הצטרף: 12 אוג' 03
הודעות: 36
מיקום: הרצליה
פורסם: שישי 02 ינו',04 17:10
שלום חברה.
לעניות דעתי ציפוי הזהב על המחברים נועד להבטיח עמידות טובה יותר לקורוזיה ולא משפר את המוליכות כי מתחתיו בין כה וכה נמצא מוליך נחות מזהב ובמידה שחלק מהציפוי בלה והתפוגג ונוספה התנגדותו לזה של המוליך מתחתיו (כאילו מחוברים בטור) וקיבלתו מגע עם יותר התנגדות... וגם "חוליה" של השראות וקיבוליות בין שני המוליכיםבאיכויות שונות שאמנם סיכוי קלוש שתשפיע בתדרי שמע אבל אולי בפוטנציאל יכולה להגיב עם תדרים גבוהים בסביבה.
ובנוסף הציפוי בד"כ לא נעשה בטכנולוכגיות שיבטיחו פיזור רציף ואחיד של זהב לכן ובמיוחד כאשר הוא מתבלה נוצרים רווחים מיקרוסקופיים בין חלקיקי הזהב וזה ממש לא תורם למעבר מיטבי של אות ויש פיזור לא אחיד בזרימה של האות במוליך.
האם באמת הטיב הוא בהגנה נגד קורוזיה או שהדגש הוא על מוליכות יותר טובה?
האם אני קטנוני? חחחח
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 02 ינו',04 21:48
יש להבחין בין ציפוי זהב (טהור) לבין מחבר "מוזהב".
לצערנו, רוב תחום הכיבלול מוצף בציפוי צבעים ולאו דווקא זהב, ועם כל הכבוד יש ביניהם הבדל רב, אך, כמו במקרים אחרים, ניתן לחשוף הרבה תוך שיפשוף קל.
לשאלתך: הבעיה המאוד מרכזית של הולכה היא דווקא במגעים עצמם, דהיינו בנקודות ההצמדה בין קצה של קו אחד לשני. ברוב המקרים הוא בעייתי יותר מהכבל (בהנחה שהכבל תקין).
אם תחרוש את הפורום הזה תמצא שלא אחת כתבתי על בעיות אלו, ועל תרחישי פטרת, קורוזיה, עובש ואוויר (כן, אוויר במקום מגע), המתמקמים כמתווכים בלתי רצויים בין התקע למגעי השקע.
כמו כן, כיוון שהחיבור הטוב ביותר הוא רציפות, נקודת המגע בין תקע לשקע משמשת כגשר מאוד רגיש, עדין, ונתון למופרעות של אותם מזיקים שהוזכרו מעלה, ואשר דווקא בנקודה זו מחלישים את המגע, מוספים רעשים ומהווים מקלט לתדרי רדיו בשפע.
"אם הגשר חלש ורעוע, לא יעזור אם בשני הצדדים יש הר..." (גיטריסט - פרק א', פסוק ט"ו; אולפניסט - חלק ג', פיסקה חמש; אודיופיל - מניואל טאייווני, עמוד שמאלי).
הצטרף: 12 אוג' 03
הודעות: 36
מיקום: הרצליה
פורסם: שבת 03 ינו',04 21:14
אבל האם החשיבות בזהב היא בעמידות שלו לנגעים כמו קורוזיה? או שהדגש הוא על המוליכות?
(באולפן הביתי עם מטרים ספורים של כבל)