תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שאלה שמאוד מציקה לי לגבי תחום היענות תדרים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  ranroby76  
Act Compatible
הצטרף: 03 אפר' 07
הודעות: 317
שאלה שמאוד מציקה לי לגבי תחום היענות תדרים
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 10:41   
שלום לכולם .

אני עומד לקנות זוג מוניטורים עם עדיפות לזוג קטן בסביבות החמישה אינץ'
בגלל מגבלות גודל החדר . האזנתי לכמה מוניטורים ב"כלי זמר" ( דיסק שהבאתי
מהבית ואותו אני מכיר היטב ) ושניים הרשימו אותי לטובה :

אלסיס M1 Active 520 -
http://www.alesis.com/m1active520

YAMAHA HS-50M
http://www.kley-zemer.co.il/default.asp?catid={D22F3CA8-4B8C-4CD4-AEF7-69ACD7902BA9}&details_type=1&itemid={732B752A-40A0-47CD-A0EA-71E9CFB2094A}

השאלה שלי היא האם תחום ההיענות בסביבות ה-50 לנמוכים צריך להדאיג אותי ?
שהרי לפי החישוב שלי , נשאר טווח די נרחב של תדרים שהמוניטור לא נותן להם ביטויי
כלל ( מ- 20 עד 50 ...) .

הסגנון שאני יוצר הוא פופ וקצת היפ הופ ורגאי . האם המוניטור יכול לתת מענה
הולם לצרכים שלי מבלי לפגוע באיכות המיקס הסופי ?

תודה לעוזרים !נתוני החדר שלי הם -
אורך החדר: 7 מטר
רוחב החדר: 3.5
גובה החדר: 4.5

סביבת החדר : מגורים


evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 11:11   
ראשית בענייני מוניטורים יש קטע של להכיר את הרמקול.
וגם אם אתה קונה מוניטור מדהים עם היענות מקסימלית
יקח לך זמן להכיר אותו (בכך שתקשיב להמון מוזיקה) בסביבה שלך עד שתוכל לדייק בתוצאות.
לדעתי קח את מה שמתאים לך יותר, תוסיף לזה סאב בכיוון עדין
והכי חשוב טפל בחדר מבחינה אקוסטית עד שתגיע למקום שבו אתה יודע איך הוא נשמע ומכיר את הבעיות שלו,
נכתב על זה רבות פה בפורום.
מכאן כבר יהיה לך קל יותר לדבר על דיוק.

בהצלחה
_________________
פייסבוק
Evish
  ranroby76  
Act Compatible
הצטרף: 03 אפר' 07
הודעות: 317
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 11:24   
תודה על התגובה .

אך תגובתך העלתה אצלי תהיה נוספת נוספת : אם נצא מנק' הנחה שהחדר טופל אקוסטית , האם בהסתמך על נתוני החדר , מוניטורים של 8 אינץ' יהיו עדיפים ? מן הסתם , תחום ההענות שלהם רחב יותר ולכן , אני ממש מתלבט בין מוניטור קטן ו"ממזרי" לבין מוניטור עוצמתי יותר שיחסוך
ממני את השימוש בסאב ( הבנתי מחברים שזה לא כ"כ מומלץ לקמבן סאב ומוניטורים יחד ...) .

ועוד שאלה - במקרה ואחליט על המוניטור של החמישה אינץ' ולא אצרף סאב ,
האם תהיה פגיעה באיכותו של המיקס ? עד כמה הטווח הלא מכוסה ( 20-50 ) הוא
קריטי ?

מצטער על הבורות ותודה על הסבלנות ... די חדש לי כל העסק #redface
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 12:10   
אתה מדבר על שטח רצפה של מעל 30 מ"ר... זה חדר די גדול בשביל קונטרול "בייתי".

5 אינצ' לא יצליח להזיז כמעט כלום בחדר כזה, בוודאי שלא בתחום התדר שמדאיג אותך.

ללא ספק 8 אינצ'. במיוחד אם החדר מטופל אקוסטית. אין כאן שאלה בכלל... #smile
  ranroby76  
Act Compatible
הצטרף: 03 אפר' 07
הודעות: 317
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 12:33   
תודה "הו בייבי" . עזרת לי להחליט . #thankyou

ובאופן היפותטי - האם תחום ההיענות החסר (20-50 ) בנמוכים הוא באמת משמעותי
לאיכות המיקס הסופית ? שמתי לב שהרבה מוניטורים יקרים (באופן יחסי ) ואיכותיים הם נטולי בס
בצורה משוועת ! הייתכן שרוב עולם הסטודיו הביתי עובד על טווח היענות של 40-50
לנמוכים ועדיין מגיע לתוצאות משביעות רצון ?

תודה !
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 12:50   
בהחלט ניתן לעבוד עם מוניטורים בעל תגובת תדרים נמוכים מוגבלת (ראה את הNS10 המיתולוגיים) השאלה כמה קשה תעבוד וכמה תיקונים תצתרך לבצע למיקס לפני שהנמוכים במיקס ישמעו לך כמו שצריך.

מול רוב האולפנים הביתים עומדים מספר אופציות:
א)למקסס בבית עם מוניטורים 2way, דיי לנחש לגבי מה שקורא בתחום התחתון,
בסיום המיקס לבדוק כיצד הוא מתרגם בחוץ על רמקולים שונים.
ב)למקסס בבית עם מוניטורים 2way בתוספת סאב,מעט יותר מידע לגבי התחום התחתון מאשר אופציה א' אך לרוב אולפנים ביתיים ממוקמים בחדרים יחסית קטנים וסאב לא פועל בצורה אופטימלית בסביבה זו.
ג)להוציא את המוזיקה למיקסר חיצוני (בהנחת יסוד שסביבת העבודה שלו יותר אופטימלית משלך ובנוסף הוא יודע תעבודה)
ד)לקחת את המיקסים לאולפן חיצוני המציע בנוסף למוניטורים לשדה שמיעה קרוב גם מוניטורים Full Range לשדה שמיעה בינוני ורחוק. (המפלצות שאתה רואה יושבים בSofit mount מובנים אל תוך הקיר עם קוטר וופר גדול מהראש שלך).

אני עובד בשיטת א' ומצליח להפיק מיקסים סבירים (מוזיקה אלק' עתירת נמוכים).

אם אתה מסוגל למתוח את התקציב שלך בדוק בחלילית את הEX66 של אמ אודיו,
אלו מוניטורים 3Way יחסית לא יקרים (בשביל מוניטורים בפורמט MTM) שמתאימים לשדה שמיעה קרוב ובינוני.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 13:16   
ציטוט:
ובאופן היפותטי - האם תחום ההיענות החסר (20-50 ) בנמוכים הוא באמת משמעותי
לאיכות המיקס הסופית ? שמתי לב שהרבה מוניטורים יקרים (באופן יחסי ) ואיכותיים הם נטולי בס
בצורה משוועת ! הייתכן שרוב עולם הסטודיו הביתי עובד על טווח היענות של 40-50
לנמוכים ועדיין מגיע לתוצאות משביעות רצון ?


השאלה היא על גבול הפילוסופית.

אין שום חתיכת ציוד שיכול לבצע רפרודוקציה מדיוקת לאירוע המוסיקאלי אותו אתה מנסה לעבד.

במקרים מסוימים, הציוד מצליח לייצר תוצאה מאוד דומה - וזה אגב פחות קשור לאיכות הציוד ויותר לאופי האירוע המוסיקאלי (ראה ה"ניסוי" שעשה אדיסון עם הפונוגרף).

ברוב המקרים אנו מסתמכים על היכולת של המוח (של הטכנאי או של המאזין) להשלים את החסר ויוצרים סדרה של אילוזיות מתוחכמות כדי שהמאזין יאמין שהוא מקבל רפרודוקציה מדויקת.

יש כאן סדרה מורכבת מאוד של "חוקים" ותופעות פסיכו-אקוסטיות שרוב הטכנאים בכלל אינם מודעים להן (וזה בסדר, אגב. מיקס עושים עם האוזניים לא עם מחשבון).

כאן לא משנה הציוד, אלא התרגיל. טכנאי מיומן יכול לעשות את זה גם עם רמקולים של מחשב ב-18 שקל.

לכן, אין תשובה חד משמעית לשאלתך ולכן גם אין מוניטור מושלם או כרטיס קול מושלם.

אנשים מקצוע יוצרים אשליות באמצעות הציוד שהכי נוח להם להשתמש בו, ולא משנה כרגע אם הם מושפעים מסיבות טכניות טהורות, סיבות רגשיות\נוסטלגיות, או סטטוס-קוו.

כל איש מקצוע מאמץ לעצמו את הציוד שהוא הכי אוהב לעבוד איתו, מסיבותיו הוא, מתרגל ל"חורים" ול"חסכים" שציוד זה יוצר ובסוף משתמש בו בשביל ליצור למאזין הסופי אילוזיות = "לעבוד עליו באוזניים" שהוא באמת שומע רפרודוקציה טובה ואמיתית... #smile
  ranroby76  
Act Compatible
הצטרף: 03 אפר' 07
הודעות: 317
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 13:42   
תומר ובייבי , תודה גדולה על הייעוץ .

החלטתי ללכת על ה-8 אינץ' מאחר ויש התאמה לגודל החדר וכמו כן , היענות
לטווח תדרים רחב יותר . אינני סגור עדיין על המותג שארכוש וכנראה אחליט בימים הקרובים .
בכל אופן , זה לא יהיה בתקציב גדול מ3000 ש"ח , לצערי .

זה מה יש בינתיים ועם זה ננצח #smile

מאחר וכפי שמשתמע מדברי תומר , הביקור באולפן הוא כנראה בלתי נמנע , אינני רואה
לנכון להשקיע , נכון לעכשיו , בציוד יקר יותר . המטרה היא להגיע למיקס פחות או יותר
משקף ולעשות את התיקונים באולפן מסחרי .

ובייבי , אהבתי מאוד את נק' המבט הפילוסופית שלך .
ולכן לא נותר אלא לקבוע ש :

כל אנשי הסאונד הם רמאים - חוץ ממני ... #smile

תודה לשניכם . עזרתם לי עד מאוד . #thankyou
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 13:52   
זה שמוניטור רושם שהגבול שלו הוא 50 הרץ, לא אומר שהוא חותך הכל לגמרי מתחת לזה. בנקודה הזו הוא מתחיל להנחית עקב יכולות, ובקצוות הוא אולי יגיע לעיוות אקוסטי או מכני מסוים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  ranroby76  
Act Compatible
הצטרף: 03 אפר' 07
הודעות: 317
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',08 14:25   
שאלה של מתחילים לראובן -

הבנתי מדברייך שהטווח שבין 20-50 אינו נחתך בשרירותיות ע"י המוניטור
( היתי בטוח שכן ... ) ולכן , עלול להופיע במיקס כדיסטורשן מציק .
אני מאמין שהאינסטינקט של היוצר הביתי הוא להנחית את התדרים המציקים
ולכן , המיקס יישמע גם טוב יותר במערכת היי פיי , שמלכתחילה עונה על הטווח
של 50 ומעלה . השאלה היא ... בעצם למה לא ? למה להתעקש על סאבים
רצחניים במחיר של דיסטורשן אפשרי ?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון