תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:45
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
S.O.S היכן ללמוד?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שלישי 20 מרץ,12 17:35   
בספיר, אבל לפי מה שאתה כותב לא הייתי ממליץ לך ללכת לשם.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
  klidim  
הצטרף: 02 דצמ' 10
הודעות: 433
מיקום: רחובות
אכן
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 04:24   
אמת, המקום לא תואם המסלול שאני מעוניין בו, לצערי...
ואת ספיר תמיד יורם טורח להזכיר שזה ?ה? מקום לטכנאי אולפן
_________________
אלעד לוין- קול המוסיקה וסאונד- אולפני הקלטה ומוסיקה לאירועים באזור רחובות 054-488-6328
co.il.מוסיקהלאירועים

"הטון עושה את המוסיקה.."
רונן חרותי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 11:15   
ציטוט:


klidim,

יש שם למה שאתה מחפש ללמוד (גם מוסיקה\הפקה וגם הנדסת קול, שניהם ברמה גבוהה): Tonmeister.

כפי שתראה בקישור הנ"ל, מדובר על לימודים של 4-6 שנים (תלוי במוסד) ויש מעט מאוד מוסדות בעולם שמלמדים תוכנית כזו (חלקם לתואר ראשון, חלקם לתואר שני).

אם אתה רוצה למצוא את מבוקשך בארץ, תצטרך להתפשר ולהחליט מה יותר חשוב לך, התחום הטכני (הקלטה, הגברה, אלקטרואקוסטיקה וכו') או התחום האומנותי (יצירה, הפקה וכו'), ולבחור בהתאם.

יש מספר מוסדות בארץ שמתיימרים ללמד "גם וגם", אבל מנסיוני זה לא אפשרי במסגרת שעות שאינה נרחבת כמו בלימודי Tonmeister; ובסופו של יום תצא קירח משני הכיוונים.

אינני אומר שאי אפשר לשלב יצירה במסלול טכני (בהינתן שאתה כבר יוצר מלכתחילה) או להיפך (בהינתן שאתה בעל כישורים טכניים מלכחתילה), וגם מסלולי לימוד המתמקדים ביצירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים (זה עדיין יצירה) הם לגיטימיים.

אבל להתיימר להתמקצע בשני העולמות במסלול של 2-3 שנים? לא רציני.




יונתן ידידי,

בכל הכבוד וההערכה, נראה לי שאתה שבוי בפאראדיגמה, שכיום, במאה ה- 21, אבד עליה הכלח. הפאראדיגמה הזו מושתתת על ההנחה שבתחום המוזיקה יש מקום רק לשני סוגים של בעלי מקצוע אמיתיים: מוזיקאי (מלחין או מבצע) ואיש סאונד.

But the Times – They are a Changing, כפי ששר בוב דילן. מי שעדיין שבוי בפאראדיגמה האמורה מתעלם מכך שכבר בשליש האחרון של המאה ה- 20 החל להיווצר, בסביבת הפופ והרוק, ובהשראתם של פיל ספקטור, ג'ורג'יו מורודר, נייל רוג'רס, טרבור הורן ורבים וטובים אחרים, בעל מקצוע נוסף בתחום המוזיקה, שיש לו ייחוד בפני עצמו. קוראים לו מפיק מוזיקלי.

היצור החדש הזה, המפיק המוזיקלי, אכן נדרש לדעת מוזיקה וסאונד. הוא צריך לשלוט בשפה המוזיקלית כדי לתקשר עם המוזיקאים שאיתם הוא עובד; הוא זקוק לה כדי לפתח ולמצות את הפוטנציאל של שיר, משלב חומר הגלם ועד לעיבוד המוגמר, דרך עבודה על מבנה, טמפו, סולם, מקצב, הרמוניה, תזמור, קשר בין לחן לטקסט וסטייל. הוא צריך לדעת גם סאונד, כדי לשלוט בתהליכי ההקלטה, עיצוב הצליל, הפרוגרמינג והמיקס, ולוודא שהם יתועלו ויסתכמו בתוצר מוגמר שעומד בסטנדרטים ראויים, משרת נאמנה את שאיפותיו האמנותיות של הלקוח ומתקשר עם אוזנו של הקהל הפוטנציאלי.

אבל, וזה אבל גדול, המפיק המוזיקלי אינו חייב להיות מוזיקאי ברמה של גוסטבו דודאמל; הוא גם לא חייב להיות טכנאי אולפן ברמה של בוב כץ. מפיק מוזיקלי חייב להיות, בראש ובראשונה, איש חזון ומוביל תהליך: צריכה להיות לו היכולת, שאינה נלמדת בשום שיעור קומפוזיציה, לראות כמה וכמה צעדים קדימה – איך לוקחים את הדמו שאיתו הגיע הלקוח והופכים אותו ליצירה המוזיקלית השלמה והממוקדת שהוא רואה בעיני רוחו; וצריכה להיות לו היכולת, שאינה נלמדת בשום שיעור סאונד, לפרוט את הקונספט השלם הזה לפרטים, ליצור תהליך עבודה סדור שיוביל לקראתו, לרתום לתהליך הזה אנשי מקצוע מתאימים, להקשיב להם, להצליח לסנכרן ביניהם, להוביל אותם ולהביא כל אחד מהם למיצוי התרומה שבכוחו להעמיד להגשמתו של החזון האסתטי. כל זאת, תוך שמירה על מסגרת תקציבית ולוחות זמנים מוגדרים מראש.

לא, לאדם הזה לא קוראים Tonmeister. טונמייסטר הוא מושג ששורשיו נטועים עמוק בעולם המוזיקה הקלאסית ובסביבה האקוסטית הטבעית שלה – אולם הקונצרטים. זה לא מקרי שהטונמייסטר צמח במרכז אירופה, ומי שעוסק בו בדרך כלל גדל והתחנך במסורת תרבותית מוגדרת, על ברכיהם של באך, שופן, מוצרט, שוברט ו-ווגנר.

כפועל יוצא מצמיחתו והתעצבותו של בעל המקצוע החדש – המפיק המוזיקלי – החלה להתעצב, בתחילת המאה הנוכחית, גם דיסציפלינה לימודית חדשה ומובחנת – לימודי הפקה מוזיקלית. לא, זו אינה המצאה ישראלית. זה לא פטנט שרשום על שמם של "מוסדות בישראל שמתיימרים ללמד גם וגם". ואין זה מקרי שהדיסציפלינה הזו לא צמחה, בניגוד ללימודי טונמייסטר, במרכז אירופה, אלא במקומות שמהווים את ערש תרבות הפופ והרוק – אנגליה וארה"ב. יש כיום מספר הולך וגדל של מוסדות לימוד, מהטובים בעולם, שמקיימים את לימודי הדיסציפלינה הזו. ראה למשל - http://www.berklee.edu/pdf/majors/grids/Music-Production-Engineering.pdf.

אז נכון, הלימודים האלה אינם מתאימים לכל אחד. התלמיד האופייני שמתקבל ללימודי הפקה מוזיקלית מגיע בדרך כלל עם נתוני הפתיחה הבאים: הוא בוגר מגמת מוזיקה בתיכון, או שפיתח בעצמו ידע ברמה דומה בתיאוריה והרמוניה; יש לו שמיעה מוזיקלית וריתמית טובה; הואר מנגן בכלי; והוא כבר הקים לעצמו אולפן ביתי ומשתעשע בו. אם אלה נתוני הפתיחה שלו, ואם בנוסף אליהם הוא ניחן בסקרנות, פתיחות, חריצות ותשוקה, אזי הוא יכול לרכוש, בתכנית לימודים אינטנסיבית (כ- 25-30 שעות לימוד בשבוע, ובנוסף אליהן שעות תרגול, יישום וביצוע פרויקטים מעשיים, באמצעותם הוא מתנסה, הלוך ושוב, בכל שלביו של תהליך ההפקה המוזיקלית), שמתפרסת על 3-4 שנות לימוד, כישורים שיאפשרו לו לעסוק בהפקה מוזיקלית. ודוק: הוא אכן עשוי לצאת מהלימודים כמוזיקאי בינוני. הוא עשוי לסיים אותם כאיש סאונד ברמה בסיסית. אבל הוא ייצא כמפיק מוזיקלי. בצירוף מספר שנים של צבירת ניסיון מקצועי (שבכל מקרה נדרשות בכל דיסציפלינה מקצועית), הוא יהיה איש מקצוע, שמסוגל לספק ללקוחותיו שירותי הפקה מוזיקלית ראויים.

האם לדעתך Berklee, LIPA ושאר המוסדות המכובדים שהחליטו ללמד הפקה מוזיקלית כדיסציפלינה מובחנת הם שרלטנים?

מה שלא רציני, יונתן, הוא להכתיר מראש את הדיסציפלינה הזו כ"לא רצינית".
_________________
Move your ass, your Mind will follow
www.muzik.co.il
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 11:52   
רונן - אתה מתפרץ לדלת פתוחה וככל הנראה קורא יותר מדי בין השורות, ופחות מדי את השורות.
ההרצאה על היסטוריית המוסיקה מעניינת אך ממש לא במקום.
הייתי מצפה לקריאה קצת יותר קפדנית של הכתוב לפני תגובה כה נלהבת, על אחת כמה וכמה כזו שמסתיימת במשפט שבחרת.

שים לב לשאלה המקורית:

klidim :
אני מעוניין ללמוד גם הפקה וגם סאונד באותה מידה!

לרגע לא נטען שלא ניתן ללמד הפקה מוסיקאלית ובוודאי שלא "הכתרתי" את התחום ללא רציני. הרי בבירור כתבתי:

oh-babie :
וגם מסלולי לימוד המתמקדים ביצירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים (זה עדיין יצירה) הם לגיטימיים.


ניכר מהשאלה המקורית כי השואל מעוניין ללמוד באותה ההעמקה גם הפקה וגם סאונד.

בהחלט ניתן ללמד הפקה מוסיקאלית בצורה פורמאלית, אך כפי שאתה בעצמך ציינת:

רונן חרותי :
המפיק המוזיקלי אינו חייב להיות מוזיקאי ברמה של גוסטבו דודאמל; הוא גם לא חייב להיות טכנאי אולפן ברמה של בוב כץ.


ולכן ההתיימרות להוציא גם מפיק מצויין וגם איש טכני מצויין במסלול לימודים קצר = בעייתי בלשון המעטה.

את זאת יודעים אפילו פיל ספקטור הישיש ועורכי תוכנית הלימודים ב-LIPA , וב-BERKLEE.
גם תוכניות הטונמייסטר בעולם כבר מזמן לא מוכוונת מוסיקה קלאסית, אלא נובעות מתוך הצורך בזמן הדרוש בכדי להכשיר אנשי מקצוע בשני התחומים יחדיו.

מקווה שעכשיו העניין ברור.
רונן חרותי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 13:22   
#thumbsup
_________________
Move your ass, your Mind will follow
www.muzik.co.il
  klidim  
הצטרף: 02 דצמ' 10
הודעות: 433
מיקום: רחובות
רגע הארתם לי משהו בדרך!
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 22:39   
קודם כל באמת תו=ד=ה=! אתם לא מבינים כמה זה עוזר לי לסדר דברים בראש!
ממה שנאי קורא לאורך כל השירשור וגם שירשורים נוספות ובין לבין חוקר את כל המוסדות אני מבין אט אט שיש הבדלים בין עיבוד לתזמור (עד היום חשבתי שזה אותו דבר) ומה? מפיק מוסיקלי הוא לא המעבד\המתזמר?

אוקיי כבר מייאוש הבנתי שאני לא ילמד בארץ גם זה וגם זה אז נכון לעכשיו אני מכוון לאיזה מקום לגבי לימודי סאונד!

עכשיו לגבי מוסיקה?
אשמח שתמנו לי את ההבדלים בשאלה הנ"ל (הבדלים בין מעבד, מתזמר, מפיק מוסיקלי או שכולם אותו דבר- כמו שחשבתי?)

ומקום שבאמת מתמחה בזה?

נ.ב
הבנתי שרימון ומיוזיק מתמחי בעיניין? ויש פלוסים במיוזיק שאפשר לבחור קורסים מסויימים?
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 23:59   
בקשר לTonmeister זה די מכסה את כל מה שרצית אבל אפשר ללמוד את זה בגרמניה גם בפחות זמן אם לא לומדים את זה באוניברסיטה, אני מסיים מסלול Tonmeister של שנתיים ואני ממש מרוצה מהתוכנית, החסרון זה שהתכונית ממש אינטנסיבית וצריך לדעת גרמנית (:
dankatz
הצטרף: 01 ינו' 10
הודעות: 132
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: חמישי 22 מרץ,12 00:50   
klidim, אתה רוצה ללמוד לעבד ולתזמר לחנים שלך ושל אחרים, כולל עיבודים קוליים, ולהקליט באולפן שלך נגנים וזמרים, כך שהעיבוד יתועד בצורה הנכונה והמחמיאה ביותר האפשרית.

זה נכון ש Tonmeister מדופלם (או לא מדופלם, מה זה בכלל משנה בעצם?!?! יש הרבה שזכאים לתואר הזה גם בלי לשבת בכיתה ולו יום אחד) יידע איך להפיק את המירב מסיטואציה מוסיקלית-אקוסטית נתונה באמצעות ארסנל הכלים העומד לרשותו, ובראשו הידע המעשי והתיאורטי שצבר, כלומר הניסיון. אבל אתה רוצה ללמוד עיבוד ותיזמור, וטכנאות קול שתהיה ספציפית לאולפן שלך. למה שתלמד איך להניח מיקרופונים על תזמורת סימפונית או על תזמורת מנדולינות? יש לך מקום ל 75 אנשים באולפן שלך?

יכול להיות שאם תשלב לימודי קומפוזיציה אצל מורים פרטיים יחד עם התלמדות הגונה באולפן מסחרי טוב יהיו בידיך כלים להפיק באולפנך תיעוד מוסיקלי מוצלח ביותר, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה קולית.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון