תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
What is the Best way to Record a Bass Guitar
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
What is the Best way to Record a Bass Guitar
הודעה פורסם: חמישי 29 ספט',05 20:57   
in a profesional Studio

1.to record the Bass Guitar direct thru a D.I Box ( AVALON ) then inside to Telefunken PreAmp and then to the Console.

2.a Condenser Mic in front of a Good Bass Amplifre plug to the same D.I as above in adition...

what is the best way of the 2 options above, to record a good, solid, fatty,with alot of Charisma Bass line ?

or mabie you have another way ?

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: חמישי 29 ספט',05 21:55   
אני בטוח שאתה כבר יודע את התשובה מראש... אין כזה דבר הכי טוב,יש איזה גוון אתה מחפש ואיזה TYPE OF SOUND השיר מבקש.
למה שלא תקשיב באולפן ל2 האופציות ותחליט איזה מהם נשמעת לך ולטכנאי טובה יותר.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
floyd04
הצטרף: 31 אוק' 01
הודעות: 150
הודעה פורסם: חמישי 29 ספט',05 22:27   
לא מזמן יצא לי להיות בסיטואציה דומה והקלטנו עם הd.i box של avalon היישר לקונסולה trident s80
וברור לך שזה עניין של טעם..נגן...גיטרה וכ'ו אבל יצא דיי טוב והavalon משכנע למה שחיפשנו בהפקה הזאת
סאונד ברור ושקוף מאוד לא נפוח מדיי לטעמי
תנסה לקחת את הavalon +מגבר בס טוב ואוליי להציב מיקרופון לרמקול 4x10 לדעתי תרוויח את נמוכים באיזור ה60-100 hz שפחות מודגשים דרך ה avalon
ושוב אוליי החוסר שהיה אצלי בא מהגיטרה
אישית הייתי לוקח את שתי האפשרויות פשוט אצלנו לא היה מגבר בס טוב!
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 29 ספט',05 23:45   
ככה, הכי בהכללה שאפשר, מגבר+מקרופון יתן סאונד יותר "אקוסטי" או סאונד שמכיל סביבה.

יכול להיותר שתרוויח גם איזה BOOST של ממברנה.

מתבקש בסיטואציה כזו לשלוח 2 קווים בו זמנית ולהקליט את שתי האופציות ואח"כ לבחור.

הבחירה חייבת לקחת בחשבון את הצבע הכולל של ההפקה ולא רק את הסאונד של הבס.
בס "יפה מדי" ו"עשיר מדי" עשוי להיות "מלא ומכיל מדי" למיקס הכולל.

ולמה לא, לקראת השנה החדשה, לצטט את ריי בראון...
"בסיסט טוב לא שומעים. בסיסט טוב מרגישים".
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 12:24   
#smile
Hi Yoram..
?What about recording the 2 Chnl's and then Mixing them up together

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 12:31   
yoramilan :


מתבקש בסיטואציה כזו לשלוח 2 קווים בו זמנית ולהקליט את שתי האופציות ואח"כ לבחור.

".


אני חושב שעל זה הוא מדבר
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 13:27   
shaharv :
yoramilan :


מתבקש בסיטואציה כזו לשלוח 2 קווים בו זמנית ולהקליט את שתי האופציות ואח"כ לבחור.

".


אני חושב שעל זה הוא מדבר


הממממ, לא בהכרח.
אפשר למקסס אותם ביחד אם המיקס מיצר משהו שלא היה בלעדיו.
אפשר ליצר יחסי עוצמות בין שני הערוצים (לשים לב לכיווני פאזות).
אפשר לשים פייזר עצבני על אחד הטראקים ולקבל סאונד מהאף, כזה, כמו שהיה מקובל ב-80s
אפשר ואפשר ואפשר ואפשר...

גם אפשר להשתמש בסאונד מסויים בבית המהודק, אשר דורש סאונד מקומפרס מאוד, ולפתוח לסאונד יותר רווה בפיזמון המפוזר (א-לה נירוונה בפלדיום או פרל ג'אם ב-ALLIVE)
יש בזה יתרונות וחסרונות וזה בתוך תחום שיקוליו של המפיק המוסיקלי ולא בדיוק של טכנאי ההקלטה שמבחינתו האתגר הוא להוציא את הסיגנל הנכון.
כשזה אותו האדם, כדאי שישוחחו
אבל:
תלוי מאד בסגנון המוסיקלי - אני אנסה לפרט:
מראש, חייבת להשאל שאלה הפקתית הנוגעת למידת "הנאמנות" או "ההגיוניות" שרצויה ביצירה מוסיקלית נתונה.
למוח, דרכים משלו להרגיש מר?ומה, ויותר מכך, נסתרות דרכיו לשביעות רצון ותחושת מילוי החסר.
אני מודה, שכשאני שומע מוסיקה אלקטרונית, אין לי שום ציפיה לשמוע דברים הגיוניים.
התופים מקישים כאילו ניגן עליהם תמנון.
הכינורות נשמעים מסונטזים והכלים הסינטטים נשמעים הגיוניים.
זה חלק מהשיטה.
המוח מקבל את זה כמובן מאליו.

אבל כשאני שומע, לצורך העניין, מוזיקה מהשדה האקוסטי, ממוסיקה תזמורתית ועד רוק'נרול, אני עוצם עיניים ורואה להקה.
ובלהקה, אני רואה בסיסט אחד.
ולבסיסט יש סאונד.
מהו הסאונד הזה?
מתי הוא נכון להפקה?
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 13:34   
מה עם הקלטת מגבר הבאס כמו הקלטת מגבר גיטרה עם אחד מהמיקרופונים הבאים (ולאו דווקא איזה נוימן מטורף)?
AKG D112
או
Shure Beta52

מישהו ניסה? איך התוצאות?

אני הקלטתי את הבאס האקטיבית שלי (מיוזיקמן סטינגריי 96') בדיירקט ל-RME ובכללי אני די מרוצה, אבל יש מקרים שאני שומע באסים בהקלטות כמו לדוגמא של קולדפליי או טראביס שאני מרגיש שהם שתי רמות מעל מה שאני הוצאתי ומנסה להבין איך לעזאזל מגיעים לזה. אולי שילוב של פנדר 62' דרך כמה מנורות וכמובן נגן באס רציני ומהנדס סאונד מוכשר ומנוסה זה השוני... אחחח... כשיש כסף החיים ורודים יותר...

בנוסף לציודים ושיטת הקלטה תוודא שהכאבלים באולפן רציניים, כולל ההלחמות, תוודא שלא תהיה קרינה מאיזה מסך לפיקאפים (גם באס טיפה סובלת מהתופעה בזויות מסוימות) וסתם כי אני הייתי מוודא אצלי אישית: לבדוק שהבאסיסט לא מנגן עם ציפורניים בשתי האצבעות הפורטות כי זה מוסיף גבוהים לצליל של הפריטה ואישית אני סולד מזה + תוודא שהוא עשה חימום איכותי לפני ההקלטה. שוב, זה מה שאני הייתי מוודא אצלי אישית. אני מאמין שאם תבוא ותיכנס לו לורידים הוא יתן לך בוקס...
#biggrin
בהצלחה.
floyd04
הצטרף: 31 אוק' 01
הודעות: 150
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 18:11   
יש לי את ה shure beta 52 והוא מצויין לבס ובייס דראם גם
כמו שרשמתי למעלה בד"כ אני מקליט איתו בס כשהוא 10 ס"מ בערך ליד הרמקול 4x10 של fender וזה נותו את האקסטרה נפח שחסר לפעמים שמקליטים רק d i
ואז בהתאם לסגנון הפקה אני מחליט אם בכלל להשתמש בו
שוב לגבי המיקרופון אם יש לך סאונד מעולה "בחוץ" במגבר. זה יורגש בקלות במוניטורים
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',05 20:11   

No rules...

Anything goes - amp DI or both.

If U do record both though keep them on separate trax.

Bass sound REALLY comes from the player, and is very sensitive 2 variations in cable, mic positioning, DI and pre.

A good player w/ a decent gtr DI and pre will get U what U need.

The final color is ANYWAY set in relation 2 the low-mid elements of the mix, so what U need is really a decent picture of the instrument and per4mer.

Just make sure that no parts r "missing".

Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון