תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קופסאת ווליום פאסיבית ל-24 קוים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
קופסאת ווליום פאסיבית ל-24 קוים
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,08 11:49   
אהלן חבר'ה,
לאחרונה יוצא לי להקליט מספר הופעות, כולן מוקלטות מה-Direct out של המיקסר.
לפעמים יש לי מזל וd.o הוא פרה Eq, ובמקרים אחרים יש לי מזל Aux 10 בקונסולה שולט עם עוצמת היציאה של ה d.o .
כשאין לי אופציה לשליטה על עוצמת היציאה (מה שקורה ברוב המקרים), אכלתי אותה לרוב, ברור שאפשר להסתדר עם טכנאי הPA אבל אי אפשר גם באמצע הופעה לבקש ממנו להוריד גיין.
חשבתי על אפשרות לבנות קופסת ווליום פאסיבית ל-24 קווים שמקבלת PL יש עליה נוב ווליום ומוציאה PL, האם זה מה שיפתור לי את הבעיות? או שאני סתם חכמולוג?
האם יש כאלה קופסאות למכירה? כי אני לא מצאתי.

בואו לא נדון למה אני מקליט מה Direct out ולא בפיצולים סבבה? אני מודע לבעיה שבכך.
פשוט לא רוצה לעוף מהנושא פה.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,08 12:19   
לא בעיה ליצור קופסת מנחתים עצמאיים, אם זה מה שאתה רוצה. זו יותר עבודה מכנית מאשר אלקטרונית.
ראה כאן דוגמאות:
הוספת יציאות למיקסר ושים לב לשרטוט שלי שם.

balanced trimmer
ונדמה לי שבעוד מקומות, אם תחפש אחר SWF בגוף הודעה שנשלחה על שמי.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,08 13:56   
תודה ראובן, ציפיתי לתגובה ממך #smile
יש לך רעיון כיצד לחווט דבר כזה בצורה הכי פשוטה, בתוך איזה קופסא ייעודית?
בראש יש לי רעיון לקופסא עם 24 כניסות PL אליה מתחבר מולטי אחד ומוציאה 24 PL אליה מתחבר עוד מולטי שהולך למכונת הקלטה, אבל הפיתרון הזה גם מצריך 2 מולטי כבל וגם יותר מידי חיבורים, יש רעיון אחר?
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,08 14:29   
אלחוטית זו קצת בעיה #smile למעשה, אתה חוצה "קו" שכבר קיים כדי להכניס מנחתים בדרך, כך שאין ממש ברירה, זה המינימום.
האפשרויות הן:
1. מנחת קבוע, PAD, עם יחס הנחתה קבוע (או כמה זוגות בהנחתה שונה, אם אתה יודע מראש למה לצפות). כאן תוכל לוותר על מולטי וליצור מנחת בתוך מחברי ה-PL בצד המקליט.
2. מתג מנחת, PAD, קבוע של -10 דיבי נאמר. המולטי המגיע נכנס לקופסה, כל קו הולך למתג שמכיל שלשה מצבים (-10,0,-15 דיבי לדוגמא)
3. קופסת מתכת עם כניסות ויציאות PL, עליה פוטנציומטרים כמו בשרטוט שהצעתי.

לבקשתך הנ"ל אני לא נכנס לענייני חיווט והתאמה, מתחשב בזה שאין צורך בבידוד והתאמת עכבה או נטרול עומס על הקונסולה השולחת, מה שמצריך שנאי בידוד ונטרול אדמה (הנה נכנסתי #smile ).
כמדומני שיש קופסאות כאלה מוכנות, ואם אתה מסתבך, מישהו מחברי הפורום כנראה יוכל להכין לך משהו כזה.

יש פתרונות קוויים בדמות מחברי-דרך המכילים מנחת.

אם הבעיה היא רק עם העוצמה הנכנסת להתקן ההקלטה, כלומר האות נקי רק מכניס לרוויה את הכניסה, אפשר להתנסות פעם אחת בכמה מנחתים קבועים (שני נגדים סך הכל, היחס ייקבע על פי כמה אתה נאלץ להנחית בדרך כלל) בתוך כמה מחברי הכניסה למקליט. אתה מסמן את המחברים בסרט דביק, ומשתמש בהם על כמה ערוצים ידועים מראש כבעייתיים, ובודק את התוצאה. והיה והיא מספקת, אפשר להכין קבוצה כזו של "מונחתים" או אפילו כולם.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,08 16:20   
ראובן :
לבקשתך הנ"ל אני לא נכנס לענייני חיווט והתאמה, מתחשב בזה שאין צורך בבידוד והתאמת עכבה או נטרול עומס על הקונסולה השולחת, מה שמצריך שנאי בידוד ונטרול אדמה (הנה נכנסתי ).
כמדומני שיש קופסאות כאלה מוכנות, ואם אתה מסתבך, מישהו מחברי הפורום כנראה יוכל להכין לך משהו כזה.

אתה מתכוון לבקשתי לא לדון למה אני מקליט מהדיירקט אאוט?
אם כן אז זו לא הייתה הכוונה, אני התכוונתי שלא נדון פה על זה שדיירקט אאוט מושפע מהפרוסס של הטכנאי PA, זה נלקח בחשבון ע"י האומן שמוקלט.

ניקיתי לי קצת את המעגל שנמצא בהודעה אליה הפנית אותי, מקווה שזה בסדר.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

איזה פוטנציומטר אני צריך? יש סוג ספציפי ?
האם פוטנציומטר בהתנגדות שונה ייתן יותר רגישות?

בקרוב אבנה אחד לנסיון ואבדוק, אולי זה ייתן לי את הפיתרון הזול.
כמה עולה כל שנאי במידה ואני אבנה את האקטיבי?
ושאלה אחרונה, האם אני אמור לחבר את ההארקה של כל ה-24 יחדיו ?

תודה רבה! #thumbsup
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: שישי 09 מאי,08 06:59   
מקפיץ.

כנראה הרעיון שלי חובבני ולא לעניין.
אם יש לכם רעיונות אחרים לשלוט על עוצמת היציאה מהדיירקט אאוט שנכנס לממירים אשמח לשמוע.

רצוי שיהיה זול ואם לבנות לבד אז עדיף.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 09 מאי,08 07:34   
ציטוט:
איזה פוטנציומטר אני צריך? יש סוג ספציפי ?

רשום ממש בסכימה שגזרת (10K לוגריתמי)

ציטוט:
האם פוטנציומטר בהתנגדות שונה ייתן יותר רגישות?

לא. הכוונה לא להעמיס את מוצא המיקסר המזין בעיקר.

ציטוט:
כמה עולה כל שנאי במידה ואני אבנה את האקטיבי?

שנאי איכותי עולה הרבה וקשה להשגה (ראה דוגמא Beyer Transformer). שנאי בידוד רגיל על כל קו יקפיץ את העלויות, אבל אז אתה כבר יכול לרכוש קופסת פיצול השגורה במופעים מוקלטים, להשתמש בה לפיצול מיקרופונים מבודד ולחבר ישירות למיקסר משל ולבלאנס משלך - מה שנהוג לעשות בהקלטה תקנית, ואז אתה מבטל את כל הרעיון של בחיבור דיירקט.

ציטוט:
האם אני אמור לחבר את ההארקה של כל ה-24 יחדיו ?
הכוונה לסיכוך?! - אתה גם כך מחבר בהתקן הבא, ושהוא מחובר בהתקן הקודם, כך שסיכוך הייתי מנתק בכלל מקצה הקו המקבל, בכל קו בנפרד, אם אין לך שנאי בידוד.
אלה מסוג הבעיות שציינתי בחטף למעלה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון