הצטרף: 17 אפר' 02
הודעות: 10
פורסם: שלישי 03 ספט',02 13:48
אני כרגע בונה CD עם קומפילציה של קטעים שאמורים לעזור לי לאבחן איך מוניטור מתנהג.
אני מחלק את הדיסק לשני חלקים:
1. חלקים של שירים/יצירות שבהם יד דפוס עבודה ברור, לא שירים שלמים. למשל קטע שבו יש כניסה חזקה של מצילות CRASH או RIDE ובכך לבחון את הטוויטר, או קטע שבו יש שילוב חזק של BASS DRUM וגיטרה בס, מה שיעזור לי לזהות מוניטור שמגזים בחלק התחתון, וכד'.
2. שתיים או שלוש יצירות מוסיקליות שלמות שמכיר על בוריין, רק בשביל להקשיב לאורך זמן ולראות אם המוניטור מעייף/הורס/מיפה <מלשון יופי>.
הערכה שלי, עד חמש דקות של קטעים ספציפיים, ולא יותר מעשר דקות של מוסיקה, סה"כ כרבע שעה לטסט. פשוט נראה לי שפחות מזה, קצת יקשה עלי להגיע למסקנה, ומעבר לזמן הזה אני עלול להתעייף אם אמור לשמוע 3 או 4 זוגות מוניטורים.
וכמובן אתה לא יכול להשתלט על חנות ליום שלם אז צריך לקבוע איזה מסגרת סבירה :roll:
אז ראשית, מה דעתכם?
ואיך אתם ניגשתם לעשות את מלאכת בחירת המוניטור שלכם?
דבר נוסף, מה עדיף לדעתכם, לשמוע את הכל,ברצף, על מוניטור A ואז לעבור למוניטר B וכן הלאה? או לשמוע קטע מסויים על מוניטור A ולשמוע את אותו קטע על מוניטור B וכן האלה...?
כל זה כמובן מתבסס על כך שבכל חנות ישנם לפחות שני זוגות מוניטורים לבחינה :P
זהו.
מזמין דעות, הצעות, קטילות 8)
עמית
הצטרף: 17 אפר' 02
הודעות: 10
פורסם: שלישי 03 ספט',02 20:29
היי שי,
לא שאלתי על איזה מוניטורים ממליצים כאן, גם כי זה כבר נשאל בעבר, וגם כי מוניטור זה משהו אישי <כמו שכתבת>. יותר עניינה אותי הדרך לבחירה, איך אנשים בחרו.
אז תגיד, אבל באמת, לשמוע שיר אחד ולהחליט?
על רכישה של 5000 ש"ח????
ידידי, אני משקיע יותר זמן ממה שתארת, בלקרוא את התפריט של פיצה דומינוס :o
sorry, זה לא רציני.
עוד תגובות?
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 234
מיקום: London
פורסם: שלישי 03 ספט',02 21:24
If you already mixed/wrote music on monirots/home speakers that you think you know, you might wanna listen to that stuff on the monitors you are chking.
See if you can hear problems that you couldnt hear on ther monitors.
Also if there is a cd that you realy know and apreciate it sound, it could be a good idea to listen to him as a referance on a couple of monitors, i think thats a good indication.
_________________
"Adventure, excitment , the jedi craves not these things"
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
פורסם: רביעי 04 ספט',02 02:25
תראה, אני לא חושב שמישהו פה ענה לך על השאלה כמו שביקשת.
בכל אופן, אני חושב שבודאי הרבה יותר טוב לשמוע קטע במוניטורים X ומייד אחרי לשמוע את אותו הקטע במוניטורים Y באותו הווליום. ככה להמשיך להשוות עוד קטעים.
כמובן שכדאי מאד מאד לקחת איתך מיקסים שעשית ואתה ממש מכיר את כל הטוב והרע שלהם ולשמוע אותם על המוניטורים בחנויות.
איפה שתמצא את הכי הרבה פגמים\חורים\שריטות וליכלוכים על הקטעים שלך שם תדע שאלה מוניטורים שאיתם כדאי לעבוד.
מניסיון של הקשבות בחנויות, ה-NS10 של ימהה יהיו אלה.
הם מעייפים ומכערים את המוסיקה, ככה שלא תרצה לשמוע עליהם מוסיקה בשביל הכיף, אבל בשביל עבודה הם מצויינים. (רוב האולפנים בחו"ל כנראה לא טועים..)
יש במיוזיק שופ את המוניטורים של ארט שלדעתי הם לא רעים בכלל (וזולים יחסית). בשבילי הם פשרה בין עבודה להנאה ממוסיקה. (זאת בידיעה שבעתיד אני ארכוש גם זוג נוסף של מוניטורים לעבודה בלבד: NS10)
תנסה את הטנוי רוויל בסנטרוניקס, בזמן האחרון אני שומע עליהם כמה מילים טובות, תנסה את ה-KRK K-ROCK אצל האוזמן, מהם גם די התלהבתי.
תנסה לבקש בחנויות אם תוכל לקחת זוג למיקסוס ליום אחד. אני לא יודע כמה יתנו לך, אבל שווה לנסות. אל תשכח שגם האקוסטיקה והחדר משנים.
אם יש לך בעיית תקציב אתה יכול ללכת לחנות המחשבים השכונתית ולרכוש "מוניטורים" של מולטימדיה לסאונד בלאסטר עם 120 PMPO... והם גם לא תופסים הרבה מקום...
:wink:
תהנה מהסקר
(ותפנה אלי בפרטית לפני הקנייה (אם זה בחודש-חודשיים הקרובים), אולי נעשה קנייה ביחד ונקבל מחיר יותר טוב. כנ"ל גם אחרים)
ספטמבר 2002.
יום טוב