תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שאלה לגבי שימוש נכון בפיידרים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Akamol  
הצטרף: 18 אפר' 06
הודעות: 219
מיקום: Nta
שאלה לגבי שימוש נכון בפיידרים
הודעה פורסם: שבת 07 פבר',09 23:41   
בזמן שאני עושה מיקס רציתי לדעת האם השימוש בפיידרים שבערוצי האודיו
לצורך הגברה והנמכת ווליום הוא נכון,
או שעדיף את ההגברות\הנמכות של הווליום לבצע דרך פלאג מסויים של EQ.
תודה רבה
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 08 פבר',09 00:28   
את שינוי העצמה הגלובלי של הערוץ אכן מקובל לעשות ברמת הפיידר הראשי.
תוספות עוצמה ברמת הפלאגינים לרוב נעשים במעבדי-אות שמשפיעים ישירות על הדינמיקה, דוגמת קומפרסורים.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 08 פבר',09 00:48   
בשביל מה יש פיידרים אם לא כדי להזיז אותם?

נכון שקיימים כפתורי עוצמה ביציאה של הרבה פלאגים, אבל אלה בעיקר קיימים לצרכי פיצוי ושמירה על באלאנס קיים, ובעולם האנאלוגי גם למטרת שמירה על יחסי אות לרעש .

בדיגיטל אני אישית מעדיף להשאיר אותם על אפס כדי למנוע עוד שלב בשרשרת העיבוד ולבצע את הפיצוי ישירות מהפיידרים. גם בקומפרסור למשל, אם אני רואה שהפיידר בערוץ יחסית נמוך, אני מעדיף לפצות שם ולא במייק-אפ של הקומפרסור.

בכפתורי העוצמה ביציאה של הפלאגים אני משתמש במקרים חריגים של עוצמה גבוהה מאוד או נמוכה מאוד שהפיידר לבד לא מצליח להתמודד איתם.
  Akamol  
הצטרף: 18 אפר' 06
הודעות: 219
מיקום: Nta
הודעה פורסם: ראשון 08 פבר',09 19:11   
תודה רבה לכם!
DuckTape
תומך
הצטרף: 21 ספט' 04
הודעות: 1270
מיקום: בסטודיו ( רב הזמן )
הודעה פורסם: ראשון 08 פבר',09 21:15   
לי פעם היה מורה שאמר שהוא ממליץ להציא את המקסימום מהפלאג עצמו כדי לקבל את כל "הבשר" שלו למעט כמה שהווליום שלהם חריג וגבוה מאוד.
_________________
DuckTape , כי דבק טוב עושים מברוזים !
  Akamol  
הצטרף: 18 אפר' 06
הודעות: 219
מיקום: Nta
הודעה פורסם: שני 09 פבר',09 07:00   
אתה אומר שעדיף להנמיך ולהגביר דרך הווליומם שקיים בתוך הVST?
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שני 09 פבר',09 07:52   
להגביר - עם מה שאתה צריך\רוצה.
להנמיך - רק עם הפיידר.
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שני 09 פבר',09 09:51   
it's gain structure.
there are many different situations where you need to boost / cut
and they each have a set of tools and logic behind the choice.
digital is different than analog in this case because the "noise floor", apart from actual noise, also suffers from aliasing (phantom frequencies) when it's boosted.
once you loose the information on the bottom bits it's gone in the chain and further boosting can cause aliasing. thin sound with unpredictable harmonics to my ears.
try attenuating , recording , and playing back while boosting a long fading reverb tail to hear this clearly.
also, you still need headroom on the faders and I wouldn't recommend having many of them above the unity line regularly.
if you set the gain structure correctly, you should arrive at a point where the fader positions represent the balance.
it's one way and there are others, but it makes good sense if you think about it.

for example from analog, if the tape return signal of a track is too weak, you adjust it with the line trim (equivilant to track trim or normalize) so you have more freedom and fader resolution.
another example, if the eq attenuates your signal too much, you adjust it with the eq output.
visa vera, if it boosts too much, cut it at the input to avoid cliping inside the plugin. (if you clip the signal before the output and then lower it there, you get a clipped lowered signal).
compressor "make up gain" is self explanetory.
another point is not to do 2 inverse calculations,
such as cutting the signal very low at one point
and then boosting it way up right before the summing bus.

summing it, the 2 main pifalls on either end are aliasing due to quantization errors (soft end, emphasized by boosts of low level signals)
and of course digital distortion caused by cliping anywhere in the chain.

that's maybe enough for examples because there are almost endless situations.

in the end most important is to listen. not all algorythms are the same, so the one that sounds best to you is the right one to use.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 09 פבר',09 13:01   
ציטוט:
לי פעם היה מורה שאמר שהוא ממליץ להציא את המקסימום מהפלאג עצמו כדי לקבל את כל "הבשר" שלו


זה רעיון שמגיע מעולם האנאלוג, ולא בטוח שהוא מתרגם נכון לדיגיטל. הדוגמאות שאדם77 נתן טובות לאנאלוג, אבל בדיגיטל אנחנו בד"כ מעוניינים לבצע כמה שפחות עיבוד אם המטרה היא לשמר איזהשהו זבר לסאונד המקורי.

בדיגיטל, כל עיבוד מבצע QUANTIZE מחדש של הדגימה, אם שמנו שרשרת של אפקטים, ובנוסף לעיבוד עצמו ביצענו גם הגברה והנמכה של העוצמה (מלבד איפה שבאמת דרוש) רק בשביל לקבל ,שרשרת גיין אנאלוג סטייל זה פשוט לא להבין איך העניין הזה עובד.

נכון שאומרים "לנצל את כל הביטים" אבל אם זה במחיר של עיבוד נוסף צריך להקיש טוב טוב ולשים לב אם זה שווה את זה בכלל. יכול להיות שפלאג אחד לא יעשה הבדל, ואפילו לא שניים, אבל כשמתחילות שרשראות פלאגים שבכל אחד נעשה עיבוד כפול, זה מתחיל להיות מורגש.
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שני 09 פבר',09 13:44   
I'll try in different words.

in a nutshell, quantization errors are more of an issue with softer levels
because they actually "produce" content that wasn't there to begin with,
since the resolution in the bottom end is quantized to fewer bits,
leading to low level, random (erronuous), points above and below the zero line, which translate to random phantom frequencies.
if you fall down low enough in level along the processing chain and boost back later
this is clearly audible, like the experiment I described.
bounce a reverb tail on -60 and boost it back up, nothing to do with noise floors and hiss, a purely digital phenomenon.
that's why I recommended maintaining a healthy gain structure.
of course if you have 48 bits at your disposal internally you can go lower than you would with 16 or 24 before this effect kicks in, for the reasons I mentioned above.

this particular side effect of quantization errors doesn't happen with high level signals because they're far enough from the "zero" line,
and what happens there is a different issue than what I'm talking about.
avoiding unnecesary proccesing is always true, and since were talking about gain structure in general,
I think understanding what happens at the extreme ends of it is important to the discussion.

of course instead of writing all this I could say "don't go too soft and boost back up cause it'll sound like tin foil".
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון