תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 09:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
גישות בעיבוד ערוצי שירה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (545) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
ShlomiTubul
Act Compatible
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 176
מיקום: דימונה
הודעה פורסם: שלישי 03 נוב',09 03:41   
ציטוט:
אח"כ אני מטפל במישור התדר בעזרת שני אקווילייזרים:
האחד מדוייק ו'כירורגי', שנועד ליצור נקיון והנחתה של תדרים לא רצויים (נמוכים, שורקים, בהירים מדי).
השני יהיה מוסיקלי יותר, ובו אשתמש לעיצוב כללי של הצליל, לפי הטעם והחזון האומנותי של ההפקה.


לגבי זה יש לי שאלה מאוד מסקרנת.....
את האיקיו "הכירורגי", הוא איקיו ליניארי או איקיו פרגראפי רגיל?

כי אם הוא אנאלוגי (ברזל), מדמה אנאלוגי (פלאג) או דיגיטאלי אר לא ליניארי (ברזל או פלאג) אתה מבצע פעמיים Phase Shift שיכול להעכיר את הסאונד ואת המוסיקליות של הערוץ, קרי: יפסיק לצלצל כמו שצריך....


כי לעניות דעתי נתת את הגישה הכי נכונה לטיפול בערוץ שירה - הקלטה איכותית, עריכה וניקיון ורק אח"כ אפקטים לסוגיהם וזה נכון לא רק לערוץ שירה זה נכון לכול ערוץ באשר הוא.

אבל לענייננו נתמקד בערוץ שירה כי עליו בעצם כול השרשור מלכתחילה וזה יהיה מאוד נחמד אם תשתף אותו בשרשור של החומרה/פלאג שבו אתה ממליץ להשתמש כדי שדברים יהיו ברורים יותר
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 03 נוב',09 10:45   
אני דוגל בפשטות מבחינת עיבוד.
דיאייסר אם צריך או/ביחד עם עריכה ידנית להברות שוקניות ופופים במידה ויש.
לרוב לשירה המיקרופונים שאני עושה בהם שימוש הם כבר בהירים מה שלא מצריך כמעט איקיו על מנת שהטייק "יחדור" דרך המיקס, לרוב חיתוך נמוכים בלבד לפינוי מקום במיקס,לעיתים אולי הנחתה/הגבר עדינים מאוד באיזורים מסויימים בהתאם לסוג השירה.
קומפרסיה- עדינה,התקף יחסית איטי ושחרור קצר-בינוני. אם עדיין הדינמיקה לא מתאימה לשיר אני אעדיף לבצע אוטומציית/
Fader riding כמו שהמקצוענים מכנים זאת על מנת ליצור איזון או אם אני זה שמקליט למקד את הזמר בבעייה (במידה וזה לא פוגם בביצוע) ולבצע Overdub לחלקים מסויימים.

לעיתים אני עושה שימוש ב Parralel compression.

זה כמובן הבסיס שאפשר להרחיבו מבחינת אפקטים בפן היצירתי. (קורוס,דיליי,ריברב,דיסטורשן,Reamping דרך מגבר גיטרה).



שלומי, Phase Shift קיים בכל איקיו בצורה זו או אחרת. עדיין לא נתקלתי במצב שבו פתאום אמרתי "מזה?<! האיקיו חרבש לי את הסאונד!"
כך שאישית אני לא מייחס לכך חשיבות.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
ShlomiTubul
Act Compatible
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 176
מיקום: דימונה
הודעה פורסם: שלישי 03 נוב',09 17:13   
וחבל מאוד שזאת התגובה....כי זה לא נכון בעליל ויש הבדל גדול.....
פר ערוץ אחד זה לא רלוונטי בזה אתה צודק (לפעמים זה עושה גם טוב לאו דווקא רע), פר מיקס זה מאוד רלוונטי במיוחד בהכפלות של קולות.....

עריכת המערכת:
הנושא פוצל וממשיך כאן:
שינויי פאזה כתוצאה מעיבוד באיקיו - הדגמה
נא להמשיך את הדיון בנושא שם, ולהשאיר את השרשור הזה ON TOPIC
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 04 נוב',09 00:34   
לאורך השנים גיליתי מספר דברים בנוגע לשירה ,

אכן , YOUR SONG WILL SOUND AS GOOD AS YOUR LEAD VOCAL

אבל מה שבאמת חשוב הוא זמר מצויין שיודע הקלטות , מבין ומכיר את הפורמט , עיבוד נכון וציוד ברמה גבוהה בעיקר מקרופון איכותי , ינפקו הקלטת שירה משובחת שב 80% מהמקרים בכלל לא תזדקק ל DEESSER , מעט מאוד EQ ( תלוי בשיר ) וקומפרסיה בינונית , כדאי גם להכיר היטב את הציוד שלך ולדעת מה ה - SWEET SPOTS של כל מכשיר ,

אם נעשה כבר עיבוד , אז עדיף שיהיה אנלוגי איכותי חיצוני וייתן אופי להקלטה , הרמת גבוהים מ EQ אנלוגי איכותי , פותחת את הצליל אבל ללא צרימה , בניגוד לפלאג מחשב .

במקרה שלי השרשרת כוללת מיקרופון שיתאים לזמר , כבלים איכותיים פרא "צובע" קומפרסור שעובד בדרך כלל על עד 4 די בי בפיקים ( ולרוב על 1 , 2 רק בשביל האופי ) ולפעמים אני גם אקליט מראש עם EQ אבל זה תלוי בזמר ובשיר ,

יש כאלה אגרסיביים שמבליטים הברות שורקניות - וכאלה הפוכים מהם , זמרים עדינים שלא מדגישים אותן בכלל , להם אני אוסיף בדרך כלל עד 2 די בי באזור ה 10K כדי להוציא את השירה שלהם מעט החוצה , דבר שהייתי עושה ממילא במיקס ,

בכלל , אני נוהג להקליט הרבה עם EQ אם אני יודע שאוסיף אותו אחר כך , המטרה שלי היא להקליט סאונד "מוכן" ככל שניתן ולעבד פחות במחשב .

בקשר לעיבוד , נתקלתי בעבר בזמרים שכדי לצאת "קולים "ניסו לשיר "רגוע " ובאוקטבה נמוכה על שיר אנרגטי עם הרבה גיטרות ... או בשני זמרים עם אותו גוון קול ששרים את אותה המלודיה על אותו המנעד ושואלים אותי למה לא שומעים מספיק ברור את שניהם ביחד ... , אז נכון , בכל המקרים גם אם לעולם לא ישמעו כמו שהיו יכולים אם העיבוד היה נכון , עדיין יש תמיד מה לעשות , אבל למה להגיע לזה מלכתחילה ?

בעבר כשהייתי עושה מיקס הייתי ממקסס הכל ואז מעלה את השירה , דבר שהיה מקשה עלי לחבר אותה ולמקם אותה היטב במיקס כי כבר לא היה מקום ,
היום אני מתחיל בס תופים ואז מוסיף את השירה , המיקס נבנה מהר יותר ואין מאבקים מיותרים בהמשך וגם הרבה פחות עיבוד ...
yoavcohen
Act Compatible
הצטרף: 24 מאי 03
הודעות: 961
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 05 נוב',09 16:03   
אולי אני אוכל להציג את הנושא מהזווית של מקליט בחדר שינה.

אני בד"כ לא מקליט עם קונדנסר (למרות שיש לי TLM 103) בשל מחסור בחדר אקוסטי, אלא עם SM-58.
כיוון שאני מכיר את ה-SM58 מעולה, אני יודע לשחק איתו כמו EQ טבעי כשאני מקליט שירה (זוויות / מרחק / גובה מול הפה וכו').

עוד לפני ההקלטה חשוב לי שיישמע כיף באוזניות - אחרת כל השירה נשמעת מבאסת.
אני מתחיל מהפריסטים של ערוצי שירה בלוגי'ק. בדרך כלל האיקיו שם מאד לטעמי, או ה-EQ של WAVES (שכבר אין לי אותו, אבל פעם היה לי ואהבתי אותו מאד).

בדרך כלל ב-EQ (הדיגיטלי כאמור) אני חותך את הנמוכים (עד בערך 200-250).
בריברב אני מעדיף לרוב כאלה בהירים אבל לא מתכתיים.

ככה אני מקליט מספר טייקים (בין 5 ל-10), כל קטע של השיר בנפרד (בית / פזמון וכו').
לאחר מכן אני עובר על הערוץ ב-DRY, בוחר את הטייק המועדף עלי בכל מילה ומילה ומנקה את הערוץ (בד"כ אני נאלץ לשים Noise Gate בשל מגבלות החדר, אפילו שאני שונא את זה)
בדרך כלל אני מעדיף לא להשתמש ב-auto-tune (ותחליפיו) אבל לפעמים זה מתאים לסגנון וגורם לזה להישמע יותר מהוקצע.

אני מקליט עם קומפרסור מאד עדין בכניסה כדי להימנע מדיסטורשן, אבל אני מעדיף לא לעבד חזק מדי לפני ההקלטה כדי לשמור מקסימום חופש אחר כך.

אגב חשוב לי מאד לשמור את כל הפרמטרים של ה-Preamp על דף כדי להיות מסוגל לתקן בעתיד בלי לשנות את הסאונד.
_________________
www.YoavHaCohen.com - יואב הכהן.

Logic Pro 8, FF800
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: חמישי 05 נוב',09 16:25   
תודה לכולם על התגובות המעשירות עד כה. #thumbsup
אני מזכיר שוב שנושא השירשור הוא מיקסוס שירה, ולא תהליך ההקלטה שלה.
נצא מנקודת ההנחה שחומר הגלם הוא טוב, ונתמקד בעיבוד שלו בשלב המיקס.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: חמישי 05 נוב',09 16:37   
אני חושב שמה שאפשר להסכים עליו שהעיבוד הכי טוב בשלב המיקס הוא שום עיבוד. #smile
המיקס האולטימטיבי הוא זה שאתה פשוט מרים את הפיידרים וזהו. נגמר העבודה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 05 נוב',09 16:49   
מודה ומתוודה, טכנאי מיקס אני לא, אבל ברבות השנים אספתי כמה רעיונות שמשמשים אותי מדי פעם ושאולי יעזרו לאחרים:

ציטוט:

איך אתם ניגשים לתפקיד השירה במיקס?


אני בדרך כלל עורך תיקוני עוצמה פרטניים: הגברת מלים מסוימות וחלקים קצת חלשים באופן כירורגי, לפני שימוש בקומפרסור. מעבר לזה, אני לא רואה בשירה ערוץ מיוחד במיקס, ואולי כאן אני נבדל מהרבה אנשים אחרים. לכן אין לי טכניקות מיוחדות לשירה. מעבר לזה, מיקסוס עם רפרנס הוא חובה עבורי.

ציטוט:

באיזו דרך אתם משלבים אותו עם האלמנטים שבערוצים האחרים?
האם תמקססו אותו בשלב מוקדם או מאוחר של תהליך העבודה?


תלוי באופי השיר. בדר"כ מוקדם מאד, בו זמנית יחד עם הבס, התופים (אם יש כאלה) והכלי המוביל בשיר.

ציטוט:

מהם האפקטים הטוריים והמקביליים שישרתו אתכם בתהליך?


טוריים: איקיו, קומפרסור. אני חושב שכמעט לעולם לא חשתי צורך להשתמש בדי-אסר.

ציטוט:

באיזה 'תבלינים' תשתמשו כדי להעצים ולייפות את הצליל?


אני מתעסק בעיקר עם שירים שלא צריכים תיבלון מאסיבי, ולכן גם אין לי איזשהם טיפים מיוחדים. עם זאת:

1. אם זה מתאים לשיר, אני בדר"כ אוהב לשלוח לרוורב עליו יושב איקיו עצבני כזה או אחר, שחותך גבוהים (אם אני רוצה צליל "כהה") או נמוכים (אם אני רוצה צליל "בהיר"). הרבה פעמים זה מחליף שימוש באיקיו ישיר לצורך מתן צבע. בכלל, כל הרעיון של לשלוח ל-SEND, לפרק לשירה את הצורה, ולהחזיר רק את הכמות הרצויה משמש אותי די הרבה. אולי כי אני מרגיש פחות אשם על החורבן הטוטאלי שאני בדר"כ ממיט עליה #biggrin (עם זאת, תמיד יש להיזהר מהיפוכי מופע בחזרה). למשל, יצא לי לשלוח שירה לערוץ עם דיסטורשן וקומפרסיה ולהחזיר רק 10%-20%.

2. ברוורב, לטעמי עדיף כזה עם Pre-delay ארוך, מה שגורע מה"בוץ" שרוורבים נוטים להוסיף לשירה. ככל שהשירה\שיר יותר קצביים ועצבניים, כך אעדיף דיליי על פני רוורב.


.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון