למעלה מ-60 אחוז מהסטרימינג הוא של מוזיקה שהוקלטה על ידי 0.4 אחוז מהאמנים המובילים
Sunday, 11-12-22, 00:00, ACT ::: ::: נושא: אולפן והפקה @ 4361
המחקר החדש מצא ששירותי הזרמת מוזיקה אינם צפויים להפיק מספיק 'רווחים עודפים' כדי לצ׳פר אמנים
[תמונה באדיבות pixahive]
המחקר העצמאי של רשות התחרות והשווקים (CMA) פורסם אתמול (29 בנובמבר) וחשף כמה ממצאים מרימים גבות על שוק הסטרימינג המודרני, והשפעתו על היוצרים והמאזינים כאחד.
הוא קובע כי לא חברות התקליטים ולא שירותי סטרימינג 'צפויים להפיק רווחים עודפים משמעותיים שניתן לחלוק עם יוצרים (אמנים וכותבי שירים)' וחשפה כי '60 אחוז מהזרמים היו של מוזיקה שהוקלטה רק על ידי 0.4 אחוזים מובילים של אמנים'.
עם ממצא זה, הוא קבע כי 'כתוצאה מכך, הנושאים הנוגעים ליוצרים לא יטופלו באמצעים שנועדו לשפר את התחרות, אלא יצטרכו אמצעי מדיניות אחרים על מנת לטפל בהם'.
הדיגיטציה הובילה לעלייה משמעותית במספר האנשים שיש להם גישה למוזיקה ולעלייה גדולה במספר האמנים המוציאים מוזיקה (שה-CMA מציין עלה מ-200,000 ב-2014 ל-400,000 ב-2020). המחקר מצא שאמן יכול לצפות להרוויח כ-12,000 פאונד מ-12 מיליון זרמים בבריטניה ב-2021, אבל פחות מאחוז אחד מהאמנים מגיעים לרמה זו של זרמים.
שרה קרדל, מנכ'לית זמנית של ה-CMA, אמרה: 'הסטרימינג שינתה את האופן שבו חובבי מוזיקה ניגשים לקטלוגים עצומים של מוזיקה, ומספקת פלטפורמה חשובה לאמנים להגיע למאזינים חדשים במהירות, ובמחיר לצרכנים שירד במונחים ריאליים במהלך שנים.'
היא הוסיפה, 'עם זאת, שמענו מאמנים ומכותבי שירים רבים ברחבי בריטניה על איך הם נאבקים להתפרנס בכבוד מהשירותים האלה. אלה חששות מובנים, אבל הממצאים שלנו מראים שהם לא תוצאה של תחרות לא יעילה - והתערבות של CMA לא תשחרר יותר כסף למערכת שיעזור לאמנים או כותבי שירים'.
קרדל סיכם כי הרשות מקווה שהממצאים יספקו 'בסיס שיכול לשמש את קובעי המדיניות כדי לשקול אם יש צורך בפעולה נוספת' כדי לעזור למוזיקאים להרוויח יותר רווחים.
[מתוך musictech.com]
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.