תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת כינור
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הקלטת כינור
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',03 04:08   
היתה פה שרשרת שמדברת על הקלטת כינור אבל כנראה באחד הקרבות היא הלכה לעולמה. זכורה לי תשובה נהדרת של זוט (כל המוצא- יבורך).

אחת ההקלטות שאני מרגיש שאני לא מתקדם בהם היא הקלטת כינור.
המקרופון שברשותי הוא: AKG 414 ULS ,
פראמפ (אמנם נמכר וצריך להגיע לי טאסכאם M520) : אבל עד עכשיו השתמשתי במאקי 24/4

הסאונד תמיד יוצא לא מספק.מאוד לא מוזיקאלי . היי מיד צורם ( 2.5-4 קילו) ואובר טונים שקשה לצאת מהם (6 קילו ומעלה) . לוו- מיד לא מלא מספיק . אחרי כל הקלטה אני מפחד להסתכל על האקולייזר, זה פשוט נורא. אני נשאר עם סאונד מצפצף שרחוק מלהשמע הרמוני ונעים..
ניסיתי כל הצבה אפשרית.הכינור עצמו נשמע נחמד והוא מצלצל לא רע בחדר (אם כי לא הכי טוב..) . מצאתי שהסאונד הכי יציב שאני מקבל נוצר שהמיקרופון כמטר וחצי מהכינור , מצביע על אחד מ"מפתחות התהודה" שנמצאים על גוף הכינור. ניסיתי להציב דינאמי קרוב אל הכינור ואת ה414 במרחק של 2 מטר . ניסיתי להשתמש ב414 במצב הומני (שמטשטש את הקושי שב414, לוקח את אזור האמצע מעט אחורה) אבל זה עדיין לא זה.

אני מקווה שעם הפראמפים של הטאסכאם תהיה לי עבודה פחות קשה. מצאתי שה414 פשוט לא אוהב את המאקי. 2 המכשירים חדים באופיים וה"לוודנסיות" של 414 נשמעת מוקצנת הרבה יותר. בהשוואה לפראמפים באותו המחיר, ה414 נשמע, לטעמי, יותר טוב על האחרים.

אך למרות זאת, כמובן שלא אסמוך על מיכשור, אני מרגיש שאני מפספס משהו.
הסאונד שאני מחפש הוא יותר מלא, עשיר באזור הלוו-מיד . והכי חשוב, לרסן את ההיימיד .

אשמח לשמוע כל עצה לגבי הצבה ואפילו על ציוד שמחמיא יותר לכינור.

תודה
_________________
Sartre knows it
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',03 06:15   
באופן מפתיע, קיבלתי תוצאה יפה (פעמיים) עם C-4000 על ויולה, לא על כינור. אמנם לכינור יש פוטנציאל "קשה" יותר בתחום התדרים שמציק לך, אבל אולי שווה לך לנסות. עוד משהו שכדאי לנסות הוא הצבת שני מיקרופונים בסטריאו - לפעמים "המלאות" שאתה מחפש באה דווקא מזה. בדרך כלל, הצבה של Spaced Pair, מה שנקרא A-B סטריאו, תיתן תוצאה יותר "מרוחה" ורכה מהצבה של שני המיקרופונים כ-Coincident Pair. יכול להיות שזה מה שאתה מחפש. אופציה נוספת היא הכפלה, אבל אז אתה מתרחק יותר מהסאונד "הטבעי".
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',03 07:45   
The vln is built 2 project its sound over a distance.

Find a spot in the room where U like the sound best and place a mic there.

I usually find these spots @ 1.5 meters and farther away.

If U're feeding the sound back 2 the violinist's cans it's very important 2 find the right spot while the player is monitoring via the headphones.

The further away U take the mic the more round the sound gets.

HOWEVER: the player is used 2 hear the vln @20 cm away - VERY harsh.

So, the rounder the sound gets the player will increase brightness in performance and U still get a very bright result.

The solution? In big rooms there is a a critical distance where the performance can't get any brighter.

In small rooms I find the player's monitoring critical. If I encounter a "treble nuke" I make sure the sound the player gets is bright enough. I may eq the cans or feed the player's cans with a close mic while recording the more distant mic.

Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון