תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מאסטרינג- ברזלים מול פלגינים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  moki  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 24 ספט' 03
הודעות: 329
מאסטרינג- ברזלים מול פלגינים
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 17:22   
בתור יבואן שמוכר ציוד אולפני אני ניתקל כמעט כל יום בשאלה/הצהרה:
"עזוב מאסטרינג! יש פלאגינים טובים שהורדתי מהאינטרנט ואני עושה מאסטרינג לבד"
"הכי חשוב זה המיקס"
איך עונים לכזו הצהרה?
או במילים אחרות, איך מסבירים למישהו שבתחילת דרכו בעולם ההקלטות, מה ההבדלים ולמה צריך להוציא עוד כסף אחרי המיקס?

תודה. (אני מקוה שזו לא שאלה "פתוחה" מדי)

מרק
www.sontronics.co.il
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 20:27   
מתחילים במהות, שמאסטרינג זה לא בדיוק לעשות את הקטע חזק ו"שישמע טוב", זה התאמה של רצועות שונות שישמעו כמו יחידה אחת, בעוצמה ובגוון, זה הכנה טכנית לשכפול במפעל לפי סטנדרטים, וכמובן העובדה שעושה את זה איש מקצוע (נקווה) עם הרבה נסיון.

אני אישית הפסקתי להתווכח ולנסות להסביר לאנשים כאלה, ולא רק בנושא הזה, מי שלא רוצה להקשיב, שימשיך בשלו.
mirib
הצטרף: 11 ספט' 05
הודעות: 353
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 20:33   
מה הבעיה?

שיעשה מאסטרינג בעצמו עם פלאגינים במחשב שהוריד באימיול.

אתה אל תדאג מבחן התוצאה יביא אותו להבין שזה לא מסטרינג אמיתי שאפשר להשוות אותו לחומר מסחרי.
_________________
http://www.myspace.com/maskachaska

"טיפטפת - תשגיח" - פרל אודי TAZ 2007
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 21:25   
זה נורא פשוט... אם הבחור טיפה מבין, תגיד לו שיפתח VST ויוציא את הצליל הכי טוב שהוא יכול למצוא, ואז פשוט תפעיל לידו איזה וירוס TI ואם באמת יש לו שכל הוא ישר יקלוט איזה הבדל מטורף יש בין חשמל שעובר במעגלים וטרנזיסטורים ועובר שינויים פיזיים לעומת באנץ' של אלגוריתמים שאמורים "להעתיק" את המכשירים הרציניים...

זה כמו להקליט שירה עם איזה דינאמי שהיה פעם לאבא ולשים עליו אפקט מדמה ולבחור פריסט של U-87

אין מה לעשות... סאונד טוב = השקעה לא קטנה...
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 21:35   
אין מה לעשות...
בד"כ מי שמגיע בהצהרה כזו לא שומע את ההבדל ורוב הסיכויים שאם הוא יתקדם בפעם הבאה שיגיע במחקר/רכישה יבין את ההבדל.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 21:43   
אמת, ובבדיקה פשוטה (שמתאימה לכל מצב בתהליכי הטכנאות), כל אחד יכול לבדוק בעצמו אם הוא שם לב להבדל בין מה שהוא מוציא במתחם שלו (שזה כולל הכל, לא רק אמצעים), לבין תוצאה שהוא מכיר ומוקיר בנישה המסחרית.
אם הוא אומר שזה נשמע לו "אותו דבר" או "די דומה", צריך להסביר לו שהציוד הזה עדיין לא בשבילו, וכך ייעשה חסד עם המדריך/המוכר והמתלמד/קונה.
אם הוא אומר שמה שהוא לא עושה, אך פעם הוא לא מגיע לתוצאה שהוא מצפה לה, אפילו אם מדובר באותו החומר/סגנון וכו', יש לו סיכוי טוב להגיע לכדי תובנה, אך עליו להכיר בכך שיש תהליכים, יש סביבת עבודה ויש אמצעים, ומעל כולם הרבה נסיון. אבל לבחור כבר יש סף טוב, ואפשר לאתר את החסר.
אם הוא כבר בעל כמה חוליות סאונד טובות, ומרגיש משהו חסר, עליו כבר לדעת לבד מה זה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Master One
Expert
הצטרף: 03 פבר' 08
הודעות: 28
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 22:38   
קודם כל זה נכון, המיקס באמת הכי חשוב.

כמו שכתבו פה לפני,זה מקרה קלאסי של האזנה באמצעות האגו,
והאגו בדרך כלל מכוסה בשתי שכבות בד לפחות.
אחד כזה לא יחזיק הרבה זמן בסביבה ולכן מרק, עליך למכור לו כמה שיותר ציוד כי הוא
לא יחזור בעתיד הקרוב.

מה שמחזיק אותי בתחום כל השנים האלה זה הצורך והרצון ללמוד ולהשתפר.
לפעמים איזה ותיק ידליק אותי או איזה צעירצ'יק יאתגר אותי, מה שבטוח הוא,
שמכולם אני לומד.יחד עם הניסיון שלי נוצרת החוויה שעוברת אחר-כך אל המאזין.

כל יום לומדים דבר חדש,בדוק.יום שאתה לא לומד בו זהו היום שבו אתה מת.

אה,ובשביל להגיע לשלב של זקן וחכם, קודם עליך להיות צעיר וטיפש.
_________________
טלי כ"ץ
MasterOne Ltd
אורח
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 23:42   
ציטוט:
שיעשה מאסטרינג בעצמו עם פלאגינים במחשב שהוריד באימיול
מבחן התוצאה יביא אותו להבין שזה לא מסטרינג אמיתי

ומה זה בדיוק "מאסטרינג אמיתי"?
במה נראה לך שעושים מאסטרינג בהרבה מקרים - נכון, בדיוק באותם הפלאגינים שאפשר להוריד באימיול, רק שיש להם תוכנה מקורית ויש אחלה תוצאות!
מעבר לזה - אם יש גם ברזלים - סבבה, תמיד טוב שיש.

הכל הולך, הכל טוב, כל עוד שמי שמפעיל יודע להשתמש בזה כראוי.


אם מישהו מתווכח למה צריך מאסטרינג? שיקשיב לאלבום הראשון של Sinead O'connor במהדורה הראשונה ויבין למה... (אחלה אלבום, דרך אגב)
נמרוד פר
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 23:47   
הכל תלוי במיקס ובאוזניים. אפשר להגיע לתוצאות מדהימות עם פלג אינס, כמו שאפשר גם עם ברזלים. כבר שמעתי מסטרינג "ברזלים" ממש לא טוב, ולעומת זאת אחלה מסטרינג שנעשה בתוך הקופסא. ולהיפך כמובן. בקיצור, אין חוקים וכללים, רק לדעת איך לעבוד.
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',08 23:53   
אך יש גם להתבונן לצד של הפלאגאינים. לא משנה מאיפה הוא הוריד או מה. הפלאגאינים הוירטואלים הם לא משחק ילדים. ויש אחלה פלאגאינים שעוקפים אחלה ברזלים. חיידק האנלוגי הוא דיי מדבק, ויש כאלה שלא יודעים להעריך את הדיגיטל. צריך להסתכל גם על הדיגיטלי ולא ליהיות "עיוורים אנלוגית".
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון