תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Multiband Compressor למאסטרינג - שאלה מעניינת
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 13:18   
ציטוט:
במאסטרינג מדובר לרוב על נגיעות עדינות של די.בי. בודדים


במסטרינג יש הרבה מאד סודות קטנים ולא סוד אחד גדול. כשמדובר ב EQ, מדובר על נגיעות של חלקי dB בודדים. ההבנה הזו היא זו שמפרידה בין גברים לילדים.
בקומפרסיה, נשואת השרשרת, התפיסה מעט שונה אבל לעיתים היחס הוא כל כך נמוך עד שגם כאשר רואים על בקר ה VU תנועה תמידית של המחוג הוא למעשה עוקב אחרי הדינמיקה הפנימית של המיקס בתנועות קטנות ביותר.
_________________
הפקה ומיקס
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 14:49   
מעניינות אותו שתי שאלות :

1) איך נכנסים לנושא "מאסטרינג" שני מכשירים "צבעוניים" יחסית כמו הטיוב-טק
ו-מאנלי ?... זה פשוט נשמע לי אוקסימורון וזה מבטל - בשניה - את כל השרשראות
(שהפכו אותם לדביקות) במעלה בפורום. כאילו הן לא קיימות. #doh

ומה שמביא לשאלה השניה (לי יש תשובה משלי, היה מעניין מה התשובה שלכם):

2) מה בעצם ההבדל בין מיקסינג למאסטרינג בימינו אנו (שנת 2012). האם יש "צורך"
במקצוע הזה כשההבדל בין שתי האומנויות הללו נעשה דק יותר ויותר עם השנים, ככל
שהציוד (והידע) נעשה מתוחכם יותר ויותר ? או שפשוט זו "ברירת מחדל" שאנשים
מכירים : מקליטים (Tracking) ---> מבשלים (Mixing) ---> ממסטרים (Mastering) ?

סתם כהערת צד אני יכול לספר שכשקראתי על תהליך ההקלטה והפוסט של
Wasting lights של ה-Foo Fighters, אני זוכר שהיו לא מעט (אולי אפילו הרבה)
שירים שטכנאי המאסטרינג (בעצם, טכנאית) פשוט סירבה לגעת בטענה שהיא
תהרוס יותר משהיא תועיל היות וההקלטה והבישול - כמו שהם - טובים ומוכנים
לשידור במדיה, תהה זו אשר תהה.

אולי זה הזמן לרענן את ה-Stickies במעלה הפורום #smile
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
התשובה שלי:
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 16:24   
1 - לקחתי את 2 המכשירים הנ"ל לדוגמה משום שהם מותגים בתחום...
כמובן שישנם עוד דוגמאות והרשימה ארוכה...!

2 - אני אישית חושב שההבדל המרכזי בשנת 2012 בנושא מיקס/מאסטר
הוא היכולת של איש המיקס לעשות גם את המאסטר.

אני דווקא מוצא בזה הרבה אספקטים חיוביים:

1 - הוא מכיר טוב את החומר המוקלט ויודע לאן הוא רוצה "להגיע".
2 - ניתן תמיד לפתוח חזרה את המיקס ולשנות ללא בעיות של תלות...!
3 - המכשור כיום מאפשר זאת.
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 17:19   
אתה מבין, זה מה שאני אומר...

זה כמו שתשאל את גברת ק. מרעננה למה היא נוסעת למכולת עם אודי R8... והיא
תענה לך "משום שהיא מותג בתחומה ! (כמובן שיש עוד)" ...

אתה צודק בקשר למיקס/מאסטר.

אבל החסרון הוא שההבדל התמסמס וזה גורם לאנשים לבצע דברים שמבוצעים בדר"כ
במיקס (כמו החלטות על "גוון" - או, "צבע" - הסאונד) ולערבב אותם בתוך תהליכים
שאני לפחות ידעתי שמתבצעים בתהליך המאסטרינג : שימת דגש מוחלט על שקיפות
(או - אי שינוי אופי הסאונד בשלב המאסטרינג). ככל שידוע לי, בוב כץ (ובהחלט
לא רק הוא) מעדיף שלא תדע שהוא "היה שם". הוא מביא את האוזן שלו ואת הנסיון
שלו, הציוד שלו לא רלוונטי (כאילו, מן הסתם כן... אבל הכוונה היא שהוא יכול לקבל
תוצאות-על עם מגוון של ציוד והמותג לא ממש חשוב פה).

לא יודע, אולי גם זה השתנה בשנת 2012... #smile
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 18:43   
רוב השרשראות שעוסקות ממאסטרינג מקבלות כל מיני זוויות מוזרות.
באופן כללי, הייתי מציע למי ששואל שאלה בפורום, לא להתחיל גם לענות.
שאלת לגבי ההבדלים - תן למי שרוצה לענות לך מבלי לתקן אותו כל הודעה אי-זוגית

שנית - להגיד: "לא מתפשרים" זו אמירה מאד בעייתית (ושאיננה עומד במבחן המציאות)
מתפשרים
תמיד מתפשרים.
מהשניה שהאמן לא שר אצלך בסלון, אלא עובר תיווך של הפקה/הקלטה/שימור/מערכת שמע וכ"ו - אתה מצוי בסט אין סופי של פשרות.
עוד לא ניתקלתי בשדה שבו "לא מתפשרים"
עצה למקצוע בפרט ולחיים בכלל - תלמד את עצמד את דרך הפשרה ולא את נקודת הקיצון.

שלישית: יש מצוי ויש רצוי. אולי בעולם חדרי השינה (שם קוד לטריליארד האולפנים הביתיים) ממקססים, ממאסטרים, פותחים את המיקס, פותחים את ההפקה, מעצבים עטיפה ובסופו של דבר גם מפיצים (בסאונד-קלאוד, אלא מה).
אבל בעולם ה...איך לומר, טיפונת יותר ממסדי, יש עוד כל מיני שיקולים שהעיקרי שבהם, כן, גם שמדובר בשלמה ארצי: money talks
אז לפעמים חוזרים למיקס, ולפעמים לא. לפעמים מתפשרים, לפעמים מתעקשים, והרבה מאד פעמים, למעשה, ברוב הפעמים, יש כמה דעות.
לזה חסר "גבוהים" ולהוא יש עודף הי-האט...
אז מה לעשות?
(אגב, מטעמים מובנים ויתרתי על הדילמה האמיתית של מחסור בבס... עוד לא ניתקלתי בבאסיסט שחשב שהוא יוצא מדי במיקס....)

חפרתי
שבת שלום
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
סורי, אבל
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 20:19   
לגבי ההערה על כך שאני מגיב לתשובות:
1 - אם אני חושב שיש לי מה להוסיף לדיון זה הגיוני וחיוני...
2 - זהו חלק חשוב מתפקיד הצאט.

*
אני אישית מכיר הרבה מפיקים (מעולים ומקצועיים) שמשאירים את נושא המאסטרינג
לעצמם....!
ויש לכך הוכחות בפועל מאלבומים.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 22:07   
LOTEMSADE :
2 - זהו חלק חשוב מתפקיד הצאט.


אז זהו, שזה ממש לא צ'אט #read

לגבי השאר: אם אתה מרגיש שיש לך מה לתרום לדיון - תרום.
אבל יש פה פאראדוקס.
שאלת
ניסו להשיב.
אתה באת והתחלת להשיב לעצמך...
אז אתה שואל, או עונה?

ולגבי הערת הסיום שלך - כן... זה נכון. אבל זה גם סביר.
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',12 22:10   
אני גם מפיק (וממקסס) וגם ממסטר והעיצה שלי לכל הלקוחות שלי
(שאני מתעקש עליה) היא לא לבקש ממני למסטר אלבום שהפקתי ומיקססתי.

כל אחד והדרך פעולה שלו למרות שרוב המפיקים והמיקסרים
שאני מכיר שעובדים בצורה מקצועית שולחים למיסטור באולפן אחר ע'י טכנאי אחר.

יש סיבה למה נהג מרוצים לא עוצר ב PIT ומתדלק את עצמו.

רק בפרוייקטים דלי תקציב שממש מעדיפים ומתעקשים שאני אמסטר אני אוותר
וגם זה לא בקלות.
#nene
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 18 פבר',12 01:05   
בוא נהיה קיצוניים לרגע כדי להבהיר את הנקודה ,

בעולם האידיאלי, אני אבנה שולחן לאולפן מעץ , אני ארכיב את המחשב שלי לבד ואעשה לו אופטימיזציה, אבנה לי מוניטורים שמתאימים לטעם שלי , אכין ואתלה את כל האקוסטיקה שלי , אלחין , אכתוב מילים , אשיר ואנגן על כל הכלים ,מדיג'רידו ועד לכינור ברמה של פרלמן , אמקסס , אמסטר , אעצב את העטיפה , אעשה לי יחסי ציבור ואמכור את הדיסקים שלי לבד.

יש מקרים בהם השחקן הראשי בסרט הוא גם הבמאי , ולפעמים יש אנשים מוכשרים שעובדים בחדרים מצויינים או שמכירים את הבעיות של החדרים שלהם היטב ויודעים גם כיצד למסטר היטב , אבל ,

צריך להבין , בעולם המקצועי לכל תחום יש אדם האחראי עליו ומתעסק רק בו ולא באף דבר אחר וזה בין השאר מה שהופך אותו לסופר מקצועי בתחומו,

היצירות המדהימות ביותר הגיעו משיתופי פעולה של הרבה מאוד כאלה שהתמקדו בעיקר בדבר אחד שהם היו בו הכי טובים ושילבו אותו אם מה שחברם המוכשר לא פחות בתחומו ידע לעשות ,

כשאתה ממוקד אתה מגיע הכי רחוק שהפוטנציאל שלך מרשה לך , אבל אם אתה מתפזר לעוד תחומים האנרגיה שלך הולכת לרוחב ולא לעומק ואת זה אנחנו לא ממש רוצים.

ומאחר ועבודה על שני ערוצי אודיו שונה מאוד מעבודה על מיקס שלם , כך אלו גם תחומים שונים שזקוקים לאופן עבודה שונה ולהבנה שונה ולמקצועיות שונה.


הבמאי יכול גם לצלם והצלם יכול לדעת לביים , אתם יודעים , המצלמות של היום הרבה יותר זולות ואיכותיות והן בהישג יד גם של מעט יותר חובבים ... מצד שני כאשר הבמאי מתעסק רק בלביים את הסרט, הוא יכול גם להתעמק בבימוי הדמויות שלו טוב יותר ולא לדאוג אם יש פוקוס , איך הפריים מואר או מתי צריך להחליף בטריה...

גם הטבח במסעדה לא אמור להתמחות בהכנת קוקטלים על הבר , למרות שהוא עשוי להיות מוכשר בזה ...

בנוסף , אי אפשר להתעלם מהעובדה שאיש מקצוע שמאזין לטרק בפעם הראשונה, יהיה הרבה אובייקטיבי ורענן מכפי שטכנאי המיקס יהיה אי פעם , וכמו כן לחדר החדש והסופר מטופל שאמור להיות לו יש משקל נוסף , מה שיתן נקודת רפרנס טובה יותר לפני שחרורו הסופי לרדיו.

נכון, לפעמים טכנאי המאסטר כל כך מוכשר , מנוסה ובטוח בעצמו שהוא יכול להודות בכך שהמיקס עובד ואין ממש מה לתקן , כמו במקרה שצויין וזה בסדר.

לגבי מיקס חדש ,

אתה יוצא מנקודת הנחה קצת תמימה שבכל פעם שהמיקס לא מספיק טוב אז עושים חדש , כאשר אפשר זה מבורך , אבל מבלי להכנס יותר מידי למדוע , לפעמים אין אפשרות כזאת , או שהיא מאוד מורכבת ולפעמים הבעיה פשוטה אבל מציקה ופעולה קטנה במולטיבאנד פשוט תפתור את העניין , אז בשביל זה נרוץ שוב למיקס ?

רק טיפ קטן למי שרוצה גם למסטר את מה שמקסס , מעבר לכישרון שאני מקווה שיש לו , כדאי שלפחות יעשה זאת על סטאפ אחר , בחדר אחר בביתו או לפחות עם זוג מוניטורים אחר שהוא מכיר לא פחות ממצויין , ולא למסטר עם מה שהוא רגיל למקסס זה עשוי לסייע לאובייקטיביות.
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
לי ישנה מסקנה ברורה:
הודעה פורסם: שבת 18 פבר',12 15:28   
1 - שמדובר באיש מיקס מקצועי (אבל מקצועי) אני רואה בכך יתרון שהוא מבצע את המאסטר.
כמו כן - הוא לא חייב לעשות זאת מיד בתום המיקס...ניתן "לנוח" יום יומיים
ואז לגשת לעבודה.

2 - אני עדיין מחזיק בדעה - "כאשר מיקס מושלם" עבודת המאסטר מינימלית!
ואם ישנם בעיות במיקס - אני אישית לא יכול להשלים אם מציאות זו!
לבסוף אתה מקבל מאסטר שמורגשת בו פשרה! לי זה נשמע רע מאד מקצועית.

3 - דוגמה טובה: מהאלבום החדש של אריק ברמן
מיקס + מאסטרינג יעקוב מורנו - והתוצאה מעולה!

ניתן להוריד את האלבום לשמיעה.
וישנה רשימה ארוכה של אלבומים שנעשו כך.

הערה אחרונה*
אם אני הייתי איש מאסטרינג והייתי מקבל מיקס עם בעיות = הייתי מחזיר אותם לתיקון הבעיה.
לא כל יום מוציאים אלבום...!

בדיוק כמו במיקס - במידה ויש גורם מפריע לעשיית המיקס כגון: צורך לתקן את העיבוד או ערוץ שמוקלט לא טוב ועוד... = לא ממשיכים עד לפתרון הבעיה. זו מקצועיות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון