תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טכניקות להקלטת סנייר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  1eyedbitch  
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,02 05:23   
בהקלטות האחרונות שעשינו היתה לנו בעיה קלה להוציא סנייר כמו שרצינו, דבר שגרם לי להתעניין בטכניקות בהן משתמשים שאר החברים פה על מנת להוציא סנייר כמו שהם רוצים.
מן הסתם אין צורך לכלול בהסברים את מקור הסאונד (עניין של טעם) ואת מכשיר ההקלטה/ממירים (עניין של אילוצים כלכליים) אלא את סוג המיקרופונים, ההצבה והמעבדים הדינמיים בהם יש שימוש.

תודה מראש
The Mix
הצטרף: 28 ינו' 02
הודעות: 4
מיקום: Near Field
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,02 07:04   
בשביל למקד את השאלה, הבעיה, והתשובה, למה שלא תפרט מה כן עשיתם, באילו טכניקות השתמשתם, באילו כלים ובמיוחד נסה להגדיר אחרי איזה סאונד אתם הולכים. דווקא מקור הסאונד (הסנר) אחריו המתופף ואחריו החדר הם הפרמטרים החשובים. אם אלו טופלו כראוי השאר הרבה יותר פשוט.
אין טעם להציע לך להשתמש בקונדנסר על הסנר אם אתם להקת פאנק (פ דגושה).
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,02 10:20   
Right.

That may also apply 2 other posts in other threads.

We cannot answer general questions with specific answers.

The pros here will not answer if they have 2 pull the info out of the initiator in hours of 3rd degree interrogation and torture.

Ppl r missing good answers from experienced pros and they don’t even realize it.

Pls try 2 b professional when asking. Don’t instruct ppl what 2 answer.

The only way I can answer ur Q in that form is:

“Tune the snr 2 ur liking, place the mic near the snr, move it around till U like the sound, eq if needed, compress if needed”.

JIJO = Junk In, Junk Out.

Peace,

Zooot

  1eyedbitch  
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שבת 04 מאי,02 16:34   
כנראה שהשאלה שלי לא היתה ברורה-
לא שאלתי "איך להוציא סנייר טוב?",
רציתי רק לשמוע באיזה מיקרופונים ובאיזה הצבה אנשים השתמשו פה בהקלטות שהם עשו.
אני לא מצפה לשמוע נוסחה, הרי הכל מתחיל ונגמר באזניים. מה שכן רציתי לשמוע זה כמה דוגמאות להקלטות שעשיתם מתוך עניין וסקרנות ולא מתוך חיפוש אחרי נוסחה.

אני מקווה שהבהרתי את עצמי,
peace
tamirkrispis
הצטרף: 25 נוב' 01
הודעות: 36
מיקום: down on the upside
הודעה פורסם: חמישי 09 מאי,02 05:25   
אני ארשום הכל, יש סיכוי טוב שאתה כבר יודע חלק גדול מהרשום...

בגדול יש כמה חוקים שעליהם צריך לשמור (כמו בכל דבר), הראשון הוא שכמה שפחות דליפות יכנסו למיקרופון המיועד לסנייר, מכאן שהחלק האחורי של המיקרופון אמור להיות מופנה או ל-HH, או ל-TOMS, בהתאם לכיוון שממנו אתה בא להקליט את הסנייר.
דבר שני זה מרחק המיקרופון והזוית על מנת לקבל מיקוד על המכה או העור של התוף.
אם חסר לך את רעש הסנייר, יש אפשרות להוסיף מיקרופון לתחתית התוף, לכיוון הסניירס (הקפיצים), ולעשות מיקס בין 2 הערוצים לאחר מכן על מנת לכוון את הבהירות של הסנייר.

ההצבה המועדפת עליי -
מיקרופון 57, כאשר "גבו" מופנה ל-HH למנוע דליפה, קרוב ל-RIM, קרוב לעור, מצביע לכוון המכה, בד"כ מרכז התוף. בנוסף עוד 57 בתחתית התוף לקבלת הסניירס, גם אם הערוץ יתבטל בסוף כי נקבל את הבהירות הדרושה מהאובר-הד'ס או מה-57 המקורי.

בגדול, למה שלא תציב על סנייר כמה מיקרופונים, דינמיים מסוגים שונים, וקונדנסרים ותפתח אותם אחד אחד או אפילו שניים במקביל (בזהירות) עד שתקבל את הסזאונד שאתה מחפש, אך אל תשכח את התופים האחרים, הכל צריך להיות מאוזן שכן רווח בגורם אחד יביא בתופים כמעט ת-מ-י-ד הפסד בגורם אחר.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 09 מאי,02 11:41   
ציטוט:

בתאריך 2002-05-08 23:25, tamirkrispis כתב:
בנוסף עוד 57 בתחתית התוף לקבלת הסניירס, גם אם הערוץ יתבטל בסוף כי נקבל את הבהירות הדרושה מהאובר-הד'ס או מה-57 המקורי.


Reverse phase of the bottom-of-snr mic.
I prefer a small diaphragm condenser 4 that application.

1 more trick-
Gate the BOS mic, key it from the top mic, make the range 3-6 dB.

That way rattle is reduced when the kick is played.

Micing the shell about 30 cm from the FT side is a good alternative.
It’s more natural due 2 the distance, and the HH is blocked by the snr’s shell.

Furthermore, since the HH sound arrives later @ the mic, leakage is less dominant when mixed with the HH mic cuz of the HAAS effect.

Peace,

Zooot.

JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: חמישי 09 מאי,02 17:29   
לאחרונה אני אוהב אותם ממש קרוב, משהו כמו 5 ס"מ מעל העור.
מיקרופון קונדנסר DPA 4011 עם הנחתה של 20dB דרך מיקרופון פרה אמפ Great River MP2NV אל Distressor 1176 ולהקלטה. זוית חדה באופן יחסי אל הסנר למקסימום אימפקט ומינימום חדר. יש לקחת בחשבון הקפדה יתרה שזנב המיקרופון יפנה אל ההי-הט למניעת חדירת סאונד מיותר ושימוש בגייט לאחר מכן, ולכן ההצבה לוקחת את הזמן שלה. מיקרופונים נוספים ישלימו את תמונת החלל האקוסטי אם יש בו בכלל צורך.

סאונד גדול במערכת תופים קשור קשר הדוק ליחס המופעים בין המיקרופונים השונים ובמיוחד ליחס המיקרופונים הקרובים והמיקרופונים הרחוקים, למשל אלו שמעל התופים/מיקרופוני חדר. דרך אחת לפתור בעיות מופע היא לעבוד במונו (רמקול אחד) ולפתוח מיקרופון ראשון, אני מתחיל בתוף רגל. לפתוח מיקרופון שני ולוודא שהסאונד של השניים תואם, לפתוח שלישי ולוודא שהוא תואם לשניים הראשונים וכן הלאה וכך הלאה - במונו צד אחד בכל הזמן. אם כל המיקרופונים נמצאים ביחס מופע חיובי זה לזה המעבר לסטריאו יתורגם לסאונד גדול - מיקרופונים שמוכיחים במונו נפילת סאונד חייבים שינוי מיקום או הפיכת פזה במיקסר עד שיתאזנו עם שאר המיקרופונים הפתוחים.


_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
The Mix
הצטרף: 28 ינו' 02
הודעות: 4
מיקום: Near Field
הודעה פורסם: חמישי 09 מאי,02 17:50   
אני חובב גדול של סאונד פתוח ולכן שיטת שלשת המיקרופונים הקלאסית מתאימה לי ביותר. אין אף מיקרופון שממש קרוב לסט ולכן השליטה האינדיווידואלית בתוף מסוים לא אפשרית. אמנם אין כאן הצבה ספציפית לסנר אבל הסנר המתקבל בהצבה זו גדול ואמיתי והיא מתאימה גם לארגז מיקרופונים צנוע. עיקרון שלשת המיקרופונים מבוסס על יצירת משולש בין המיקרופונים שיתורגם נכון לשדה הסטריאופוני עם שמירת יחסי מופע חיובים. במונו רמקול אחד בלבד או צד אחד בלבד (אני מנתק רמקול אחד) U47fet/M149 לתוף רגל כמטר עד מטר וחצי לפני התוף בגובה 30 ס"מ מהריצפה, U67/U87 מעל הסט בדיוק מעל מרכז הסנר ומעל ראש המתופף ובדרך כלל כשהוא מגיע מאחורי הכתף הימנית. יש לוודא התאמת פזה עם מיקרופון רגל. מיקרופון שלישי מביט מצד הפלור טום אל הסנר ממש מעל השפה ובמרחק תואם למרחק המיקרופון השני מהסנר. שוב פעם יש לוודא פזה חיובית לשני המיקרופונים הראשונים ולשנות מיקום בהתאם.
כשכל הפזות מתואמות נוצר משולש שווה צלעות דמיוני הנוטה על צידו. צידוד המיקרופונים בפנורמה הסטריאופונית הוא ענין של טעם אבל אפשר למקם את הראשון במרכז ואת השנים האחרים בחצי פתיחה... אפשר להחליף כל מיקרופון במיקרופון אחר ע"פ טעם אישי או תקציב או זמינות.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 09 מאי,02 20:33   
ציטוט:

בתאריך 2002-05-09 11:50, The Mix כתב:
מיקרופון שלישי מביט מצד הפלור טום אל הסנר ממש מעל השפה ובמרחק תואם למרחק המיקרופון הראשון מהסנר.



U mean the second mic. I believe Fletcher recommends panning the 1st mic 2 the centre, 2nd 2 the left, 3rd 2 the right (or vice versa 4 audience’s perspective).

That’s Y the 2nd and 3rd mics got 2 b equidistant from the snare, in particular the point where the drummer hits the skin.
A shift in mic distance will create a shift of the snr in the stereo image.
Y’all can find more info @ Fletcher’s site.
If U’re broke don’t go shopping around, this site may break ur heart.

This method works ONLY with very good drummers (John Bonham being 1 of them)
and good sounding kits cuz the balance gotta b perfect.

A good room can help cuz U’ll get lots’o’room sound this way.

The 1st thing U’ll notice with inexperienced drummers is that the cymbals and HH r played WAY 2 LOUD.
This is the oldest debate between engineers and drummers. I mentioned it in 1 of the previous threads, pls search.

The kit’s tuning is crucial. @ ur convenience here’s The Drum Tuning Bible .

Peace,

Zooot





Ohad_A
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 393
מיקום: amsterdam
הודעה פורסם: שלישי 02 יול',02 19:05   
: `californiacation-rhcp` D a small seceret from the drums recording of
use 1 57 under the snr.
use one 57 on top.
and a km84 allso on top.
(i usely phasing the top mic...)`
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון