תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המלצה לאקוסטית להקלטות והופעות?!
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 23:15   
טומשיר, כל מה שכתבת נכון. יש גיטרות יקרות שלא שוות את הכסף. אני רק אומר שיש גם גיטרות זולות יותר - ו-7500 זה לא זול - שהן טובות מאוד.
אני גם מזדהה עם מה שכתבת על טקמיני, למרות שהבאתי אותם כדוגמא.
השאלה היא אם זה בגלל שהן באמת פחות טובות, או שמראש אתה מגיע כשאתה חושב עליהן שהן פחות טובות? גיטרה זו גיטרה זו גיטרה. אז זו קצת יותר נוחה וההיא מדגישה יפה תדר כזה או אחר. מה באמת גורם לך לעוף במרטין? הנוחות והסאונד? או רמת הגימור, והלוגו?
לעומת זאת, ניגנתי כבר על סיגול, ואפילו על - תקשיב טוב - רקורדינג קינג סינית ב-500$ שהיתה מדהימה. אבל גם אני גם חייב להודות שבדרך כלל הטיילור 214 שבחנויות כלי זמר לא מדגדגות אותי.
יחד עם זאת, מרטין וגם גיבסון הם מפעלים. הגיטרות שהם מוכרים ב-15000 שקל נבנות ע"י מספר אנשים, ומחלקים שנחתכים ע"י מכונות. שלא יעבדו עליכם! זה לא "בונה מיומן" זה בדרך כלל יותר דומה לפועל שכיר. וכן, יש שם בקרת איכות לא רעה בד"כ שמעיפה את הבררה, והם מפטרים כנראה את מי שלא יודע לעבוד בסטנדרט שלהם.
וכן, החברות האלה יודעות את העבודה. בכל זאת, לא תמיד התוצרת שלהם קונסיסטנטית (של גיבסון לפחות - עוד לא נתקלתי במרטין גרועה).
אבל אין פה סוד גדול. כולם יודעים לבנות את אותן הגיטרות פחות או יותר, מאותם העצים. המחיר של רוזווד ברזילאי בכמות שצריך בשביל גב וצדדים של גיטרה היא לא עשרות אלפי שקלים, והעבודה הנדרשת לא שונה מהעבודה הדרושה לטיפול ברודווד הודי. גם היתרון הסוני מוטל בספק, הסיבה העיקרית לבדחור בו היא היוקרה והמראה. רוזווד הודי, קוקובולו ושאר עצים מהמשפחה מתנהגים באופן דומה.
נכון, צריך טופ יבש ודק וגם חזק. בשביל זה צריך עץ עם תכונות מסויימות וגם בונה שיודע לעבוד. למה מפה את גוזר ישירות את המחיר? גם גיבסון וגם מרטין הם מפעלים עם מרכזי עלות, בעלי מניות, דוחות כספיים ושאר גורמים שמשפיעים על קבלת ההחלטות ולא בתי אומן. וכן - יש להם נכס שמאפשר לגבות יותר כסף ממה שצריך, והוא המוניטין. וגם - צריך לשמור עליו, ולכן צריך להמשיך ולבנות גיטרות טובות - אבל בלי לשלם יותר מידי לרוב העובדים.
הקביעה שמתחת לX כסף כחבל על הזמן היא שרירותית, וכשאתה אומר X=15000 לבנאדם שאומר לך שהתקציב שלו הוא 7500, אז היא גם מתנשאת ומקוממת.
זה כמו להגיד שרכב מתחת לחצי מליון שקל, חבל בכלל לקנות.או פורשה או שניסע באוטובוס.
_________________
אורן
ehudk
Act Compatible
הצטרף: 25 יול' 06
הודעות: 205
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',13 23:44   
אם היה לי סכום כזה להוציא על גיטרה הייתי הולך על עבודת יד בלי שום ספק.
מצידי שיקראו לה פיאט אונו....

ציטוט:
גיטרה זו גיטרה זו גיטרה.


ממש לא מסכים.. Can't buy me love , אבל בכלי נגינה בד״כ מרגישים כל יורו וכל דולר כשעולים ברמות
_________________
"השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

וינסטון צ'רצ'יל
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',13 11:35   
ציטוט:
אבל אין פה סוד גדול. כולם יודעים לבנות את אותן הגיטרות פחות או יותר, מאותם העצים. המחיר של רוזווד ברזילאי בכמות שצריך בשביל גב וצדדים של גיטרה היא לא עשרות אלפי שקלים, והעבודה הנדרשת לא שונה מהעבודה הדרושה לטיפול ברודווד הודי. גם היתרון הסוני מוטל בספק, הסיבה העיקרית לבדחור בו היא היוקרה והמראה. רוזווד הודי, קוקובולו ושאר עצים מהמשפחה מתנהגים באופן דומה.
נכון, צריך טופ יבש ודק וגם חזק. בשביל זה צריך עץ עם תכונות מסויימות וגם בונה שיודע לעבוד. למה מפה את גוזר ישירות את המחיר? גם גיבסון וגם מרטין הם מפעלים עם מרכזי עלות, בעלי מניות, דוחות כספיים ושאר גורמים שמשפיעים על קבלת ההחלטות ולא בתי אומן. וכן - יש להם נכס שמאפשר לגבות יותר כסף ממה שצריך, והוא המוניטין. וגם - צריך לשמור עליו, ולכן צריך להמשיך ולבנות גיטרות טובות - אבל בלי לשלם יותר מידי לרוב העובדים.


אז זהו שלא כולם יודעים לבנות באופן שווה , אתה יודע שגם חומוס מאוד פשוט להכנה וכולנו יודעים כמה טעמים יש לו , אז על אחת כמה וכמה גיטרה שבנויה מעשרות משתנים .

כסף מתורגם בכל עסק כזה לשעות עבודה , כאשר אתה משקיע בגיטרה 3 שעות או 30 שעות , יהיה לזה הבדל במחיר גם אם העץ עלה מחיר זהה , אבל הסוכוי הכמעט מוחלט הוא שלכלי שירדו לפרטים יהיה סאונד שונה לחלוטין.

אז אני עוד לא נתקלתי בגיבסון חדשה אחת שנשמעה טוב פרט לאחת ששמעתי ביוטיוב ועדיין לא נגנתי עליה בעצמי.

מרטין זולות פשוט לא עושות לי כלום כי הן קצת מזכירות לי את הטיילור הזולות , אולי הן קצת יותר מתקתקות.

זה נכון שהעבודה לא שונה בהרבה מעץ לעץ באופי מהותי , אבל הסאונד כן שונה וכאן אתה טועה ,

אני יכול לומר לך מנסיון שלברזילאי ולקוקובולו יש מידריינג' הרבה יותר בולט מורכב ועשיר מלהודי , ההודי ממש סקופי עם בס בולט יותר באופן יחסי ,

לקוקובולו יש מידריינג' נמוך נפלא , גבוהים קריסטליים ממכרים ובס הדוק ,


העניין הוא שגם גיבסון וגם מרטין וגם טיילור יודעים לבנות גיטרות טובות כשהם רוצים , כאשר הם מתיחסים לבניה באופן בוטיקי , ומשקיעים בעצים הטובים ביותר שיש להם התוצאה תצא לא פחות ממדהימה , אבל לא במחירים השפויים זה בטוח.

מה לעשות אבל דעתי היא שגם אם יש לך תקציב לגיטרה , אם אתה מסוגל להמתין עוד , תמתין , תגדיל את התקציב , כי באקוסטיות זה קריטי וחבל על הכסף ,זה הסטנדראט שלי בעניין הזה , אם אין אפשות כזאת אז ברור שעדיף להוציא את הטוב ביותר ממה שיש , אתה מבין שכאשר מדובר בסך הכל בעצים וברזלים , אם אתה משלם בעבורם כל כך הרבה כסף , לפחות שירגשו אותך קצת...


נועם ההקלטות נשמעות סבבה , נשמע כמו מיצוי נאה של התקציב ,לפחות בהקלטה ,

לא הבנתי קנית כבר , איפה , חדשה , משומשת , כמה עלה בסוף ? לפי מה שאני מבין הן לא מיוצרות יותר .

דרך אגב , המיד שאתה מדבר עליו מגיע מהצורה של הגיטרה , ה - OM זאת אחת מהצורות האהובות עלי דווקא בגלל הבוקסיות או הקופסתיות שיש בצליל שלהן , הן נפלאות לבלוז ולסאונד ישן , מאחר שיש להן המיד הזה ,

דווקא הן לדעתי מוקלטות הרבה יותר טוב מאשר הגיטרות הבסיות או המנצנצות כי מיד טוב בהקלטה זה אחד מהדברים הכי חשובים בעיניי , , גבוהים בדרך כלל לא חסר עם המקרופונים של היום ובס עצום גם לא ממש צריך אבל מיד טוב קשה למצוא.

מצד שני אם אתה לא מבסוט כאשר אתה מנגן בחדר זה כבר סיפור אחר .
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',13 14:27   
הוחלפה
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',13 19:23   
הוחלפה , לא הבנתי , בחנות , איזה , במה בחרת במקום ולמה ?
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',13 20:23   
קניתי את המרטין בכלי זמר , מאוד אהבתי את ה״בוקסיות״ ואת המיד הדומיננטי והוא נוחה מאוד , פשוט מצאתי עצמי מנגן להנאתי במקום ״לבדוק גיטרה״ (מה שלצערי לא קורה ,אבל ממש לצערי .. )

החלפתי אותה מהסיבה שהיא מפוצצת באופי שאני כל כך אהבתי אבל מה שאהבתי בה מאוד הוא לא כל כך פרקטי מהסיבה שהנוכחות שלה בשיר לוקחת אוטומתי למקום שדווקא מאוד ספציפי.
אני בדכ מנגן רק שאני מקליט , כבר שנים רבות שזה הסטטוס ..

החלטתי שאני צריך גיטרה שתתן לי גם את מה שאני אוהב וגם פרקטיות ..
זה היה מאוד קשה אבל בסופו של דבר החלטתי ללכת על ה GC8 Taylor שנתנה לי גם שילוב של מה שאהבתי במרטין וגם את מה שחיפשתי פרקטית.
גוף קטן , נוחה בטירוף , מאוזנת מאוד ,עם אופי ובנוסף נעימה ושמנה יחסית.

חרגתי מהתקציב כרגיל ..
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 00:03   
ממתי יש מרטין בכלי זמר ?

הרי מיוזיק סנטר מיבאים אותם ,

בכל מקרה , תעלה סאמפלים שנשמע #smile
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 00:33   
יש כמה מרטינים.
יום ראשון אעלה !
אתה מוזמן לשמוע
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 10:46   
לקחת את ה - GC-8 שהיתה בתצוגה בדיזינגוף ?
  noamusic  
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 10:58   
כן
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 3 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון