נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 22 אפר' 08
הודעות: 89
מיקום: קרית אונו
פורסם: שלישי 01 יול',08 23:08
ראשית, כל DIFFERENTIAL BALANCED יהיה גם הוא מאוזן מבחינת העכבה.
IMPEDANCE BALANCE נקרא גם QUASI-BALANCE וכשמו, הוא קצת "קיצור דרך".
אמנם, מבחינת דחיית הרעש שנוצר על קו מאוזן עם מגבר דיפרנציאלי מקבל, הדחייה זהה למקרה בו מקור הסיגנל "מאוזן" , כלומר בעל קטבים שלילי וחיובי לעומת האדמה בנוסף לאימדנסים הזהים לעומת האדמה (= "האפס"). בכל זאת יש יתרונות לשימוש במקור סיגנל מאוזן שיבוא לידי ביטוי בעיקר בקווים ארוכים או באות חלש כמו מיקרופון:
-לקו מאוזן עוד 6dB סיגנל ו HEADROOM אך רק עוד 3dB רעש, כך שנרוויח עוד 3dB ביחס אות לרעש כפי שראובן ציין כבר.
-השדה האלקטרו מגנטי מסביב קו עם אות מאוזן הינו אפס באופן אופטימלי, כך שתופעת CROSS TALK מצטמצמת.
-בתדרים גבוהים, עכבת המוצא של מגבר משתנה לעיתים בתדרי אודיו גבוהים. השינוי יהיה זהה בשני המוצאים המאוזנים ולכן יתבטל. הנגד במקרה של איזון עכבות, לא יפצה כמובן על השינוי.
- רעש שנובע ממקור הסיגנל, כמו בעיית דחיית רעש ספק במקור, יצא בקטבים הפוכים שיבוטלו בצד המקבל.
החסרונות של קו מאוזן דיפרנציאלית :
-תוספת דרגה שכמו כל תוספת של דרגה אלקטרוניתאו שנאי אינה רצויה אם אינה הכרחית ולעולם לא תשפר איכות צליל מקורית.
-עלות רכיבים, אם כי זניח ממש בתוך מיקסר שלם כדוגמת המדובר. יהיה משמעותי במוצר מאד בסיסי או זול, ולחילופין, בדרגות דיסקרטיות HIGH END.
באם השימוש הוא להשמעה במוניטורים למרחק 30 מטר המשמעות של שימוש באיזון עכבות בלבד היא גבולית מאד (ב-10 מטר היא ממש זניחה), זאת מכיוון שהסיגנל חזק מאד ואינו אמור לעבור עיבוד נוסף. בשימוש עם כבל איכותי, לא הייתי מסתבך בבניית דרגה אלקטרונית. שנאי - בעצמת יציאה אינו רצוי וקשה להשיג במחיר נורמלי מוצר ממש איכותי.
מקווה שעזרתי, דרור