הצטרף: 01 ינו' 10
הודעות: 132
מיקום: ברלין
פורסם: שני 19 מרץ,12 12:57
עוד אפשרות היא להרים טלפון או לשלוח מייל לאולפנים רציניים בארץ (או לא בארץ) ולומר להם שאתה משתוקק ללמוד ומוכן לשטוף כוסות קפה עד שינשור לך האפידרמיס. יכול להיות שזה לא לימוד באופן מסודר ואין חברים לספסל הלימודים מהם אתה יכול ללמוד את הדברים הקטנים שחסרים לך ולהיות איתם בתחרות חיובית שתרבה חוכמה, אבל ככה זה היה פעם - לפני שהמציאו את מגמת הסאונד וההפקה. ייקח קצת זמן עד שתקבל את המושכות וייתנו לך אפילו לומר "רץ" וללחוץ על הכפתור האדום, אבל מרגע שזה ייקרה אתה על המסלול להפוך לטכנאי\מפיק שיודע לאן הוא רוצה להגיע ואיך להגיע לשם.
בסופו של דבר חשובה הפרקטיקה. זה נכון שהתיאוריה (איך עובד קומפרסור, למה מציבים ככה מיקרופון על קונטרבס) היא חשובה מאד. אתה תימצא באינטרנט מאמרים שיסבירו לך בדיוק למה אמרו לך בבוקר להפוך פאזה על הרשת של הסנר. אם אתה בטוח בצד המוסיקלי שלך ורוצה להתמקד יותר בצד הטכני, הייתי ממליץ לך להרהר באפשרות הזו. מה גם שבאולפנים תבוא במגע עם מוסיקאים שרמתם, איך לומר... גבוהה מרמתם של אלה עימם תתחכך בבית ספר כלשהו. ואז חוץ מללמוד איך יוצרים צליל כמו שצריך, גם מקבלים קונצרטים פרטיים - וזה הבונוס האמיתי.
הצטרף: 27 אוק' 05
הודעות: 56
מיקום: גבעתיים
פורסם: שני 19 מרץ,12 14:46
בתור אחד שלמד ברימון וגם למד סאונד אצל יואב גרא אני חייב לומר לך
שכל מה שתלמד בבית ספר תוכל ללמוד באופן יותר מפורט וקונקרטי ממורה פרטי ומאיסוף מידע ברשת.
רק עכשיו אני מבין שרימון אולי עזר קצת אבל אין תחליף לנסיון שתוכל לרכוש מעבודה אמיתית בתחום.
אחרי שנתיים של לימודי סאונד הלכתי לעבוד כעוזר טכנאי באולפן גדול והבנתי שרוב הדברים שלמדתי שונים לגמרי כאשר מגיעים לפרקטיקה.
אני מצטרף לדעה של dankatz (מקווה שאתה נהנה בברלין) , אם תלך לעבוד באולפן רציני תוכל ללמוד הרבה יותר מאשר בבית ספר וגם תוכל לחסוך קצת...
הצטרף: 27 אוק' 05
הודעות: 56
מיקום: גבעתיים
פורסם: שני 19 מרץ,12 14:53
ועוד דבר לגבי עניין ההפקה.
יצא לי לעבוד עם לא מעט מפיקים וההבדלים ביניהם עצומים.
לצערי כיום בארץ כל ילד שיודע לנגן שני אקורדים ולפתוח פרוייקט בקיובייס קורא לעצמו מפיק.
יצא לי לעבוד עם מפיקים שהם נגנים מעולים אבל לא יודעים לגרום להרכב להשמע טוב ומצד שני כאלה שלא יודעים לנגן תו אחד אבל יודעים מה הם רוצים לשמוע ואיך לגרום לזה לקרות.
בסופו של דבר מפיק בעידן המודרני צריך להיות מוזיקאי וטכנאי אולפן ומעבד ופסיכולוג ודיפלומט ובעל המון נסיון (של עבודה מול הרכבים והאזנה למוזיקה)
לא תמיד אפשר ללמד את זה בבית ספר