הצטרף: 24 יול' 09
הודעות: 230
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 14 פבר',14 01:11
יש כמה דברים שלא מתיישבים פה
1.דינמיקה משמע תנועה. אם הRMS מיטר (מדד ממוצע) מוצף עד ל0 DBFS אין לך דינמיקה בלאו הכי
החיים של הצליל נמצאים בתנודה שלו, אם הוא נשמע באותה עוצמה לאורך זמן, אין לי הסבר מדעי לזה, זה פשוט נשמע רע ומעייף
2.peak לוול של כלי הקשה(וגם של בס שחוטפת סטירות) מגיע הרבה הרבה מעבר לRMS, ואין טעם לנסות להקליט לפיו, כי זה לא רלוונטי למוזיקה
אז ניצול ההד-רום משמע להשאיר מקום לPeak, כי הוא חלק חשוב מהצבע (Timbre) של הכלים/קול למרות שאנחנו לא שומעים אותו בטווח הקצר
וגם הקלטה לפי RMS בגלל שזה הרבה יותר רלוונטי למוזיקה בפרט ולמה שאנחנו מסוגלים לשמוע בכלל
הצטרף: 24 יול' 09
הודעות: 230
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 14 פבר',14 13:21
הכל מתישב עם מה שאתה אומרֿ דיברתי אל shayshez ו shtik
אולי לא הכל ב0dbfs אבל אפשר להגיע די קרוב, אני יכול להעלות דוגמה אם תרצה
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שישי 14 פבר',14 19:01
ממירים כשמם הם - ממירים.
Lavry בדגמים כמו ה Gold שצויין וחברות אחרות שארן ציין כוללות מעגלים חשמליים שיודעים להתמודד עם Soft Clipping ובעצם לבצע "limiting" אופטימלי לפני ההמרה.
זה אחד הטריקים ל- Loudness War (שלא מעט מהמוזיקה הפופולרית מנסה לסחוט את הדיסטורשן והלימיטינג עד לגבול) - טוב/רע זה דיון אחר לא לשרשרת הזו.