תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המלצה לאקוסטית להקלטות והופעות?!
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
ehudk
Act Compatible
הצטרף: 25 יול' 06
הודעות: 205
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 11:21   
אני לא מבין גדול בגיטרות אקוסטיות, אבל במחירים כאלה לא עדיף ללכת על גיטרה קאסטום? (אני שואל, אין לי מושג)
ועוד משהו, לגבי יד שניה, גיטרה זה לא כלי שחי 100 שנה...
_________________
"השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

וינסטון צ'רצ'יל
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 12:18   
יצא לי לא מזמן להקליט גיבסון אקוסטית בת 40 שנה לפחות, עם היסטוריה מפוארת של בעלים קודמים, שאת שמו אין סיבה שאפרט פשוט כי אף אחד כאן לא יאמין לי.

בכל מקרה, נשמעה מדהים! מתוחזקת פצצה ומפיקה צליל מרגש בטירוף.
אז אנלא יודע לגבי 100 שנה, אבל זאת נראית כמו אחת שעוד לא הגיעה אפילו לאמצע הדרך.
_________________
www.shaimantzur.com
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 12:28   
ציטוט:
שאת שמו אין סיבה שאפרט פשוט כי אף אחד כאן לא יאמין לי.

יאמין, תאמין לי יאמין!
שים לי אותה בידיים ותוך שתי דקות אני מחרב לה את כל הרפיוטיישן... #biggrin
ehudk
Act Compatible
הצטרף: 25 יול' 06
הודעות: 205
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 13:18   
זה מעניין הקטע הזה, הרי אנשים (לא טיפשים לא חרשים בכלל) מוכנים לשלם הרבה כסף על גיטרות חשמליות ישנות. לא ידעתי שגם אקוסטיות מזדקנות בכבוד.
גיטרה קלאסית בת 40 לא אמורה להיות שווה הרבה בכלל, בערך כמו פסנתר בן 100.
אבל כנראה שאין פה כלל אצבע
_________________
"השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

וינסטון צ'רצ'יל
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 13:41   
גיטרות מעצים באיכות טובה שמתבגרים טוב (ספציפית ספרוס טופ) בדרך כלל נהיות יותר ויותר רזוננטיות ו"חיות" עם השנים. עד שהטופ נהיה חלש מידי ומתחיל להתפרק, אבל זה לוקח הרבה מאוד שנים.
_________________
אורן
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 14:21   
ציטוט:
נכון שגיטרות ב-15000 הן בדרך כלל טובות אבסולוטית. אבל אוי ואבוי אם הן לא היו! זה פאקינג הרבה כסף. אי אפשר למכור גיטרה גרועה בכל כך הרבה כסף.
נכון שלמרטין וגיבסון וגילד יש שם טוב (וגם גיטרות טובות). אבל זה בדיוק העניין, שגיטרה שטאקמין מוכרים ב-7000 שקל מרטין יכולים למכור לך ב-7000 פלוס 7000 על השם.
בסופו של דבר יש את עניין איכות הבניה, איכות העצים (ושים לב, אם מאותם עצים גרייד AAAAA היו בונים כיסא לא היו מבלבלים לך את המוח על זה אלא לוקחים 1000 שקל וזהו), נוחות הנגינה, הוייב שהיא משדרת לך והסאונד.
אין שום סיבה שגיטרה ב-7500 שקל לא תהיה בנויה באופן מושלם (צריך לבדוק את זה בעין אבל!), מעצים טובים, נוחה ונשמעת טוב. לגבי הוייב, אני מודה שלמרטין או גיבסון יכול להיות וייב יותר מגניב. אבל זה פסיכולוגי וזה אצלך יותר מאשר בגיטרה. אם תוכל להתגבר על זה, אתה מסודר.


לא כל גיטרה ב - 15,000 היא בהכרח טובה , ניגנתי על כאלה שלא היו שוות את הכסף , מעולם לא שמעתי טאקמיני בכל טווח המחירים שלהם שעוררה בי השראה , זה תמיד היה בסדר וזהו ,

יש סיבה שגיטרה ב - 7500ש"ח לא תהיה טובה והיא השוק הגדול והביקוש הגדול שיש כיום , אם בזמנו עבד בונה אחד פחות או יותר על כל גיטרה והכל נעשה ביד , היום מדובר במכונות ומחשבים , מדובר בבקרת איכות נמוכה וכמו כל דבר היום המאסות מדברות , את העצים הטובים ביותר ישמרו למי שמוכן לשלם וכנ"ל את הבניה ,כאשר במרטין ובטיילור מיצרים בין 30,000 ל - 50,000 גיטרות בשנה כל אחת ...

מסתבר שבגיטרה אקוסטית הבניה היא הדבר החשוב ביותר בכלי , בונה מיומן יכול לבנות גיטרה פנטסטית מעצים סבירים

,70% מהצליל מיצר בכלל הטופ ולא העצים שמסביב , הדרך שבה הוא רוטט תשנה את כל העצמה והתגובה של הכלי ,

טופ עבה מידי לא ירטוט , הגיטרה תשמע חלשה וקטנה והנגן ירגיש שהוא צריך לעבוד קשה כדי לגרום לכלי להפתח ולרטוט , וזה מה שנקרא STIFF באנגלית , העץ עוד רטוב או עבה - מרגיש קשה .

ככל שהטופ יותר דק הגיטרה יותר רגישה ומגיבה מצד שני אם הוא דק מידי הכלי יהיה חלש , וזה אחד מהאתגרים העיקריים שיש לבוני הבוטיק , הם משקיעים הרבה זמן וטכניקות שונות במטרה לגרום לטופ לרטוט יותר אבל שעדיין יהיה חזק לאורך שנים ,

עכשיו לא לכל עץ צריך להעניק את אותו הטיפול כי כל חתיכה היא שונה , יש חתיכות שצריכות להיות דקות יותר כדי להגיב ויש כאלה שלא וכאן בין השאר באה לביטוי איכות הבניה וההשקעה .

יש גם הצמדות שונות של עצי החיזוק של הטופ , מה שנקרא BRACING שבה מחליטים על סוג ה - BRACING גם שם כל שיטה משנה א אופי הצליל , למשל יש BRACING שיכול לכוון לגיטרה בהירה ונקיה ויש שיכול לגיטרה מלאה ובאסית אבל קצת יותר עכורה ... יש כאלה שאפיו עושים חורים בעצי החיזוק כדי שיהיו קלים ומגיבים יותר.

מעבר לזה לכל עץ יש את הגוון שלו , שילוב הזהב בגיטרות אקוסטיות תמיד היה רוזווד ברזילאי בבאק ו - ADIRONDACK בטופ , מה שנותן צליל עשיר ביותר שממלא את כל הספקטרום ,

הרוזווד הברזילאי נאסר לשימוש עקב הכחדה וכיום משתמשים בסטוקים ישנים או מוברחים במחירים אסטרונומיים ,

שילוב ידוע נוסף הוא ה SPRUCE טופ עם המהוגני בבאק בבניה של גיבסון , הסאונד הוא מידריננג'י בולט שיוצא במיקס עמוס ברור וטוב.

אני יותר מתחבר לאסכולה הראשונה , אבל גם גיבסון ישנות יכולות לרגש ולהשמע מאוד עציות ויבשות במובן הטוב של המילה.

דוגמאות לגיטרות אקוטיות מרגשות לטעמי ,

כאן תקשיבו ל 03:05 אם אתם רוצים לשמוע גם סטראמינג נפלא ממנה ,

וכאן גם

הראשונה עולה 10,500 דולר והשניה 6000 דולר שתיהן נפלאות , יש עוד הרבה דוגמאות אבל אלו רק טעימה .

לכן לצערי גיטרות אקוסטיות חדשות בפחות מ - X כסף פשוט לא נשמעות טוב , זה לא אומר שאתה לא יכול ליפול על כלי מסוים שיצא טוב מאחרים שיעשה בשבלך את העבודה , אבל האחוזים הם נמוכים .

נועם , לפי מה שאני זוכר מדברים ששתפת כאן אתה נגן די רגיש , נראה לי שאתה יכול להבין למה אני מתכוון .
ehudk
Act Compatible
הצטרף: 25 יול' 06
הודעות: 205
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 14:46   
ציטוט:
הרוזווד הברזילאי נאסר לשימוש עקב הכחדה וכיום משתמשים בסטוקים ישנים או מוברחים במחירים אסטרונומיים ,


הירוקים האלה הורסים הכול... איזה הכחדה? העצים האלו יכלו לזכות בחיי נצח בתוך איזה שיר טוב...

לפי המחירים שלוקחים על גיטרות אקוסטיות שמיוצרות במפעל, נראה לי שווה לעשות הסבה מקצועית לבונה גיטרות אקוסטיות. עושה רושם שיש מחסור רציני בתחום הזה.
נראה לי שאף אחד לא היה משלם סכומים כאלה על גיטרה פלמנקו ממפעל...
_________________
"השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

וינסטון צ'רצ'יל
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 20:41   
אוקי אז אחרי סיבובים והתלבטויות החלטתי ללכת על Martine Omc 1E
קישור לפרטים עליהה
זאת בחירה נועזת לטעמי,בדכ אני די נוטה לגיטרות שמנות ומבריקות וזאת מאוד "מידית" וחסרת נמוכים.

אבל בכל זאת יש בה משהו שתפס אותי.
לעומת הטילור 210,214 שלדעתי הם "גיטרות פופ"
(בואו נעשה גיטרה שכולם יאהבו,ובזול !)

אני עדיין מרגיש חוסר בטחון בבחירה הזאת כי היא גיטרה מאוד לא "מסחרית"
(שזה לאו דווקא דבר רע אבל אני די צריך אחת מסחרית)
ולוקחת למקום מאוד אמריקאי ,אולי אני טועה ?!

כבר מבולבל.


העלתי פה דגימות של הקלטה פשוטה ימין ושמאל.


אשמח לדיעות
יש לי אפשרות להחליף
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 20:47   
ציטוט:
נועם , לפי מה שאני זוכר מדברים ששתפת כאן אתה נגן די רגיש , נראה לי שאתה יכול להבין למה אני מתכוון

למה התכוון הגיטריסט?

העפת אותי עם ה Thomas Rein Acoustic Guitar Demo
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 21:11   
הנה עוד קטע קצר
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 2 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון