תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בעיה ב a\b box
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
בעיה ב a\b box
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',03 00:26   
אז ככה.
בנייתי לי A\B BOX קצת שונה מהרעיון הרגיל.

הסויטש מעביר ממצב שהגיטרה עוברת ישר למגבר למצב בו הגיטרה עוברת קודם דרך אפקטים ואז למגבר.

בלי שום נגד בלי כלום רק סויטש 6 רגליים.

תיאור הבעיה::
כשהסיגנל עובר לאפקטים ואז למגבר הכל טוב.
כשהסיגנל עובר ישר למגבר - לפעמים חלש לפעמים חזק ושטיות כאלה.

ההשערה הלא מלומדת שלי:
התנגדות - סיגנל זורם בכיונים לא רצויים ומושפע מהתנגדות של אפקטים.

אני יודע איך ההודעה הזו נשמעת.
כמו קישקוש אחד גדול, ועוד מעט ראובן יבוא וידורש הסברים.

אז יש לי את כל ההסברים.
רק תשאלו , תביעו התענינות ואני אציף במידע חיוני
(הפקת לקחים מהודעות שנותרו ללא מענה

מחכה לעניין
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',03 12:15   
ציטוט:
כשהסיגנל עובר ישר למגבר - לפעמים חלש לפעמים חזק ושטיות כאלה.

זה לא מובן.
- אם באותו מצב חיבורי וללא שינויים בגיטרה או במגבר, פעם זה עובר בעוצמה X ופעם בעוצמה Y (במצב הישיר למגבר), אפשר שהמתג דפוק או מסוג גרוע. (אתה יכול פשוט להחליף בין הצדדים לנסיון והשוואה).
- אם אתה מדבר על הבדל בין מצב חיבור ישיר למצב חיבור דרך האפקטים - שביניהם יש שינויים עוצמה, זה מאוד הגיוני ותלוי במצב כיוון האפקטים.
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
ברור שזה לא ברור
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',03 21:10   
הא... מצטער הייתי לחוץ על לכתוב הודעה קצרה .

אני אסביר לך מדוע זה כן הגיוני (אולי)


לקופסה שבניתי יש 4 נקבות PL

כניסת גיטרה
יציאת מגבר
יציאה לאפקטים (SEND)
כניסה לאפקטים (RETURN)

בהנחה שאנחנו ממספרים את הרגלים של המפסק 6 רגליים עם כוון השעון והוא נראה ככה:
- -
- -
- -

הגיטרה נכנסת ב 2 ו 5 (הארקה ו+)
יציאה לאפקטים (SEND) ב 3 ו 6
יציאת מגבר ב 1 ו 4

כניסה לאפקטים (RETURN) מתחבר ישר ליציאת מגבר.
אני מקווה שהייתי ברור.

לפי דעתי הסאונד קצת זולג לו מיציאת המגבר לאפקטים, בעיות עכבה, התנגדות , וכאלה.

האם דיודה היא הפתרון? למנוע מהסיגנל לחזור לכניסת האפקטים?

שוב, אני מנסה לכתוב מתומצת, אם אני לא מובן.. תגיד וארחיב.
(מחקתי כבר 3 הודעות ענקיות בנושא)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 21 דצמ',03 01:32   
שמע, אולי תתן למישהו לידך לקרוא את מה שאתה כותב, והוא יסביר לך עד כמה זה לא ברור...

בשורה אחת: אתה יכול להסביר מה הבעיה או שאתה מציע את הפתרון, ורוצה להראות שאתה יודע מה זה דויודה ואולי לדפוק את העסק עוד יותר?
בשורה אחת. לא יותר.
ושים לב לתיאור שלך, כי הוא לא נכון (אני לא מאמין שאתה מחבר למתג את יציאות המגבר, אין סיכוי. עשית סלט שלם מכל הכניסות והיציאות בתיאור).
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
החלטתי להסביר את הפרשה, מאחר ואולי זה מעניין מישהו
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 15:49   
נתחיל הכי מסודר שאני יכול:
תפקיד הקופסא :

להעביר ממצב שהגיטרה עוברת ישר למגבר למצב בו הגיטרה עוברת קודם דרך אפקטים ואז למגבר. (או במילים אחרות לשלוט על כמה אפקטים בו זמנית).

שמות קוד:
יציאת מגבר = יציאה למגבר (הPL שהולך לINPUT שלו)
כניסת גיטרה = מה שמגיע מהגיטרה (הPL שמגיעה ממנה)
יציאה לאפקטים (SEND)= (הPL שנכנס ב INPUT של האפקט הראשון בשרשרת האפקטים)
כניסה לאפקטים (RETURN) = (הPL שחוזר מה OUTPUT של האפקט האחרון)

עכשיו נראה אם התמונה עולה טוב ונמשיך להודעה בה אפרט אל המעגל עצמו[אתר בו ניתן לראות סקיצה של העניין
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 16:10   
בוא נקצר, כי בתיאור מעלה אתה הופך (במילים) בין כניסות ליציאות, ובתמונה שצירפת חסר החיבור הבעייתי, שהוא בין האפקטים למגבר... נאדה :question:
אז:
למד להגדיר נכון "יציאה" = כל מה שיוצא החוצה
"כניסה" = כל מה שמקבל משהו מבחוץ.
לגיטרה אין כניסה, והשקע במגבר המיועד לגיטרה נקרא "כניסה".
אבל אתה לא אשם #smile
לגבי הבעיה שלך, אם הצלחתי להבין, אז יש לך חיבור מיותר, כמו גם חיבור כפול בכניסת המגבר, אליה מחוברת היציאה מהאפקטים (תוצאת האפקטים, כן, שיהיה ברור = RETURN עליק), וגם קו ישיר מהגיטרה?!
אתה חושש, ובצדק, בשינוי העומס על כניסת המגבר ומכאן השינוי ברגישות הכניסה.
נסה:
את הקו המוביל ישירות למגבר עגן עם נגד של 33K, כך שיהיה מחובר בין הטיפ לסיכוך (בין רגל 1 ו-4 בשרטוט הראשון של המתג), ויהווה עומס קבוע. אפשר שבהמשך תצטרך להוריד ערך זה (אגורות).
עוד אפשרות:
אם חששי נכון, ומדבור בכניסת המגבר הניזונה משני מקורות המקוצרים ביניהם, נתק אותם מכניסת המגבר וחבר אותם שוב באמצעות נגד של 600 אוהם לפחות, בטור בין כל מקור צליל לנקודת מיזוג שמסתכמת בכניסת המגבר, לאמור, שני נגדים המחוברים ביניהם בצד אחד, וצד זה מחובר לכניסת המגבר, ואילו כל צד אחר של כל נגד, מחובר פעם ליציאת האפקטים ופעם ליציאת הגיטרה.
אם אתה יודע מה עכבת המוצא של הגיטרה ומה של האפקט האחרון בשרשרת (אם יש קבוע), שדר את הערכים האלה כאן.
דווח.
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
אחרי שהבנו על מה בערך אני מדבר אפשר להכנס ל"עובי הקורה&
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 17:12   
המעגל עצמו:

בנוי ממפסק 6 רגלים.
(אני העדפתי דווקא כזה שלא נלחץ אלא עובד כמו מפסק של מגבר או מנורה)

כל ההארקות מחוברות ביחד .

זאת אומרת שנשארו לנו 4 חוטים
זה שבא מהגיטרה
זה שהולך למגבר
זה שהולך לאפקטים
זה שחוזר מהאפקטים

הנה התמונה בהגדלה

עכשיו,
המפסק יכול לבחור בין 2 זוגות רגלים
מצב 1 : רגל מס 1 מתחברת לרגל מס 2 ורגל מס 4 מתחברת לרגל מס 5
מצב 2 : רגל מס 2 מתחברת לרגל מס 3 ורגל מס 5 מתחברת לרגל מס 6

מבט בתמונה יבהיר זאת.

מה אומר כל מצב?
מצב 1 - רגל מס 1 מתחברת לרגל מס 2 = כניסת הגיטרה מתחברת למגבר (ושתי הרגלים האחרות לא משחקות תפקיד)
במצב הזה הגיטרה מחוברת ישר למגבר.

מצב 2 - רגל מס 2 מתחברת לרגל מס 3 = כניסת הגיטרה מתחברת ליציאת האפקטים(SEND)
רגל מס 5 מתחברת לרגל מס 6 = יציאת המגבר מתחברת לחזרת האפקטים(RETURN)
במצב הזה הסיגל עובר מהגיטרה לאפקטים ואז למגבר.

מ.ש.ל

והנה עוד תמונה להמחשה
הקו הסגול המזעזע הזה מיועד לסמן את מעבר הסיגנל

כאן
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
אופס לא ראיתי אותך ראובן
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 17:16   
אבל תן לי להבטיח לך כי זה עובד נפלא.
הבעיה היחידה שלי היא במגבר עצמו (ללא קשר לאפקטים)
ועל כך בשרשרת אחרת
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 18:18   
חיבור המתג די ברור.
השאלה אם ניסית את מה שהצעתי או שפיספת את הכתוב, או ש"הכל כבר עובד מצוין"?
זה לא הבנתי #smile
  Seamus  
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
ובכן...
הודעה פורסם: חמישי 22 ינו',04 19:16   
א. אכן פיספסתי את מה שכתבת.
ב. בצורה שפרסמתי היום העסק עובד מצוין, בלי שום שינויי עוצמות וכל הבאלגן שתארתי בעבר.
היו לי שתי בעיות בזמנו:
א. חיבורים (ואני אנסה לכתוב את זה נכון לשם שינוי) - יציאת הגיטרה ויציאת האפקטים
(עד כאן בסדר?) הולכות יד ביד לכניסת המגבר. (וכל הבאלגן בא בעקבות המחשבה שזה
יעבוד טוב ביחד).
ב. לא חשבתי שאפשר לחבר את ההארקות ככה שמיפסקתי (מהמילה מפסק) גם את
הארקות ברגל נפרדת למשל משהו כמו גיטרה מתחברת ל 1, 4 מגבר ל 2 ו5 ואפקטים
ל 3 ו 6 התוצאה כמובן... ברדק- אל.

את התשובה קיבלתי אגב מחפירה בתוך אחד הפדלים שלי (small clone).
שם הכבל המחבר בין הארקת הכניסה והיציאה הוא הקופסא עצמה!

אני חושב שהמעגל בתצורתו הנוכחית(החדשה) פשוט וטוב, ומה שהכי חשוב הוא עובד נפלא.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון