תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עוצמת הקלטה "נכונה"
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (445) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 20:32   
זכרתי שהשאלה הזו עלתה כבר, רק שלא זכרתי איפה ומי.

http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=15568&highlight=

הסיקוונסרים השתכללו עד מאד מהתקופה ההיא.... מדיומי הלכידה גם.

אבל ההנחיות הכלליות זהות. במיוחד כשהן מגיעות מראובן ו-Zooot.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 21:33   
ציטוט:

ארן, זה חדש לי.
אתה אומר שהממיר (ממיר איכותי) יודע לעשות קליפ שלא יישמע מדוסטרס?

כן, חלקם עושים את זה פחות טוב וחלקם יותר טוב אבל הממיר הנכון במקום הנכון על השיר הנכון יכול לתפקד כאחד ה brickwall limiters הכי יעילים שיש.
ציטוט:

איך זה? האם בכוונה השאירו רזרבה מעל ה-0 DB כדי שתהיה דינמיקה קטנה במקום פשוט קו ישר?

לא, אין בדיגיטל מעל 0db בשום צורה, אין רזרבה בהמרה אבל יש headroom מאוד גדול ב analog stage והמרה שיכולה "לסבול" הרבה סאמפלים ב square wave בלי להשמע ככה בדיוק כמו שלימיטרים דיגיטליים מהמניין עושים את זה.
ציטוט:

ועוד שאלה, איך אפשר לדעת על כל ממיר מה ה SWEET SPOT שלו?
יש נתונים מפורסמים רשמיים או רק ניסוי וטעיה(תהייה)?

הנתונים הרשמיים תמיד יראו ניסים ונפלאות, את ה sweet spot הסוביקטיבי רק אנחנו יכולים למצוא לפי האוזן וזה עניין של טעם, גם ב DA וגם ב AD באותה מידה.
ציטוט:

Lavry בדגמים כמו ה Gold שצויין וחברות אחרות שארן ציין כוללות מעגלים חשמליים שיודעים להתמודד עם Soft Clipping ובעצם לבצע "limiting" אופטימלי לפני ההמרה.

צריך להפריד בין הדברים, soft clipping זה אלגו שנמצא בשימוש בממירים כבר מאמצע שנות התשעים בחברות כמו Apogee וזה עדיין לא הפך אותם למתאימים למאסטרינג כמו שזה לא מה שהופך את Lavry Gold ו Prism AD2 לכאלה.. ה Limiting לא קורה לפני ההמרה אלא בהמרה עצמה, brickwall limiter אמיתי הוא נחלת הדיגיטל באופן כללי, כאן לדעתי לאנלוג אין הרבה מה להציע.. אני יכול רק לשער שממירים כמו ה Lavry Gold, DCS, Pacific Microsonics וכו' עובדים בתדר דגימה פנימי גבוה מאוד ויש אלגוריתם שמוריד אותו לפני היציאה ממנו אחרת אין לי הסבר איך הסאמפלים המרובעים לא נשמעים חרוך.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 22:33   
מהקומוניקט של Lavry מתברר שלא מדובר ב-Limiter או כל דבר שהוא מהסוג
הזה. מדובר ב-Soft Saturation (הגרסה שלהם לרוויה שמדמה טייפ סלילים).
מה שאומר שהם מטפלים בשיאים בצורה כשלהי של רוויה/קליפינג ומאפשרים לדחוף
את האות לאיזור יותר "חם" (חזק).
(תהליך של קליפינג הוא לא אותו הדברים כמו לימיטינג, על אף שהתוצאה הסופית
אמורה להיות דומה זהה בעקרון. Lavry גם מציינים במפורש שהתהליך לא מתעסק עם
קבועי זמן. זה מה שמאפשר את כל העסק מלכתחילה. או, כמו שהם אומרים :
Absence of "attack and release" time constants found in limiters and compressors)

ציטוט:
אין רזרבה בהמרה אבל יש headroom מאוד גדול ב analog stage

אם הבנתי נכון, מדובר ב- 20dB של הדרום...
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 00:49   
ציטוט:

מדובר ב-Soft Saturation (הגרסה שלהם לרוויה שמדמה טייפ סלילים).
מה שאומר שהם מטפלים בשיאים בצורה כשלהי של רוויה/קליפינג ומאפשרים לדחוף
את האות לאיזור יותר "חם" (חזק).

אנחנו מדברים על דברים שונים בתכלית, Soft Saturation \ Soft Clipping זה אלגוריתם שקיים בממירים (ולא רק) כבר משנות התשעים והוא מדמה התנהגות של טייפ אנאלוגי בעיקר ע"י הוספת THD באופן מלאכותי בהתאמה לדינמיקה של האות הנכנס אחרי ההמרה. מדובר באלגוריתם שבעצם מביא לשולחן הסטרילי לכאורה מה שאנחנו אוהבים לכנות "צבע" או "חום" ולא Loudness. זה נכון שבסיטואציות מסוימות יותר THD נותן תחושה של ווליום חזק יותר, אבל לא זאת הסיבה בגללה נכנסים לקליפינג לתוך הממירים. אם תסתכל על הסט אפ של כמעט כל אולפני המאסטרינג בעולם תמצא שבשביל THD משתמשים באנלוג ובשביל Limiting בדיגיטל כך שאלגוריתם כזה או אחר הוא לא הסיבה בגללה יש דרישה בבתי המאסטרינג לממירים ברמות האלה
ציטוט:
(תהליך של קליפינג הוא לא אותו הדברים כמו לימיטינג, על אף שהתוצאה הסופית
אמורה להיות דומה זהה בעקרון. Lavry גם מציינים במפורש שהתהליך לא מתעסק עם
קבועי זמן. זה מה שמאפשר את כל העסק מלכתחילה. או, כמו שהם אומרים :
Absence of "attack and release" time constants found in limiters and compressors)

לימיטינג זה פועל יוצא של קליפינג בין אם הוא קורה ב AD, ב DA או ב DD. נכון שאין שליטה על time constants אבל אין באמת צורך במקרה של קליפינג מהסוג הזה ומשתמשים בזה ל limiting גם בגלל ובהתחשב ב time constant הקבוע של קליפינג שהוא בעצם: Attack: 0 ו Release: 1 Sample. אין כאן עניין של בחירה של Lavry, ככה המרה ל PCM עובדת, 0 היא התיקרה העליונה של דיגיטל ושהממיר מוזן מעל ל 0 הוא הופך להיות לימיטר גם אם לא בחר בזה, החיים קשים #thumbsup

לדעת לעשות Clipping "נכון" ומחמיא זאת אומנות, לא פחות. מה שעומד מאחורי האומנות הזאת הוא איך ועם מה אתה מזין את הנקודת\נקודות קליפינג שלך. באופן כללי מאוד ממירים (כמו גם נקודות קליפינג דיגיטליות אחרות) מגיבים בצורה הרבה יותר סלחנית לקליפינג כשנכנסים אליהם עם אודיו איטי יותר. לדעתי זה חלק ממה שהתחיל את הטרנד של שימוש במכשירי מנורות לדוגמה באולפני מאסטרינג בין אם במודע או לא, משהו צריך להאט את האודיו לפני שהוא חוזר ל digital domain ומקבל הגברה משמעותית מאוד
ציטוט:

אם הבנתי נכון, מדובר ב- 20dB של הדרום...

בגלל שהחישוב הפשוט אומר שההדרום חייב להיות של לפחות 144db אם הממיר דוגם ב 24 ביט, אני מניח (ואולי טועה) שהם מדברים על כיול עוצמת הכניסה לממיר
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 01:21   
ציטוט:
הוא מדמה התנהגות של טייפ אנאלוגי ע"י הוספת THD באופן מלאכותי

זה רק חלק מההתנהגות של טייפ. עוד חלק הוא "מריחה" של הטראזיאנטים (Transient Smearing)
כלומר "פיזור" שלהם במתחם הזמן (ובהכרח הופך אותם ל-"רכים" יותר).

המניואל של SATIN של u-He מפרט על זה בהרחבה.... זה אחד מהיי-לליטים של סאונד
טייפ.... למה הוא נשמע "גדול" יותר.. למה אפשר לדחוף אותו... למה אפשר להתחרע
עליו יותר מפרוססור רגיל (במידה והכל נעשה במגבלות הפיזיקליות כמובן) - ועדיין לקבל
סאונד "חם" (בין השאר : נמוכים בועטים ועגולים וגבוהים ששורקים בעדינות).

ציטוט:
לימיטינג זה פועל יוצא של קליפינג בין אם הוא קורה ב AD, ב DA או ב DD

שוב : לימיטינג וקליפינג (לא הקליפינג המגעיל, אלא התהליך המכוון) אלו שני דברים
שונים : האחד הוא חלק ממעבדים דינמיים ששולט בהגבר דרך קבועי זמן (התקף ושחרור), השני עושה
Wave Shaping (מאד מאד בגדול. לא סתם קוראים לתהליך : קליפינג.
זו קטימה של גל הקול ועיצובו מחדש, תוך "הלחמת" החלקים הקטומים בצורה
כלשהי) ולכן נעדר את הארטיפקטים שנילווים לכל מעצבי הדינמיקה מבוססי קבועי
זמן (ושוב, Lavry מציינים את זה במילים האלו). לקליפינג אין קבועי זמן.

ציטוט:
לדעת לעשות Clipping "נכון" ומחמיא זאת אומנות, לא פחות

עם זה אני מסכים בהחלט. זו אומנות וזה כלי עוצמתי שרוב האוכלוסיה לא מכירה
(לא בפני עצמו ולא ביחד עם לימיטר/קומפרסור/טייפ או מדמה טייפ).

ציטוט:
בגלל שהחישוב הפשוט אומר שההדרום חייב להיות של לפחות 144db

הדרום = תקורה.

"כמה מעל הנקודה הנקובה הכי גבוהה ניתן לפעול בלי להכנס לעיוותים".

144dB זה הטווח הדינמי הדיגיטלי הפוטנציאלי של 24 ביט (24 ביט כפול 6 דיבי).
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 02:02   
עשיתם לי חשק לנסות להוציא איזה מיקס עם פיקים מעל ה-0 כדי לראות מה קורה.
אף פעם לא העזתי לעשות את זה, אני מרגיש קצת קינקי עכשיו :-) חחח

יש טיפים?כמה לדעתכם DB (במטרים של הקיובייס) אפשר לדחוף מעל ה-0?
הממיר - אלפא לינק, למיטב ידיעתכם יודע לעשות את זה?

ובכלל האם כשזה DD זו לא האחריות של התוכנה? איפה הממירים נכנסים פה לעבודה?
או שאתם מדברים על הוצאת המיקס והחזרתו ADDA..?
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 09:48   
ציטוט:
?כמה לדעתכם DB (במטרים של הקיובייס) אפשר לדחוף מעל ה-0?

בתיאוריה : עד 6 דיבי מעל האפס (פרויקט במצב 32 ביט). קיובייס 7 מאפשרת גם
12 אבל לא התנסיתי בזה. וזה משנה את הסאונד לגמרי אז אני לא יודע כמה זה יעיל.

מעשית : תשתמש באוזניים שלך כדי לקבוע אם זה גם אסתטי, מעבר לחוייה של "יותר
חזק" (הייתי ממליץ להקשיב. לחכות 5 דקות .. ולהקשיב שוב).
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 17:51   
הנה תשובה של יורם ואזן :

http://www.youtube.com/watch?v=42eHt00Altc&feature=youtu.be&t=51m56s
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שני 17 פבר',14 14:52   
תשובה יפה (של יורם) עם הסבר סוף סוף.
עכשיו שאלה, הוא מדבר על VU 0 .
אבל המטרים הם פיק..
איך אני יודע מה ה VU בכרטיס קול (לצורך העניין הדרייבר RME, התוכנה קיובייס)?

אם הבנתי נכון גם בעניין המיקס הוא מתכוון שנשאף ל-0 VU?
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שני 17 פבר',14 21:19   
ציטוט:

זה רק חלק מההתנהגות של טייפ. עוד חלק הוא "מריחה" של הטראזיאנטים (Transient Smearing)
כלומר "פיזור" שלהם במתחם הזמן (ובהכרח הופך אותם ל-"רכים" יותר).

המניואל של SATIN של u-He מפרט על זה בהרחבה.... זה אחד מהיי-לליטים של סאונד
טייפ.... למה הוא נשמע "גדול" יותר.. למה אפשר לדחוף אותו... למה אפשר להתחרע
עליו יותר מפרוססור רגיל (במידה והכל נעשה במגבלות הפיזיקליות כמובן) - ועדיין לקבל
סאונד "חם" (בין השאר : נמוכים בועטים ועגולים וגבוהים ששורקים בעדינות).

החזקתי טייפ Studer A800 כמה שנים והייתי משכיר מכונת 2\1" להורדות של מיקסים איפה שהצלחתי להוציא תקציבים לזה, ברור שטייפ עושה הרבה מעבר לזה, דיברתי על האלגו הבסיסי הקלאסי של soft clipping בממירים..
מזל ששום פלאגין של טייפ לא מגיע עם הדמיה של שיחת חירום ליהודה זיתון או ליבגני שיבואו לסדר את הברקסים ולכוון את המתח במנוע כשיש באולפן להקה שמתה להתחיל לנגן וטייפ שלא בא לו לעצור #biggrin
ציטוט:

שוב : לימיטינג וקליפינג (לא הקליפינג המגעיל, אלא התהליך המכוון) אלו שני דברים
שונים : האחד הוא חלק ממעבדים דינמיים ששולט בהגבר דרך קבועי זמן (התקף ושחרור), השני עושה
Wave Shaping (מאד מאד בגדול. לא סתם קוראים לתהליך : קליפינג.
זו קטימה של גל הקול ועיצובו מחדש, תוך "הלחמת" החלקים הקטומים בצורה
כלשהי) ולכן נעדר את הארטיפקטים שנילווים לכל מעצבי הדינמיקה מבוססי קבועי
זמן (ושוב, Lavry מציינים את זה במילים האלו). לקליפינג אין קבועי זמן.

כשאתה עובר את ה 0db בדיגיטל אתה בקליפינג\לימיטינג על הסאמפל הראשון וזה ממש לא משנה כמה האטת את ה Attack בלימיטר לסקאלה יש קצה שאי אפשר לעבור גם לא לפרקי זמן קצרים ואין אלגו שיכול לעקוף את השיטה. גם לימיטר ישנה את צורת הגל מעל 0 db לגל מרובע וההבדל העיקרי בין השיטות הוא בעצם ה Release מה שלא ממש הפריע לי להשתמש בממיר שלי כלימיטר נוסף ברוב השירים שעבדתי עליהם בעשור האחרון מאז שהתחלתי להשתמש בממירים של DCS ב 2004
ציטוט:
יש טיפים?כמה לדעתכם DB (במטרים של הקיובייס) אפשר לדחוף מעל ה-0?

זה ממש משתנה, רק האוזן תגיד
ציטוט:

הממיר - אלפא לינק, למיטב ידיעתכם יודע לעשות את זה?

לא, גם אם אפשר יהיה לדחוף ווליום זה יבוא על חשבון רזולוציה. אני חושב שדרגת הכניסה לעולם הזה של ממירים שמשתמשים בהם כמו בפרוססור תהיה ה Cranesong Hedd
ציטוט:

ובכלל האם כשזה DD זו לא האחריות של התוכנה?

ציטוט:

בתיאוריה : עד 6 דיבי מעל האפס (פרויקט במצב 32 ביט). קיובייס 7 מאפשרת גם
12 אבל לא התנסיתי בזה. וזה משנה את הסאונד לגמרי אז אני לא יודע כמה זה יעיל.

DD = קליפינג פנימי, אני לא עושה את זה המון אבל לפעמים זה עובד אם עושים במינון, באלבום של אביתר בנאי השתמשתי בקליפינג פנימי של חצי דיבי, אבל כשאני עושה קליפינג פנימי זה לא קורה עם הפיידר של פרוטולז אלא עם פלאגין שיכול לעשות upsampling כי אז הקליפינג הרבה פחות שמיע, הפלאגין החביב עלי לזה הוא ה Sonoris Mastering EQ ואני משתמש ב Upsampling מקסימלי.
ציטוט:

איפה הממירים נכנסים פה לעבודה?
או שאתם מדברים על הוצאת המיקס והחזרתו ADDA..?

אני מדבר על להוציא את הסיגנל מה DA להגביר אותו עם מכשיר חיצוני ולחזור ל AD מעל 0db
ציטוט:

הנה תשובה של יורם ואזן :

http://www.youtube.com/watch?v=42eHt00Altc&feature=youtu.be&t=51m56s

בדבר אחד אני מסכים עם יורם לגמרי. בסשן הקלטה להקליט על -5-6 db זה איזור מעולה ולגמרי מספיק קרוב לאפס, ביט אחד אני מוכן תמיד להקריב בשביל שלא יהיה מצב שבאמצע הסשן איזה מכת סנייר טועה תאלץ אותי לעצור את ההקלטה.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 3 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון