תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטה נכונה (או: איך למנוע בעיות עוצמה) הכיצד?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הקלטה נכונה (או: איך למנוע בעיות עוצמה) הכיצד?
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 12:10   
שלום,

בשבועות אחרונים (או אפשר להגיד בשנתיים האחרונות...) אני "מטייל" כאן בין נושאים,כתבות,המלצות וכל דבר אחר כדי ללמוד עוד על כל עולם המוזיקה...

קניתי לא מזמן כרטיס קול חיצוני אבל לפני שאני קופץ להקלטות מאסיביות וחסרות ידע-בכלל אני רוצה לבקש עזרה/טיפים/הדרכה בכמה נושאים בכל נושא ההקלטות ואיך להגיע לרמת עבודה או תוצר ברמה בינונית-גבוהה,
השאיפה היא להגיע לתוצר שיוכל למלא בכבוד את המשבצת "סקיצה" או "דמו"
(לרמה יותר מזה...אני לא חושב שאפשר כל-כך להגיע אבל מי יודע)

אוקיי, אז שאלותי הם בנושאים הבאים אני מקווה שאני משתמש בביטוים/במושגים הנכונים
אם לא תקנו אותי בכל טעות.

עוצמה


הדרך שלי

- חיבור הגיטרה(או כל כלי אחר) לכניסת ה-Input של הכרטיס
- הגברת עוצמת הכניסה עד הסוף
- כיוון ה-Output על חצי ואת המערכת (שמשמשת כמגבר) על עוצמה סבירה
- הקלטה על ערוץ מונו ללא שום נגיעה בעוצמה של שום פרמטר
- במידה וההקלטה לא מספקת מבחינת העוצמה ביצעתי Normalize אוטומטי

זוהי שיטת ההקלטה שלי,
יש כמה דברים שאני חושב שהם קצת לא בסדר כמו השלב האחרון
אבל מכיוון ששאלתי אני מקווה שהתשובות יבהירו לי כמה דברים.

שאלות

- השאלה הנדרשת, האם הדרך נכונה?
- האם יש כללי ברזל או "דרכים מוסכמות" לגבי עוצמות ההקלטה?
- שימוש ב-Normalize הוא הכרחי במצב כזה?
- לאחר ההקלטה אני מתכוון להשתמש באפקטים צריך "לשמור" להם גם קצת עוצמה?


איכות


הדרך שלי

הקלטתי עד עכשיו ב- 32Bit

שאלות


- שוב, מומלץ לא מומלץ?
- מהי הדרך המקובלת או הלא מקובלת?

אני חושב שהסברתי באופן ברור את השאלות אבל אם יש שאלה נוספת אתם מוזמנים לשאול

הכרטיס הוא Audio Kontrol 1

תודה לכל העוזרים #thumbsup
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 13:02   
" כיוון ה-Output על חצי ואת המערכת (שמשמשת כמגבר) על עוצמה סבירה "
אני לא מכיר את המכשיר,האם כוונתך לTrim? האם אתה מנחית מעוצמת היציאה של הפרהאמפ\Hi Z המובנה לאחר ההגבר (Preamp gain) ?

"שימוש ב-Normalize הוא הכרחי במצב כזה"
אני לעולם לא הרגשתי את הצורך לנרמל דברים והכרחי הוא רק מה שנשמע לי נכון #smile

"לאחר ההקלטה אני מתכוון להשתמש באפקטים צריך "לשמור" להם גם קצת עוצמה"
האם הכוונה להוציא לכל מני פאדלים ולחזור לכרטיס הקול או אפקטים פנימיים?
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 14:06   
קטונתי מלהיות בקיא לחלוטין בעניין, אבל בנוגע להקלטות כך אני נוהג ככלל אצבע:
לצאת תמיד בעוצמה המירבית הניתנת מבלי שיהיה צורך להנחית אחר-כך.

כלומר, אם נקח את הדוגמה שלך של הקלטת גיטרה ללא ממגבר ישירות לכניסה של הכרטיס קול. כיוון העוצמות שאני היייתי עושה הוא כזה:
1) בגיטרה ווליום פתוח עד הסוף (אני יודע שאני בעמדת מיעוט אבל מעולם לא מצאתי את עצמי משתמש בכפתור הווליום לא בגיטרה ולא בבס, אצלי הוא תמיד פתוח עד הסוף).
2) כיוון הגיין (עוצמת הכניסה) לווליום "נכון", מה זה "נכון"? יש על זה הרבה ויכוחים, גם כאן. הנה דוגמא. אני בדרך כלל מכוון כך שהפיקים הגבוהים ביותר בהקלטה יהיו בין 15- ל 5-, תלוי עד כמה אני "מפחד" מהמקור אות שיפגיז בלי התראה.
3) לא ברור לי למה הכוונה ב..
ציטוט:
- כיוון ה-Output על חצי ואת המערכת (שמשמשת כמגבר) על עוצמה סבירה

בכל מקרה, אני מעדיף להתרחק משינויי עוצמות באמצעים דיגיטליים עד שלב המיקס. כלומר, לא לגעת בעוצמות כניסה לא בתוכנה ולא דרך הדריברים של הכרטיס קול.

אם מקליטים את כל הכלים בצורה כזאת מגיעים לעוצמות דומות ויש בסיס טוב להתחיל את המיקס ללא NORMALIZE או הגברות\הנמכות דיגיטליות שיטטיות.

אלו הן דרכי העבודה שלי ואם משהו בהן שגוי אשמח גם אני לשמוע עצות
מקווה שעזרתי

תם
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
האות - כמי שמשלחים מישהו למסע תלאות
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 15:38   
בוא נעשה סדר, כי מושגים אבסטרקטיים כאשר הם נדרשים ליישום נתיב אות עתיר דינמיה ודל ברעשים, לא דומים אצל כולם ואינם ניתנים לאימוץ גורפת.
כעקרון, ניתן לאמץ חשיבה בריאה שאומרת:
האות ביציאה - אנחנו רוצים אותו כמה שיותר "בריא", כמי שמשלחים מישהו למסע תלאות. זה אומר:
- עוצמה (במרחק התגוננות מעיוות כמובן). נתון זה ישפיע על חוסנו של האות בהמשך השרשרת, והוא תלוי ומשתנה בהתאם, ובידינו. ככל שיהיה חזק יותר, כך יצלח את המסלול.
- עמידה בעומס הכניסה הבאה בתור (ה"דרייב" של היציאה, או יכולת עמידת דרגת היציאה של האות בצריכת זרם של הפה הזולל הבא בשרשרת). זה נתון שנקבע בתכנון היצרן. לגיטרה אין הרבה מה להציע מהבחינה הזו, בהיותה פסיבית ותלוית ליפוף של הפיקאפים, אלא אם היא נושאת עליה פרהאמפ (אקטיבית), ואז המוצא שלה נחשב כבר כ-Line Level ולא אות של "גיטרה". רגישות הכניסה תהיה בהתאם.
- נקי, כי בתלאות הדרך עוד עוד יאסוף לכלוך.

שכך:
ציטוט:
חיבור הגיטרה(או כל כלי אחר) לכניסת ה-Input של הכרטיס

ברור שאתה מכניס לכניסה, השאלה אם הנכונה. עבור גיטרה רצויה כניסה עם עכבה (impedance) גבוהה, וזאת כדי להימנע מעומס על התוצר של הפיקאפים. לעתים יש מתג הבורר "מצב גיטרה".

ציטוט:
הגברת עוצמת הכניסה עד הסוף

אבסטרקטי. ה"סוף" אצל כל אחד ובכל שרשרת ובכל חוליה (התקן) שונה, ומן הסתם תלוי בעמידותו ובעוצמת האות הנכנס.
כיול דרגת כניסה חשובה מכמה סיבות:
- מניעת רוויה בדרגת הכניסה של ההתקן הבא בשרשרת
- מניעת אות חלש מדי, אשר יאבד את החיסון שלו מרעשים במערכת עקב היותו במשרעת שקרובה לזו של רעש (כל מה שנגביר אחר כך, יגביר גם את הרעש).
- בהתקנים מסוימים רגישות הכניסה גם משנה את עכבת הכניסה, וכאן נרצה התאמה מירבית ליציאת ההתקן ששלח את האות לדרכו.

ציטוט:
כיוון ה-Output על חצי ואת המערכת (שמשמשת כמגבר) על עוצמה סבירה

שוב פרמטרים מופשטים. "חצי מערכת" זה לא משהו שנמדד, אלא אם יש לך סרגל פנימי שהספקת להכיר במערכת שלך, ואז בכל מקרה זה לא דומה לשום מערכת אחרת אלא אם היא זהה לחלוטין. כנ"ל עם "עצמה סבירה".
אבל אי אפשר לשלול מושגים מופשטים ללא מתן כיוון, כך שכללית מומלץ לקבוע את מגבר-הכוח (זה המחובר לרמקולים או הבנוי בתוכם) על מקסימום. מגבר לא אמור "להגביר" כמו ש"לתרגם לזרם" את האות וזה מה שידחוף את הרמקול מכנית (אני מפשט בכוונה). שכך אנחנו רוצים אותו מיושר עם האות בכניסה, לא הגברה ולא הנחתה, ולרוב זה מצב מקסימום בכניסת המגבר, שהיא לרוב משמשת כ"מנחת". מגבר שאינו מתנהג כך או שמכיל בכניסה קדם-מגבר, יש למצוא את נקודת ה"אין-הגברה" (או unity gain) שלו, ושם להעמיד את כפתור הכניסה. דרגת היציאה השולחת למגבר סופי, רצוי שלא תעמוד על המקסימום, כיוון שהיא לא בהכרח מיושרת-עוצמה, אלא מגבירה קצת. כך התקנים בנויים, שיתנו את האות המיושר-עוצמה בערך בשלשת רבעי הדרך, ועם עוד רזרבה לתגבור (מדובר בכפתוור "ווליום-מוניטור" לרוב, אך גם פיידרים בערוצים, ראה סימון "0" לתצוגה של עוצמה מיושרת עם הכניסה).

ציטוט:
- הקלטה על ערוץ מונו ללא שום נגיעה בעוצמה של שום פרמטר

למה לא לגעת? ואם, כתוצאה מעיבוד באיקיו, קומפרסיה וכו' האות נחת קצת?! אין כאן חוק, אבל רצוי תמיד להגיע למצב שבו יותר תדרש להנחית מאשר להגביר, כי הגברה מעלה איתה את רחשי השרשרת וההתקנים.

ציטוט:
במידה וההקלטה לא מספקת מבחינת העוצמה ביצעתי Normalize אוטומטי

אם אתה מרגיש שנורמלייז מסדר לך את הערוץ, כנראה שהוא כבר בעייתי. או שחסרה דינמיקה והצליל זוחל שפוף בין רעשים בסדר גודל קרוב, וזאת במקום שיישא ראשו הרבה מעליהם, או שעברת דרך דרגת עיבוד/התקן נוסף שבתוכם חששת לרוויה (עיוות, קיצוץ באות). במקרים אלה היית חייב כבר אז לדאוג לאות מחוסן, תמיר, ומצוחצח, או בכל שלב אחר, ולא להשאיר את זה לתיקון מתימטי בסוף, כי הדינמיקה נפגעת בגיהוץ כזה.

ציטוט:
- לאחר ההקלטה אני מתכוון להשתמש באפקטים צריך "לשמור" להם גם קצת עוצמה?

שאלה טובה. אגב, אתה לא חייב אחרי ההקלטה, אבל בעת שימוש באפקטים הכלל של להיכנס בריא כדי לצאת בריא מאותו התקן/שלב/עיבוד/אפקט תופס. כמה בריא?! כמה שיותר עוצמת-אות, אך עם שוליים כנגד שיאים העשויים להביא לקיצוץ/רוויה בדרגה שאליה אתה נכנס.

