תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך להשאיר Headroom של 3- דיבי במיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 09:16   
ציטוט:
החלשה של המאסטר אמורה להיות שקולה לחלוטין להחלשה של כל אחד מהערוצים בנפרד. האם אין זה כך?

נופ.
כשאתה מוריד את המאסטר פיידר אתה בעצם מוריד את האאוטפוט מהתוכנה אבל מה קורה עם האינפוט למאסטר באס ?
תקרא את מה שכתבתי בעמוד הקודם, העיקרון הוא לשלוח את הערוצים בלבל סביר אל המאסטר
כי פה אין לך שום חיווי, לד או כל מנורה אחרת שתגיד לך כמה חזק אתה נכנס עם סך כל הערוצים אל המאסטר באס.

כך שהנמכת המאסטר פיידר אינה שוות ערך להנמכה כללית של כל הערוצים.
_________________
פייסבוק
Evish
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 10:59   
ציטוט:
המרחק בין הפיק לבין ה RMS - חייבים לשמור אותו בערך על 8 דיבי.


לא הייתי מגדיר עצמי כמומחה עדיין אבל המצב שתיארת מתקבל אחרי שמעכת את הצורה עם לימיטר, וגם אז סביר להניח שהסאונד יהיה מרוטש לגמרי (אלא אם כן אתה טכנאי מאסטרינג קוסם). אם ההבדל בין PEAK ל RMS אצלך הוא 8DB בזמן המיקס, עוד לפני ששמת משהו על המאסטר, זה אומר שכל הערוצים אצלך (כולל מיתרים אם יש) נמצאים בהיפר קומפרסיה.

לגבי הנושא עצמו - במקרה הנ"ל הייתי מוריד את המאסטר אבל לא חוזר למקום הזה שוב - כלומר משאיר את המקרה בתור שיעור ולקח למיקסים הבאים. אין צורך למלא את המיטרים במאסטר, בטח שלא ב 24 ביט.

לגבי עניין ה 3DB הדרום, ויתקנו אותי אם אני טועה, הכוונה היא ל-מינימום- הדרום בין הפיק הגבוה ביותר ל 0DBFS. ושוב ייתקנו אותי אם אני טועה, אם תשאיר יותר הדרום (10-15DB) מה טוב. כמובן כשמדובר ב 24 ביט.

מה שאמרו כאן לגבי להתחיל את המיקס בזה שנותנים הדרום מספיק למה שיבוא אח"כ (כמו בייס דראם שהפיק שלו יושב על מינוס 10 או פחות) - מונע טעויות כאלו בהמשך.
electric monk
Act Compatible
הצטרף: 23 אוג' 03
הודעות: 934
מיקום: על סוס משועמם
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 13:39   
ציטוט:
נופ.
כשאתה מוריד את המאסטר פיידר אתה בעצם מוריד את האאוטפוט מהתוכנה אבל מה קורה עם האינפוט למאסטר באס ?
תקרא את מה שכתבתי בעמוד הקודם, העיקרון הוא לשלוח את הערוצים בלבל סביר אל המאסטר
כי פה אין לך שום חיווי, לד או כל מנורה אחרת שתגיד לך כמה חזק אתה נכנס עם סך כל הערוצים אל המאסטר באס.

כך שהנמכת המאסטר פיידר אינה שוות ערך להנמכה כללית של כל הערוצים.


לא הסברת את עצמך. האם הסכימה בבאס לא מתבצעת ב-32 ביט צף? אם כן - לא אמור להיות הבדל בין החלשה לפני הכניסה לבאס לבין החלשה ביציאה ממנו.
_________________
Macbook Pro 15" i7 16GB RAM | Logic Pro X | RME Fireface UC | Adam A7X |
Synthogy Ivory II | Roland A-88 | Omnisphere | Rhodes Suitcase 73 Mk I

Solstice Coil
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 14:27   
הנושא הזה כל כך נחרש בפורום
http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=32023

ואם לא אז מה הבעיה להוריד את כל הערוצים? גם אם יש אוטומציות ווליום אפשר לעשות את זה במצב TRIM
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 14:48   
ואולי הגיע שתרדו מהעץ של ההשוואה בין FS לVU?!
כל המספרים האלה נכונים רק לגבי גל סינוס קבוע. הבליסטיקה של המיטרים האלה אחרת לגמרי. VU תוכנן לדיבור וPEAK מתוכנן לשיא,זה ששניהם מבוססי יחס dB לא אומר הרבה.
שים קיק על 0dBFS ומולו מצילה על 0dBFS ותגיד לי שלשניהם יש את אותו VU......
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 14:57   
מה הקשר בין מצילה לקיק ומה הקשר בין מחט לתחת? (החור)
רציתי רק מס' משוער, משהו מקובל, משפט כמו: "נהוג שהפיקים חזקים יותר ב-8-12 די בי מה-RMS", אם היה לי כאן מחשב עם סיקוונסר לא הייתי שואל.
אין דבר כזה? סבבה, גם תשובה שתופסת, לא צריך לקחת הכל לפילוסופיה מזרחנית.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
hendrix1406
Act Compatible
הצטרף: 17 יונ' 02
הודעות: 455
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 15:21   
אני לא יודע כמה ערוצים יש לך במיקס,אבל מה שאני הייתי מנסה זה לשים איזהשהו פלאגין,הכי בסיסי (משהו מובנה של הקיובייס) שיש לו נוב עוצמה (גיין) על כל אחד מהערוצים במיקס באינסרט האחרון של כל ערוץ.
ואז להוריד את העוצמה (-5DB לצורך העיניין) בצורה שווה לכולם ובכך לשמור על הבלאנס הקיים ובו זמנית גם
לצאת מהערוצים בצורה חלשה יותר אל המאסטר.לא הייתי מחליש בtrim מכיוון שאז זה עלול להשפיע על הכניסה לפלאגינים שנמצאים באינסרטים כמו לדוגמה על הקומפרסיה ושאר השרשרת של הערוץ.
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 15:27   
תגידו, מה עובר עליכם ? #confused

יש לכם תשובה מאד ברורה של זוט בלינק שנתנו פה ואתם עדיין חופרים בנושא ?!...

ואם למישהו זה לא מספיק, שיעשה בעצמו מבחן NULL.... אלא אם יש למישהו משהו יותר קונקרטי להציג מעבר לתיאוריות ... #smile  
(יש גם וידאו שמראה את הדבר הספציפי הזה, אם זה מעניין את מישהו)
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 15:28   
אני מעלה שוב את השאלה המרכזית, שמתמקדת במשמעות הפרקטית:
מהן ההשלכות הטונאליות השמיעות של מיקס נמוך או גבוה יותר שנמסר למאסטרינג?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 28 יול',09 15:46   
זה לא פילוסופיה מזרחית, זה פילוסופיה של סאונד.
זה אפילו לא פילוסופיה, זה מעשי.
ביקשת יחס בין RMS לPEAK, ונתנו לך יחס בין VU לPEAK, שכמו שאמרתי, לא בדיוק מייצג שומדבר.
אמרת שמישהו מציג לך בייס דראם על המיטר, וזה קשקוש, כי אני יכול לייצר משהו שכל כך יחרוג מהמיטר של הPEAK, אבל יראה לי מינוס משהו על VU, ולכן צורת החשיבה הזו לא נכונה מהיסוד שלה.

VU לא מודד RMS, בשביל זה יש מדRMS.
VU מודד מתח חשמלי ומציג אותו על סאלה מסויימת, תוך כדי שימוש בבליסטיקה עם זמן תגובה של 300 מ"ש, מה שגורם לו להיות מאוד לא אפקטיבי לשיאים מהירים.
RMS הוא מד שמציג ממוצע של נתון כלשהו
VU הוא מד מכוייל, מה שאומר שאפשר לכייל אותו לעוצמות שונות, וכאן נמצא יסוד אחר לטעות... אחד אומר 14-, אחד 18-, והשלישי קרא במקום אחר על יחס לRMS והשליך את זה לVU, ואז קיבל מספר אחר לגמרי, גזורה מתוך נתון אחר לגמרי.



לכייל את הבייס דראם לפי מספר זה גם טעות, כי אז המיקס שלך כולו מבוסס על הרפרנס הזה, אבל יש הרבה הבדל בין מיקס לקטע דאנס ששם הקיק מאוד חזק ביחס לשאר הכלים לעומת שיר של קרן פלס, ששם אם בכלל יש בייסדראם העוצמה שלו נמוכה יותר ביחס לשאר. אז פתאום אנחנו צריכים סט שלם של מספרים לכל מצב....
זה יכול להיות איזה סוג של רעיון מנחה, אבל להגיד ש"צריך" זה קשקוש. כל עוד ברור לך שאין טעם להדביק את הבייסדראם (או כל ערוץ ראשון במיקס) לאפס, אתה במצב טוב....


מיטרים קיימים מתוך צורך מסויים, והצורך שלנו הוא להשמר מקליפינג דיגיטלי, ולכן יש מד FS. אם תתחיל אם הקיק על 7- (אני שמעתי פעם גם 6-), אז אולי תגיע לפיק, ואולי לא, זה עניין של המיקס שלך. בגלל זה כדאי כן לעבוד עם רפרנס ולהשוות עוצמות בשמיעה ולא עם יותר מדי שעונים. ואם היה פיק קטנטן? קודם כל אף אחד לא מת מזה, ושנית, תפוס את הפיידרים שלך ומשוך אותם למטה.

למי שאמר על לינאריות של פיידרים, הפיידרים בקיובייס מחולקים לכל האורך שלהם ליחידות זהות של 0.1 דציבל. מה שיכול להשתנות זה התגובה של האוזן לעוצמות שונות, אבל בסופו של דבר (בעצם בהתחלה שלו) אתה אמור לעבוד על עוצמת ווליום מכויילת (עם שליטה חיצונית) ולממקסס "לתוך" העוצמה הזאת

כבר גלשנו, אז תעשו לעצמכם טובה ותקראו את זה:
http://www.digido.com/level-practices-part-1.html
ואחריו את החלק השני
http://www.digido.com/level-practices-part-2-includes-the-k-system.html
שימו לב לחלק השני, שיש שם הדגמה של השוואה בין VU לPEAK, הבחור נותן את המאפיינים של סרט טייפ ספציפי ומסביר למה נקבע האפס VU בנקודה מסויימת לעומת הPEAK, ומסביר שהעניין הוא ספציפי למצב הזה , ולא זורק סתם מספרים שרירותית כמו שנעשה כאן
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 3 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון