכי קטן ומבחינתי הפוד משמש אותי לצורך travel light, ובדיוק בשביל זה קניתי אותו.

אז מה יש לנו כאן:
מארז מתכת מאסיבי מאוד ובנוי מצוין, דוושת מתכת ולחצני מתכת כולל LED סימון.
16 סוגי מגברים בדגימה חדשה ברזולוציה הרבה יותר גבוה מבעבר המונעים ע"י כוח עיבוד חזק פי 10 (לדברי L6) לעומת הדורות הקודמים.
יש "רק" 16 מגברים לעומת משהוא כמו 80 בדור הקודם.
L6 הלכו הפעם על איכות במקום כמות ולפי דעתי זה צעד נכון כי באמת שבדור הקודם היו הרבה מגברים שלדעתי פשוט לא שימושיים וסתם גורמים לגיטריסט הממוצע ללכת לאיבוד בשלב התכנות, L6 לקחו הפעם רק את מגברי העילית הפופלרים ביותר והשאירו אותם.
100+ אפקטים שונים (ב 400 וב 300 פחות), מכל הבא ליד, אין פה משהוא שחסר, פשוט אין ! תכלס יש פה גם דברים מיותרים שאם ניתן היה לקבל תמורתם עוד כוח עיבוד או מחיר נמוך יותר הייתי לוקח ברצון.
לופר 48 שניות (ב 400 וב 300 24 שניות).
512 תאי זיכרון (ב 400 + 300 משמעותית פחות אבל עדין יש המון)
עד 8 אפקטים בו זמנית (ב 400 + 300 עד 4).
יכולת עיבוד אות כפול (Dual Tone processing – רק ב 500)
כניסת גיטרה.
כניסת AUX (אפשר לחבר מיקרופון או נגן או אפילו עוד גיטרה רק ב 500).
כניסת XLR כולל פרהאמפ למיקרופון (רק ב 500).
כניסת VDI (דיגיטל) עבור הוראיקס (רק ב 500).
כניסת נגן MP3.
יציאות לא מאוזנות L+R.
יציאות מאוזנות L+R.
יציאת אוזניות.
יציאת S/PDIF (רק ב 500).
Send / Return עבור לולאת אפקטים חיצונית (כאילו שחסר משהוא במכשיר הזה).
MIDI in/out (רק ב 500).
L6 Link לחיבור למגברים החדשים.
חיבור ל Expression Pedal נוסף.
טיונר מובנה.
אפשרות ל TAP Tempo
חיבור USB (משמש גם ככרטיס קול)
תוכנת מחשב לניהול כל המכשיר ותכנות.
ספק כוח קטן קל ואוניברסאלי, מתאים ל 110v עד ל 230v.

יכולות:
מבחינת תכנותית, המכשיר מאפשר שימוש בעד 8 אפקטים בו זמנית אולם יש לשים לב שלא גומרים את ה DSP מהר מדי וזה אפשרי בקלות, בעיקר כאשר בונים פריסט מבוסס 2 מגברים כגון Bogner או ENGL (תובעני מבחינת העיבוד) ומנסים להעמיס כמה מודולציות + פיץ' וכו, המכשיר מגיע לסיום יכולת העיבוד דיי מהר ופשוט מציג לנו הודעה ש"עברנו את הגבול".
מבחינת בניית הפריסטים השונים, זה לוקח זמן במיוחד אם לא יודעים מראש לאן רוצים להגיע ופשוט "משחקים עם מה שיש" (ויש הרבה), אפשר להגיע לכל דבר, מכל סוג של קלין לכל סוג של דיסטורשן דרך כל מני אפקטים מוזרים חלליות סאונד אורגן לזלי, עוגב, סינטי ומה לא. מאוד התרשמתי מהפיץ' שלו, כיוונתי מספר פריסטים ל D ול B נמוך וזה יוצא מעולה, אין לייטנסי בכלל. הדיסטורשנים בהדמיות המגברים במיוחד ב High Gain נשמעים מעולה, שמנים נפוחים עם מלא בשר. דיליים יש לא מעט מכל סוג שרוצים, גם כן תענוג, כנ"ל בכל המודולציות למיניהם הכל נשמע עשיר.
מכיוון שיש לא מעט לחצנים, אני עובד עם המכשיר כמו עם ציוד אחר שברשותי הווה אומר 4 לחצנים ל 4 פריסטים בכל בנק + עוד 4 לחצנים לכיבויהדלקה של אפקטים בודדים (קורוס, דיסטורשן, דיליי וכו) בתוך הפריסט + לחצן ל Tap Tempo. התצורה הזו נותנת את הגמישות המכסימלית שניתן לבקש, הכל נגיש בלחיצה ומייד.
הפוד משמש גם ככרטיס קול דרך חיבור ה USB שלו, אני לא מחזיק מעצמי "מבין גדול" בתחום ההקלטות אבל הייתי מאוד מסופק ממה שיצא במספר הקלטות פשוטות מבלי להתעסק בשום דבר ישירות לריפר.
המכשיר מאפשר כמובן תכנות ישירות מהלוח וגם דרך תכנת מחשב המאפשרת גם גיבוי וטעינת פריסטים, פה לדעתי התוכנה שופרה מבחינת הממשק בצורה מאוד משמעותית כלפי זו ששימשה את ה X3, התוכנה הרבה יותר נעימה לעיניים וזורמת.




תכלס, איך הוא נשמע בפני עצמו ובהשוואה לדור אחורה ?

נתחיל מההתייחסות למכשיר עצמו, הוא נשמע טוב מאוד.
כשקיבלתי אותו לא היה לי ממש זמן להתעכב ולבדוק אותו וישר הלכתי איתו לחזרה באותו היום.
במצב של פריסטים מהמפעל straight from the box, המכשיר פשוט נתן את התמורה לחלוטין והייתי מאוד מרוצה ממנו, הסאונד הכללי חתך מאוד יפה דרך המיקס גם בקלינים ובדיסטורשן בכלל חגיגה.
בתור בעלים לשעבר של X3 Live, יש שיפור מבחינת הסאונד, אי אפשר לומר שלא, הסאונד הכללי עשיר יותר, מלא, בעל הבעה צבע גדולים יותר (אם אני מצליח להעביר את התחושה), ללא ספק נשמע גדול יותר.
אם אנחנו עוצרים לרגע ומשווים "ראש בראש", ה X3 לא פרייר בכלל ! זה גם מכשיר מעולה שמציע לא מעט גמישות ויכולות וכיום עם ה HD החדשים, הוא הופך מאוד אטרקטיבי במחיר, אחרי הכל יחס התמורה לעלות פה מאוד גבוה.

כמה נקודות שלא אהבתי:
אין לחצן הדלקה וכיבוי, מה הקטע עם זה ? למה ? מה קשה כל כך להשקיע עוד כמה סנטים עלובים במתג כזה, כל כך מעצבן.
ה HD מגיע עם ידית תפיסה ממתכת אחת (לעומת 2 ב X3 Live) שממוקמת באזור הנובים שליד הצג ולדעתי תכלס באה יותר להגן על הנובים מבעיטה לא רצויה עם הרגל מאשר באמת לאפשר הרמה של המכשיר משם. הידית גם קטנה יותר ונמוכה מה שבעצם לא מאפשר החדרת האצבעות והנפה של המכשיר, לא קריטי או סוף העולם אבל הרבה יותר נוח להרים את ה X3L מאשר כאן.
גם ב X3 וגם כאן נתקלתי לפעמים במין הרגשה של "חוסר אויר", אני אנסה להסביר, ברגע שנותנים מתיחה הגונה של המיתר עם דיסטורשן, מרגישים שה gain גווע יחסית מוקדם בהשוואה לתחילת המתיחה, כאילו ההתחלה של הצליל נשמעת ע נ ק י ת ואז בעצם מצפים לססטיין ארוך יותר אבל זה נגמר קצת לפני, קשה להסביר . ההשוואה שאני תמיד עושה במקרה זה הינה מול סט אחר שברשותי, למען ההגינות – הסט השני מבוסס כולו מנורות וציוד קצה ואולי הסיבה נעוצה בכך. זה לא שלמכשיר חסר gain או שהוא נשמע אנמי, ממש לא, הוא עשיר ונשמע אחלה אבל לפעמים אני מחכה ל"קצת יותר", אני מאמין שניתן לפתור את זה עם קומפרסורים כאלה ואחרים (יש כמה וכמה) ועוד קצת משחקים, תכלס לא משהוא מאוד קריטי.
המכשיר מגיע עם חוברת הדרכה מאוד בסיסית של כמה דפים, רוצה ספר הוראות הפעלה מלא ? תוריד מהאתר, פחות בזבוז נייר מצד אחד ובעייתי אם אתה בחוץ ללא גישה למחשב או זיכרון פנומנאלי של כל פונקציה במכשיר.
המכשיר אינו במידות של ה X3 Live ולכן מצריך קניית קייס רך (gig bag) חדש, אני רכשתי כזה של Gator שבנוי בדיוק כמו המקורי של L6 שהיה לי עבור ה X3L – מספק בהחלט.

סיכום:
מכשיר נהדר, בנוי מצוין, גמישות אינסופית, סאונד מצוין, כל חיבור אפשרי ומחיר אטרקטיבי (בארה"ב) הופך אותו לרכישה מאוד כדאית.
תכלס, X3L או HD ? זה תלוי רק בכיס וכמה רוצים להוציא, שניהם מספקים את הסחורה יפה מאוד.
הדרוג לתפעול מתייחס לתכנות מהלוח עצמו ולא דרך המחשב ששם זה הכי פשוט שיש.
מקווה שהנציגים בארץ ישכילו לתמחר את המכשיר בצורה הוגנת ונכונה.


תגובות על המוצר ודירוג נוסף

דרג את הדיווח!
בחר  
⊲ לא מספיק       מעולה ⊳
1 2 3 4 5

  • קידום עצמי
    RE: קאבר חדש שלי ושל אשתי לכבוד יום נישואין שנה. נשמח לחוות דעת!
    liorp: מקסים לשרשור המלא אחרון
  • ציוד היקפי
    RE: ממשק אודיו מומלץ שניתן להשאירו מחובר לחשמל
    mixtrim: שלחתי בפרטי תודה. לשרשור המלא אחרון
  • מחשבים - מפרטי מחשב
    RE: עזרה בבחירת מחשב נייד
    sigalgoldsobel: תודה! לשרשור המלא אחרון
  • DIY, אלקטרוניקה וחיווט
    RE: איך (לא) לשרוף רמקול..
    nimrod: בבקשה: :) לשרשור המלא אחרון