תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:19
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מייקינג "סטנדרטי" להקלטות תופים ב70S
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שישי 29 ינו',10 15:04   
ובחזרה לנושא, הנה הרפרנסים, שני מיקסים לאותו הרידדים, הראשון ווקאלז מיקס והשני דאב.

מבחינת ההפקה זו הפקת רגאיי סטנדרטית מצ'אנל 1 מסוף ה70S.
Linval Thompson - Don't Cut Off Your Dreadlocks


A King Version
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: שישי 29 ינו',10 17:51   
זה מיקס תופים של הקצנה של מה שכבר קיים,כלומר תוספת גבוהים להייהאט תוספת מידים לסנייר ולרימשוט ובס לבס.
בגלל זה CK1 עבד טוב על ה HH ,הוא מוסיף גבוהים מטבעו .
על פי זה הייתי ממליץ בחו על RE20 לבס תוך כדי חיתוך הגבוה שלו בצורה משמעותית(אם אין אז D12)
ו 421 של זהנייזר לסנייר ולטמטמים (תנסו למצוא את הגירסא בצבע לבן ,היא יותר ישנה ויותר חריפה במידים )
גם 57 ישן יעבוד.
ועוד דבר,כדאי שיהיה איזה דיליי אנאלוגי בזמן המיקסים,יחמם לכם ת'מיקס.
_________________
http://hofman.co.il
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שישי 29 ינו',10 18:23   
מעולה, תכלס זה בדיוק מה שעשינו, סנר וטמטמים עם 421, הי-האט עם CK1, בייסדראם עם D12 ישן ומצילה עם 414.

זה באמת נשמע בכיון של הרפרנסים שלנו.

את הבאס (פנדר פרסיז'ן מהסבנטיז) הקלטנו בשני ערוצים, DI ישירות להקלטה וD112 מהבוקסה.

גיטרת קצב, גיבסון LP סטודיו דקך פנדר טיין ריברב ישן עם מיקרופון ישן של טנדברג (לא נחשב מיקרופון מקצועי, אבל נותן סאונד צ'אפ פאנצ'י שמתאים מאוד לסגנון.

קלידים הקלטנו עם נורד אלקטרו 2, 2 ערוצים ב DI וערוץ נוסף מונו ממגבר גיטרה עם SM57.

עכשיו נותר לנו להעלות גיטרה מובילה, עוד קלידים ובראס ואז נהייה מוכנים להקליט כמה מהקולות הגדולים של הרגאיי...

ועכשיו לשאלה נוספת.

בגלל מגבלות תקציב אין לנו אפשרות להקליט על סרט מגנטי.

מה שאני חושב לעשות זה לסיים להקליט את כל הכלים והשירה ולפני המיקס ללכת לאולפן עם 2", לשפוך את הטייקים שנבחרים לסרט ומשם בחזרה ל הארד דיסק.

האם מישהו כבר ניסה את הקונץ הזה ויש לו מה להגיד בעד/נגד?
jkossov
הצטרף: 31 דצמ' 09
הודעות: 10
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שישי 29 ינו',10 19:07   
יצא לי לעשות זאת פעם אחת כשלמדתי בלונדון וזה עבד טוב מאוד עם התופים, אבל אני מניח שזה מאוד תלוי בסגנון, במטרה ובאפליקציה.
נניח לגיטרות באותו שיר זה לא עבד, אבל זו הייתה רק נקודת המבט שלי. מה שאני ממליץ לך לעשות זה באמת להוציא מן הסתם את המיקס
הכי טוב שאתה יכול מהשיר, לחלק את המיקס ל-stems, ולהביא אותם לאולפן שאתה רוצה להעביר אותם דרך הטייפ. כשתגיע לשם שב כמה
זמן שצריך עם הטכנאי שידחוף יותר/פחות לסאטרוציה עד שתתרגל לגוון ותוכל לקבל החלטה נכונה של אם, על איזה stems, וכמה.
אני רחוק מלהיות מומחה בהקלטות על טייפים אנאלוגיים וזה היה הנסיון היחידי שלי בעניין אבל אני מקווה שזה יעזור.
אני בטוח שיואב יוכל לתת לך תשובה יותר מפורטת
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 30 ינו',10 11:58   
ציטוט:
מה שאני חושב לעשות זה לסיים להקליט את כל הכלים והשירה ולפני המיקס ללכת לאולפן עם 2", לשפוך את הטייקים שנבחרים לסרט ומשם בחזרה ל הארד דיסק. האם מישהו כבר ניסה את הקונץ הזה ויש לו מה להגיד בעד/נגד?


ברור. לעיתים זה עובד ולעיתים פחות. החשוב ביותר זה תיאום ציפיות של בין הלפני והאחרי של הפעולה. יחול שינוי בסאונד - שינוי שלא תמיד מתאים למה שהמפיק/אמן/אינשטיין חלם עליו מחוסר ידיעה מהו הסאונד האנלוגי. כמו שאמר לי מישהו - אני משקיע ככה וככה כסף ואני רוצה לשמוע כל שקל ממנו... לך תסביר שהשינוי בחיינו הוא רוב הזמן תצריף של מילימטר אחרי מילימטר ולא קילומטר אחרי קילומטר. 
לאחרונה הקלטתי פרוייקט שכולו אנלוג, 24 ערוצים "בלבד", הרעננות בפורמט האנלוגי ואיכות הסאונד כה מפתיעה שקשה להאמין שהוא בן 70 שנה והגרוע ביותר שהוא הפך לאפקט גרידא - לא לסטנדרט שכולם מתישרים לפיו.
בתנאים הנכונים - זו פעולה מומלצת בחום.
_________________
הפקה ומיקס
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שבת 30 ינו',10 12:42   
ציטוט:
רור. לעיתים זה עובד ולעיתים פחות. החשוב ביותר זה תיאום ציפיות של בין הלפני והאחרי של הפעולה. יחול שינוי בסאונד - שינוי שלא תמיד מתאים למה שהמפיק/אמן/אינשטיין חלם עליו מחוסר ידיעה מהו הסאונד האנלוגי. כמו שאמר לי מישהו - אני משקיע ככה וככה כסף ואני רוצה לשמוע כל שקל ממנו... לך תסביר שהשינוי בחיינו הוא רוב הזמן תצריף של מילימטר אחרי מילימטר ולא קילומטר אחרי קילומטר.
לאחרונה הקלטתי פרוייקט שכולו אנלוג, 24 ערוצים "בלבד", הרעננות בפורמט האנלוגי ואיכות הסאונד כה מפתיעה שקשה להאמין שהוא בן 70 שנה והגרוע ביותר שהוא הפך לאפקט גרידא - לא לסטנדרט שכולם מתישרים לפיו.
בתנאים הנכונים - זו פעולה מומלצת בחום.


בתור אחד שכמעט לא שומע בכלל מוזיקה שהוקלטה אחרי 1985 אני מאמין שהשינוי שייתן הסאונד האנלוגי יעשה לפרוייקט שלי רק טוב, לפחות מבחינת הצליל שאני מחפש.
ברור שאם היה לי מספיק כסף הייתי מקליט את הכל על סרט, אפילו 16 ערוצים היו עושים את העבודה מצויין בשבילי...
מסכים איתך ב100% שחבל מאוד שהסאונד האנלוגי נדחק לפינה ולא נשאר הסטנדרט בכל מה שנוגע לסאונד איכותי.

ואם כבר מדברים, יצא לכם לשמוע את האלבום של Raphael Saadiq ? אלבום ששחזר לפני שנה את הסאונד של מוטאון והביא אותה באלבום סול שממש קשה להאמין שהוקלט בשנות ה2000
הנה דוגמה מהאלבום
לינק



וגם מומלץ לכל מי שאוהב מוזיקה וסאונד מעולים לצפות בסרט "קאדילק רקורדס", סרט הוליוודי שמביא את הסיפור של צ'אס רקורדס והאומנים שהקליטו שם, מודי ווטרס, האלווין וולף, צ'אק בארי ואיטה ג'יימס, אותה מגלמת ביונסה שמראה לעולם שהיא לא פחות טובה מכל הזמרות של התקופה ההיא
לינק
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 30 ינו',10 13:07   
אכן רפרנס ראויים ביותר אבל אפשר ורצוי לחזור ממש למקור של מוטאון. הסרט Standing in The Shadows of Motown יגרום לך להזיל דמעות.
רק לצורך הארת העין המיקרופון שביונסה שרה אליו אינו פרופ אלא מיקרופון אמיתי - D22 אומני של חברת אמריקן, צבע זהב במקור (אחד שוכן בארגז המיקרופונים הפרטי...).
כמו גם את המיקרופון לתופים מאחורי ומעל המתופף RCA 77DX.
הנה המקור של אטה ג'יימס... אין כמו מונו טוב
_________________
הפקה ומיקס
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: ראשון 31 ינו',10 17:16   
יש לי רעיון ביניים.אם אין לכם תקציב להקלטת סרט 2" ,אולי תוכלו לארגן דיליי סרט (להשאיל או להשכיר ) למיקסים כדוגמת RE201 או ECHOPLEX או FULLTONE TT ,מה שזה ייתן זה ערוצי דיליי נפרדים שהם לחלוטין עם סאונד אנלוגי של סרט הקלטה,כי הרי הדיליי נוצר מכמה ראשי טייפ שכל אחד אחראי על החזר בטמפו מסויים והרי לך סאונד אנלוגי אות'נטיק בומבסטיק .
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
http://hofman.co.il
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: ראשון 31 ינו',10 17:32   
קשישי אקט בטח זוכרים את הדיליי הנהדר הזה,אבל אני חוזר ואומר,
כדי להגיע לסאונד של אז צריך אנשים שחיו אז,לקחו והקפיאו אותם עד יום לפני ההקלטה שאתם רוצים,מפשירים (כדי שלא יהיה להם קר באולפן).
חס וחלילה שהם ישמעו איזה מוזיקה יש היום ואיזה סאונד של בית מרקחת יש היום,
כי אז יסתובב להם בורג בראש (כמו לנו) והם ירצו גם מחשב ופלאגינים ואז הלך עלינו.
הנה המכשיר החמוד .

_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שני 01 פבר',10 03:00   
אהבתי את הקולקציה של הטייפ דילאיים.
יש לי חבר שיש לו את המכונה הזאת בבית,
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

מנסיון היא מביאה את הסאונד האמיתי, סאונד שאף מחשב ואף פלאג אין לא נותן ולא יתן לעולם, (למרות שהפלאג הזה לא רע בכלל GS-201 Tape Echo, מה שחסר לו זו האפשרות לדפוק על המכשיר ולקבל את האפקט הנהדר הזה...)

לגבי ההצעה של הופמן, נראה לי שאני מעדיף לתת למוזיקה את מה שמגיע לה ולהעביר את כל הערוצים בסרט ולא רק את הדיליי.

אני מקווה שזה ייתן את התוצאה הרצויה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 4 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון