תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מוניטור לאולפן ביתי ולנגינה על גיט. בס(?)
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
מוניטור לאולפן ביתי ולנגינה על גיט. בס(?)
הודעה פורסם: ראשון 09 פבר',03 23:05   
הגעתי למסקנה הסופית שמוניטורים כנראה טובים רק לדבר אחד... לבנות מיקס. אם אני רוצה לנגן בס רצוי שאעשה את זה עם מגבר. אז גם בהתחשב בכך האם הרולנד DS30A זה מעצם בסיסו בחירה רעה בגלל ההספק הנמוך או סתם בגלל שזה זול יחסית?

בועז
yohayblo
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 519
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 00:31   
בועז. נראה לי שאתה בהתלבטויות מוזרות במקצת. יכול להיות שאתה נקרע בין 2 דברים, בעיות תקציב (כמו כולנו) ומנסה לעשות את הבחירה הנכונה.
אני לא כ"כ מבין מהדברים שלך את מטרותיך. אתה רוצה לנגן באס או לעשות צעד בדרך למה שנקרא "אולפן-ביתי" - ואז לרכוש מוניטורים ?
אם אתה רוצה לנגן באס - אין כמו מגבר באס. לדעתי לפחות. אני לא האיש לקבל ממנו עצות לגבי מגברי באס.
אם אתה רוצה רמקול שישמש כ"מוניטור" למיקסים ושות' - אזי הכיוון הוא שונה לגמרי.
אל תנסה להתיימר "לקמבן" פתרון שישלב בין השניים כי זה פשוט לא ילך.
לגבי אותו "רולנד" שציינת. האזנתי לו - ולא אהבתי (כמוניטור אולפני זול). ממש לא. אבל זה רק אני. על באס אין בכלל מה לדבר דרכו.

יוחאי.
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
רגע משהו אני לא מבין
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 01:53   
רגע, יש משהו אני לא מבין. אוקיי, ברור שלא מומלץ לאף אחד לנגן באס, או גיטרה דרך מוניטור אולפני בהופעה או בחדר חזרות, זה ברור כשמש.
אבל, אם מדובר בשימוש ביתי, בחדר מול המחשב, מה כבר ההבדל בין זה, שהבנאדם יחבר את הבאס למיקסר או פראמפ ומשם לאותם מוניטורים, ויתאמן או יקליט, לבין זה שהוא יריץ באס דרך מכונת ההקלטה, לאותם מוניטורים? כמו למשל בזמן מיקס, שבו הוא יכול להתעכב במשך שעות או ימים על הבאס בסולו או על הבאס והתופים בסולו?
אני לא רוצה להטעות, אבל לי נראה שלא יקרה נזק , אם האיש ישתמש במוניטורים לנגינה ואימון בחדר, תוך שמירה על ווליום סביר והתחשבות במיגבלות ההגיוניות של רמקולים כאלו.
אשמח לתיקון אם אני טועה.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
תאמינו לי יצאתי מהפורום הזה יותר מבולבל מקודם
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 09:18   
חשבתי שאני אצליח להרוג שתי ציפורים (או שלוש במקרה שלי) בבת אחת בהנחה שמוניטורים מיועדים לעיצוב סאונד ולפיכך מיועדים לדברים כמו להשמיע סינטי ושירה ובס וכל כלי אחר שאני ארצה להקליט כי אני משתמש בהם לעיצוב סאונד וזה היעוד שבתמימותי חשבתי שהם אמורים למלא. חשבתי שלכן אני יכול גם להשתמש בהם כדי לנגן בהרכבים מצומצים בווליום נמוך. חשבתי שרמקולים ב900 ש"ח יד שנייה מספיקים לדבר כזה והתברר שהם מיועדים לכריזה...

אז אני פשוט מחפש את הפתרון הזול ביותר שעדיין יתן מענה טוב. גיטרה חשמלית זה דבר שאני מקליט מהמגבר מאה וואט שלי דרך SM58 וזה נשמע לי כמו גן עדן. בס למיטב הבנתי זה כלי שמקליטים דיירקט הרבה יותר למרות שהשמיעה שלי פחות מפותחת לדעת אם זה נשמע טוב.

בחיים לא היה לי מוניטורים אז אני מתקשה לשמוע הרבה הבדל ביניהם לרמקולים רגילים כמו שפעם התקשיתי לשמוע את ההבדל בין גיטרות חשמליות. אז איך לומדים לשמוע את ההבדל? קונים כלי לא הכי זול ולא הכי יקר ומנגנים בו עד שמפתחים שמיעה. אני יכול לשגע עכשיו מוכרים בכלי זמר במשך חודשיים ועדיין לא אצליח לשמוע את זה כמו שצריך כי זה כלי שצריך לנגן עליו כדי להבין. אני לא אקנה בס 5000 ש"ח עד שהיה לי לפחות שנה וחצי בס בבית כי רק אז אני אגלה שהבס שלי אחלה אבל היא לא מתאימה לי בשיט ואז אני מוציא אותו כסף שוב. אז חשבתי אולי יש פתרונות טובים אך לא יקרים מדי כדי שאני אוכל ללמוד.

אז בסדר הבנתי שאני צריך להפריד בין מגבר בס לבין מוניטור אבל מתישהו יש מקומות שבהם לא חייבים להוציא את העשרת אלפים ש"ח ואיפשהוא צריך להיות גבול כי במילא בשנים הקרובות לא יתאפשר לי לעבוד הרבה בחדר עם שטיחים מקיר לקיר כמו שצריך שזה הרבה יותר חשוב בתור התחלה ועולה פחות כסף מכל ציוד שאני קונה לבדו...

בועז
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 09:37   
בועז
אתה חי בבועה שנבנתה סביבך במשך כל הזמן, וממנה ינקת את כל המושגים שלך בכל הקשור לסאונד או הפעלה.
ברגע שגילית את הפורום, משהו מתנגש לך עם מה שהבנת עד היום, או אם מה שאתה מתעקש לא להבין כעת, ובמקום שתנסה לרענן מחשבה, אתה מתעקש לקבוע עובדות.
אני נכנע במקרה שכזה, וקרא מה שרשם לך יוחאי.

תומר, אמרת בעצמך את הדבר הנכון:
ציטוט:
נראה שלא יקרה נזק , אם האיש ישתמש במוניטורים לנגינה ואימון בחדר, תוך שמירה על ווליום סביר והתחשבות במיגבלות ההגיוניות של רמקולים כאלו.

שנינו יודעים איזו דינמיקה ורוחב גל דורש בס כדי להיות מופק נכון - ביחוד בזמן נגינה חופשית - זה גם לא סוד שלהקליט גיטרה - כלשהי - עבודה עם מגבר ומיקרופון מניבה תוצאה פנטסטית.
זו תהיה התאבדות אורלית מצידו של בסיסט לנגן דרך רמקול של 5 אינצ' - רק גיטרה בס - בתור 'בוקסה' לבס.
יש מוניטורים אולפניים שעומדים בזה יפה. ויש בשבילם גם חדר מתאים להתפשטות אותם נמוכים.
הבחור למעלה רוצה שיהיה לו רמקול "רב-תכליתי", ומכאן שכל דבר יכול להתאים לו, רק שלא יבוא בטענות על איכות הסאונד או החיים הקצרים של המוצר.
עבודה נשלטת ומבוקרת דרך מוניטור אולפני, והבנת המטרה שלו, זה כל הענין, ולא להפוך את זה לרמקול 'מערכת הגברה'.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 15:59   
שניה, אני מקליט ישר לתוך הכרטיס שלי.
ושומע דרך ה"רמקולים" שאיתם אני עובד. מה רע?
אני לא מפציץ בווליום, לא משתמש בהם לחזרות. רק מקליט איתם..
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 16:32   
יפה. מה הבעיה?
כל עוד אתה לא מנסה להשתמש בזה למשהו אחר, ובמיוחד כרמקול 'חזרה', היכן שכל נגן מתחרה על הדינמיקה עם המגבר/רמקול שלו, או שכולם נדחסים לרמקול אחד ובו זמנית גם מנגנים ושומעים... להבדיל ממצב בו טכנאי/מפעיל אחד שולט על הכל, כאשר כולם שומעים עם אוזניות או מנגנים בחדר נפרד.... מה רע?
פרופורציות. זה לא רמוקל PA. המוניטור אולפן הכוונה.
כשרוצים אווירת PA באולפן, ויש שמחפשים את זה, אז אפשר להקים מערכת הגברה שכזו, וזה נפלא, ונחמד, וסבבה.. זה לא מוניטור אולפני. למרות שאני לא שולל יצירתיות שמצורך #smile
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
בסדר אמרתי שוויתרתי על זה כמגבר!
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 16:54   
אני שואל אם לבנות מיקסים עם זה שכוללים בס ותופים ומה שבא לי אני יכול עם רמקולים כאלה...

בועז
  BoazP  
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
להזכיר שאני מדבר...
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 16:55   
על DS30A של רולנד. ואם לא זה אז מה לגבי SP5B של MAUDIO?

בועז
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 פבר',03 17:11   
בוודאי, בועז.
מוניטור ל"שדה שמיעה קרוב" מוגדר ככזה.
אין כאן יומרה להשתמש בו למשהו אחר, גם מבחינת היצרן, כפי שיצרן רמקול כריזה לא רשם בנתונים "מוניטור אולפני".
מה שנשאר, ותמיד יישאר לך, לעשות, זה לקרוא מה נכתב כאן בנושא בחירת מוניטור לאולפן, וליישם את המלצות הבדיקה עד שתגיע להחלטה עצמית של איזה דגם.
כל השאר ענין של טעם, העדפה אישית והתאמה לגודל החדר.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון