תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
יחסי gain - output בפרה חיצוני
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  yariman  
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
יחסי gain - output בפרה חיצוני
הודעה פורסם: ראשון 25 מרץ,12 18:35   
אתמול הגיע לאולפני הצנוע פרה אמפ חדש - BAE 1073MP בגרסתו הכפולה (הכי קרוב לניב וינטאג' אצלי באולפן, אני מתרגש #lol )
ישר התאמתי את המתח לארץ (הכי קרוב היה 240 אבל זה עובד טוב - מזל שהפיוז של 250אז יכולתי לבדוק ) והתחלתי ללמוד אותו...
וישר כשבאתי להתחיל לסובב נובים, שאלתי את עצמי איך אני מתכוון למצוא את היחסי גיין - אווט פוט הנכונים.
הרי הכוונה שלי היא להתחיל מהמקום הכי נקי ועם הכי הרבה הד - רום ולאט לאט להגביר את הרוויה ההרמונית עד שאני ארגיש שזה מספיק.
הבעיה מתחילה כשאין לי מושג מתי הסיטואציה עם הכי הרבה הד - רום. מקסימום אווט ומינימום גיין? אווט באמצע ומקסימום גיין?

בהנחה שאני תמיד רוצה למצוא קודם כל את המקום עם הכי הרבה הגבר *נקי* ומשם להמשיך - איך אני מוצא את אותו המקום?



עוד שאלה: האם ישנה טכניקה של שרשור פרה'ס? אני מדבר על כמו שרשור קומפ', שבו אחד לדינמיקה ואחד לאופי, אז בהקבלה לפרה'ס אחד למקסימום הד רום והשני לרוויה.
זה בהחלט נשמע מעניין, ורציתי לדעת אם יש סיבות אלקטרו-אקוסטיות או משהו בסגנון הזה שמציעות להימנע מהרעיון....

תודה ושבוע טוב, יאיר #thumbsup
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
Tomerttb
הצטרף: 24 מאי 09
הודעות: 407
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: שני 26 מרץ,12 17:00   
הי יאיר, קודם כל תתחדש.
אם תסתכל באתר של BAE תחת 1073MP יש אזור של טיפים
לצערי יש שם רק שני טיפים, אבל אחד מהם מתייחס למה ששאלת.

ציטוט:

Set the gain knob (red Marconi) around 20 on the dial and set the output (grey knob) fully clockwise. This gives you the highest headroom and cleanest signal path. Every click is in 5db increments so if one click is too hot, attenuate the output to get inbetween the 5db steps.


איך אתה מתרשם ממנו עד עכשיו אני ממש לפני הזמנה של MPF
הזמנת מזיו ?
תומר.
8finger
Act Compatible
הצטרף: 04 יונ' 06
הודעות: 1004
מיקום: HaOgen
הודעה פורסם: שני 26 מרץ,12 17:25   
אני בד"כ מתייחס להד רום מהגיין. גם ב1073 של ניב ההתייחסות היא ראשונית לגיין (שהוא במדרגות של 5 אני חושב) ואז כיוונים עם הTRIM (מה שמופיע לך כOUT).

כלומר לתת לך את הכיוונון הסופי. מה שטוב בפראמפים עם גיין ועם אאוט זה שאפשר לדשטרש בכייף מבלי דיסטרוש דיגיטלי.

לגבי שרשור, עשיתי את זה בעיקר בריבונים ישנים.. זה היה מגניב אבל נחוץ באותם מקרים.
הדבר היחידי כמובן זה להיזהר ממתח פאנטום כפולץ
_________________
www.ogenstudio.co.il

facebook
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 26 מרץ,12 18:51   
ציטוט:
הכי קרוב היה 240

זה המתח הרשמי בארץ, זה שאינו כזה בכל מקום קשור לפרמטר של מדינה שבה הכל כאילו, בדיעבד וכביכול. מה שחשוב זה שאם מתח הרשת שלך נמוך בהרבה מ-240, ספק הכוח עשוי להציג המהום קל, אז אם זה יגיע, תדע למה.

לגבי הקביעה: כיוון שמדובר בחוליה ראשונה בשרשרת, האוזן חשובה מאוד, וכפי שנאמר מעלי, שילובים שונים יכולים להפיק תוצאות הרמוניות שונות, אבל מבחינת תקורה עליך בכל מקרה לנסות להעניק למיקרופון הספציפי את הרמת העוצמה הדרושה לו להגיע לכוח העיבוד, לאמור לעבור משלב של mic level ל-line level, וזה נעשה אך ורק בדרגה הראשונה.
הפרקטיקה היא להניח את כפתור היציאה על unity gain ואם אין לזה סימון, כאן נכנסת המלצת היצרן או עד הסוף אם היציאה אינה מגבירה (רק מנחת) או שלשת רבעי הדרך (אם היא גם מוסיפה גיין).
כעת אתה שם את הכשרון מול המיקרופון ואומר לו לשיר/לדבר ותך כדי אתה מגביר את רגישות הכניסה תוך שאתה שם לב לקליפינג (קיצוץ באות, וכאן האוזן נכנסת, למרות שאפשר גם עם מכשיר חיווי גל), ביחוד בשיאי השירה/דיבור.

כעת, לאחר שוידאת ששום שיא בשירה אינו מעוות, אתה מוריד נגיעה אחורה.
מכאן אתה ניגש לעוצמת יציאה ומכוון בהתאם להמשך השרשרת או למטרות צביעה.
בנוסף, אם הפרה מאפשר רוויה נעימה גם מעבר לשיאים, עדיין נקודת הכניסה היא זו שתקבע זאת, בתכנון נכון. כל משחק 'צבעים' עם כפתור היציאה יהווה פרמטר משולב עם המשך השרשרת ותלוי בו.

השאלה השניה נשמעת כמו תיאוריה על משהו שאתה לא ממש מתמצא בו, למרות שכל משחק שילובים במכמני האולפן אפשרי ויכול להניב תוצאות "אומנותיות".
קדם-מגבר-מיקרופון מציב מטרה ברורה בשרשרת הסאונד, וזו מה שציינתי בהתחלה. מעבר לזה, חיבור טורי/מקבילי זה משהו שעושים כשיש עודף זמן ולא ממש מטרה. #sorry
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  yariman  
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 22:45   
ציטוט:
איך אתה מתרשם ממנו עד עכשיו אני ממש לפני הזמנה של MPF
הזמנת מזיו ?

תשמע, עד שאני אלמד אותו באמת ואוכל לחוות עליו חוות דעת מבחינת סאוונד, אני יכול רק לומר שהוא בנוי כמו טנק. באמת, עם כל לחיצה על כפתור, כל קליק בנוב אתה מרגיש
שעשו פה עבודה טובה. זה אומנם נשמע כאילו אני עושה לזה רומנטיזציה, אבל זה באמת ככה - הוא פשוט מרגיש ממש טוב ביד.
וכן, קניתי אצל זיו' #wink

למעשה אני מבין מהתשובות שלכם שזה תלוי אם לאווט פוט יש הגבר או שהוא רק מנחית (TRIM), שזה המצב אצלי.
מעניין אגב כמה הנחת יש בכל נקודה אצלי.

ציטוט:

קדם-מגבר-מיקרופון מציב מטרה ברורה בשרשרת הסאונד, וזו מה שציינתי בהתחלה. מעבר לזה, חיבור טורי/מקבילי זה משהו שעושים כשיש עודף זמן ולא ממש מטרה.

אתה צודק בהחלט - זה לא בא ממקום של מטרה שלא הצלחתי להשיג קודם, רק מתוך סקרנות והנאה.
אבל אם אנשים לא היו סקרנים ומתנסים בדברים - סבר להניח שהיינו נשארים מאחור #wink
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון