Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: רביעי 09 אפר',08 09:21
האם זו הקלטה חיה (כמה נגנים באותו חדר) או העלאה?
אם הקונטרבס לבד בחדר אין שום בעיה לקחת קונדנסר טוב ולשחק עם המיקום עד לקבלת הסאונד הרצוי.
כדאי לשחק עם מיקום הכלי בחדר כדי למצוא מקום בו אין בעיות אקוסטיות בתדרים הנמוכים.
אני באופן אישי אוהב דווקא קונדנסרים עם דיאפרגמה צרה וצליל רזה ומפוקס באופן יחסי, כדי שהכלי לא יהיה מרוח מדי בהקלטה.
לעתים קרובות כדאי גם לשלב פיק-אפ, אם קיים, כדי לקבל סאונד יותר "עוקצני" ויבש - נותן עוד אופציה במיקס (כמובן בערוץ נפרד).
אם יש בעיות של זליגה מכלים נוספים יש טכניקה נחמדה שעובדת - קונדנסר דיאפרגמה קטנה מודבק אל הכלי מלמטה ו"מביט" אל הגשר.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: רביעי 09 אפר',08 21:38
לסאונד מלא וברור מומלץ למתנסה לנסות קונדנסר אמיתי עם מרקם קליטה omni טבעי (לא מיקרופון בעל מספר מצבים שהועבר לomni) במרחק לא גדול מהקונטרבס. מיקרופון ממברנה קטנה יכול לעבוד מצוין אם יעמוד בתנאים למעלה. DPA 4006 או Earthworks QTC1 הם שמות שקופצים למחשבה.
לחילופין ולסאונד מסוג שונה לחלוטין (ג'אז שנות השישים) אפשר לדמיין ריבון איכותי בגובה הריצפה מביט למעלה בזוית אל הגשר. Beyer 130 או RCA 77dx במירקם קליטה fig8 יכולים להתאים להצבה זו.
כל הריבונים הסיניים ששמעתי לאחרונה אינם מזכירים כלל סאונד Ribbon ולכן לא יתאימו בהמלצה זו או בכל המלצה אחרת - עד שתוכח חפותם.
_________________
הפקה ומיקס