מכנית ופרקטית, כאשר היד על כפתור הרגישות/עוצמה בדרגות כניסה של התקן/מעבד/אפקט, וביחוד כאשר אין חיווי מספק, אם בכלל, התנועה היא להרים עד המקסימום שבו צופים/שומעים קיצוץ באות, בעת השיאים השוכנים בתוכו (לא בקטע שקט), ממש עד לחלקיק השניה שבו אלה נצפים, ואז להוריד בקצת. זה יפריש שוחד דינמי מספק, ביחוד כאשר האות כבר הוקלט.
אם מדובר באות מקור/בתול (כמו מיקרופון, גיטרה... הראשונים בשרשרת), אלה אינם מציעים דינמיקה ידועה מראש #smile ושכך נהוג לשיר או לנגן בעוצמה המרבית שתופיע במהלך השיר, וזאת לצרכי בדיקה וכיול דרגת הכניסה לכמה רגעים.
למקרה שמדובר בדינמיקה בלתי צפויה לחלוטין, בלתי מתאימה בתור נסיון-כיול וכזו שדורשת ריסון על בסיס של שניות, אמצעי עזר כמו קומפרסור או לימיטר הם כמעט כורח המציאות.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הסבר ציורי של מערכת ההקלטה
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 19:43   
ההסבר כאן שוב ללא עוצמות מוחלטות כי אין לי שום אמצעי חיווי לבדוק את זה (אם זאת ההגדרה).
אבל לפי מה שהבנתי זה כך


האות שמגיע מן הכלי צריך להיות לא גבוה מדי ולא חלש מדי אלא בדיוק בעוצמה הדרושה לעבודה איתו כדי שיעבור בכל "המחשולים" (כניסות,יציאות,חיבורים,וממירים) ויגיע אלינו שלם בריא וחזק.


זה לפי הבנתי (תקנו אותי אם אני טועה) משפט המפתח לגבי הקלטה נכונה

למרות שאני לא סיפקתי לכם נתונים מדוייקים אם בכלל לגבי העוצמות בשרשרת (שוב,כי אין לי שום דרך לדעת אותם) אשמח לקבל גבולות לגבי ההקלטה (אפשרי ולא יהיו קבועים),
לדוגמא:

נניח שעכשיו אני רוצה להקליט כמה כלים גיטרה אקוסטית(בעלת גבוהיים אימתניים),סולו חשמלית (מדוסטרש),ובאס (שומני ורווי בעומק)
וכמובן כולם אמורים להיות עם תופים (לצערי מוכנים ב"עזרת" המחשב) ועל גביהם טייק שירה

לפני ההקלטה ולפני עיבוד אפקטים ו Eq למיניהם,
למה אני צריך להתכונן?ואיך להקליט את כל הכלים שגם לפני המיקס ישמעו באותה עוצמה ובאיכות נאותה?איך אתם הייתם מקליטים?

דוגמא להקלטה שהקלטתי (זה רק עם באס,וכמובן שהאפקטים הונחו ללא חשיבה) לדוגמא של הקלטה


http://fb.esnips.com/doc/9a6c0190-f82c-48e7-bd59-63ea5ad1df92/Bass-Song-(demo)

לגבי ההסבר הציורי בבקשה


הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא


מקווה שהבנתם את שאלותי #smile
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 20:14   
בכל מקרה, וללא שייכות למיקס או לעוצמה של כל תפקיד במיקס - על הערוצים להיות במיטבם בתוך עצמם, בערוץ שלהם.

בוא נמשיך עם דימוי, אולי אחד ויחיד שתאחז בו לאורך כל נתיבי הצליל:

דמיין שדרך דלת מסוימת שעליך לייצר, צריך לעבור מישהו, וזאת מבלי שהראש שלו יפגע במשקוף, אך באותה מידה לא יהיה לה גובה מיותר כדי שלא יעבור איתו אוויר מיותר (המרחק שבין הראש למשקוף יהיה מינימלי).

הדלת = התקן אודיו, רכיב עיבוד, או כל מה שהאות אמור לעבור דרכו
אוויר = רעש, או כל מה שאינו האות המקורי.
מי שעובר = האות.

אם היית מעביר דרך הדלת רק בן אדם בגובה ספציפי, אפשר היה ליצור משקוף מאוד הדוק עד ממש לראשו. (= אות אודיו בעוצמה קבועה).
לצערך אמורים לעבור דרך הדלת אנשים בעלי גובה שונה (דינמיקה, עוצמות שונות), ועליך למצוא את הפשרה בין הגבהים, כך שהגבוה והנמוך יוכלו לעבור מבלי שראש של אחד ייפגע במשקוף או לא יעבור אוויר מיותר מעודף גובה של משקוף.

כדי להעריך איזה גובה נדרש, מה שיבטיח שכולם יעברו, ויהפוך את נתון הגובה של הנמוך באנשים לזניח או לא רלוונטי, עליך להנמיך את המשקוף עד כדי מגע של הגבוה מהעוברים במשקוף (שיאי עוצמה באות הנכנס), ואז בקצת להגביה כמקדם בטיחות.

יש יותר פשוט מזה ליישום בכל נתיבים ושערי האודיו?!
מבחינתך, האות הוא זה החשוב, לא הציוד, כי הוא התוצאה, ומכאן שהוא אמור לשלוט במתחם המערכת, ולהיות במיטבו לאורך כל המסלול, עם מקדם קל של נשימה (נורית אדומה נדלקת?! חזור מעט אחורה) למקרה של שיאים מצטברים (מיקס לדוגמא). הציוד רק משרת אותו, ודואג לאפשר לו לעבור במיטבו.
בכל נקודה בשרשרת הוא אמור להיות איתן, ואפשר שאם לא יהיה כך, גם לא יפיק מהתקן/רכיב האודיו את המיטב (כמו במקרה של קומפרסור, איקיו, אפקטים) כיוון שלא יהיה לו מספיק כוח להוציא מהם את המיץ = להיכנס, להרשים ולרגש את סביבת ההתקן, ולצאת ממנו מועשר.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 20:20   
לא יודע מה רצית להדגים בקטע המוסיקלי, כי קשה לדעת בקונטסט אם העוצמות הוקלטו נכון.
בכל מקרה, הקטע עצמו יפה מאוד #thumbsup , ובטח שלא ניצפה משהו דרמטי שדורש תיקון.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
koryto
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 10 ינו' 02
הודעות: 145
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 20:32   
אהבתי את הרעיון של האיש שעובר בדלת...


מקסים.
_________________
www.record.org.il
www.recordshop.co.il
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 21:01   
אני זוכר שקראתי את הדימוי הנפלא הזה כבר אפילו הדפסתי אותו לפני המון זמן...

העיקרון כשלעצמו מובן לי וגם רשמתי אותו בהודעתי השנייה

אך מכיוון שמוחי עדיין בשלבי התפתחות (גיל 17 בדרך...) ואוזני עדיין לא מיומנות לשמוע
אני הייתי חושב להקליט כלי לפי העוצמה הגבוהה ביותר שהוא יגיע אליה בשיר,ופשוט שם לקבוע את "המשקוף" קצת מעל...

השאלות שהתבקשו כבר בהודעת הפתיחה (אולי ענו לי עליהם ולא שמתי לב) הם

- איך אדע באיזו עוצמה הכלי יגיע לרמה הגבוהה בשיר?
אני פשוט אתן לו לנגן את כל השיר וינתח "מוחית" או "טרום-הקלטית" הוא מגיע לרמה הגבוהה ביותר ורמה זו תיהיה לי הרמה בה אני יציב את משקופי המדומה טיפה מעל?


או לדוגמא שירים כמו Reckoner של רדיוהד או הזמן שלך של היהודים לצורך ההדגמה
השיר מתחיל "בשקט" ובסופו עובר ליותר רוק ויותר כלים נמצאים...
במצב כמו זה אני הייתי מקליט טייקים שונים פשוט "גוזר" את השיר לשתיים ועובד עליו כמובן עם יחס בין שתי הקטעים...
אני מדבר שוב על עניין העוצמות,זושהי חשיבה נכונה?


האם הפתרון הוא בכלל פשוט, להקליט כך שאני מוציא מהגיטרה (במקרה שלי באס) את פול ווליומה ובכרטיס הקול ל"הגדיר" כך שהגיטרה תשמע לי ללא שום פגם או קיצוץ בסאונד וכאשר אני מקליט אני מקפיד שהערוץ בקיובייס לא יגרר לקליפינג

- לגבי הקומפרסור אפשרי ורצוי ולהקליט איתו ביחד?

בשירשור שקראתי פה היה וויכוח מבלבל על עד איזה עוצמה רצוי להקליט זרקו שם המון מספרים ותפיסות עולם שונות אחד אמר -6 ואחד -4 כל מיני מספרים

תוכלו לעזור לי בלעשות קצת סדר בקטע הזה של העוצמה בתוכנה עצמה כפי שמופיע
כאן!

מצטער שאני משגע
פשוט חשוב לי הקטע הזה של העוצמות ולא בא לי פשוט לחבר את הגיטרה ולהקליט


לגבי ראובן,
תודה על התגובות שלך צריך להעניק לך אוסקר #thankyou
הקטע שהקלטתי באמת קצת קשה לניתוח אם בכלל של עוצמות...
אם יהיה צורך בהקלטה של כלי אחד אני יוכל לעשות זאת


ושמחתי שאהבת את הקטע #sorry
אני נגן מתחיל על בס (חודשיים) וזוהי מחמאה גדולה עבורי

מכאן לנושא אחר לגמרי שמעניין אותי
אני חוזר להקשיב בזמן האחרון לדיסק שלא שמעתי זמן רב
Radiohead-In Rainbows
ושם יש הרבה קטעים שהגיטרות והערוצים בכללי נשמעו כאילו דוסטרשו או הוקלטו בווליום בכוונה, אני שומע זאת באיכות FLAC אז אני לא חושב שזה תוצר לוואי
זה דווקא מחמיא לשיר ועושה אותו מיוחד (מה שאצלי הפרמטר בין הראשונים לערכו שלי שיר אבל קטונתי) גלשתי יותר מידי מן הנושא #redface

תודה רבה על התשובות המהירות והעוזרות

#thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',08 21:32   
אשמח אם לא תעצב את הטקסטים שלך כאן כשאין צורך.. לקרוא עברית בכתב נטוי זו משימה לא קלה, לא כל שכן עם קו תחתון הנמשך לאורך משפט...

הזכרתי עוד מקודם שכשמדובר במקור ראשון (מיקרופון, גיטרה), יש לבקש מהנגן/זמר להדגים את עצמו בקטע חזק אופייני, כזה שעשוי להופיע בשיר. מכאן הכיוונים כפי שהוצעו.
כאשר אין אפשרות לעשות זאת, כפי שציינתי, אין ברירה אלא לשתמש בריסון דינמי אוטומטי, או להקליט הרבה יותר חלש, וזה היינו רוצים למנוע כמה שאפשר, כל עוד אפשר.
אפשר וגם עושים זאת - להקליט עם מרסן דינמי כלשהו, לרוב קומפרסור.
בעבר, וגם כיום, באולפן מכובד ישתמשו בקומפרסור חומרה, או לפחות כזה המצוי פיזית לפני כניסת כרטיס הקול. למה?!
אם לדוגמא אתה מקליט גיטרה בס, מחבר אותה לכרטיס הקול, הלה מתרגם את העוצמה לדיגיטל ומעביר לתוכנה, ושם בתוכנה, בערוץ הכניסה המדומה (=וירטואלי) אתה שם קומפרסור, הוא יעזור רק לאלה שמאמינים בהורוסקופ, כיוון שעוד על כניסת כרטיס הקול הבס עשוי לגרום לרוויה, ויגיע כריוויון מעוות לתוכנה עצמה. להוריד שם, בתוכנה, עוצמה לא ישנה את הדיסטורשן (עיוות), רק יחליש את הצליל הכולל דיסטורשן לתמיד.

במקרה כזה קומפרסור בכרטיס הקול (אם קיים) או כזה חיצוני (אולי כזה המובנה בקדם מגבר גיטרה/מיקרופון, ויש כאלה בשפע) הם חובה, כי אחרת הברירה היא להקליט את הבס בזהירות יתרה,או לנגן בעדינות (לא מתאים לנו) או מראש להרים את המשקוף לטווח אובר-מוגזם כמקדם בטיחות, ואז יהיה לנו אות חלש יותר והרבה אוויר/כלום מוקלט יחד איתו, זה ידורש טיפול מיידי עוד בהיות הבס גלמי, כדי להשיב לו את מידותיו, ושיוכל לתפקד כראוי בהמשך.
לנרמל זו אולי דרך, כל עוד זה גלמי ועל כלי אחד, אך גם הגברה רגילה בערוץ או עם פלג, עם ריסון דינמי עליה (לימיטר/קומפרסור) יעשו את העבודה.
במקרה כזה היית רוצה את הבס כמה שיותר שקטה עוד במקור (היא והכבלים...) אחרת בנקודה זו גם רעשים יוגברו.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון