Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
פורסם: ראשון 27 יונ',04 09:34
אז לקחתי מאחי 2 סוגי פיק אפ ...בשביל הקלאסית ב 4 שקל שלי ...(או 500 ...אותו דבר ...)
אחד זה מהסוג שנדבק על הגיטרה ואחד זה מן גשר שבא מתחת למיתרים ...שאלתי היא ...
באיזה מהם עדיף להשתמש בשביל הקלאסית ...ו ...את המודבק ...איפה הכי כדאי למקם ?!
תודה
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: שבת 10 יול',04 16:02
יורם,
אזור הגשר הוא לא אזור שמכיל דווקא הרבה צלילים עיליים?
זאת אומרת שזה איזור ברייטי מאוד ואם כך לא מאוזן במיוחד?
ובכל זאת אתה טוען שהוא הוא האזור המאוזן ביותר בגיטרה מבחינת ההדהוד.איך?
מבחינה לוגית צליל אשר יהיה יציב ויהיה קרוב לתדר היסוד, הוא הצליל עליו ארצה להתבסס.
משמע, ארצה למקמם את הפיק אפ דווקא יותר קרוב לשפת התהודה או בין התהודה לגשר ולאוו דווקא לגשר עצמו...לא כך?
ועם זאת עדיין ישנה נטייה לשים את הפיק אפ קרוב לאזור הגשר שהוא ה"אזור המאוזן" מדוע?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 10 יול',04 23:25
לא בדיוק:
ראשית, אני מזכיר שוב, אין אמת אחת. יש ניסיון מוצלח או נסיונות מוצלחים.
במקרה של פיקאפ (NUT) שהחדרתו ומיקומו אינן פעילויות הפיכות, או חצי הפיכות, כדאי לחשוב לפני שמתחילים לשייף ולקדוח.
במקרה של פיקאפ נדבק, ובוודאי בגיטרה שעשויה מדיקט, כדאי פשוט לבדוק עד שמגיעים לתוצאה האופטימלית.
שנית: לוגית, אנל'א יודע.
אבל אקוסטית, הפיק-אפ אמור להוציא תוצאה HIGH FIDELITY שזה ממש לא הצליל שקרוב לתדירות היסוד אלא בדיוק להיפך, הצליל שיבטא באופן הקרוב ביותר את הגל השקול.
הגל השקול הוא קומבינצייה של יחסי העוצמות בין העיליים, ולמעשה, ההגדרה של "גוון הצליל" היא יחסי העוצמות בין העיליים ובינם לבין תדירות היסוד.
הפיק-אפ הנדבק, אינו פיק-אפ שעובד על עיקרון של השראה מגנטית אלא כזה שהלוחיות שלו מגיבות לתנודות שבעץ.
איזור פתח התהודה אינו המקום שבו התנודות נמצאות בשיא האמפליטודה שלהם, אלא לרוב נמצאות אחרי החזר אחד או שניים ולרוב גם באיזור לא מוגדר של הפאזה.
במילים אחרות, המקום הכי לא נכון למקם מיקרופון להקלטת מופע, הוא מול הממברנה של הרמקול במרחק קטן.
מה שקורה על הגשר הוא מקרה ממוצע לרוב של איזור יחסית מאוזן בשידרה האקוסטית ש"סובל" מתנודות היסטריות אבל קרובות מאד לנקודת הקיצון של הפאזה.
לרוב, מבחינת העץ של הגיטרה, שם מתבצעת הפעילות האקוסטית במיטבה (בצד החיצוני של הגיטרה, וללא מתווכים).
שוב - נסיונות בהצבה במקומות שונים יכולים להיות מפתיעים מאד ולא פעם גם עדיפים.
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
פורסם: ראשון 11 יול',04 00:12
ובכל זאת ...איזה פיק אפ כדאי ?!
בחלילית ובשכטר לא מחזיקים הרבה כך שקשה לי לבדוק ...הוא יכול להזמין ...ואני לא יודע איזה ...כל המלצה נורמאלית מתקבלת ...
כנראה שאני צריך משהו "סטנדרטי" ...עד כמה שאפשר להשתמש בהגדרה הזאת ...
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain