תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך אני מקליט קחון?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
איך אני מקליט קחון?
הודעה פורסם: שני 09 מרץ,09 19:03   
אני צריך להקליט קחון בלייב, אין ברשותי יותר מדי אמצעים ומקום אבל נסתדר עם מה שיש, לא קריטי שיהיו זליגות וכו'.

מהסתכלות על הכלי אני מבין שצריך לפחות 2 מיקרופונים, מה שיעמוד לרשותי יהיו:
sm 57
sennheiser md 421
akg ck 47
rode nt-1
rode nt-3
blue bluebird
עוד איזה קונדנסר קרדיו דיאפרגמה רחבה של Soundking

לא מאמין שיתאפשרו יותר מ-2 מיק', אני צריך אותם גם לכלים אחרים וכאמור ההקלטה לייב, אז יש טיפים למישהו? איפה ואיך להציב גם מאד יעזור כמובן.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שני 09 מרץ,09 22:56   
כל קונדנסר שתראה לנכון יעשה את העבודה. זאת בסך הכל קופסאת דיקט (ויסלחו לי כל הקחוניסטים). 60-100 ס"מ לפני הקחון בגובה 100-120 סמ מהרצפה מצביע אל הקחון. קמפרס יפה ולאט ויהיה בסדר גמור. C414 מכל סוג הוא המיקרופון הפשוט והמועדף ליישום זה.

איני חובב שני מיקרופונים על שום כלי שאפשר להקליט עם מיקרופון אחד.
_________________
הפקה ומיקס
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 00:28   
וואלה, תודה על התגובה. #thumbsup

יספיק אבל קונדנסר אחד במרחק הזה כדי לקלוט גם את הנמוכים וגם את הניואנסים של האצבעות? פשוט הכלי הזה מתפקד כבייס משולב עם סנר אז אוטומטית חשבתי על שני מיקרופונים, יש גם את החור שבצידו.

אתחיל עם קונדנסר אחד ממול ואטייל קצת עם אוזניות, נראה משם.

שוב תודה.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 01:58   
לדעתי קחון בלייב ממרחק של 100 ס''מ זה קצת בעייתי , 60 זה כבר בסדר אבל בכל זאת הייתי מוסיף לו מקרופון קרוב באזור החור של התהודה כדי שיהיו לי מספיק נמוכים ופאנצ' לצליל , מאוחר יותר במיקס אתה יכול להוסיף אותו במידה הרצויה למקרופון המעט רחוק יותר .

האם זה לייב הופעה או לייב באולפן ?

זאת אולי קופסאת דיקט אבל יש בפנים מעיין "סנר" כזה שכדאי לתפוש אותו כמו שצריך אם רוצים שזה ישמע כמו קחון ולא סתם קופסא ...

אני חושב שה - MD421 שקולט נמוכים מצויין יהיה טוב בתור המקרופון הקרוב ואחד מהקונדנסרים שברשותך לרחוק יותר .

בהצלחה
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 13:31   
הקחון הוא כלי הקשה שהומצא והתחיל את דרכו (בניגוד למה שאנשים חושבים) באורוגוואי ומשם אומץ מכל מני מדינות ונהיה סטנדרט בעוד סגנונות שהמוכר בניהם הוא הפלמנקו (המודרני) בו הוא נהיה יחד עם הקסטנייטות והפאלמאס אחד הכלים המאפיינים של הסגנון, הוא גם פרץ לתודעה של המוסיקה הברזילאית ושם הוא כלי אורח בסמבה, שורו ועוד מלא סגנונות, הפרקשניסטים הקובנים גם אימצו את הקחון ומנגנים איתו מקצבים מקומיים כמו סון ובולרו ועד מיקצבים פוליריטמיים מופלאים ביותר .

נגן קחון יטוב כול להחליף מערכת תופים שלמה מבחינת נפח הסאונד שהוא מוציא מהכלי וכל זאת בנגינה ללא שימוש במקלות.
הצד הקידמי של הקחון אכן עשוי מדיקט עבה ושאר הכלי עשוי מעץ אבל הדיקט הוא רק מרכיב אחד מהסאונד, עוד מרכיבים הם זרדים שנמצאים בתוך הכלי, תיבת תהודה גדולה וחור בגב כמו של תוף רגל.

בשביל להקליט את הנפח המלא של הקחון צריך להתחיל מ 2 מיקרופונים, אחד קידמי מכוון לידי הנגן ועוד אחד אחורי על החור של תיבת התהודה. מיקרופון חדר תמיד מומלץ לכלי הקשה במיוחד אם מקליטים כמה כלי הקשה לאותו שיר ורוצים ליצור "דבק" אקוסטי בניהם.

בגלל ריבוי הסיגנונות שהקחון מופיע בהם צריך לבדוק איזה עוד כלי הקשה מנגנים בשיר ואיזה נפח מקום ותפקיד מנגן הקחון, זה משתנה משיר לשיר ומסגנון לסגנון, ההמלצה שלי היא להקליט את כל האפשרויות ולהחליט במיקס.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 15:09   
תודה לכם, אנסה ונראה מה הולך.

ציטוט:
האם זה לייב הופעה או לייב באולפן ?

לייב באולפן דחוס.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
giraffe
תומך
הצטרף: 14 ספט' 05
הודעות: 824
מיקום: חדרה !?!?
דווקא מפתיע
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 16:08   
אבל הניסיון הכי טוב שלי עם קחון היה דווקא עם D112 כ20 ס"מ מהחור של הקחון,
אמנם זה היה בהופעה אקוסטית והיה עוד SM57 בקדמת הכלי אולם בסוף השתמשתי רק בD112. נתן נפח יפה בנמוכים כפי שציפיתי ובעיקר הפתיע בסאונד "סנר" מדוייק ונעים. כמעט לא היה צורך בEQ.

כמו שTANTAN הזכיר, כל שיר עומד בפני עצמו. בחלק מההופעה באמת הסאונד היה מרוח מעט, אולם משחק קצר ביחס בין ה57 לD112 איזן את הבעיה.

מהרשימה שלך הbluebird נראה לי יתפקד יפה כ414 למרשם של JS.

עדכן אותנו איך יצא. תמונות תמיד יתקבלו בברכה.
_________________
"אנשים רצו דמוקרטיה ? נו, הם קיבלו...."
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
קחון 2
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 16:43   
ציטוט:
יספיק אבל קונדנסר אחד במרחק הזה כדי לקלוט גם את הנמוכים וגם את הניואנסים של האצבעות? פשוט הכלי הזה מתפקד כבייס משולב עם סנר אז אוטומטית חשבתי על שני מיקרופונים, יש גם את החור שבצידו.


לקחון בודד זה בהחלט יספיק, גם כך איני חסיד של עודף נמוכים שבמיקס עמוס תמיד צריך לחתוך. אני בהחלט חסיד גדול של הסאונד בחדר ולכן מיקרופון במרחק מהכלי (ורצוי מקומפרס למופת) מעניק לי את כל הסאונד שאני מחפש. במידה והאולפן דחוס בנגנים אחרים חדירת הכלים אל מיקרופון מרוחק תהיה גדולה והמהומה רבה ולכן יש להתקרב מאד אל הכלי. קירבה לכלי מלכתחילה מדגישה את האזור הקרוב למיקרופון כמו כן יש לקחת בחשבון כי מיקרופון כיווני מוסיף נמוכים (ברור נכון?) ולכן תוספת מיקרופון המכוון לחור אינוה תמיד הכרחית. אם הקחון אמור להיות ה-כלי החשוב ביותר במיקס, ויהיה לו את כל המקום הדרוש לכל התדרים שהוא מפיק - אפשר להוסיף מיקרופון המכוון אל החור ולקבל סוג של BD...
במידה ואתה רוצה להכיר את הקחון בקש מהנגן לנגן מעט ותסתובב עם האוזן (האחת כמו מיקרופון - לא שתיים) סביב הכלי להכרת כל אזורי הסאונד שלו. כך תוכל להחליט מה נכון למוזיקה שאתה מקליט באותו סשן ומה אינו מתאים.
בתמונה הכללית לא תמיד רצוי או נכון להקליט כל כלי כמה גדול שאפשר - לעיתים רצוי להקליט כמה שיותר אפקטיבי גם אם בסולו הסאונד אינו כליל הפאר.
_________________
הפקה ומיקס
8finger
Act Compatible
הצטרף: 04 יונ' 06
הודעות: 1004
מיקום: HaOgen
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 20:06   
אני הקלטתי כמה פעמים עם ה57 שמופנה לאצבעות של הנגן מקדימה (כמה שיותר קרוב בלי שיפריע לו)
וה421 מאחור שהוא חצי בתוך החור עצמו וחצי בחוץ, (יתן יותר נמוכים). בנוסף, וזה תלוי הרבה בחדר,
אחד הקונדנסרים ליד האוזן של הנגן מופנה למטה הרבה פעמים מוסיף המון.
_________________
www.ogenstudio.co.il

facebook
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שלישי 10 מרץ,09 22:51   
תודה לכם.
מאחר ואין כלים פרקסיבים נוספים אנסה להושיב אותו מעט בנמוכים יחד עם הבס, אם אני אראה שזה יותר מדי אשאר עם קונדנסר בודד מולו שכנראה יהיה די קרוב, אדווח מה יצא.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון