Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 17 אוג',03 15:51
נקודת החיתוך,cross, צריכה להיות כזו שתנחית כמות מסוימת בקצה התחום שלפני החיתוך, ואותה כמות בקצה של התחום השני.
בצורה זו תהיה חפיפה מסוימת, בכל רמקול בנפרד, בנקודת המעבר, כך שתחום התדרים שבאזור נקודת החיתוך/מעבר יופיע ב"מחצית" העוצמה בכל תחום, ויסתכם כדי "שלם" אחד (חצי מכאן וחצי משם), וזאת כדי שלא יפגע בזה שהוא 'נופל' על נקודת מעבר.
א-סימטרי, זה ההיפך מסימטרי, ואם אותה חברה מציינת את זה בתור תכונה, אני לא מוצא לכך שום הגיון, אלא אם היצרן נדרש לתכנון חיתוך לא-סימטרי, לאמור, יש יותר מאותו תחום-מעבר בצד אחד של המתרס, מאשר בצד השני (בפשטות).
פירוש אחרת של א-סימטרי יכול להתקשר לתדר של נקודת הקרוס, שאפשר שהוא אחד בצד אחד של המפצל, ואחר בצד השני שלו...
למה בכלל צריך להתייחס לנקודת המעבר?!
אם ניקח תחום אחד לדוגמא, הגבוהים, אז הפילטר/מסנן שבמעגל החיתוך, אמור לסנן את תחום התדר שמתחת לנקודת התגובה הנכונה של הרמקול לתדר גבוה, כך שתדרים נמוכים לא יחדרו אליו.
כדי שלא תיווצרנה בעיות של שינוי מופע (עקב מעגלי הסינון) העשויות ליצור עיוותים או שינוי בצליל הנמצא בתחום התדרים שבנקודת הגבול (התחום המועד לסינון והפרדה, ועליו כל עומס המעגל), יוצרים מעין חפיפה בין הרמקולים/תחומים, וגם חפיפה זו חייבת להיות מדוייקת ("חצי+חצי" כפי שתואר למעלה, או כל משוואה אחרת שתעניק =1), כך שמבחינת הספק אקוסטי אנו לא נשמע מעברים או נבחין ב"גבול", והאזור החצוי יהיה מטושטש.
פילטר רגיל לא מסוגל לעשות חיתוך חד וחלק (שזה אומר אינסוף הנחתה של התדרים מהנקודה הספציפית ומטה - או שקט גמור) בנקודה הקרובה לאיזור החיתוך. בפועל הוא יוצר עקומה, או מדרון, שהשיפוע שלו מתאר את חדות הפילטר. שיפוע חד = פילטר יעיל יותר.
לעתים, כאשר פילטר אחד אינו מספיק, ניתן לחבר לו עוד אחד, ועוד אחד.. בשרשרת, או, בצורה יעילה יותר, לתכנן מעגל 'משורשר' כזה (order), שבתוכו יש כמה קטבים/דרגות/משתנים של סינון.
מכאן, כמה שיותר זה יותר טוב, ביחוד אם אנו מדברים על "הפרדה", או סינון. אך גם נתון הדחיקה של הפילטר (מצויין בדרך כלל בדיבי) אומר "ככל שהמספר גבוה יותר טוב".