תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת השירה נשמעת ללא "חיים"...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  SILVER  
הצטרף: 29 מאי 02
הודעות: 8
מיקום: טבעון
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 16:09   
חיפשתי תשובה בפורום ולא ממש מצאתי ...
הבנתי שלשירה צריך מיקרופון באיכות גבוהה אבל הבעיה אצלי שאת הזמר (שהוא זמר מעולה ) ,בהקלטה באולפן הביתי ,שומעים מאוד "מת" .
השאלה - האם יש אפשרויות בעיקר בתוכנה לשפר את אות הקול ,אולי בעזרת ECHO או שיטות אחרות.

החיבור של המיקרופון הוא כך:

מיקרופון->מיקסר->כ.קול מקצועי->מחשב.

אני לא מחפש את דיקדוקי האיכות ,רק לדעת אם אפשר "לשחק" בקול בזמן או אחרי הקלטה.
תודה.
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 16:44   
בוודאי שאפשר (בגבולות ההגיון, אם לצורך העניין הקלטת זמר בתוך דיסקוטק לא המחשב ולא אלוהים יעזרו לך לנקות את כל 'רעשי הרקע'). תלוי בציוד שיש לך. אולי תפרט מעט איזה ציוד ברשותך - איזה מיקסר, איזה מיקרופון, איזה כרטיס קול, איזה מחשב, באילו תוכנות אתה משתמש וכך יהיה אפשר גם לעור לך
  SILVER  
הצטרף: 29 מאי 02
הודעות: 8
מיקום: טבעון
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 17:22   
להלן רשימת הציוד שברשותי:

מיקרופון:SM58 SHURE DYNAMIC

מיקסר - לא זוכר את הדגם אבל הוא משמש תקליטן מקצועי ,ויש לו כניסה למיקרופון.

כ.קול - USB של ROLAND A1

מחשב נייד 766MHZ 128 RAM של VIA

מגבר - מע' סטריאו שמחוברת ליציאה של כ.קול, (האוזניות מחוברות למערכת ).

תוכנה - ACID PRO 3

תודה.

_________________
אם אין אני לי - אקט~מוסיקה-לי
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 17:35   
ציטוט:

בתאריך 2002-05-29 10:09, SILVER כתב:
חיפשתי תשובה בפורום ולא ממש מצאתי ...
הבנתי שלשירה צריך מיקרופון באיכות גבוהה אבל הבעיה אצלי שאת הזמר (שהוא זמר מעולה ) ,בהקלטה באולפן הביתי ,שומעים מאוד "מת" .
השאלה - האם יש אפשרויות בעיקר בתוכנה לשפר את אות הקול ,אולי בעזרת ECHO או שיטות אחרות.


באולפן אפשר לעשות בהרבה. דבר ראשון אני משוכנע שההגדרה סאונד מת היא לא דבר אבסולוטי ולכן למה שלא תגדיר למה בדיוק אתה מתכוון. סאונד מת בעבורי הוא סאונד דל שאין בו עניין רב והתרגשות. לזמר רחמנא ליצלן עלול להיות חלק גדול באשמה. למרות שלאוזננו ממרחק שמיעה הזמר נשמע מענין ובעל יכולת, טכניקת מיקרופון רעה תוציא אותו רע. למשל, שירה קרובה מאד אל המיקרופון כל הזמן ללא דינמיקה וללא טכניקת "קרוב-רחוק" מעבירה ברוב המיקרים "סאונד דל" מלא בנמוכים שנובעים כמובן מproximity Effect. הפתרון שינוי בצורת הביצוע, ובמרחק מהמיקרופון. דבר ראשון באולפן יש לחפש את הסיבה ולא את המסובב. אם הזמר בעל טכניקה מרשימה שמאפילה אפילו על פרנק סינטרה המנוח יש כמובן לחפש סיבה טכנית כלשהי, והפתרון צריך לבוא מניתוח שרשרת ההקלטה שכוללת מיקרופון-פרה/קונסולה-כרטיס קול-תכנת ההקלטה.
למשל האם אתה מקליט flat או עם אי קיו? מהיא עוצמת הכניסה לקונסולה ו/או לכרטיס הקול והממיר, וכן הלאה וכן הלאה. לכל רכיב בשרשרת יכלה להיות השפעה ברת משקל על התוצאה המוקלטת הסופית.
לאחר פסלנו את כל האפשרויות הטכניות ומצאנו אותן תקינות, צריך להגדיר מהיא התוצאה הרצויה, כגודל הצפיות כך גודל האכזבה. סאונד שירה שאנחנו שומעים בדיסקים כיום הוא לרוב תוצאת הפקה רבת שלבים ולא סאונד טבעי כפי שהוקלט בערוץ העירום. ובמילים אחרות מה ששומעים מכאן לא דומה כלל למה ששומעים ביום ההקלטה הראשון באולפן. סביר להניח ששירה כפי שהיא מופיעה בשיר גמור כולל אין ספור פעלולי אולפן החל מאי קיו, דרך קומפרסיה וכלה באפקטים שכל אחד מהם תורם את חלקו להפקת הסאונד הסופית.

לסיכום:
הסאונד מתחיל בזמר וביכולת הביצוע שלו.
ריגוש בביצעו מתחיל ונגמר ביכולת של הזמר להעביר את תחושותיו לקהל השומעים כולל לאנשי ההפקה.
יש לחפש סיבות אנושיות לפני סיבות טכניות.
מיקרופון נכון יכל לשפר את איכות הסאונד פלאים.
מיקרופון נכון לא אומר מיקרופון יקר דווקא.
אפקטים יכולים לשנות את תפישת הסאונד אבל גם לגרום לסאונד להיות רע לתפארת.
יש להגדיר מטרה מראש ולאזן ציפיות מההקלטה הראשונית שכן גודל האכזבה שווה לגודל הציפיות.
טכניקת ההקלטה וההפקה יכולה לשפר ביצוע אבל היא לא חזות הכל, לעולם אסור להתלות באיכות הציוד כאמתלה לאיכות התוצאה.

עכשיו כל מה שנותר הוא להגדיר מה זה "סאונד מת".

_________________
הפקה ומיקס
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 17:40   
או קי עכשיו, אחרי הנאום הארוך ועידכון הציוד, אני רואה שבאמת אתה במצב רע... לא ממומלץ לבצע שום פעולת תיקון לפני ההקלטה עם הציוד הזה, אפילו לא EQ!

במיקרה שיש ציוד שבהחלט לא מתאים להקלטה, רצוי להקליט עם מה שיש, לנצל טכניקות שירה למקסימום, ולטפל בסאונד לאחר מכן במידת האפשר. אי קיו בכמויות אולי יוכל להכניס קצת ניצוץ חיים, קומפרסיה נכונה יכולה להכניס מעט דינמיקה ואפקטים מיוחדים עשוים להוסיף עניין.

לא נשאר לך מה להפסיד, פשוט תנסה הכל ותראה מה עובד.


_________________
הפקה ומיקס
  SILVER  
הצטרף: 29 מאי 02
הודעות: 8
מיקום: טבעון
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 17:49   
תשובתך מאוד משובחת רק שהיא גרמה לי ל: #ugh

"סאונד מת" - אני לא מקצוען בתחום כך שלא אוכל לתרגם זאת למושגים מקצועיים...
מה שכן - הכוונה היא שהפלייבק נשמע מצוין וקול הזמר הוא פשוט לא משתלב עם הסאונד הנפלא של הפלייבק .הוא כאילו מודבק לפלייבק ולא זורם איתו כ"חבילה" אחת.
הפלייבק בערוץ אחד והשירה בערוץ אחר.
מצטער על הבורות אבל מזה "אי קיו" בדיוק ומה יעילותו לשירה?

ומה דעתך על ECHO זה יעזור???
תודה.



_________________
אם אין אני לי - אקט~מוסיקה-לי
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 18:54   
אז כך..
לגבי המיקסר, אני מנחש שיש לו כניסת מיקרופון וקדם מגבר מאוד מוגבלים (שכן מיקסר לDJ לא נועד לתת איכות שירה מטורפת). הרבה פרה-אמפים "פשוטים" (קדם-מגברים = אלו שמוציאים את האות חזרה מן המיקרופון) לא רק שלא נותנים אופי לצליל אלא מוציאים משהו יבש מאוד.

לכן EQ וקומפרסיה (אפילו ממוחשבת) הם השלב הראשון שתדרש לעשות לאחר כניסת האות למחשב. תאר באיזה תוכנה אתה עובד וההסבר יהיה יותר טוב חבל שאנשים לא מפרטים.

אם אתה מעוניין להבין את כל הביטויים מה זה EQ, REVERB, ECHO וכדומה לחץ על כפתור החיפוש מעלה וחפש...

לגבי ההגדרה שלך:
"סאונד מת = השירה לא נשמעת "בתוך" הפלייבק".
אתה לא הראשון והאחרון וכרגיל נסיון וידע הם אלו שיקרבו אותך למטרה.

אני אתן לך עיצה / כלי ראשוני קצת "לשפר" את האווירה.

צור ערוץ AUXILRY ובמידה וזו תוכנה כמו CUBASE והוא כבר ישנו פשוט נתב את האותות של הPB ושל ערוץ השירה אליו.
לאחר ש"כל" הערוצים מנותבים אליו (בנוסף) הוסף על הערוץ בINSERT אפקט REVERB.

כעת שחק בין השליחה לAUX של השירה והPB ובמיקס הכולל.
המטרה שלך (אני מנחש) היא שהשירה תהיה בתוך הPB ועם זאת תבלוט מספיק שיבינו מה הזמר שר...
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 20:10   
אם הוא ינסה להעלות עם EQ תדרים שלא נמצאים שם בגלל המיקסר...הוא רק ידפוק עוד יותר את הסאונד של ההקלטה!
ולא לדבר על הרעשים שיתרוממו לו אם הוא ישתמש בקופמרסור!

בנוסף, אני מבין שהוא מנסה להקליט שירה על פלייבק קיים...כלומר, אחרי המיקס של השיר...
לדעתי השירה תמיד (!) תשמע תקועה אם היא לא תוקלט לפני המיקס.
המיקס של שיר בד"כ נבנה בצורה כזאת שהוא יעטוף את המלודיה ולא בצורה כזאת שתהיה הפרדה בין השירה לפלייבק.
אני חושב שהוא צריך אולי להשקיע במיקסר, אפילו קטנטן של 6 ערוצים. רק כדי לקבל את הסאונד הנקי של הSM, וממנו כבר אפשר לעבוד...
  SILVER  
הצטרף: 29 מאי 02
הודעות: 8
מיקום: טבעון
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 21:01   
MAORSA - זה בדיוק המצב שתארת!!!

אבל - יש לי את המיקסר שציינת ואני עובד איתו.(ראה בהודעה קודמת תיאור גס של החיבורים...)

מה עלי לעשות לשיפור ואיחוד טוב של הפלייבק עם השירה???

תודה .

_________________
אם אין אני לי - אקט~מוסיקה-לי
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 29 מאי,02 21:06   
המיקסר שציינת שיש לך הוא חלק גדול מהבעיה!
אומנם יש לו כניסת מיקרופון, אבל היא מתאימה להעברת מילים, שטויות...אתה שמעת DJ בהופעות מרימים קהל..
סביר להניח שאם אתה לא יודע מה זה EQ...שאין לך סקציית EQ במיקסר.
אני התכוונתי שאולי כדי שתשקיע קצת כסף במיקסר שמתאים לכלי נגינה/מיקרופונים. אתה יכול למצוא משהו קטן בסביבות ה600 ש"ח. לגבי חברות יש הרבה, גם יש ט'ראד בנושא בפורום, תעשה חיפוש.

בלי מיקסר או כל קדם מגבר אחר כדי להעביר את המיקרופון דרכו, אני לא חושב שתוכל להוציא סאונד שירה טוב יותר. מצטער.

נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון