הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
פורסם: חמישי 27 מאי,04 22:26
בחזרות רוק יש בעיה שהתופים מהווים צוואר בקבוק על הווליום. כדי שהFEEL הנכון יצא מהתופים צריך להוציא מהם ווליום מסוים גבוה, וזה כופה על הלהקה את אותו ווליום שיוצא מעבר למה שבריא לשמוע בלי אטמים וגם מקשה לזמרים לשמוע את עצמם כיאות ולדייק.
אז איך אפשר בכל זאת לעשות חזרה בתנאי ווליום נורמליים, כדי להשאיר טווח דינמי מספיק גדול לזמרים, בלי שהלהקה תישמע אנמית?
בועז
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
פורסם: חמישי 27 מאי,04 22:47
אני גר בחיפה ואין חדר כזה... בת"א יש חדרים הרבה יותר טוב אבל לא ראיתי חדר חזרות שבאמת מטפל בבעיה. פשוט יש שם הגברה שאשכרה עומדת בווליומים הגבוהים, אבל עדיין חייבים לפעול בווליום גבוה. בכלל אני לא מבין כיצד אקוסטיקה יכולה להנחית ווליום של תופים במידה הרצויה ושזה ישמע טוב. אשמח לשמוע הסבר איך אם זה אפשרי.
אם למישהו יש הצעות נוספות אני אשמח... אני ממש מיואש ורוצה להשתפר עם ההרכב לרמה מקצועית ונחוש לעשות מה שדרוש.
בועז
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: חמישי 27 מאי,04 23:23
קטע, אני בדיוק באותה הבעיה. אמנם סוג המוזיקה הוא לא רוק (אני מוותר מראש לנסות להגדיר) ועדיין אני מתקשה למצוא בלאנס הגיוני . בהרכב שלי כל הכלים הם אקוסטיים כך שאנחנו מגבירים את כולם בעזרת פיקאפים ומיקרופונים .
הבעיה העיקרית היא שהמתופף חזק וככל שהוא מנסה להיות חלש הוא מאבד מהפיל. מהצד השני אי אפשר להגביר את הכלים יותר מדיי וגם אם היה אפשר, זאת לא הנקודה. זה פשוט לא לעניין לנגן בחזרה בעוצמה גבוהה (אני משתגע מהרכבים אחרים שיוצא לי לשמוע..)
דבר ראשון שעשיתי (ועזר המון) זה לפנק את המתופף עם מקלות רכים יותר. (המקלונים האלו.. ברח לי השם שלהם, מי שמוצא מוזמן לכתוב). הם משנים מעט את הפיל אבל מתרגלים. עוד משהו שאפשר לעשות זה לרפד את הסנייר, שהוא החזק/בעייתי ביותר, בסמרטוטים/בדים או מה שלא יהיה.
חשוב גם לשמור על בלאנס שונה בין המתופף לשאר הנגנים. מוניטור למתופף יכול לעזור. . כשהוא יקבל בדיוק את מה שמגיע לו הדינאמיקה שלו תהיה יותר בריאה. ושאר הנגנים שיתרחקו ממנו כמה שיותר וינסו להנות מבלאנס הגיוני דרך הPA .
כשהעוצמות יהיו אחידות והבלאנס יהיה הגיוני אפשר להתחיל לנסות לפתור בעיות אחרות.
לגבי החזרים- אפשר "לעטוף" את המתופף במזרונים.
ואפשרות קיימת- אפשר פשוט להעיף את המתופף ולנגן קאנטרי ב2 גיטרות.
תעדכן אותנו מה ניסית. מחר בצהריים יש לי חזרה- מבטיח לעדכן .
...מתופפים תמיד עשו רק צרות לאורך ההיסטוריה.. עכשיו ברור לכולם (עאלק) למה מיהרו להמציא את ה-מידי
_________________
Sartre knows it
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שישי 28 מאי,04 00:59
אם החדר ממש בעייתי אז עזוב אותך- תמצא חדר אחר (כמו שהבנתי , אתה משכיר..) ותחסוך כאבי ראש מיותרים. זאת במידה והוא כמו שאתה מתאר עם הצירצורים והגודל..כי אסור לשכוח שסאונד חרא נשמע תמיד יותר חזק ורועש.
אם זה רק הבעיה של העוצמה הכללית.. אז זאת בעיה מוכרת שקשה להתמודד איתה, לא משנה כמה הסאונד טוב. למרות שתמיד חדר גדול יכול בהחלט לעזור.
_________________
Sartre knows it
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שישי 28 מאי,04 01:09
ואגב,אם אתה עדיין אופטימי- אתה חייב להתפשר בין העוצמה לסאונד הכללי של המערכת.. אין כאן קסמים.
ו.. תבוא עם מזרונים מהבית (אני רציני) כדי לשנות את האקוסטיקה.
_________________
Sartre knows it